روايات

رواية ندم العمر الفصل العشرون 20 بقلم دنيا فادي

موقع كتابك في سطور

رواية ندم العمر الفصل العشرون 20 بقلم دنيا فادي

رواية ندم العمر الجزء العشرون

رواية ندم العمر البارت العشرون

رواية ندم العمر الحلقة العشرون

سيد بيتجاهلها و يقرب ليها

خلود بتبعد عنو

خلود بتهديد : ابعددد انا هطلب الامن دلوقتي وهما هيتصرفو معاك يزبا*..

وتتصدم من الي حصل

زين بعصبيه بعد ما شاف قربو ليها ويشدو وينزل ضرب فيه

خلود بخضه : زيننن

زين بزعيق : مين ده

خلود بتوتر : معرفوشش لما فتحت الباب زقو و دخل

سيد بألام وخبث : متعرفنيش ازاي ،، ده انتي الي طلبتي مني اجيلك بعد ما جوزك ما يمشي

خلود بصدمه : اي الي انت بتقولو ده

وتنظر ل زين بدموع : زين انت بتبصلي كده ليي !! دهه كداب

_:..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

زين : اهديي اهديي

خلود بدموع : انا معرفوش واللهِ معرفش ليي قال كده

زين بلوم : و انتي بتفتحي ل اي حد وخلاص يا خلود

خلود وتمسح في دموعها : انا افتكرت انت الي علي الباب

زين بغضب : وانتي مقفلتيش لي لما لاقتيه حد غريب

خلود بعصبيه : ملحقتشش زق الباب و دخل

زين بأسف : طيب خلاص مكنش لازم برضو اتأخر لو كنت جيت بدري مكنتيش اتحطيتي في الموقف ده

خلود بتوتر : انا بجد مضايقه اوي و زهقت من المكان ده ممكن نرجع البيت !!

زين بهدوء : ماشي هنمشي بكرا الصبح

خلود : ماشي

زين ويلاحظ توترها ويقرب ليها ويحضنها بطمأنان

خلود براحه وتضمو ليها بقو*ه

خلود : انا معملتش حاجه هتجنن لي قال الكلام ده

زين : ششش انتي مغلطتيش في حاجه ،، انا معاكي متخافيش

خلود بإستيعاب وتبعد عنو بسرعه

خلود بخجل : اي الي عملتو ده .. بقولك اي انا عايزه انام

 

 

 

 

 

 

 

 

______________________________________

10:00AM صباحاً ✨

هيام بإبتسامه : ازيك يا عمي

جاسر : كويس يا بنتي اتفضلي

هيام : جبتلكو فطار انا عارفه انك بتصحيَ بدري واكيد جوعت دلوقتي عشان ست اسيل بتصحيَ متأخر

جاسر بإبتسامه : كتر خيرك يا بنتي

هيام : ياله مد ايدك انت لحد ما ادخل اصحي اسيل

وتفتح باب الاوضه وتستغرب من الي شافتو

هيام بخضه : اي الدخان ده يا اسيل

اسيل بتوتر : هااه ده بخور عادي

هيام : بخور !! وانهارده ؟

اسيل : عادي يا مرات عمي مفيهاش حاجه

هيام : بس يابنتي الدخان كتير اوي وهيكتم نفسك كده

_____________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مريم بإستغراب : ايي ده انتو اي الي رجعكو دلوقتى هو انتو مش المفروض ترجعو بعد اسبوعين تلاته كده

زين : حيلك حيلك اسبوعين تلاته ايي ،، امشي يا مريم من قدامي

مريم بتهديد : هسخن ابوك عليك رد عليا كويس هاه

خلود بزهق : علفكره انتو اطفال اوي .. وسعيلي كده عايزه ادخل

مريم : عجبك قله القيمه دي

زين : ارحمني يارب

_:..

هند بتوتر : خلود

خلود : نعم

هند : كنت عايزه اسألك سؤال

خلود بإبتسامه : ده انتي تؤمري مش تسألي بس

هند بتردد : هو انتي و اسيل علاقتكو ببعض كانت كويسه

خلود : اكيد طبعاً اسيل اختي مش بنت عمي احنا متربين مع بعض كبرنا سوا وعيشنا سوا في بيت واحد

هند : يعني انتي مش هتزعلي لو رجعت ؟؟

خلود بضحك : هزعل ؟؟ ده انا هطير من الفرحه بس هي ترجع الاول

وتكمل بحزن : الله اعلم هي فين دلوقتي بجد خايفه عليها اوي وبتمنيَ انها تكون كويسه وميكونش حصلها حاجه

زين في ذهنو بعد ما سمع كلامها : انا يمكن فعلاً ظلمتها لما افتكرت انها عايزه تاخد مكان اسيل وهي خايفه عليها ومستنياها ترجع ،، مكنش لازم احكم عليها

_____________________________________

بعد يومين ✨

خلود وتدمع من الصدمه : معقول اسيل عملت كده !!

مريم : انتي سمعتي بنفسك التسجيلات

هاجر بجديه : اسيل الي انتي واثقه فيها دي اخبث واحده في الدنيا واكتر واحده كدابه طول العمر كانت بتكدب عليكو للأسف كانت صحبتي وانا عارفها كويس وعارفه كل بلاويها كانت بتحب اكتر من شاب بس عشان يجيبلها هدايا ويديها فلوس كانت بتعمل كل حاجه لمصلحتها كل الي هامها في الدنيا الفلوس و المنظره علي الفاضي

مريم وتحضن خلود

مريم بحزن : اهدي انا عارفه انك مصدومه من الي بنقولو والي انتي سمعتي بنفسك بس والله دي الحقيقه

خلود : وانتو بتقولولي لي دلوقتي؟؟ مقولتوش لي من بدري

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وتكمل بإستغراب : وبابا وماما !! خبو عليا ليي

مريم : عشان عارفين ان اسيل هتبوظلك حياتك

هاجر : فا عشان كده محدش قالك

خلود بعدم فهم : تبوظلي حياتك ؟

مريم : ايوا اسيل بتحاول ترجع ل زين جات البيت مرتين عشان تشوفو و طلعتك وحشه قدامنا عشان نصدقها ونكدبك

خلود : زين بيحبها ولما هيصدق انها رجعت وهي خلاص بقت موجوده وهترجع لزين وانا الي

وتكمل بدموع : الي هخرج من حياتو

مريم بترجي : خلود لا ارجوكي انا عملت حاجات كتير اوي عشان ابعدها عن زين وانتي جايه بالسهوله دي وتديها مساحتها !!

خلود بعدم فهم : اومال هعمل اي

مريم بإبتسامه : تفضلي مع زين وتكملي حياتك معاه طبعاً

خلود : مستحيلل اكمل حياتي معاه وهو قلبو لسه بيحب اسيل يا مريم صعبه

مريم : يبقا تخلي ينسا اسيل

وتكمل بإستفزاز : ولا عايزه يبقا اسمك امرأه مطلقه عشان بس ترضي واحده متستهلهوش خليكي عارفه ان الحل في ايديك هاه

خلود بعد تفكير عميق

_____________________________________

زين : جهزتي الملفات

يارا : اه كلو جاهز

زين : طيب تمام رجعي عليهم قبل ما تبعتيهم

زينب وتدخل فاجئه : انا اسفه يا فندم بس في واحده عايزه تدخل لحضرتك

زين : اسمها اي

زينب : مقالتش اسمها بس بتقول ان حضرتك تعرفها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

زين : طيب قوللها تدخل

زين بإستغراب : اي باصه كده لي !!

يارا بتحذير : اوعا تكون متجوز التان..

يارا بصدمه : اسيل

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ندم العمر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى