روايات

رواية احببت مغرور الفصل الثاني 2 بقلم سندس شريف

رواية احببت مغرور الفصل الثاني 2 بقلم سندس شريف

رواية احببت مغرور البارت الثاني

رواية احببت مغرور الجزء الثاني

احببت مغرور
احببت مغرور

رواية احببت مغرور الحلقة الثانية

وقفنا عند احمد في المكتب عندما دخلت مليكه و ملك
احمد ……. انتِ
مليكه …….انت
شادي ……. انتو تعرفو بعض
احمد بغرور وكبرياء ……. اكيد لا طبعا
ملك بهمس …….. هو انتِ تعرفيه
مليكه لسه هتتكلم حسام قال اتفضلوا اقعدوا
مليكه وملك قعده وبدء الانترفيو
بعد الانترفيو
احمد بغرور …….. تمام انتِ يا مليكه هتكوني سكرتيره مكتبي
احمد بغرور……… وانتِ يا ملك هتكوني سكرتيره مكتب حسام
اه وعايزنكم تلبسوا لبس يليق بالشركه
مليكه و ملك بهدوء …….. تمام
احمد بسخريه …….. ايه عايزه فلوس تجيبي لبس يليق بالشركه
مليكه بضحك و سخريه ……. والله ضحكتني وانا مليش نفس اضحك
حسام بمرح…….. ليه بس ده انتو هتشوفو ضحك هنا كثير
شادي ……. عادي يعني ممكن تكون مبتحبش الضحك عادي خالص وكمل بمرح واهو اول نموذج معانا وشاور علي احمد
ملك بضحك……… لا احنا عادي بنضحك زي كل البني ادمين بس هو كان في واحد حمار كان هايخبط مليكه
احمد بغيظ و جديه ……. مش خلاص بقي
ويا ريت يا استاذه مليكه تخلي صحبتك مترغيش كتير
شادي و حسام بصوا لاحمد و ملك اتحرجت جدا
مليكه بهدوء ……. طب تمام انا مش هخلي ملك ترغي بس هي كلمتك انت ولا بتكلمهم هما و بعدين هي بتتكلم في مشكلتك انت ولا مشكلتي انا
احمد …….. بتكلمهم هما و مشكلتك انتِ
مليكه بغضب ……. طب هي مش عايزاك تسمعها يبقي بتحرجها ليه وبصت لملك وقالت يلا يا ملك
و فعلا مشيوا من المكتب احمد كان قاعد مصدوم علشان دي اول بنت تكلمه بالطريقه دي
حسام ……. شابو شابو
شادي ……. والله جدعه دافعت عن قربتها
حسام ……. ايه يا احمد اللي انت عملته ده ازاي تقول كده للبنت ده لو انت ترضه ان حد يعمل كده مع مكه
احمد بغضب ……. ده انا اموته
شادي …….. اللي ما ترضهوش علي اختك ما ترضهوش علي بنات الناس
احمد ……. ماشي
عند مليكه وملك
ملك …….. شكرا اوي يا مليكه
مليكه ……. مفيش شكر بين الاخوات يا قلبي اه انتِ عارفه هو قال كده ليه
ملك …….. علشان هو قليل الزوق
مليكه ……… صح بس حاجه ثانيه
ملك ……. ايه يعني
مليكه بضحك ……. علشان هو الحمار
ملك ……. قولي والله كده
مليكه……. والله
وفعلا وصلو البيت و اول ما ملك و مليكه ما دخلوه قالو مع بعض
ملك و مليكه …….. بابا ماما
نرمين مامت مليكه خرجت من اوضه المكتب و قالت
نرمين …….. قلب ماما والله
وراحت حضنتهم وقالت
نرمين …….. وحشتوني اوي يا قلبي
ملك ……… وانتِ كمان يا ماما والله
محمد خرج و قال
محمد …….. طب انا مليش في الحضن ده ولا ايه
ملك و مليكه ضحكوا وجريوا عليه وحضنوه
عدى اليوم
عند احمد في قصر المهدي
احمد دخل هو و شادي و حسام و اول ما دخلو مكه جريت علي احمد بفرحه وقالت
مكه ……. انا فرحانه اوي
احمد بحب ……. ربنا يفرحك كمان وكمان بس ليه
مكه ……. علشان الدكتور الرخم مشي بجد
ستووووووووب نعرف البطله
مكه علي المهدي بنت جميله جدا عينها خضراء شعرها بني فاتح بشرتها بيضاء بنت طيبه اوي دلوعه اخوتها في تلاته كليه طب عندها 20 سنه
بتحب شادي بس هو مايعرفش
نرجع للقصه
انا فرحنا اوي
وراحت علي حسام و حضنته وحسام كمان حضنها
حسام بحب ……. انا فرحان علي فرحتك
( بس طول عمرها الفرحه مبتكملش بيجي حاجه تبوظ الفرحه دي يا نسيطر عليها لا تبوظ لنا فرحتنا كلها ) احمد جالو اتصال احمد رد
احمد ……. الو
المجهول ……. الو
احمد …….. مين معايه
المجهول …….. انا عايز اجي اتقدم للانسه مكه
احمد عايز تتقدم لمكه
مكه وشادي اتصدموا
وفجاه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت مغرور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى