روايات

رواية حوريتي العنيدة الفصل الخامس بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل الخامس بقلم أمنية الحبشي

رواية حوريتي العنيدة الفصل الخامس بقلم أمنية الحبشي

رواية حوريتي العنيدة الفصل الخامس بقلم أمنية الحبشي

نزلت جور الاسفل وجدت ريان ينتظرهتا ومعه اللاب الخاص بيها وبعض الملفات وعدي يجلس وملاك خرجت بالمشروبات
ملاك/اتفضلووو النسكافيه
عدي/متشكرين اعم صالح????
ملاك/بقاا وحدة بالجمال دة يتقالها صالح الاخوات في اجازة واللة????
عدي/وياريت تبقاااا اجازة طويلة ياارب
ريان بضحك/مغلطتش لما قال عم صالح
ملاك/مش هرد عليك لان برستيجي ميسمحليش
نظر لها ريان بغيظ
ثم اخذ كل شخص كوبة وبدء الحديث بين ريان وحور
ريان/انا شايف ان المبلغ عالي ياحوري
حور بجدية/بصي ياريو احنا شركة عالمية واي شركة تتمني تتعاقد معانا بلص ان اندرو اتعاقد معانا قبل كدة ولا انت ناسي وانهت كلامها بغمزة
ريان بضجر/حرام عليكي ياحوري بتفكريني لية بالزفتة الي اسمها ماريا
ملاك بفضول/هو في اي
حور بضحك/اصل ماريا صاحبة ريان الروووح بالروح
ريان/شووو اسميكة حوور
ملاك/همووت وافهم يعني اي سميكة الي بتقولها دي
ريان بضحك/متخديش في بالك
حور/بس ماريا اكيد وحشتك واخذت تقلد ماريا وهي تقول بانوثة ورقة/نحن سعيدون بالعمل معك كثيرا ريان فانت رائع الجمال وعيناك كمحيط اغرق بهم وبالاضافة انك مثير كثيرا????اتمني انت تتناول معي الغذاء بمفردنا
ريان بضحك وهو يرفع يده باستسلام/لا امانع عزيزتي
سليم بغضب مكتوم/حور
حور وهي مازالت تضحك/ايه ياسليم
سليم/ايه الي سمعتة دة
ريان برفعة حاجب وهو يشعر باستغراب من سليم/هو فيه اي بالظبط
وقبل ان يرد سليم دخل شخص وهو يقول بصوت عالي
خالد/انا جييييت
نور/وانا كمان جيت
عدي بهيام/يااحلي يوم في عمري
ملاك/خاااالود ثم نهضت وقامت باحتضانة
عدي بحزم مصطنع/بنت ابعدي احنا صعايدة ومنقبلش بالحال المايع
ملاك بخبث/يعني لو انت سمحتلك الفرصة انك تحضن نور
عدي بهيام/ياريييت يابت يالوكة
احمرت وجنتي نور بخجل
خالد/اتلم يلا بدل مااظبطك
عدي وهو يرفع يده باستسلام  /اتلمينا واللة
حور باستفهام/انا مش فاهمة حاجة خالص
ملاك بفرحة/دة خالد ونور ولاد خالتو صفاء …..خالد ظبوطة ونور خطيبة عدي
خالد وهو يضربها خلف راسها(قفي يعني????)/يابت اتلمي اسمها ظابط مش ظبوطة
ملاك/اهئ اهئ بتضربني ياخالود
خالد/مقدرش ياقلبي….. مين القمر وهو يشير علي حور
سليم/اتلم يا خالد
خالد/سليم حبيب قلبي واللة بس مين بردو الفضول هيموتني
حور برقة/انا حور اخت ملاك وعدي من بابي
خالد/يادين النبي عيون ورقة انتي مرتبطة
سليم بغيرة/مش هقولك تان اتلم ياخالد
خالد بضحك/ياعم احترمني دانا ظابط حتي
ملاك/واحلي ظابط كمان امال
خالد بضحك/هو انا قلت قبل كدة ان البت دي قلبي
احس ريان بالغضب الشديد ولكن فسرة بانه غاضب لانها تعاملة برقة اما هو لا تعاملة بغلظة وغيظ
جلسو مجداا واخذو يتبادلون الحديث تحت غيظ ريان من اسلوب ملاك مع هذا المدعو خالد
ريان/يووووووة
حور/اي ياريان
ريان/ماريا بتتصل علشان تاكد معانا علي الاجتماع بكرة وانا قبل كدة قولتلها اننا صفينا في فرنسا قالتلي هننزل مصر نتفق معاكم فظيييعة
حور بضحك صاخب جعل سليم ينظر لها بغضب
حور/ايه ياريان ده حتي ماريا قمر ونافخة علي 180 يعني ….اي هتفضل راهب يعني
ريان بغضب/حور قولتلك الموضوع دة مقفول قبل كدة وهم بالذهاب ولكن حور اوقفتة ببكاء حاد وصراخ
حور/انا السبب في كل حاجة انا السبب انك تنجرح انا الي دخلتها في حياتنا انا الي خليتك تتعلق بيخا وفي الاخر كل دة كان وهم ياما نصحتني وانا مسمعتش وعلشان تسكت دخلت هي حياتنا علشان تكمل علي الحلو الباقي منها انا اسف  واللة اسفة انا بكره نفسي اوي علشان مسمعتش كلامك وصدقت كل كلمة اتقالتي بسهولة اسفة يا ريان واللة اسفة
ريان بحنية ودموع علي الماضي/بس ياهبلة انا عمري مازعلت منك وبعدين اسفة علي اي مكنش في حاجة في ايدك خالص وكنتي مخدوعة زي مانا اتخدعت صح ولا لا اومات له حور بضعف
ريان بمرح/يبقا نمسح الدموع علشان العيون الي مش محدد لها لون دي لاهي زرقة ولا خضرة
نظر لهم سليم وهو يقسم علي معرفة ماحدث جعل حوريتة متأذية هكذا
في مكان نذهب اليه للمرة الاولي وهي شركة الحديدي نجد مروان يجلس ويضع قدمة فوق مكتبة ويمسك صورة لحور
مروان/اااااه ياحور لو تعرفي بعشقك اداي انا عارف ان الي عملتة جرحك بس هخليكي تسمحيني وهخليكي زي مانتي فاهمة لحد ماتبقي مراتي وافهمك كل حاجة واخذ يشرد في الماضي وما فعلة في حور
مروان/انا اسف ياحوري بس انا هصلح كل الي عملتة دة واللة هصلحة
وجد هاتفة يهتز برقم غريب
مروان/الو….. مين معايا
……../انا سارة المنياوي وعاوزاك في موضوع يخص حور
ويتبع…..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى