روايات

رواية لماذا انا الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم حنين محمود

رواية لماذا انا الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم حنين محمود

رواية لماذا انا الجزء الخامس والعشرون

رواية لماذا انا البارت الخامس والعشرون

رواية لماذا انا
رواية لماذا انا

رواية لماذا انا الحلقة الخامسة والعشرون

يارا بزعيق : هو أنا مش بكلمك
اسماء بخوف : اسفه عايزه ايه
يارا : اكيد مريم قالت كل حاجه ل ميرو احنا لازم نتصرف لازم نسرقهم و نمشي
اسماء : نسرقهم
يارا : اه ولازم ناخد مبلغ كبير كمان
اسماء بصت ليها ب خوف و قالت في نفسها لازم اتشجع و اقول ل مريم هي ناويه تعمل ايه
سبحان الله ♥️
يارا : انتي روحتي فين
اسماء : ها ابدا كنت كنت بفكر في طريقه نعمل بيها الحوار ده
يارا بصت ليها بغموض و ابتسمت و قالت كده انتي بنتي و حبيبتي
في مكان تاني
وصل ادم علي القصر و دخل و كان متجه علي غرفته بس شاف بابا غرفة مريم مفتوح قرب من الباب و شاف مريم و كانت لابسه فستان ابيض و فارده شعرها الطويل الاشقر الناعم و كانت ماسكه في ايديها وارده حمرا جميله و بتقرا روايه ادم كان منبهر بجمالها ومش قادر يتحكم في نفسه و دخل عليها الغرفه مريم مكنتش حاسه بيه و كانت بتقرا روايتها حاست ب ايد بتملس علي شعرها فكرتها ميرو زي ما بتعمل ف مريم قالت و هي بتقرا روايتها
مريم : الحمدلله انك جيتي يا ميرو تعرفي كنت بفكر في ايه كنت بفكر في ابنك تعرفي هو جميل و و محترم بس هو محسسني اني مش موجوده محسسني اني عمري ما هكون حاجه في حياته أنا عارفه انتي هتقولي ايه هتقولي انتي هتكوني مراته بس يا ميرو هو هو مش بيحبني و مش عايزني و معاه حق والله أنا مش جميله ولا اي حاجه فاقت علي صوت بيقولها و كان صوت ادم طبعا و كان بيقول
ادم : مين قال انك مش جميله ده انتي زي القمر بس الفترة دي أنا مشغول شويه بس هعوضك عن كل حاجه
مريم لفت وشها ليه بخضه و شهقت و قالت بصوت مش بيطلع اصلا و كلام متقطع
لا اله الا الله ✨
مريم : ا أن انت بت. ع.مل.اي.هن.ا
ادم : اي جاي غرفت مراتي
مريم بكسوف: بس بس انا لسا مبقتش و لسا مكملتش
ادم : هتكوني يا قلبي انهارده هتكوني
مريم : مش مش فاهمة
ادم : المأذون جاي بليل
مريم بصتله بخجل
ادم ابتسم علي خجلها ولسا رايح يكمل كلام سمع ميرو بتمسكه من ودانه و بتقول
ميرو : بتعمل ايه هنا يا فار
مريم كان هيغمي عليها من كسوفها
ادم بتوتر : أنا أنا كنت جاي اطمن علي مراتي
الحمدلله ✨
ميرو ضحكت و قالت : بس هي لسا هتكون مراتك بليل ودلوقتي يلا قدامي انا عايزاك في موضوع و يلا سيب البنت تجهز نفسها يلا بقي قدامي
ادم قرب من مريم بسرعه و قال : نتكلم بليل يا مريوم
مريم كانت خلاص وشها بقي احمر و بقت ميته من الكسوف
يارا كانت واقفه و بتتصنت عليهم من بعيد و قالت في نفسها
يارا : اممم حلو كتب الكتاب و الكل هيكون مشغول و هيكون عندي فرصه اكبر
اتمني تسامحوني علي التأخير 🫡🤍
في مكان تاني
ادم دخل غرفة ميرو و قال
ادم : ها في ايه يا امي
ميرو : الموضوع اللي أنا هقوله مش عايزاك تتعصب ابدا
ادم : في ايه اتكلمي
ميرو : الموضوع أن يارا عايزه ………………
نسبهم شويه 🙂
لا اله الا الله ✨
وصل اسلام و محمد القصر و محمد دخل ينام و يرتاح شويه أما اسلام ف نزل علي القصر علشان يشرف علي التصميم بتاع الحفله
اسلام : ايوا كده بس حاسب تقع منك ااه و بيبوص وراه و شاف …اسماء
اسماء بخجل : انا اسفه اوي مكنش قصدي
اسلام بغمزه : ولا يهمك القمر يعمل اللي هو عايزو
اسماء بصت بخجل و كانت هتمشي بس وقفها صوت اسلام و كان بيقول
اسلام : احم أنا بعت معا رجب شويه حاجات كده ليكي انتي و يارا هانم اتمني يعجبوكي احم قصدي يعجبوكم
لا اله الا الله ✨
ابتسمت اسماء بخجل و قالت
اسماء : حلوين اوي وسبته و مشيت
اسلام كان واقف و بيبوص عليها و بيبتسم
محمد من وراه
محمد : يابن القرده البت مزه
اسلام بعصبيه : هو انت مش كنت هتتخمد ايييه اللي خلاك تنزل وبعدين ايه مزه دي بقولك ايه كله الا دي فاهم
محمد بغمزه : اوبااا ايه يا قلبي قولي ايه الحوار
اسلام بتوتر : مفيش يلا سلام خليني اروح اكمل التجهيزات
محمد : لا تجهيزات ايه و هبل ايه انت هتيجي نقعد في الجنينه و تروق كده و نشرب قهوه و تحكيلي كل حاجه
اسلام : يلا ما أنا مش هخلص من زنك
محمد ضحك و اتسند علي اسلام و راحوا الجنينه
في مكان تاني
وصل اسماء علي الغرفه و كانت مبسوطه اوي بس
يارا : كويس انك جيتي انهارده هنمشي في كتب الكتاب
اسماء : انتي عايزه تعملي ايه يا ماما مريم طيبه روحي اعتذري ليها و هي اكيد هتسامحك
صلو علي محمد ✨🌷
يارا : رفعت ايديها و ضربت اسماء كف و قالت
يارا : اعتذر ل مين اسكوتي مش عايزه اسمع منك حاجه
اسماء بخوف : حاضر
نرجع ل ميرو و ادم بقي 😐
ادم : بقي كل ده حصل و انا معرفش معني كده ان هي قتلت ابو مريم قتلت جوزها ينهار ازرق….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لماذا انا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى