روايات

رواية أحببتك الفصل الثاني 2 بقلم غيمة أمل

رواية أحببتك الفصل الثاني 2 بقلم غيمة أمل

رواية أحببتك البارت الثاني

رواية أحببتك الجزء الثاني

رواية أحببتك
رواية أحببتك

رواية أحببتك الحلقة الثانية

خرج زين وكان واقف في جنينة الفيلا
زين- عم سعيد يا عمم سعيد
سعيد- امرك يا بيه
زين- العربية بتاعتي فين ؟
سعيد بتوتر- هو يعني هو هو ه
زين – اي هتغني ولا اي انطق العربية فينن
سعيد بخوف- اصل بصراحة يعني العربية بتاعت حضرتك في التصليح
زين بعصبية- في التصليح ليه؟
سعيد- يوسف بيه اخو حضرتك عمل حادثة بيها والازاز اتكسر
زين- غور من وشي يا سعيد وحسابي مع يوسف بعدين انا هركب تاكسي دلوقتي عشان متاخر
في القاهرة تحديدا مدينة نصر
اميرة- مكرم عبيد؟
سواق التاكسي-اركبي
زين فتح باب التاكسي من الناحية التانية في نفس اللحظة
زين- شارع م…..
اميرة- لو سمحت حضرتك انا موقفة التاكسي قبلكَ
زين لاحظ وجودها وبصلها وعيونوا مش عايزة تنزل من عليها ملاك واقف قدامه عينيها العسلي وملامحها الصغيرة قمة في الجمال والرقة ويزيد جمالها خمارها واحتشامها
زين- ايوه فيها اي يوصلني الاول بعدين يوصلك
اميرة- نعم اركب معاك ليه؟ هو انا اعرفك
زين- يعني انتي تعرفي سواق التاكسي
اميرة- لا
زين- يبقى هتركبي معاه ليه
اميرة- انت مستفز علفكرا
زين- طيب يلا عشان متاخر شوفيلك تاكسي تاني
اميرة- شوف انت تاكسي تاني انا اللي موقافه
سواق التاكسي بضحك- اول مرة حد يتخانق عليا
زين- نقطنا بسكاتك
سواق التاكسي- طيب علفكرا الانسه هي اللي وقفتني الاول اتفضل شوف تاكسي تاني
اميرة بصتله بانتصار وابتسمت زين اضايق جدا ونزل من التاكسي وصور رقم العربية
زين- هوريك زين محمد هيعمل فيك اي
اميرة بابتسامه صفرا- ابقى ابعتهولك لما اوصل
زين اتعصب جدا ووقف تاكسي تاني ووصل متأخر بسبب اللي حصل وكان داخل كالمعتاد الكل بيقفله وبيعملوله ١٠٠حساب وبيترعبوا اول ما يعرفوا انه وصل
زين- مي يا مي
مي- نعم يا استاذ زين
زين- اللي هيعملوا انترفيو وصلوا
مي- اه وصلوا ادخلهم لحضرتك
زين- اه ياريت عشان عندي muting بعد ربع ساعة والباقي بعد ما اخلص الmuting
مي- تمام يا استاذ زين
زين بعصبيه- انتي لسه واقفة قدامي
مي(السكرتيرة) جريت من قدامه وبدأت تدخل البنات عشان مقابلة الشغل لانهم طالبين سكرتيرة خاصة
زين-ادخل
سلمى- انا جاية عشان الانترفيو
زين- اه اتفضلي
سلمى بدلع – مرسي
زين- مؤهلاتك؟
سلمى- معايا بكالوريوس هندسه
زين- كويس اوي غيره
سلمى- هو انت محتاج حاجة تانيه؟
زين- اكيد شركة من اكبر شركات البلد هتوظفك ببكالوريوس بس لغتك التانية اي
سلمى بمياعه- معرفش لغة تانية بس اللي انت عايزه اتعلمهولك
زين بعصبية- مي ميييي
مي دخلت بسرعة- نعم يا أستاذ زين
زين- دخلي اللي بعده
سلمى- يعني انا اترفضت
زين- خدي الباب في ايدك وانتي طالعة
سلمى طلعت مع مي ووجهت كلامها للبنات اللي هيدخلوا المقابلة
سلمى- مدير عصبي جدا بس مشفتش اجمل منه فعلا يدوب بعيونه الزرقا ولا شعره الاشقر ولا لياقته البدنية
مي بضحك- هه ومبيعجبهوش اي بنت في الاخر حاولت معاه قبلك بكل الطرق ولا بيتهزله شعره حتى لو كلمك اخرك يومين وتبقي عبارة عن نزوة زائلة ده ميعرفش الحب ده حياته للشغل وبس
ليأتي صوت زين من داخل المكتب
زين- ميي يا مييي
مي- حاضر يا استاذ زين يلا يبنات اللي بعدها
بعد ربع ساعة
مي- دي العاشرة اللي ترفضها من قبل حتى ما تكمل ٢دقيقتين جوا
زين بعصبية- هو انتي هتعرفيني شغلي
مي بتوتر – لا مقصدش بس انا شايفة مؤهلاتهم جميلة
زين باستهزاء- جميلة دي عاملة النظافة معرفش جميلات تانية والله
مي بضيق- حاضر يا استاذ زين
زين- هروح الmuting وهرجع اكمل الانتروفيو
بعد ساعة’…
زين- مي دخليلي البنات الباقيةة
مي- تحت امرك يا استاذ امير
مي- يا بـنـات مين اللي كان عليها الدور
ليأتيها صوت انوثي رقيق – لو سمحتي ممكن ادخل انا يعني بصراحة مش معايا غير دبلوم وكدا كدا مرفوضة بس هجرب حظي
مي بضحك- اتفضلي دقيقتين واشوفك عندي مرفوضة ربنا معاكي يا بنتي
••
زين-ادخل
-انا جاية عشان الانترفيو
زين قام من على الكرسي بعصبية- انتي؟؟؟
سامحوني لو في لغبطة شوية انا اول مرة اكتب رواية متعودة على الاسكريبتات بس عارفة ان البارت قصير بس ده البداية وعايزة اعرف رايكم لو حلوة اكمل وله لا
ومتنسوش تعملولي فولوا على الفيس تبعي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببتك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى