روايات

رواية أحببت صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم كوكي

رواية أحببت صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم كوكي

رواية أحببت صعيدي الجزء الثاني

رواية أحببت صعيدي البارت الثاني

رواية أحببت صعيدي
رواية أحببت صعيدي

رواية أحببت صعيدي الحلقة الثانية

قاسم : اي اللي بيحصل هنا ده
سمر : مش تباركلي يا قاسم بيه مش انا و زياد اخوك قررنا نتجوز
“ملحوظه زياد كان بيحب سمر اصلا و سمر عملت كده علشان تنتقم من قاسم ”
قاسم : انتي بتقولي اي و انت يا زياد اي ده
زياد : ف اي يا قاسم انا بحب سمر و ده قراري
قاسم بص سمر و رجع قال : تمام شوفو هتعملو الخطوبه امتا و انا بنفسي اللي هشرف علي التحضيرات ده مهما كان فرح اخوي
زياد بفرح : بجد يا قاسم يعني انت مش زعلان
قاسم : ازعل ليه اه صح نسيت دي فيروز مراتي
فيروز كانت باصه لقاسم و سرحانه فيه
قاسم : فيروز فيروز
فيروز : هاا
قاسم : سلمي علي امي
ام قاسم : كبرتي يا فيروز و بقيتي شبه القمر
فيروز بكسوف : شكرا
ام قاسم : خد مرتك يا ابني و اطلع شكلكو تعبانين من السفر
قاسم : ماشي و خد فيروز و طلع
طلع قاسم و هو مضايق و فيروز عايزه تعرف في اي و مين سمر و لي قاسم مضايق كده
‏فيروز : قا قاسم ممكن اعرف في اي
‏قاسم بغضب و صوت عالي : عايزه تعرفي في اي انا هقولك سمر دي حبيبتي و سبتني بسببك بسببك انتي و بس و هتتجوز اخويا وانا مقدرش امنعه لأن زياد بيحبها انا بكرهك بكرهك ياريتني ما شوفتك ولا عرفتك غوري من وشي
‏فيروز دخلت الحمام و قعدت تعيط فيه و مش عايزه تتطلع خايفه من قاسم
‏فيروز : يارب انت وحدك عالم بحالي خليك معايا يارب و قعدت تعيط
‏بعد حوالي نص ساعه

 

 

 

‏قاسم و هو بيخبط علي باب الحمام : اي هتنامي جوا افتحي
‏قامت فيروز فتحت الباب بعد ما اتوضت
‏قاسم دخل الحمام و فيروز راحت تصلي و تدعي و كانت بتعيط خرج قاسم شافها
‏قاسم لنفسه : زي القمر بس انتي السبب في اني ابعد عن حبيبتي بكرهك و هتشوفي مني اللي عمرك ما شوفته
‏خلصت فيروز و كانت رايحه تنام
‏قاسم : انتي يبتاعه انتي رايحه فين
‏فيروز : هنام
‏قاسم : نامي علي الارض
‏فيروز : ايي
‏قاسم : كلامي مش بيتقرر مرتين نامي علي الارض و من غير غطا كمان
‏فيروز بدموع : بس الجو برد اوي
‏قاسم : اسمعيي الكلام
‏فيروز راحت نامت علي الارض و قاسم راح نام علي السرير
‏بعد حوالي تلت ساعات من محاوله فيروز أنها تنام بس مش عارفه قامت بصت علي قاسم لقيته نام
‏فيروز : انا هنام جنبه و اصحا قبله انام مكاني علشان ميزعقليش و كمان علشان انا سقعانه اوي و هو معندوش دم ده كان لازم يسموه قاسي مش قاسم
‏راحت فيروز و نامت جنب قاسم و قاسم حس بيها بس سابها تنام جنبه
‏فيروز : الله اخيرا بطنيه و سرير أما انام بقا
‏الساعه ٧ الصبح قامت فيروز من جنب قاسم نامت مكانها
‏بعدها بنص ساعه قام قاسم دخل الحمام و خرج
‏قاسم بمكر : ياترا نمتي كويس امبارح
‏فيروز وهي مركزه في ملامحه : هاا
‏قاسم : هاا اي انتي هبله
‏فيروز : لا دنا حتي معرفتش انام طول الليل
‏قطع كلامهم صوت دق الباب
‏قاسم : مين
‏الخدامه : الست الكبيره بتقولك يلا علشان الفطار جاهز
‏قاسم : قوللها جايين
‏قاسم : قومي ادخلي الحمام و يلا علشان ننزل نفطر
‏فيروز : تمام
‏دخلت فيروز اتوضت و صلت و لبست بنطلون بوي فريند و تيشيرت ابيض بكم و جاكت اسمر عليه و كوتش ابيض و كانت سايبه شعرها
‏قاسم اول ما شافها سرح في جمالها و فاق علي صوتها
‏فيروز : انا خلصت
‏قاسم : اي ده أن شاء الله هتنزلي بشعرك فين طرحتك يا هانم في رجاله تحت
‏فيروز : بس انا مش محجبه
‏قاسم : ده كان زمان دلوقتي انتي مرات قاسم المهدي انتي عايزه الناس تقول عليا اي اتفضلي البسي طرحه حالا و بعد كده بلاش الهدوم دي لبسك يكون كله دريسات
‏فيروز : تمام …. دخلت لبست طرحه و طلعت
‏قاسم لنفسه : يلهوي دي احلوت اكتر هو في كده و فاق من شروده و قال تمام يلا و كلامي كله يتنفز بالحرف الواحد
‏فيروز بتهز رأسها بمعني حاضر

 

 

 

‏و بينزلو بيلاقو الكل قاعد
‏ام قاسم : يلا يا ولدي انت و مرتك علشان تفطرو
‏بيقعد قاسم و فيروز و بتكون سمر موجودة
‏سمر : الا قولي يا ولد خالتي هتبدا في تحضيرات فرحي انا و اخوك زياد امتا
قاسم بيبطل اكل : من دلوقتي حالا و الفرح هيكون اكبر فرح في البلد كلها لأن هعمل فرحي انا و فيروز معاكو و بيمسك قاسم فيروز من أيدها و بيضغط عليها : مش كده يا روزه
‏فيروز بوجع : كده كده بتفهم فيروز أن قاسم عمل كده علشان يغيظ سمر و يتضايق
‏سمر لما شافت قاسم و فيروز فعلا اضايقت و قررت تنتقم من فيروز
‏قاسم : الفرح هيكون علي الخميس الجاي
‏بيخلص الكل اكله و بيمشي كل واحد علي شغله
‏ام قاسم سميه : تعالي يابنتي اقعدي معايا
‏فيروز : حاضر يا طنط
‏سميه : لا طنط لي قوليلي يا امي
‏فيروز : حاضر يا ماما
‏سميه : طالعه من بوقك زي السكر
‏فيروز بتضحك بكسوف
‏سميه : عايزه اقولك حاجه
‏فيروز : خير يا ماما
‏سميه : انا عارفه أن قاسم عصبي بس قلبه طيب والله وانا متاكده انك هتخليه يحبك اما سمر بت اختي دي حيه من تحت الارض معرفتش توقع قاسم وقعت اخوه و زياد بيحبها قوي قوي ربنا يستر علي اللي جاي
‏فيروز : كله خير ان شاء الله يا ماما
‏سميه : يسمع من بوقك ربنا يابتي
‏بتعدي الايام و بيجي يوم الفرح
‏و الكل بيكون جاهز
‏سميه للخدامه : خدي العصير ده يا فاطنه طلعيه اوضه قاسم لفيروز
‏الخدامه : امرك يا ستي
‏سمر بتشوف الخدامه و هي رايحه تودي العصير
‏سمر : العصير ده بتاع مين

 

 

 

‏الخدامه : ده لستي فيروز
‏سمر : تمام هاتيه انا هوديه و روحي انتي شوفي شغلك
‏الخدامه : امرك ياستي
‏بتاخد سمر العصير و بتحط لفيروز في العصير حبوب هلوسه و بتستغل أن فيروز في الحمام و بتحطه علي المكتب و بتطلع

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت صعيدي)  

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى