روايات

رواية قلوب أرهقها نبضها الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم نرمين قدري

رواية قلوب أرهقها نبضها الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم نرمين قدري

رواية قلوب أرهقها نبضها الجزء الخامس والأربعون

رواية قلوب أرهقها نبضها البارت الخامس والأربعون

قلوب أرهقها نبضها
قلوب أرهقها نبضها

رواية قلوب أرهقها نبضها الحلقة الخامسة والأربعون

مسك / باستغراب هو انت مش قلت هنقعد يومين كمان نكمل شهر العسل
قال بيجاد بعين مدمعة
معلش طلع عندي شغل مفاجئ . حضري حالك بقا علشان ما نتاخرش انا هنزل ادفع حساب الاوتيل و اشوف تذاكر الطيران ارجع الايقكي تحت مستنياني
قالت مسك باستغراب من حالة بيجاد
/ حاضر بس انت مستعجل قوي كده ليه و هات بقا تليفوني احنا قافلينوا من ساعة ما جينا عاوزة اكلم عطر علشان أقواها أن رجعة انهارده
بيحاد/ ماشي بس ممكن تخلصي حالك وابقي كلميها واحنا في طريق عاوز. انزل مصر حالا يا مسك بسرعة
تركها ونزل وهو في قمة غضبه اول حاجة عملها فتح التليفون و فتح النت و شاف الفيديوهات
استشاط غظيا واتصل لماجد بصوت سمع كل اللي رسبشن تحت
بيجاد/ ايوا يا ماجد بلغ بنت ال… لو خايفة علي عمرها تختفي من وشي علشان انا وغلاوه ربنا ما حسبها لحسففها تراب لاهخليها تتمني الموت كل دقيقه و مطلهوش وربي شوف و ربي لاندمك يا فاطمة علي اليوم اللي فاكرني تلعبي فيه مع بيجاد
ماجد /ممكن تهدا وقولي هتعمل ايه في حكاية الظابط اللي طالب استدعاء لمسك
بيجاد/ مش عارف يا ماجد اقسم بالله العظيم ما انا عارف ومش هقولها ازي هي لحد دلوقتي ما تعرفي حاجة انا مش عارف اتخيل حالتها لما تعرف بجد مش عارف اتخيل ايه رد فعلها
وعند مسك استغربت من طريقته معاها و ايه اللي قلب حاله فجاءة كده ايه اللي حصل خلاه متعصب قوي كده و مستعجل علي نزولنا بسرعة دي استر يارب قلبي مش مطمن
قامت مسك مسرعة حضرت حالها ونزلت تحت زي ما قلها وجدته في انتظارها و عنيه كلها غضب وعلي وجه علامات القلق
ولاحظت نظرات الناس عليهم و قالت في استغراب
مسك/ بيجاد هي ناس بتبص عليها كده ليه هو في ايه انا بصراحه مش فاهمة حاجة وايه سر السريعة اللي احنا فيها
بيجاد/ مسك معلش ممكن نأجل اي سؤال لحد ما نروح معلش انا مش قادر اتكلم في حاجة دلوقتي
هزت مسك رأسها بالمواقفه و لكنها من داخلها شيء يقول لها أن وراء غصب بيجاد شيء خطير وهام
ركبوا الطائرة وداخل الطائرة
ماسك بيجاد يد مسك وقال لها في حنان شديد وهو يحتضن يدها
راحت قلبي وحببتي وحياتى
مسك/ الله عليك يا بيجاد بحب قوي كلمة راحة قلبي بجد جميله قوي ومعناها كمان حلو قوي
بيحاد / ايوا يا حبيبتي انتي راحت قلبي و عمري و دنيتي مسك انا بحبك بكل ذروة في كياني و عاوزك تسمعيني كويس ومن غير ما تتعصبي أو تنهاري لازم تعرفي أن انا جمبك و في ظهرك مها حصل
مسك /بيحاد اتكلم علي طول من غير مقدمات طويله دي كلها في ايه الموضوع بخصوص فارس اوعي تقول جراله حاجة اوعي يا بيجاد ابني كويس صح
بيجاد /اهدي بقا يا قلب بيجاد من جوا ابنك كويس و استني هوريهولك فتح الكاميرا شافت ابنها في المدرسه الداخليه ومعاه المربيه بتاعته
ها صدقتي أن ابنك بخير.
مسك/ امال في ايه قول احسن خلاص قلبي حيقف
بصي يا راحه قلبي احنا مؤمنين و عارفين دائما أن المؤمن اللي ربنا بيحبه بيبتليه و انتي ربنا اختارك علشان يمتحنك و يشوفك علي قد البلاء ولا لاء حتصبري وتحتسبي ولا حتعملي ايه
مسك /بيجاد بجد انا قلبي هيقف شكل الموضع كبير بجد وانت أتعمد تقوله واحنا في طيارة خايف من رد فعلي صح قلت اقولها واحنا في طايرة مش هتتصرف اي رد فعل مجنون اخلص يا بيجاد وقول العقربه طليقه اخوك عملت ايه تاني
بيحاد رفع حاجبية بتعجب وقال وانتي عرفتي منين أن حتكلم عن فاطمة
مسك /علشان مافيش حد اسود من جوا كده غيرها اكيد وراها مصيبة و انت عرفت ايه هي علشان كده انت جاي تحكيها وسط الناس علشان تلجمني صح
بيجاد / يااااه يا راحة قلبي و فرتي عليا نص الطريق
مسك /ايه هو النص التاني فاطمه عملت ايه يا بيجاد اخلص
بيجاد / بصي يا قلب بيجاد من جوا هو بصراحة في فيديو جديد نزل غير القديم انتشر تاني
شهقت مسك فجاءة وحطت أيدها علي بوقها دموعها نزلت منها بدون قصد وكان في غيامة علي عينيها و كأنها انفصلت علي العالم من حولها
بيحاد / بقلق علي منظر مسك و احمرار شديد جدا بوجهها مسك مسك انتي سمعاني مسك دري عليا ماقلتيش عليكي طايب لو سمعاني اضغطي علي ايدي ضغطه
لا حياة لمن تنادي و لكن مسك فصلت نفسها عن العالم من حولها و كأنها مغيبة عنهم تنظر امانها في لا شيء ومركز جداا في فراغ
بيجاد / مسك بالله عليكي ما تخليني اقلق اعملي أي علامة علشان احس انك معايا
ضغط مسك علي يد بيجاد ضغطة خفيفه جداااااااا
ظلت مسك علي حالها طول الطريق ام تنطق بحرف وصلوا مطار كان امجد في انتظارها
نظر امجد لمسك و عرف ان بيجاد قد خبرها فقد كان لونها مخطوف و عينيها زائغه
انزل امجد الحقائب وبيجاد ا سند مسك فتح باب السيارة الخلفي وجلس بجانبها و ضمها لحضنه فور شعور مسك بدفا حضنة انهارت في بكاء شديد وكانها كانت منظرة ضمة لها بفارغ الصبر
احتضنها أكتر داخله وكأنه يبث لها حنانه و يطمأنها
بيجاد/ و غلاوتك ما هخليها تتهنا يوم فاطمة كده كتبت شهادة وفتها باديها انا هلعب معاها بنفس الطريقة القذرة بتاعتها و العين بالعين و السن بالسن و البادي اظلم
و التفت بيجاد اللي امجد.
بيجاد / امجد حضرت الي ماجد قالك علية
نظر له امجد في مرايا و هز رأسه و قال حصل زي ما ماجد قال كل حاجة جاهزة نخلص بس من موضوع القسم ده و نتوكل علي الله
سمعت مسك كلمه قسم رفعت راسها و نظرت لبيجاد
مسك / بشهقات متتاليه قسم ليه القسم
امجد/ اسف بجد انا افتكرت بيجاد قالك
بيجاد/ اسفة ليه بس هي كان لازم هتعرف و كويس أنها جت كده انا ما كنتش عارف افتح الموضوع ازي
مسك/ في ايه حد منكم يتكلم بقا بلاش كتر مقدمات دي انا خلاص ما عدتش مستحملة مقدمات قولو علطول في ايه احنا رايحين القسم ليه
بيجاد و هو بيضمها لكن مسك نزلت ايده عنها
مسك /. قول بقا يا بيجاد ما تخفش عليا انا جسمي نحس خلاص قول
بيجاد/ بصراحة يا مسك النيابة طالبة تحقق معاكي
مسك باستغراب معايا انا ليه عملت ايه انا
بيجاد / متهمينك يا انك بتروجي افلام تخدش الحياء العام
مسك/ رد فعله احلف انا عملت ايه معلش انا بروج ايه و بخدش مين لية هو فيديو جديد في ايه عاوز. اشوف و قاعدت تتلفت حولين نفسها كأنها تبحث عن شئ وقع منها
مسك / موبيلي فين انا مش فاكرة راح فين و خبطت علي راسها اه أه ده معاك يا بيجاد هات كده خاليني اشوف انا عملت ايه
بيجاد/ خلاص يا مسك ملهوش لازمة تشوفين
مسك /يا سلام بقا مصر كلها انفرجت علية وانا صاحبه الفديو ماشفتهوش. وبطريقة ساخرة هات هات يا عم خلينا نتعلم يمكن نعرف نعمل زيهم
طلع بيجاد الموبيل و فتحة علي فيديو
نظرت مسك علي فديوهات وهي بتضحك ضحكة متقطعة ساخرة / ده انا ده صح بالهوي هو انا بعرف اعمل كده و محدش قالي اده يا بيجاد ده انا بجد بس انا عملت ده أمتي و ازاي و فين ده انا لو مش معاك ثانية بثانية كان ليك حق تشك
بيحاد / مسك بطلي كلام هبل
مسك / بنفس ضحكه الهبله يابني هبل ايه انا نفسي صدت أن انا اللي عملت كده لو تحلفي أن ده مش انا نفسي مش هصدقك مافيش حد يقدر يصدق أن ده مش حقيقي
وصلوا إلى قسم شرطة
نزلت مسك وهي تستند علي بيجاد وجدت الجميع ينتظرها علي باب القسم عطر و محمد وأبوها واقف علي الباب و عنيه كلها شرار وماجد و يوسف
جرت عطر علي مسك تحتضنها اختل توازن مسك لولا ايد بيجاد رفعتها
اقتربت مسك من ابوها ولسة حاتتكلم وجدت قلم نزل علي وجهها
لدرجة أن و شها نور من قوة القلم
جذبها بيجاد بسرعة لحضنة
الكل وقف متنح مش عارف يتكلم يقول ايه
وشعور الخذلان الذي شعرت بيه مسك مميت أن نخذل من اقرب الناس ليها
فايز/ جبتلنا العار يا فاجره يا بنت تهاني حطيني رأسي في التراب مرمغتي شرفي و البلد كلها بتكلم عليكي وعلي. قلت ادبك يابت كلاف البهايم يا فجره
ولسة ليرفع ايده بيجاد ماسكها بقوة
بيجاد / عندك بقا كفايا اايه لدرجاتي معندكش ثقة في بنتك انت ازاي تفكر لمجر التفكير أن مسك ممكن تعمل كده عيب ده حتي انت اللي مربيها عيب عليك يا عم فايز ما كنش العشم
فايز/ اصلك انت يا بيجاد بيه ما شوفتش أهل البلد بيقول ايه انا لازم اغسل عاري بايدي لازم تموت أيوة لازم تموت و اغسل عاري و فجاءة و بطريقة غير متوقعة طلع. س*ك*ينه من هدمومه و لسة حا يرشقها في قلب مسك لحقها بيجاد واخدها في ايده
جري ماجد وامجد ماسكوا فايز
ويوسف ومحمد جروا علي بيحاد
و مسك لا يوجد اي رد فعل من ناحيتها و كأنها مغيبة داخلة جوا حضن عطر منكنشة و عينيها زيغة
لف محمد ايد بيجاد بسرعة وكتم الجرح
محمد./ يلا علي مستشفي حالا
بيجاد / لا مستشفى ايه تعالو نخلص موضوع مسك علشان تروح تنام شايفين شكلها عامل ازاي
يوسف /وانت هتفضل تنزف كده الجرح شكله غويط
بيجاد / يوسف تعالي نخلص الموضوع انا مش عارف احنا واقفين ليه لحد دلوقتي
يوسف / مستنين المحامي و قريبي اللي في الداخلية
بيجاد / هي محتاجة لمحامي ما اظنش احنا بس مسافة ما نحكلهم اللي حصل ماهيقلي خلاص
يوسف / كان نفسي ابقي مطمن زيك كده يا بيجاد
انعدل بيجاد ناحيته رزركز في نظر له
بيجاد / انت قاصده ايه يا يوسف أن كان نفسنا تبقي مطمن
في هذه اللحظة وصل المحامي وصديق يوسف
دخل محامي علي جوا بصحبة الباقي
دخلوا الكل يتبعوا المحامي
شد بيجاد مسك من عطر وضمها هو و سندها قاعدها علي أقرب كرسي نظر إلي وجهها و علامات الالم
عليا
بيجاد / قلب بيجاد من جوا ممكن يا قلبي تعيطي تثوري تزعقي بس ما تسكتيش كده سكاتك ده بيقتلني من جوا
نظرت له مسك وهي كالمغببة
ندي عليهم المحامي دخلت مسك مع المحامي حاولت أن تتماسك وقفت مسك وهي تحاول التوازن و دخلت لوكيل النيابة
وكيل النيابة / حضرتك متهمه بتروبح افلام إباحية علي النت و علي كل الموقع
مسك التفت له و قالت بسخرية
مسك/ بزمتك انا هرضي بحكمك دي شكل واحده تعرف تعمل نص اللي في الفيديو
ظهرت شبه ابتسامة علي وجه المحقق وكان بعينة متعاطف معاها
وكيل النيابة / يعني انتي بتنكري طايب انتي عارفة عقوبتك ايه لو التهمة سابتت عليكي
هزت مسك راسها علي انها لا تعلم مده التهمة
وكيل النيابة / لو التهمة بعد التحقيق و التدقيق سابتت العقوبه مش اقل من ٥سنين حبس
محمامي / حضرت وكيل النيابة و انا بطالب بتعين لجنة من أدق المبرمجين المختصين و معاينة الفيديو بدقة تاني لإثبات أن كل ده ملفق
وكيل النيابة / حصل و اتشكلت اللجنه بس لسه محدش رد
محمامي وقدمه اد ايه علشان بيعتوا الرد
وكيل النيابة/ مس اقل من ٣الي أربعة أيام
محامي / وانا بطالب باخلاء سيبل موكلتي بضمان سكنها لو أي تكلفة مالية
وكيل النيابة / للاسف مش حينفع اخلي سببها
محمامي / بس هي اللي جات برجليها ماحدش قبض عليها يعني المقصود أن محدش جبرها تيجي
وكيل النيابة / انا الخدمة اللي قدر اعملهلكم ودي لاول مره تحصل أن انا حطلعها بليل من الحجز تبات هنا في مكتبي لكن أكتر من كده مش حقدر دي قضية و مفتوحة
محمامي / بحده يعني انت قاصدك أن موكلتي حتنزل الحجز تحت
كل ده ومسك في عالم تاني
وكيل النيابة/ أمرنا نحن وكيل نيابة غرب بالإسكندرية أمرنا بحبس المتهم مسك فايز اربع ايام علي زمة التحقيق لحين الانتهاء من صحة التقرير الخاص للفديو
ثم التفت اللي مسك اتفضلي امي هنا
مسك مسك القلم ومضت بدون اي رد فعل منها وكان الموضوع ليس ليه اي علاقة بيها
رن وكيل النيابة جرس العسكري
دخل العسكر و القي التحية علي وكيل النيابة
وكيل النيابة / اتفضل خد المدام الحجز و صي عليها احسن ممكن بنات تحت يكلوها
خرجت مسك و في ايدها كلابشات. و في الايد التانية العسكري صاحبها
لمحها بيجاد وهي خارجه. شهقت عطر من المنظر
وجرت عليها
بيحاد/ مسك ايه حصل جوا انطقي و ماسكينك كده ليه في ايه يا مسك ردي عليا مسك ردي بالله عليكي
عطر / بيجاد رجعلي اختي أنا عاوزة اختي رجعهالي بقا
بيجاد/ مسك ردي عليا طمنيني عليكي بنظره بس
سحب العسكري مسك ونزل بيها لتحت القت مسك علي بيجاد وعطر نظره مودعة و الدموع في عينيها
عطر/ لاء مستحيل ده يحصل ده ظلم اقسم بالله ظلم ليه هي يحصلها كل ده ليه. اشمعنا هي ايه الغلط اللي عملته في حياتها علشان يحصل معاها كل ده
بيجاد / عطر مسك مش طبيعة مسك نظرتها ليه تخوف انا خايف تعمل في نفسها حاجة انا بعدها اموت مش حقدر اكمل
خرج محمامي الكل جرا عليه
بيجاد./ ايه اللي حصل و ازاي نسبها تتحبس كده وانت لازمتك ايه من اصله كنت شايف نفسك مش قدها قوا انا مش قدها لكن متخاطرش بيها
يوسف اهدي بقا يا بيجاد خلينا نسمع الاستاذ حيقول ايه
اللتفت يوسف للمحامي
يوسف انا بعتذر لك بنيابة عنه معلش مراته وزعلان عليها بس احنا عاوزين نطمئن علي حصل
المحمامي
ده إجراء متوقع زي ما فاهمتك في تليفون وانا كمان حاولت مع وكيل النيابة أنه يخرجها بضمان محل إقامته أو كفاله ولو أن انا عارفة انه مستحيل بس قلت اجرب

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية قلوب أرهقها نبضها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!