رواية احببني مجنون الفصل الأول 1 بقلم الينور
رواية احببني مجنون البارت الأول
رواية احببني مجنون الجزء الأول
رواية احببني مجنون الحلقة الأولى
حطيت الصنيه اللي في ايدي علي الطاوله لم تكن للمره الاولي بلي للمره العاشره تقريباً.
زي ماهو حاطط رجل علي رجل وحاطط لاب توب علي رجله
وسماعه في ودنه …….
وقاعد ببرود هينقطني .فتحت عيني بصدمه
:دي القهوه العاشره اللي بحطها وبجي علشان اشلها زي ماهي من غير ماينقص منها ولاحتي حبه صغيرين
بصلي ببرود ولكن عينه تجنن انا عمري ماشفت عين
لونها حمره ايوه مانكرش ان درستها ككونها طفره نادره بس عمري ما توقعت ان هشوف حد عينه كده ابدا
اخ نسيت اعرفكم بنفسي (انا ندا . بدرس في طب لسه في سنه اولي ونظرا للظروف القحط بشتغل في شفت مسائي
في كافيه كبير اوي بيبص علي النيل اهو حاجه تساعدني
باب م،ات وانا لسه عندي ست سنين وماما اتجوزت علي طول وسابتني مع تيته ربنا يعطيها الصحه تعبت اوي عقبال ماكبرتني كده …بس كده انتوا اتعرفتوا عليا )
=هتيلي كوبايه قهوه ساده
فتحت عيوني وخلاص اعصابي =اهدي ياندا اهدي اهدي
=انت يابني ادم غاوي قهوه تتقب في الارض وخلاص
دي القهوه ال١١اللي هنزلها علي الطرابيزه دي وبعد دقيقه هاجي علشان اكبها انت ايه معاك قرش محيرك
رجع بظهره للخلف وبصلي بطرف عين ،انا خفت قصدي اترعبت وحاولت ابان قويه
=خلصتي
بصتله برفع حاجب ،
=يلا هاتيلي كوبايه قهوه ساده
ضربت الارض برجلي ورحت دخلت جوه ورميت الكوبايه
في الحوض =ده مش طبيعي ده اكيد مجنون
والله ما انا موديه ليه حاجه تاني
=مالك ياندا متعصبه كده
=لا انا مش متعصبه انا هتجن من المخلوق اللي برا ده
غاده ضحكت بشده وهي اقرب صديقه ليا وجارتي الباب في الباب😂 بعتبرها اخت طلعت علي الدنيا مالقتش غيرها
غاده = تقريباً كده هو معها ت،ار مع القهوه ففاكر كده انه بيذلها
ضيقت عيوني بقتناع =تفتكري
غاده ضحكت عليا جامد وقالتلي بجد =يلا ياندا لحسن يقدم فيكي شكوي وتترفضي ياستي اعتبريه اكثر من زبون
=يابنتي انا بتصعب عليا القهوه اللي بتتقب علي الفاضي دي
غاده بجد =مالناش دعوه مش بيدفع تمنها يلا يلا حفظي علي شغلك
تنهدت اوي وربطت شعري خليته كحكه
واتنفست بقوه وانا بصب القهوه جوي الفنجان وشايله الصنيه
وطلعت بيها وانا بحاول اهدي من غضبي شويه
حاولت مابصش عليه وحطيت القهوه علي الطرابيزه
بقوه …..ده مش اول مره يجي انا كل يوم بفتح بلاقيه
قاعد ومش معاه حاجه غير شيلي وحطي
تنفست وانا بجمع جرأه بأي شكل اتكلم بيها
بعيونه اللي بتنزل قلبي في رجلي مجرد مايبصلي
وشعره اللي بيوصل لرقبته ناعم اوي الغريب ان شعره
رغم سواده الشديد بس في خصلات بيضه
بس شكله في الثلاثينات عشرينات اقصد صغير يعني اكيد مالحقش يعجز رموشه طويله اوي
فقت من سرحاني فجأه علي صوته = عاجبك
انتفضت وبصتله بارتباك =ايه اللي حضرتك بتقوله ده
ايه ده اللي عجبني
قال ببرود =عينك حفظت كل تفصيله فيا مش كده
:لأ كده كتير انا بصتله وشي احمر بخجل اوي
وغضب اشد من بروده
=تصدق انك إنسان مش مح
انا ابتلعت الكلام في بقي ورفض انه يطلع
لما لقيته فجأه بيبص ليا بعين مفتوحه انا اترعبت
ولسه هنفذ بنفسي واجري .حسيت بأيده اللي بتقبض
بقوه علي أيدي =ماقلتلكيش امشي علشان تتحركي
وقفت بغضب =انت مجنون يابتاع انت وتأمرني بتاع ايه انت انشاء الله
تجاهل كلامي ولاكأني كنت بزعق .
وقلي ببرود وهو واقف قصادي وانا ببصله لفوق انا يدوبوا وصله عند نص بطنه
=اسألي
انا بصتله بصدمه ازاي عرف ان كنت عايزه اسئله
=اااسألك ايه
ساب ايدي وربع ايده قدام صدره =اللي كنت عايزه تسأليه
=بصراحه كنت هتجنن واعرف انت مش بتشرب القهوه ليه
قال ببرود وهو بدأ يتحرك =لان مش بحب القهوه
=نعمممممممممممممم 😮
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببني مجنون)