روايات

رواية تملك عاشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم مي السوهاجي

رواية تملك عاشق الجزء الثامن والعشرون

رواية تملك عاشق البارت الثامن والعشرون

رواية تملك عاشق الحلقة الثامنة والعشرون

الحلقه 28😍
رمت فريده كلام والدتها عرض الحائط واحتضنت مي وابتسامه تزين شفتيها
فريده:لازم تنقي معايا فستان الفرح
مي بضحك:اومال انا الي بنقي فساتين العيله كلهااا
جاءت نورا وعايده اليهم
نورا بفرح:اهلا بمرات ابني زينه البنات
مي:وحشتيني اوووي ياماما
عايده:اهلا اهلا بالي من ساعت ما جت والناس عماله تتجوز ولا كانه موسم تزوج
مي بضحك:انا لو الخاطبه نونا مش هجوز البيت كله بالسرعه دي
عزيزه:ولله استريحنا كلنا في بيوتنا
نورا مدعيا الحنق:ودا مش بيتك ولا ايه ياروح امك
عزيزه بضحك: لابيتي طبعا ولا انتي شايفه ايه
نورا:شايفه تسكتي عشان شكل شبشبي وحشك
عزيزه:لا وعلي ايه الطيب احسن
عايده:هو فين زياد هو مجاش معاكي
مي:لا جه بس جدو خده جوه في المكتب
عايده:طب انا هروح اسلم عليه
نورا:خدي الشاي معاكي…..تعالي بقاا ياميرو ياحببتي احكيلي زياد زعلك في حاجه
وجلسوا الفتيات وظلوا يتحاكون ويتسامرون
&&&&&&&
علي الغذاء
فهد:انت هتروح لحماك وحماتك امتا يازياد
استغراب زياد من السؤال ونظر لمي واندهش لما قالت لجده
زياد:بعد كتب كتاب فريده…..مينفعش مي متبقاش موجوده وهي هتيجي معايا
نوار:وهو يروح له ليه….سبق واتبري من ان ليه اي علاقه بيه
تركت مي الملعقه من يدها ووضعتها بجانبها ونظرت للارض وفركت يدها فأهلها دائما ما يضعوها بالمصائب
نوار بحنق:مقصدش يامي بس هو حرر نفسه من الارتباط داا
رفعت مي رأسها بهدوء ليصتدم نوار وزياد من وجهها الاحمر بشده وعيناها الذي تصبغت بلون الدم
مي بهدوء:ولا يهمك ياعمي
وذهبت من امامهم لينهض زياد ويذهب وراءها ولاكن فهد اوقفه
فهد:سبها يازياد…..خليها لوحدها شويه
زياد:مينفعش هتقعد تعيط وهي لوحدها
فهد:سبها وبعد شويه روحلها….هي عايزه حد تنفجر فيه بلاش الشخص داا يبقا انت
جلس زياد وعيناه مازالت علي غرفته الذي دلفتها مي
زياد:ليه كده يابابا مي ذنبها ايه في كل داا
نوار:انا مكنتش اقصد…..بس ابوها مش يعك العكه وبعد ما تتصلح عايز كل حاجه ترجع زي ما كانت
فهد بعصبيه:وذنبها ايه المسكينه دي تتكلم قودامها كده ولا كأنهم اهلها……نسينا الاصول ولا ايه يانوار
نوار بحزن:انا مكنتش اقصد
فهد وهو يعود ليأكل:صلح الي عكيته شوف عكيت ايه وصلحه
&&&&&&&
نظرت لهاتفها قليلا اتحدثهم وتلومهم ام لاا لاكنهم يحاولون اصلاح الوضع بينهم لتجد الهاتف يرن وحده وبأسم والدها نظرت للهاتف قليلا اتجيب ام لا
ظلت ثواني تفكر ولاكنها فتحت الخط في النهايه
مي:الوو يابابي…..كويسه……لاا مش هاجي تعبانه شويه….حمل ايه يابابي لسه بدري علي الحمل……لاا تعبانه مش هقدر اجيي لما اخف بقاا هبقا اظبط معاد انا وانت….سلام
واغلقت الهاتف وتركته يسقط من يدهاا ثم مسحت دموعها وبدءت بتكوين اخري
&&&&&&&&
في احدي شركات A&A
كان يجلس في اجتماع مع اعضاء شركه So جروب ليقاطعه رنين هاتفه نظر به فوجد رقم غريب نظر للهاتف بأستغراب ولاكنه اجاب ليجده فهد لينهض من مكانه بفزع ويخرج سريعاا دون ان يعتذر من اعضاء الشركه خرج واغلق الباب سريعاا
ايمن بسرعه:ايووه يافندم
فهد:كنت عايزك تيجي عشان اتناقش معاك في الاساسيات وكده
ايمن بفرحه:يعني حضرتك موافق
فهد:موافقه مبدئيه…..يوم الجمعه الجاي الاقيك قودامي
ايمن بسرعه:تمام يوم الجمعه من الساعه 7 الصبح هتلاقيني قودامك
فهد:تمام مستنيكك
ايمن:تمام يافندم اي حاجه تانيه
فهد:لاشكرا
واغلق الخط اما ايمن فخانته الفرحه وظل يحرك يده بفرحه هاتفاا ب”Yes”ليفتح عينه ويصدم من رؤيه العمال ينظرون له بستغراب والاخر بضحك
ايمن لنفسه:يلهووي علي الكسفه الي انت فيها ياحازم
ليدلف الي قاعه الاجتماعات ويكمل اجتماعه وسط استغرابهم بخروجه المفاجئ ودخوله المفاجئ ايضاا
&&&&&&
في المساء
كانت تجلس في عيادته الخاصه وهو ينظر لها ويأكل الفشار وهي ترفع حاجبيها من حين لأخر
خالد:بتبصيلي كده ليه
انغام:مستغربه تفاهتك
خالد بحنق مصطنع:انا تافهه الله يسامحك
انغام:يعني انت جايبني هناا عشان اشوف حضرتك وانت بتاكل فشار
خالد:لااا كنت عايزك تاكلي معايا فشار بس انتي مش راضيه
انغام بصبر:مش بحب الفشار ممكن اروح بقا
خالد بغتاته:يااوحشه….عايزه تمشي وتسبيني
انغام:يارب ارحمني هو انا عملت ايه عشان يحصلي كل داا
خالد:اقولك ولا تزعليش
انغام:قول
خالد بضحك:نفهمك ولا تشتميش
انغام:عااااا يارب ارحمني انا ماشيه
وامسكت حقيبتها وفتحت الباب ليجري خالد عليها
خالد بضحك:خلاااص انا اسف….اقعدي وانا هفهمك
انغام وهي تجلس:اتفضل فهمني
خالد بجزن:انا سنجل بائس
انغام بضحك:ههههه احسن من متجوز وبائس برضو
خالد:اخوويا فركش الجوازه بتاعته
انغام بتركيز:ليه
خالد:هي دي المشكله المشكله اني اشتريت البدله ومش عارف البسها فين
انغام:لحظه كده انت جايبني علي ملي وشي عشان كده
خالد بسرعه:لاا طبعاا هو انا تافه للدرجادي
انغام:ااه عندك حق…اصل انا الي كنت باكل فشار
خالد:صحبي عزمني علي فرح بس لازم اجيب معايا واحده عشان ادخل
انغام:ياريت ما يكون الي في بالي
خالد:انغام انتي زي بنتي الصغيرره ومتخافيش ولله هروحك بسرعه
انغام بصراخ:بنتك الصغيرره انت مجنون
خالد:خلاص بنتي الكبيره موافقه تيجي معايا
انغام بتفكير:لو موافقتش هتعمل ايه
خالد بحزن مصطنع:هعيط للصبح ولو عملت حاجه في نفسي هحملك المسؤليه كامله
انغام:انت مش طبيعي صح قولي انك هربان من مستشفي المجانين ولابس دكتور وهصدقك
نهض خالد من جانبها ووضع يده في جيب البالطو الابيض وقال
خالد بكبرياء:مش باين عليا ولا ايه
أنغام بضحكه خافته:لو قفلت بقك هيبقا شكلك شكل دكتور انما وانت بتتكلم مريض هربان من سرايا المجانين
خالد بتمثيل البكاء:الله يسمحك يانغومتي وانا الي افتكرت انك هتوافقي
انغام:نغومتي وعايزني اوافقك…..بتقولي نغومتي دلوقتي لو روحت معاك هتعمل ايه
خالد وهو يقترب منها:تحبي اديكي فكره
انغام وهي تضيق عيناها بعدم ارتياح من قربه:اتمنا متعملش الي في بالي
ليقترب خالد من اذنها ويهمس
خالد بهمس:انغام…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تملك عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى