روايات

رواية حكاية توبه الفصل الأول 1 بقلم دونا

رواية حكاية توبه الفصل الأول 1 بقلم دونا

رواية حكاية توبه البارت الأول

رواية حكاية توبه الجزء الأول

رواية حكاية توبه
رواية حكاية توبه

رواية حكاية توبه الحلقة الأولى

. انا هتجوز توبه يا بوي
هشام الاسيوطي .. انت اتجننت يا سالم انت خابر بتقول ايه توبه بتكون بت أخوك كمال الله يرحمه انت اتجننت ولا ايه
سالم بخبث وهوس .. لا يا ابوي انا متجننتش وصل انا صبرت كتير عليها لحد ما بقيت كف البدر ومش هستحمل تجي سميرة أو غيرها تاخدها لولدها
هشام بصدمه من القرفه اللي بيسمعه قرب عليه وضربه بالقلم .. انت استحاله تكون ولدي سالم انت مش خابر ولا بشرع ولا دين بحق ربنا دااا انت في مقام ابوها
سالم بهوس .. انا مليش ذنب بكلام دااا انا بحبها وريدها تكون ملكي. انا بس انت فاهم توبه ليا توبه هتكون ملك سالم يا بوي وسابه وطلع
هشام بتعب من المصيبه هتحل عليهم قعد علي الكرسي ونادم علي توبه
هشام بتعب ..توبه يا توبه
توبه رغم خوفها من كلام عمها اللي سمعت هي واختها ساره وكل اللي في البيت إلا أنها جريت علي جدها
توبه بقلق .. ايوه يا جدي
هشام بحزن شديد .. تلمي خلجاتك وحجاتك انتي واختك ويلا هتمشوا عند خالتك وملكمش رجعه اه‍ني فاهمه
توبه بكسر قلب .. بس أكده مش هنشوفك يا جدي تاني وخالتي دي هترمينا ليها أكده وهي مسالتش علينا وصل لما كان ابوي وامي الله يرحمهم عايش ولا حته بعد ما ماتو
ساره واقفه بتعيط
الجد بحسره علي بنات ابنه .. خالتك اللي بتجول هرميمكم ليه أكده اني اللي كنت مانعها عندكم اني اللي كنت رفض دخولها البيت أهنئ لأسباب معينه
ساره بدموع .. بس يا جدي احنا منعرفهاش اصلا كيف هنروحلها
الجد بحسره وحزن قام من مكانه .. دلوقت تروحي انتي وياها تجهزو حالكم وتنزلوا وسأبهم ودخل مكتبه
الجد في المكتب دخلت عليه كريمه بقهوه
كريمه بحزن .. هشام بيه علي كده هتقبل سميرة هانم بعد اللي حصل
الجد بابتسامه .. سميرة رغم كرهي ليه إلا أني خابر زين أنه طيبه هتقدر تحمي توبه وساره زين
كريمه بقلق .. بس ولادها معتقدتش أنهم يقبلوا وجود البنات اللي امها انهنت بسببهم
الجد بابتسامه واطمئنان .. هو داا السبب إلي خلاني ابعتهم لعند سميرة يا كريمه
كريمه بعدم فهم .. مش فاهمه
الجد بابتسامه .. مش وقته يا كريمه يلا فزي قومي نادميلي صالح
كريمه بقلق قامت وطالعت ندمت صالح
صالح اومرك يا بيه
الجد ..معاك رقم سميرة يا صالح مش أكده
صالح .. ايوه يا بيه
الجد بابتسامه..رن عليها دلوقيت يلا
صالح رن علي سميرة وعطا التلفون ليه
عند توبه وساره
ساره بقلق .. هي خالتنا دي هتحبنا زي جدي وخاله كريمه علي كده طب هي شكلها زي ماما ولا لااء هااا يا توبه
توبه القلق والخوف جوه مسيطره عليهم بس الجمود بقا مرسومه عليها
ساره وهي بتحضنها .. توبه لو عاوزه تعيطي أو تصرخي اعملي كده وارتاحي بلاش الهدوء دااا
توبه بابتسامه وحب .. حبيبتي انا كويسه يلا نخلص علشان نشوف جدو وسابتها وبدأت تجهز الحاجات
ساره بقلق شديد وفي سرها .. ربنا يستر يارب انا مليش غيرها احميها ليا وسمعوا اصوات جايه من البلكونه
عند الجد في المكتب وهو ماسك التلفون وبيكلم سميرة وبيحكي ليها علي اللي حصل وأنها لازم تحمي البنات من جنون وهوس ابنه
هشام بحزن .. سميرة انا عارف انك لسه في البلد مسافرتيش لسه لو امكن يا بتي انك انك ..
سميره بفرحه رغم حزنها علي حال اللي حصل .. متقلقش يا عمي أنا بنفسي هجي هخد البنات اختي اطمن
وقطع كلامهم صوت زعيق ساره
الجد بقلق ..في اي ايه اللي حصل
ساره بدموع وبتجري علي جدها .. جدو توبه اتخطفت
الجد بخوف التلفون وقع وسميرة سمعت والخط قفل
الجد بغضب وخوف .. صالح اجري اقلبلي البلد كليتها علي سالم ورجعلي توبه وسالم لو رسيت تقتله اقتله فاهم
ساره بعياط وشحتفه .. هو ليه بيحصل كده يا جدي ليه دي توبه طيبه وقلبها ابيض مش كفايه ابوي وامي
الجد بحسره .. استغفري ربك يا بتي و قوليلي ايه اللي حصل
عند سميرة
سميرة بقلق .. مراد فين جبل
مراد بقلق علي أمه .. ماما في ايه مالك وماله جبل
سميرة بقلق وبتعب .. رنلي علي جبل هو الوحيد اللي هيقدر ينقذ توبه
مراد بخضه .. ماما اهدي طيب وحاضر هرن عليه
مراد وهو برن علي جبل
جبل بهدوء .. ايوه يا مراد
مراد بصوت كله قلق .. جبل ماما ولسه مخلصش الكلمه جبل قفل معاه و ساب كله اللي كان قدمه وركب عربيته وطار
سميرة بقلق .. مراد بتعمل ايه نزلني يا ولد
مراد بخوف وهو شايل أمه .. انزلك ايه بس انتي مش قادره تقفي اطلعي ارتاحي لحد ما جبل يجي وبيقعدها علي السرير
سميرة بقلق وغضب .. انا مش هرحمه لو حصلها حاجه
جبل بجمود بيقرب علي أمه بيتفحصها بعينه وبيحط أيده علي وشها .. مين هو يا امي
سميرة بقلق .. دلوقتي يا جبل الحق توبه يا ضنايا انت الوحيد اللي تقدر تقف في وش سالم
مراد بستغراب .. يعني ايه
جبل بهدوء مريب وقف
سميرة وهي بتقوم وبتنزل يلا مش وقت كلام لازم نروح بيت هشام الاسيوطي وفعلا مشيوا
عند هشام وساره اللي بتعيط في حضنه
الجد بقلق .. احكي ايه اللي حصل
ساره بشحتفه حكت كل اللي حصل
فلاش
توبه وساره سمعو اصوات جايه من البلكونه
ساره بخوف .. ايه الاصوات دي انتي رايحه فين بس يا توبه
توبه بابتسامه .. اهدي يا بنتي متقلقيش اكيد داا مشمش وهي بتدخل لقيت اللي بيكتم نفسها واللي ضرب ساره علي دماغه
باك
ساره بعياط .. لم ضربني اغم عليا لم صحيت استوعبت اللي حصل يا جدو انا عاوزه اختي يا جدو انقذ توبه
.. توبه هترجع متقلقيش يا حبيبتي
الجد بنظرات امتنان .. اخيرااا جيت يا بت خالد
ساره بدموع وبتجري علي خدودها .. مين دي يا جدو وخالد مين
سميرة بحب وهي بتقرب منها .. انا خالتك يا حبيبتي انا اخت امك الغاليه
كل داا تحت أنظار جبل ومراد اللي تايه في في تفصيل ساره
ساره بدموع وشحتفه ورجاء لجدها وخالته .. ارجوكم انقذهو لحد ما اغمه عليها جوه حضن كريمه
سميرة بقلق .. هي كويسه
كريمه بقلق .. مش عارفه
الجد بحزن عليها .. هي كويسه متقلقوش كريمه وديها اوضتها وخليكي معاها
سميره بجديه .. مراد شيلها وطلعه اوضتها مع كريمه و شالها وهو قلبه وجعه عليها
في لحظه دخل صالح
الجد بقلق .. هااا يا صالح عرفت مكانها
صالح بحزن عميق وباصص في الأرض .. يا بيه الرجال دورت في البلد كليتها بس هما بيدوره كمان متقلقش وصل هنلقيه
سميرة بقلق .. يعيني عليكي يا بت سمر وكمال من يومك والدونيا جايه عليكي
جبل بجمود هو موجه كلامه لصالح .. دورت في الاماكن اللي بيلجا ليها سالم
صالح بيهز راسه .. كلها يا بيه البلد كليتها
مراد وهو نازل .. طب هنوصلها ازي يا جبل
جبل بتفكير .. هو اللي اسمه سالم دااا معاه موبيل اكيد
صالح بعدم فهم .. ايوه يا بيه
جبل بهدوء .. تمام اديني رقمه وصالح عطها الرقم وجبل مشي
سميرة بحزن .. ساره فاقت
مراد بيحضن أمه .. متقلقيش هتبقا كويسه يا حبيبتي وتوبه اللي وكله دماغك دي هترجع طالما جبل طالع كده يبقا مش هيرجع غير بيها
الجد بابتسامه واطمئنان بعض الشئ من كلام مراد
صالح .. هشام بيه هستاذن انا اشوف الرجال وصله لايه
مراد بهدوء .. اي حاجه توصلوا ليها بلغوني يا عم صالح
صالح بيهز راسه ومشي ..
عند توبه
توبه بتفوق بتلاقي نفسها علي سرير في اوضه غريبه
بتقوم بخضه وبتجري علشان تطلع بتتفجا أن باب الاوضه اتفتح ودخل سالم منها
توبه بخوف دب في قلبها اول ما شافته .. هو هو هو انا بعمل ايه هنا يا عمي
سالم بهوس .. متقوليش عمي دي تاني انا هبقا جوزك قريب يا توبه قلبي
توبه الخوف زاد والدموع تسيل منها بغزاره .. انت بتقول ايه حرام عليك اللي بتقوله دااا انا بنت اخوك ازي تفكر كده
سالم بهوس .. انا بحبك وهنتجوز يا بنت كمال انا مليش زنب انك بنت اخويا لانه هتكوني ملكي انا وبس يا توبه
توبه بنهيار .. ولا شرع وقانون هيحلل الجريمه دي مهما حصل انت فاهم وانا مستحيل افضل في مكان دااا ولسه هتخرج ساحبها سالم عليه وقال
سالم بهوس وجنون .. ماسكها من أيدها جامد ومقرب وشه من وشها انتي ملكي فاهمه توبه بعيط ابعد عني اياك تلمسني تاني و وزقها بعنف علي السرير وهو بيزقها موبيله وقع منه في الاوضه وسأبها وطالع
توبه بقلق وخوف اتملكها .. يارب يارب بحق ايام المباركه دي انجدني من أيده يارب و ضمت نفسها وفضلت تعيط لحد ما لمحت تلفون مرمي تحت الترببزا اللي قدمها جريت فتحته وحاولت ترن علي ساره
عند جبل ..
جبل بجمود رن علي صاحبه عامر .. عامر بعتلك رقم حد اعرفلي مكانه فين اتصرف
عامر بستغراب وهو بيبحث .. حاضر بس أمته هترجع الشركه
جبل بهدوء .. قريب المهم انت عرفت حاجه
عامر بتفكير ..جبل رقم مقفول يا بني مش هعرف مكانه كده
جبل بجمود .. اتصرف يا عامر حددلي مكانه وابعتلي فين
عامر بغيظ .. انت سمع بتقول ايه يابني بقولك قافل موبيله خالص هعرفك ازي وهو مقفول
جبل برفع حاجب .. اتصرف خلال دقائق تجبلي المكان فاهم وفصل في وشه
عامر بغيظ .. انا هتشل علي يدك انت والمحروسه مراتي قريب اففف يلا بقا امري لله و
وقت ما كان جبل هيدخل كان عامر بعتله المكان
كان في وقت نزول ساره جري لجدها
ساره بلهفه .. جدي توبه اهي كلمها وفتحت الاسبكير
الجد بقلق .. توبه يا بت فينك قوليلنا فينك انت بتكلمينا من رقم سالم ازي
توبه بحبس دموعها .. مش عارفه يا جدي مش عارفه الله يخليك انجدي منه دااا ناوي عالشر يا جدي و و انا بكلمك من غير ما هو يعرف
الجد بحسره .. اهدي يا بتي وقوليلي اوصفي المكان اللي انتي فيه طيب
في الوقت دااا كان مراد رن علي جبل يقوله اللي حصل لكن فجاه أنه رايح يجبيها وجاي مش وقال مش هتاخر
توبه بعياط وشحتفه .. جدو ععععععععاااااااااااااااااااااا ابعد عني والخط اتقفل
الجد بقلق بالغ قعد مكانه
سميرة بقلق وبتعب .. عمي اهدااا هتكون كويسه
ساره بعياط .. جدو هي هتكون كويسه صح
مراد بهدوء .. ماما جبل رايح يجبها فبلاش قلق وهتكون كويسه
ساره بفرحه وسط دموعها .. يعني عرفته مكانه الحمدلله الحمدلله هتجي أمته
سميرة بتعب .. طب الحمدلله ويجوا بسلامه
مراد بابتسامه لساره .. أن شاء الله هيجوا بسلامه امسحي انتي دموعك بس وساره هزت راسها ومسحت دموعها وحضنت كريمه
الجد هشام بحزن .. مش خايفه علي ابنك يا سميرة
سميرة بابتسامه .. اكيد خايفه بس مش علي ابني خايفه علي سالم ومن اللي هيحصله من جبل
الجد بقلق ع توبه .. المهم يجوا بسلامه
عند توبه
سالم ماسك الموبيل مساكها من شعرها .. كنت بتكلمي مين انطقي
توبه بعياط .. ععععععععااااابعد عني ابعد كنت بكلم جدي
سالم بخبث زقها علي السرير وقال .. مفيش حد هيعرفلك طريق يا توبه وهتكوني ليا وبس واجهزي علشان عاملك حفله صغيره علشان هتكوني بتعتي النهارده
ورملها فستان
وجي يمشي لف ليها وقال .. نص ساعه وهطلع القيكي جاهزه وإلا جدك واختك اللي بتحبيهم هقتلهم وبرضوا هتكوني ليا
توبه بيعياط وبتخبط علي صدرها بقوه وحسره .. ياااااااارب
عدت النص ساعه وتوبه جهزت وسالم طلع يخدها ونزل لكنه اتفجاء بصوت ضرب نار بره وكان لسه هيطلع يشوف في ايه الباب اتفتح ودخل
سالم بغضب .. انت مين يا ابن الك** انت عارف انت بتتهجم علي مين ولا ايه
جبل بسخريه .. بتهجم ههههه طيب ولو انا بتهجم فأنا بتهجم علي واط*ي يا وح*قير وهجم عليه وادله بوكس خله وقع الأرض من شدته شبه فاقد الوعي وتوبه كانت واقفه بتتنفض من الخوف
جبل بهدوء وعيونه علي توبه قال .. انتي توبه
توبه بخوف .. ا ا ايوه
جبل بهدوء رغم جمالها اللي مش عارف يبعد عينه عنها ومسك أيدها .. اهدي انا جي ارجعك لهشام بيه
توبه بفرحه .. بجد طب فين عم صالح والرجال اللي معاك
جبل برفع حاجب وغيظ .. هو انا مش هعرف ارجعك وانا لوحدي مثلا
توبه بصدمه وسط دموعها .. انت عاوز تقولي انك لوحدك ضرب كل اللي بره داا انا قولت البلد كلها جت تنقذتني
جبل بضحكه رجوليه .. ليه هند رستم وجورجيا يا حبيبتي فوقي دااا انت حته اسمك توبه يا توبه
توبه بلوي بوز .. انتتتت ولقيت سالم فاق وقام فمسكت في قميص جبل ووقفت من وراه
سالم بهوس وجنون .. انتي ملكي انا وبس وانت مين وأبوي يعرفك منين اصلا
جبل بشر ضربه برسيه خلته اغما عليها وشاله ع كتفه ومسك ايد توبه واخدها وطالع
عند العربيه جبل ربط ايد ورجله ورمه في العربيه وفتح الباب لتوبه وركبت وركب هو كمان وطار علي البيت
في بيت هشام
توبه دخله تجري علي حضن جدها
توبه بعياط .. جدي
الجد بفرحه .. حبيبتي حمدالله على سلامتك وشكرااا ليك يا ولدي صح ابن فايز الآسيوي ياولدي
جبل بهدوء .. انا معملتش غير الواجب ومل علي مراد ووشوشه ومراد بعدها طلع

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية توبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!