روايات

رواية العشق والقدر الفصل الثامن 8 بقلم ليلى هشام

رواية العشق والقدر الفصل الثامن 8 بقلم ليلى هشام

رواية العشق والقدر الجزء الثامن

رواية العشق والقدر البارت الثامن

رواية العشق والقدر
رواية العشق والقدر

رواية العشق والقدر الحلقة الثامنة

مشي عمر وركب مع رعد العربيه وكان و بيفكر في اسيل ولما قرب منها أما رعد فكان مبسوط انو شاف حياة تاني وكان حاسس انو طاير من الفرحه😍😌
العشق والقدر بقلمي ليلي هشام……….
رجع رعد هو وعمر الشركه ودخلوا غرفة الاجتماعات كان جاسر هو الي بيدير الإجتماع دخل رعد بطاله تخطف الأنظار.
رعد:مساء الخير للجميع واسف جدا علي التأخير يلا نكمل الاجتماع كمل رعد الاجتماع وعمر كان قاعد معاهم بس كان كل تفكيره في اسيل الحمدلله الاجتماع خلص علي خير رعد راح مكتبه وجاسر راح وراه.
جاسر: الحمدلله الاجتماع خلص علي خير.
رعد بسرحان:امم امم.
جاسر:امم أي أنته يا عم.
رعد:اي يابني في اي.
جاسر:أنته الي في أي عمال اكلمك مبتردش وبعدين أنته روحت فين اصلا.
رعد:يابني عمر كان عامل حدثه وخبط بنت ووداها المستشفى وانا روحتلوا.

 

 

جاسر:امم طب ومالك بقي في من ساعة ماكنا في الاجتماع وانته مش مركز خالص ولوقتي سرحان مالك بقي في أي.
رعد:هقولك حكالوا رعد عن البنت الي شافها اول مره في الجامعه عند عمر وحكالوا دلوقتي لما شافها في المستشفي.
رعد:بس اي ملاك من السما اول لما شوفتها خطفتني لدرجة اني كنت بدعي ربنا اشوفها تاني واديني شوفتها😌
جاسر:ياه اخيرا ابو الهول نطق عمري ما شوفتك بتتكلم كده علي واحده من ساعة ما يعني الي حصل زمان🙄
رعد بغضب:جااااسر متفتحش في القديم.
جاسر:خلاص يا عم مكنتش اقصد خلاص خلينا في دلوقتي أنته مش نفسك تشوفها.
رعد:نفسي جاسر هموت واشوفها بس مش عارف هشوفها ازاي وفين ولا هقولها اي.
جاسر:هي في كلية اي؟
رعد:الي عرفتوا أن هي في إدارة اعمال مع عمر.
جاسر:بتفكير:طب اي رأيك لو تشتغل معاك.
رعد:ده ازاي ده إنشاءالله🤨
جاسر:اي رايك نعمل منحه للطلبه المتفوقين ييجو هنا يدربو مثلا يدربو ويكسبو خبره والي عايز بعد مايتخرج ييجي يشتغل يشتغل.
رعد:طب وهما هيدربو علي اي.
جاسر:في اي حاجه في المحاسبه في السكرتاريه وعلي فكره الشباب دول بيبقي عندهم حماس فممكن نستفيد منهم في الشغل بعد كده اي رأيك بس في مشكله.
رعد:اي هي؟؟؟
جاسر:احنا منعرفش حد مثلا دكتور او معيد يساعدنا ومثلا ممكن نعمل منحه المدرج الي هي فيه بس.
رعد:لا وليه انا الفكره عجبتني جدا أما بقي الدكتور انا ليا دكتور صاحبي في الجامعه هتواصل معاه ويعرض الفكره دي علي العميد وبعدين يا بني انا رعد السيوفي لو عايز اشتري الجامعه دي كلها اشتريها.
جاسر:ماشي يا عم رعد انا همشي بقي عايز مني حاجه.
رعد:لا روح انا كمان شويه وهروح.
جاسر:طب سلام.
رعد:سلام.
………………………………………………..

 

 

خرج جاسر من الشركه ونزل ولسه هيركب عربيته لقي رضوي واقفه والشمس جايه علي وشها والجو حر جدا ومش لقيه تكسي رضوي كانت خلصت شغل ونزلت وكانت رايحه تزور قبر باباها ومامتها لقت جاسر جاي عليها اتوترت.
جاسر:اي يا رضوي مالك واقفه كده ليه.
رضوي:مفيش يا مستر انا بس مش لا قيه تاكسي.
جاسر:طب تعالي اوصلك.
رضوي بعفويه:لا
جاسر باستغراب:لا لا ليه.
رضوي:قصدي لا شكرا مش عايزه اتعبك.
جاسر:مفيش تعب ولا حاجه انتي مش مروحه.
رضوي:لا اه اه مروحه.
استغرب جاسر من طريقتها بس محبش يضغط عليها.
جاسر:طيب علي راحتك عن اذنك.
جاسر مشي بس كان مضايق وحاسس أن رضوي مخبيه حاجه.
………………………………………………..
رعد كان قاعد في مكتبه عمر دخل عليه لقاه سرحان دخل وقعد قدامه علي المكتب وهما الاتنين ساكتين.
رعد:اي مالك.
عمر بتنهيده:مفيش، وانته مالك.
رعد بتنهيده:مفيش.
بصو هما الاتنين لبعض وضحكوا لأن هما الاتنين فاهمين بعض.وبعدين قامو ومشيوا
…………………………………………………
عند حياة واسيل كانت قاعده في الاوضه وحياة دخلت
حياة:اخدتي الدوا يا اسيل؟
اسيل:اه لسه واخداه دلوقتي.
قعدت حياة وسندت رأسها علي السرير
اسيل:هو انتي تعرفي رعد ده اخو عمر؟؟
حياة:اشمعني بتسألي.
اسيل:يعني اصلو كان بيبصلك بصات غريبه شويه.
حياة:تعرفي بقه أن رعد ده هو الشخص الي خبط فيه امبارح وانا داخله الجامعه.
اسيل باندهاش:هو ده😳
حياة:انا لغاية دلوقتي اصلا مش مصدقه اصلا أننا شوفتو تاني
اسيل باستغراب:صدفه غريبه
حياة:طب وانتي اي النظام.
اسيل:نظام اي؟؟
حياة:يعني عمر شالك ودخل بيكي الاسانسير ومشالش عينه من عليكي اي الحوار.

 

 

اسيل:بصي هو مفيش حاجه بس انا برضو اخدت بالي من نظراتو دي وكنت مكسوفه جدا بس مش عارفه ليه لما شالني كده وقربت منه قلبي دق جامد.
حياة ابتسمت:ده برضو نفس الي حصلي اول ما شوفت رعد تاني.
بصو هما الاتنين لبعض وابتسمو……
………………………………………………….
روح رعد وعمر واتعشوا مع ملك وكل واحد طلع ينام أو يفكر في الي بيحبوا
النهار طلع رعد قام واخد شاور ونزل علي الشركه وعمر راح الجامعه اما ملك قامت ونزلت راحت المكتب.
ملك:صباح الخير
كريم ونور: صباح الخير.
راحت ملك قعدت علي مكتبها وكريم راحلها.
كريم:ملك اي رايك نخرج نتغدي بره.
ملك:مش عارفه والله يا كريم اصل انا لسه هروح الشركه عند رعد وبعدها اطلع علي المطبعه ولسه ورايا شوية مشاوير تانيه هعملها.
كريم:خلاص خليها بكره.
ملك: انشاء الله.
طبعا نور كانت سامعه وشايفه الحوار ده .
نور:طب انا هعمل شاي حد يشرب حاجه.
كريم:اعمليلي واحد شاي يا نور.
نور حاضر.
ملك نزلت من المكتب راحت لرعد ونور المفروض داخله تعمل شاي بس الحقيقه أنها داخله تنفجر من العياط كانت شايفه كريم بيكلم ملك ازاي ونظرات الحب الي في عنيه قعدت تعيط ومتعرفش فات قد اي وهي بتعيط كريم حس بتأخيرها قام يشوفها.
كريم:هي البت دي راحت فين نور بت يا نور اي ده في أي مالك يا نور اي الي حصل.
فجاه وبدون مقدمات اترمت في حضنه
كريم:😳😳😳
…………………………………………..

 

 

وصلت ملك الشركه وطلعت لرعد قابلت رضوي وقفت سلمت عليها
ملك:ازيك يا رضوي.
رضوي:ازيك يا استاذه ملك.
ملك: الحمدلله بس ملك منغير استاذه.
رضوي:ماشي يا ملك
ملك:الا قوليلي رعد جوه.
رضوه:اه جوه
ملك طب انا داخلالوا
خبطت ملك ودخلت واول ما دخلت.
ملك:😳😳😳😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق والقدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى