روايات

رواية أحببت زوجي الفصل الأول 1 بقلم رحمة سامي

رواية أحببت زوجي الفصل الأول 1 بقلم رحمة سامي

رواية أحببت زوجي الجزء الأول

رواية أحببت زوجي البارت الأول

رواية أحببت زوجي
رواية أحببت زوجي

رواية أحببت زوجي الحلقة الأولى

 

“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”

_يعني خلاص يا ماما انا همشي وهسيبك مش كفايه اللي حصلي من الجوازة الاولي ليه بتعملي فيا كدا

-سامحيني يا حبيبتي بس مينفعش انا لو معملتش كدا عمك مش هيسيبك في حالك هو دا الحل اللي قدامي عشان تفضلي عايشه

_انا عندي اموت ولا اني اعيد نفس التجربة دي من تاني بس انا هعمل كدا عشان خاطرك انتي وبس يا امي خالي بالك من نفسك

-خدي انتي بالك من نفسك يا حبيبتي انا لازم ارجع البلد ومهما حصل اوعي تفكري ترجعي هناك تاني انتي فاهمه

_حاضر يا امي حاضر

-وانت يا ابني خالي بالك منها زينه امانة في رقبتك يا فؤاد م هوصيك عليها يا ابني

&متقلقش بنتك في عيني يا حجه يلا بينا يا زينه

_هتوحشيني اوي يا ماما

*مشيت زينه مع فؤاد وهي متعرفش اي مستخبي ليها لحد ما وصلت لفيلا كبيرة نزلت من العربية ودخلت وهي من جواها مرعوبة لحد ما قطع السكوت صوت فؤاد..

فؤاد: اسمعيني كويسه يا زينه انا اتجوزتك عشان خاطر امي موصياني عليكي انتي وامك غير كدا كان مستحيل اقبل بواحده كانت متجوزه قبل كدا واطلقت بعد جوازها بشهر فياريت نقضي الفترة دي مع بعض علي خير لحد ما تمي السن القانوني وساعتها تقدري تعتمدي علي نفسك ونطلق

زينه: شكرا يا استاذ فؤاد وربنا يقدرني واردلك جميلك دا ممكن اعرف اوضتي فين

فؤاد: تاني اوضة علي ايدك الشمال اه وقبل ما انسي حياتي الشخصية ملكيش علاقة بيها ياريت كل واحد فينا يكون في حاله تمام

زينه: تمام عن اذنك

*دخلت زينه اوضتها ورميت نفسها علي السرير وهي بتبكي ومش مصدقة اللي بيحصلها ولتاني مره قلبها ينكسر بالطريقة دي وبقيت تفتكر اللي حصلها من جوزها الاول…. فلاااااااااش بااااااك….

مروان: ادخلي برجلك اليمين يا عروسة نورتي شقتك

زينه بفرحه: انا مش مصدقة يا مروان احنا بجد اتجوزنا مين يصدق انك تقدر تقنع اهلي علي جوازنا وانا لسه 18 سنه

مروان: هو انا اي حد برضو دا انا مروان يا حبيبتي يلا بقي دا النهارده دا*خلتنا

زينه بكسوف: بس بقي يا مروان عيب كدا انا هدخل اغير هدومي

مروان بخبث: ماشي يا حبيبتي انا مستنيكي متتاخريش

زينه دخلت ومعرفتش تفتح السوستة بتاعت الفستان خرجت لمروان عشان يساعدها واتصدمت لما سمعته بيتكلم في التلفون

وبيقول: متقلقش يا باشا هقض*ي معاها كام يوم وبعدين هشحنها ليك عشان الشغل انا واثق انها هتعجبك بس متنساش فلوسي دا انا دفعت لعمها كتير اوي

زينه وهي مصد*ومه: مروان انت بتقول اي انا مش فاهمه حاجه انت هتب*يع مراتك

مروان بتوتر: انتي اي اللي طلعك دلوقتي عرفتي بدري بدري يلا مش مشكلة تعالي بقي لازم انا اجر*ب الاول

*وبداء مروان ياخد حقه الشرعي بالعا*فية لمدة اسبوع وبعدها قدرت زينه تهرب ورفعت عليه قضية وكسبتها واطلقت بس بسبب عمها اتجب*رت تسافر هي وامها وتتجوز فؤاد….. بااااااااك

*قامت زينه تتوضاء وتصلي وتدعي ربها في اللي جاي وان الفترة دي تعدي علي خير وان ربنا يسترها علي امها في البلد

$اما في البلد بقي وصلت امها واول ما العم شافها مسك*ها من شعرها….

العم: بقي بتهربي بنتك الزب*الة يا ولية يا خرفانة عجبك اللي حصول دا

الام: سبني حرا*م عليك عايز منها اي مش كفا*ية اللي حصلها سيبها تعيش حياتها بقي

العم: هتقولي بنتك فين ولا لا

الام: علي جث*تي

العم بشر: انتي اللي جبتيه لنفسك استحملي بقي….. يا عباس خد احبسها في الزريبة تحت مشفش وشها غير وهي بتنطق بمكان بنتها

$تاني يوم صحيت زينه علي صوت تخبيط الباب راحت تفتح وهي حاطه الطرحه علي راسها واتصدمت اول ما فتحت الباب……..

ياتري اي صدم زينه واي هيحصل معاها هي وفؤاد…. قولوا توقعتكم….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت زوجي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!