روايات

رواية حب حد التملك الفصل الثامن عشر 18 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك الفصل الثامن عشر 18 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك الجزء الثامن عشر

رواية حب حد التملك البارت الثامن عشر

رواية حب حد التملك الحلقة الثامنة عشر

هي فين الهانم الي خلاص فجـ*رت مبقاش ليها حاكم ولا رابط هي حصلت يا بنت ماجي…..
ليلي اتوترت اكتر اول مسمعت رنا بتقول خير يا فضل باشا
فضل بغضل انت خلاص مبقاش ليكي ظابط ولا رابط الظاهر ان العرق النجـ*س الي فيكي من الروس غلب تربيتي بقا بترفعي عليا قضيت حجر يا جاحده
اكيد ابن سعاد هو الي حرضك
بص راهب وراغب بغضب بس ماتحركوش ورنا وقفت ببرود لاء لاء ميصحش انت لما تكلمني تتكلم كويس واوعي ف يوم تنسي انك عايش ف خيري وفلوسي وبيتي….
فضل بغضب وايه كمان يا بنت ماجي؟
رنا تؤتؤ كده ازعل وانا زعلي وحش
فضل قرب منها وضر*بها بالقلم ونطق شكلى معرفتش اربي
نطقت رنا بأنفعال لما تتكلم عن ماما وعمتي تتكلم عدل ولا انت فاكرني زيك انت واخوك قا*تل وعيني بجحه… بطلوا بقا ترموا اللوم عليها كان عندك أيه دليل انها خا*ينه وتستاهل القـ*تل؟ ولا انا كان عندكم ايه دليل اني فرط ف شرفي؟ ده انا كنت مستنياك تيجي تنجدني والاخر سبت الكـ*لب ابن اخوك يضر*بني لولا راهب كنت سبته قتلـ*ني انت الي رمتني من قلبك وكان ده المقابل يا فضل باشا عن أذنك

 

 

طلعت رنا بعياط وراهب طلع وراها حضنها بحنان اهدي يا حببتي
رنا بدموع تعبت تعبت
راهب بعشق.. حقك علي قلبي يا ست الناس وغلاوتك عندي لاكبرك قدام الكل واحبلك حقك والي عملوا فيكي الفصل ده هجبهم تحت رحليكي زي الكـ*لاب يتمنوا المو*ت ومش هنولهولهم
رنا صوت عياطها علي وشهقتها زادت فشدها راهب من وسطها وشالها وبدا يبو*سها وقعد علي السرير بحنان وهي ف حضنه
رنا بأرهاق انا خايفه
راهب بحب وانا معاكي اوعي تخافي
رنا بنوم شكرا انك ديما جنبي
فضل راهب حضنها وبيملس علي شعرها لحد منامت وغطاها ونزل ببرود
كانت ليلي طلعت اوضتها بقلق وهي بتترعش وبتكلم حد ف التلفون راغب كان فايت وسمعها بتتكلم بتوتر فغلبه فضوله ووقف يسمع
يوووووه بقولك يا مامي اول مشوفته خفت يعرفني
…………..
كان بيزعق ل رنا ويعايرها بيكي …. هو ليه قاسي كده
….. ……….
انا خايفه قوي يا ماما من رد فعله لو عرف اني بنته عصبيته مخيفه
……………..
متخفيش يا حببتي هكون جنبها انا رجعت اصلا عشانها.
……….
بأذن الله يا ماما يلا لا الاه الا الله
قفلت ليلي بتوتر وراغب مشي وعقله بيودي ويجيب بقلق هى تقصد مين ب ابوها….
بس محدش زعق وشخط ف رنا غير خاله…. معقول تكون بنت خاله؟ بس ليه خاله ميعرفش…. وياتري رنا عارفه وراهب.؟ فضل عقله يودي ويجيب وقرر انه لازم يقطع الشك باليقين فاتصل علي حد وقاله حاجه ودخل ياخد شاور عشان يهدي اعصابه
عند راهب كان نزل قاعد مع جده وهو بيحاول يشوف حل للقضيه الي رفعها عليه اخواله بس اتصدم بأن الجد مش فارق معاه وبيلعب مع رنا وكأن محصلش حاجه
راهب همو*ت وافهم جايب البرود ده منين؟

 

 

محمد اصل ولادك لو كبرو وفجـ*رو مش هتقدرهم… بس عارف يا ابنى مين الي يقدرهم؟
راهب مين؟
عيل قوى يفترى زيهم بس للاسف هما عيالهم لسه صغار ملهمش ف القسوه
بصله راهب وقال مانت لو مطمن تبقي لقيت الي يربيهم
الجد بهدوء سيب الايام تكشفلك كل حاجه
راهب لا يا جدى معلش اتعب معايا وقولي
الجد بضحك بنت ماجى زى مبيقولولها
راهب فتح بوقه بصدمه قصدك ليلي؟
محمد بثقه لاء رنا
راهب فز وقف وقال نعم لايمكن
وساب جده وخرج
كانت رنا صحيت وقاعده بتفكر ليه كل المصايب جتلها ف وقت واحد
دخلت ليلي رنا رنا رنااااا حطت اديها علي كتفها وهزتها فاتفزعت رنا
مالك ايه ف ايه؟
ليلي بقالي ساعه بكلمك
رنا بهدوء معلش مخدتش بالي
ليلي سرحانه ف ايه؟
رنا بعدين نتكلم بس المهم دلوقت قوليلي كنتى جايه تسألي ف أيه
فركت ليلي ف اديها ونطقت شفتى حمزه؟
رنا ببرود ايوه
ليلي وبعدين؟
رنا مطلعش هو ده اخوه وجاي ينتـ”قم
ليلي وبعدين؟
رنا ببرود معدش هيضايقك اطمنى…

 

 

ليلي وانتى عرفتى منين؟
رنا عشان انا اتأكدت من ده لوحدي
ليلي اوعي تكونى قتلتيه
رنا بصتلها ببرود وقامت
شدتها ليلي ليهة وهى بتترعش وبتقول بفزعى قـ*تل تانى قتـ*لتى
رنا كانت لسه هترد…. بس ليلي نطقت بخضه راهب
راهب بعيون بارده مين الى اتقتـ”ل ومين الي قتـ*ل؟
رنا انا،…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب حد التملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!