روايات

رواية انتقام لأجل كرامتي الفصل الثالث 3 بقلم مريم أحمد

رواية انتقام لأجل كرامتي الفصل الثالث 3 بقلم مريم أحمد

رواية انتقام لأجل كرامتي البارت الثالث

رواية انتقام لأجل كرامتي الجزء الثالث

رواية انتقام لأجل كرامتي
رواية انتقام لأجل كرامتي

رواية انتقام لأجل كرامتي الحلقة الثالثة

ناديه بصدمه: مدام زينه!!
نور بدهشه:إيه دا انتوا تعرفوا بعض!؟
زينه بإبتسامه: اه شوفتها انهارده دي البنت اللي قولتلك عليها
نور بفرحه: بجد
ابتسمت بمجرد اني عرفت ان سيرتي جت في حاجه حلوه و لاقتهم حضنوني و رحبوا بيا أكتر
زينه: طبعا انتي بتسألي انا اي اللي جابني هنا صح
ناديه بتشتت: اه
نور: طنط زينه تبقي أقرب صاحبه لماما و هي كمان جارتنا هنا
ابتسمتلهم بفرحه و بصتلهم بحب عشان طريقتهم الكويسه الي اتعاملوا بيها معايا و حسيت فعلا ان كل حاجه بتقعد و عشان انا بتعامل مع الناس بحب لاقيت ان ربنا بعتلي ناس تحبني بجد
والدة نور: بصي يا حبيبتي انا اسمي سهي بس انتي قوليلي يا ماما
هزتلها دماغي بفرحه مع ابتسامه

 

سهي: تعالي اوريكي اوضتك
روحت معاها و كنت مبسوطه
سهي : ارتاحي شويه علي ما احضر الاكل
و خرجت و قفلت الباب وراها
ظبط نفسي و حاجتي و من تعب اليوم اعتذرتلها عن العشا و نمت
*****الصبح****
كنا قاعدين بنفطر و لاقيت نور بتسألني انتي في كليه ايه؟
ناديه: حقوق
نور: إيه دا بجد ماما برضو محاميه
بصيت لطنط و ابتسامتلها
سهي: انتي فاضلك قد ايه و تتخرجي
ناديه : انا في اخر سنه خلاص و قربت امتحن
‘دعولي كلهم ان ربنا يوفقني’
شكرتهم علي الفطار استأذنت منهم عشان انزل الشغل

 

جهزت و نزلت و اليوم عدي بس كان يوم متعب اوي بالنسبالي كانت الطلبات مبتخلصش و عشان انا بطبعي سريعه و بتحرك كتير ف كان الضغط عليا انا
في اخر اليوم عرفت ان المدير عايزني روحتله و اذنلي بالدخول دخلت و لاقيته بيشكرني علي مجهودي الي بذلته انهارده
ناديه: علي ايه دا واجبي
تلقيت منه رد خلاني في فرحه لا توصف و هو انه زودلي المرتب شويه
شكرته بإمتنان و حمدت ربنا و استأذنت منه و خرجت، رجعت البيت و انا مبسوطه اوي و حكيتلهم و قولتلهم بسعاده قد ايه الجزء الي زاد في المرتب هيساعدني و كلهم فرحوا لفرحتي و طنط سهي قالت لنور تروح تجيب مدام زينه
اتجمعنا كلنا و كان يوم جميل بعد كدا لاقتهم بيسألوني عن الي حصلي و ايه السبب الي خلاني كدا
حكيتلهم كل حاجه و قولتلهم اني مش هسيب حقي و اني هعمل اسمي بنفسي و هثبت للكل اني شقيت و تعبت عشان ابقي حاجه كبيره مش طالعه بالوسطه و الكلام الفارغ دا
نور : ماما هتساعدك
سهي : خلصي امتحانات و انا معاكي
شكرتها و هي حضنتني و بعدين استأذنت منهم و دخلت اوضتي اتوضيت و صليت و حمد ربنا انه واقف جمبي و انه موقفلي الناس الكويسه معايا

 

*** عدي ايام و شهور و جي اول يوم خلصت فيه الامتحانات***
كنت راجعه مبسوطه ان خلاص كل حاجه قربت و اني قريب اوي هنتقم لأجل كرامتي و اجيب حقي فتحت الفون اشوف اخر اخباره الي هتفدني و الي ممكن تساعدني اني اوصل لحاجه بس زي ما توقعت ملقتش حاجه تفيدني بالقدر الكافي دعيت ربنا انه يساعدني و بعدها نمت
بعد وقت صحيت علي صوت الفون كان رقم غريب مردتش لكن لاقيت الرقم مُصر و كل شويه يتصل رديت اشوف مين
ناديه: السلام عليكم
مجهوله بصوت باكي: و عليكم السلام *و بعدين كملت بتساؤل لتأكيد ظنها* :ناديه؟
قولتلها : اه *و كملت بتساؤل*مين معايا؟!
تلقيت اجابتها و اتصدمت من الي سمعته

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام لأجل كرامتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى