رواية أحببت ضابط غيور الفصل السابع 7 بقلم ياسمين أشرف
رواية أحببت ضابط غيور البارت السابع
رواية أحببت ضابط غيور الجزء السابع
رواية أحببت ضابط غيور الحلقة السابعة
في المستشفي الباب خبط
مها: ادخل
_مساء الخير
مها واحلام: مساء النور
_عامله اي ي مها
مها: الحمدلله اتفضلي اقعدي
_انا عارفه ان انتي متعرفنيش ومستغربيه انا جايه لي وابقي مين
مها: الصراحه ايوه
_انا ابقي مامت الضابط فارس اللي كان عندك الصبح
مها: اها ايوه حضرتك نورتي
جيهان: بنورك يحبيبتي انا جايه بقا انهارده عاوزه اطمن عليكي بنفسي فارس حكالي عنك وعن الحادثه بتاعتك دي ف لو تقبلي يقمر نبقي زي الاصحاب او اعتبريني مامتك
مها: اكيد طبعا دا شرف ليا
جيهان: الف سلامه عليكي يحبيبتي
مها: الله يسلم حضرتك بس اللي يشوف حضرتك ميقولش ان حضرتك مامته خالص
جيهان ضحكت: لي مش شبهي
مها: الصراحه اه وشكلك صغير خالص
جيهان ضحكت: لا لا مش للدرجاتي مش هتعرفيني بالقمر
مها: اه صح نسيت اعرف حضرتك بيها دي احلام اختي الكبيره هي مش اختي هي كل حياتي
جيهان: اتشرفت بيكي ي احلام
احلام: الشرف ليا يطنط
جيهان: انتي متجوزه ي احلام
احلام: اه ومعايا ولد وبنت كمان
جيهان: شكلك صغننه خالص
احلام: ربنا يخليكي حضرتك اللي شكلك صغير
جيهان: لا خالص انا ع فكره عندي 63 سنه
احلام ومها بصدمه: بجد؟!!
مها: مشاءالله حضرتك مش باين عليكي
احلام: ايوا فعلا انا فكرت حضرتك في الاربعينات
جيهان ضحكت: شوفتوا الخدعه دي
*احلام ومها ضحكوا واكلموا مع بعض واتعرفوا علي بعض
*عند مصطفي (اخو فارس)
رباب: انا مش فاهمه يعني اي لازم تديهم حقهم ماهما بياخدوا حقهم كل شهر
مصطفي: شكلك نسيتي ان دول اخواتي
رباب: لا منستش
مصطفي ببرود: طيب كويس
رباب: انت اي البرود دا
مصطفي بغضب: بقولك اي احترمي نفسك واتعدلي كدا ف كلامك اي هو عشان عاوزاني اكل حق اخواتي ابقي بارد لا والف لاا يارباب دول اخواتي ودا حقهم انتي سامعه
رباب بدلع وخبث: يحبيبي حقهم وكل حاجه بس انا قصدي يعني ان هما بياخدوا مرتب كل شهر مع انهم مش بيتعبوا زيك لا وكمان عاوز تكتب لكل واحد فيهم حقو ف الشركه طب انا وابني فين حقنا
مصطفي بصلها بغضب وقرف: تصبحي علي خير يا رباب
رباب: نام يا مصطفي نااام
* رباب خرجت وسابت مصطفي ينام ولقت ادم ابنها
ادم: هو اي ي ماما كل يوم خناق
رباب: عاوز اي انت كمان
ادم: عاوز تسيبي بابا ف حالو شويه
رباب: ادم انت نسيت انت بتكلم امك
ادم: لا منستش تصبحي علي خير ي ماما
رباب بغضب: انا كل مااكام حد يقولي تصبحي علي خير اي القرف داا
*عند فارس صحي من نومه وخرج لمامته
فارس بنوم: ماما!!؟
فارس استغرب: ماما انتي فين
*دخل اوضتها يشوفها مقلهاش طلع فونه ورن عليها
جيهان: اي يحبيبي صباح الخير
فارس: انتي فين ي ماما انا صحيت ملقتكيش
جيهان: انا ف المستشفي يحبيبي
فارس بقلق: مستشفي اي مالك فيكي اي انا جايلك انتي فين
جيهان ضحكت: متخافش انا مفيش حاجه
فارس ب استغراب: امال انتي فين
جيهان: عند مها
فارس بذهول: مها مين؟!!!!
جيهان: مها اللي كنت عندها الصبح اللي روحت تشوف اي الي حصل امبارح
فارس: اي؟!!! بتعملي عندها اي
جيهان: حبيبت اطمن عليها بنفسي واتعرف عليها
فارس: ماما عاوزه تىصلي ل اي؟!!
جيهان: مش عاوزه يحبيبي هتيجي تاخدني ولا اركب تاكسي انا واجي
فارس: لا انا جاي خليكي مكانك
جيهان: ماشي يحبيبي سلام
*بعد وقت باب اوضه مها خبط
مها: ادخل
فارس: صباح الخير
مها: صباح النور اتفضل
فارس: عامله اي دلوقتي
مها: الحمدلله
فارس: يارب ديما بخير
مها: مامتك سكر اوي ربنا يخليهالك يارب
فارس: فعلا هي جميله ست الكل
جيهان: حبيبتي ي مها عقبال ماافرح بيكي
*فارس حس بغيره جامده لمجرد تخيله ان ممكن حد تاني ياخدها غيرو
مها بكسوف: ربنا يخليكي يطنط
فارس ابتسم علي كسوفها: يلا ياماما بقا نسيب مها ترتاح هي ومدام احلام
احلام بحب وتسرع: خليكوا عادي والله دي طنط نورتنا
فارس: ربنا يخليكي بس عشان انسه مها تعبانه فاترتاح وان شاءلله هي تبقي تيجي تاني
*جيهان سلمت علي مها واحلام ومشيوا ركبوا العربيه
جيهان: البت مها دي سكر والله
فارس: فعلا!!؟
جيهان: اه والله بقولك
فاوس: اي يحبيبتي
جيهان: مقولتلهاش لي
فارس: اقولها اي
جيهان: واد يافارس انا امك هااا متستعبطش
فاوس ضحك: انتي شايفه دا وقته يا ماما
جيهان: وميبقاش وقته لي انا عرفت ان مفيش اي حد ف حياتها
فارس: بجد والله
جيهان: اه والله
فارس: طيب ماانا عارف
جيهان: عرفت منين
فارس: انتي عرفاني مبخطيش خطوه غير اما اكون حاسبها ودي مش خطوه او خطوه بس كبيره اوي دا جواز وقلبي هسلمه لواحده فالازم اسأل واعرف
جيهان: عامل زي ابوك الله يرحمه عادتك ولا هتشتريها
فارس ضحك: لا هشتريها
جيهان: اتريق ياواد اتريق
فارس: انا اقدر يست الكل صح ياماما
جيهان: اي يحبيبي
فارس: انتي عرفتي منين المستشفي
جيهان ضحكت: امبارح اما صحيت وملقتكش في اوضتك لقيت ورقه علي التسريحه عندك مكتوب فيها عنوان والورقه شكلها لسه جديد يعني قولت بقا اروح واسأل عنها ف المستشفي دي ولقيتها فعلا
فارس: امممم معايا ضابط مخابرات
جيهان ضحكت: طبعاً طبعاً
*فون فارس رن
فارس: الو
_…………..
فارس: اي ازاييي دا؟!!!!!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ضابط غيور)