روايات

رواية سماء الأيهم الفصل العشرون 20 بقلم ريتال أحمد

رواية سماء الأيهم الفصل العشرون 20 بقلم ريتال أحمد

رواية سماء الأيهم الجزء العشرون

رواية سماء الأيهم البارت العشرون

رواية سماء الأيهم
رواية سماء الأيهم

رواية سماء الأيهم الحلقة العشرون

مشي ايهم من عند سماء و راح على شركه اسد وكان هناك ادهم دخل ايهم بفرحه بس قال اسد بحده …
اسد : انت كنت شفت التحاليل ؟!
ايهم بلا مبالاة: لا مكنتش رحت ..
ادهم بوجع على ايهم : ايهم انت كويس ؟
ايهم بستغراب: اه دوخه بس شديده وقايلكم عليها في ايه بقى ؟
اسد وادهم قرروا يسكتوا وميتكلموش ويقولوا ان ايهم عندو الكنسر!!
اسد بلع ريقو بضيق : طب ابقى روح اكشف شوف السبب..
ايهم هز راسوا وقال : طيب عاوز اتقدم لي سماء..
ادهم بصدمه : دلوقتي ..
ايهم بستغراب: اه فيها ايه دي ؟؟
نروح عند سماء الي كانت مبسوطه اوي مع هناء بس قالت هناء ..
هناء : بس ياحبيبتي مينفعش تكلميه كده مفيش ايه رابط بينكم وبعدين هوا هيطلبك من عمك ؟
سماء بفرحه : مش عارفه بس عمي مش هيوافق وانت عارفه كده ..
هناء بتفكير : والله الاصول بتقول كده المهم الف مبروك ياروح قلبي عقبال الفرح..
سماء بفرحه : يارب ..
عند الهام كانت قاعده واتبعت ليها مسج: خليكي خابره زين انك مش هتكوني لحد غيري واصل …
الهام قرأت المسج وهتمتش و عملت بلوك للرقم أما ميريهان ف كانت قاعده وهيا مخنوقه حاسه انها بتعمل ذنب وفي نفس الوقت بتحاول تصدق نفسها انو عادي وفي الاخر هيتجوزوا…
جت الهام عليها …بخ.
ميريهان بضحك : عو عو ..
الهام: في ايه بقى مين واخد عقلك كده يبت ؟
ميريهان ضحكت بكسوف ..
الهام سفرت: يبقى في حد قولي مين يبت اخلصي..
ميريهان: …..
الهام بصدمه : انت بتقول مين !!
نروح عند الشباب قال ايهم : متيجوا نخرج على بليل..
اسد هز راسوا..
ايهم : خلصتوا شغل ؟
اسد : اه ..
ايهم : طب يلا تعالوا معايا بالعربيه نروح نقعد في كافيه كده ..
اسد وادهم وافقوا وفعلا راحوا قعدوا في كافيه وفي الكافيه حس ايهم بنغزه شديده في قلبوا ومسك قلبوا بتعب واضح.
اسد بقلق عليه : انت كويس ؟
ايهم بتعب: لا مش عارف في ايه اهههه صرخ جامد وهوا بيمسك قلبوا بالم..
ادهم بتوتر : يلا نروح على المستشفى..
قام ايهم ولسه هيرفض بس وقع مغم عليه ….شالوا اسد بسرعه وراحوا المستشفى في المستشفى قال الدكتور: كان المفروض يبدا جلسات الكيماوي من فتره …
اسد مسح على وشو بتعب وخوف على صاحبوا…وبلع ريقوا وقال بتوتر : يعني ايه يا دكتور..
الدكتور: هنبدا جلسات الكيماوي و هيتحجز في المستشفى وان شاء الله خير …وسبهم الدكتور…
أما ادهم و اسد ف دمعه نزلت من ادهم بخوف وقلق على صاحبوا وقرب منو اسد حضنوا بنفس الخوف على ايهم ..
اسد : انشف كده هوا هيبقى زي الفل باذن الله…
ادهم بخنقه : يارب يارب …
راحوا عند ايهم الي فاق وعرف بمرضوا وقال بعدم تفكير ….هات التلفون بتاعي..
اسد بستغراب: طب …
قاطعوا ايهم : هات التلفون بتاعي بسرعه ..
جاب اسد الفون ورن ايهم على سماء..
ردت سماء بحب وبسرعه : ايوه يا حبي..
قاطعها ايهم ….الكلام الي قولتوا كلو تنسيه وكل شئ قسمه و نصيب…
سماء بضحك : في ايه يا ايهم ده حكم ولا ايه ؟انت بتهزر مش كده ..
ايهم دموعوا نزلت بصمت وقال بجمود: لا بقولك الي فيها وصفحه الفان بيدج تتقفل واي حاجه تحذفيها…
سماء بوجع : انت بتهزر مش كده قول انك بتهزر وعيطت جامد لا لا اكيد مقلب اكيد مقلب …
هناء قربت منها بتحاول تهديها وتفهم في ايه : ايه اهدي لا اله الا الله استهدي بالله كده مالك بس اهدي اهدي …
سماء اتكلمت بحده : عاوزني اقفل البيدج ؟
ايهم : بالظبط …
سماء بوجع : وكنت بتتسلى يعني ؟
ايهم بوجع اكبر : احسبيها زي ما تحسبيها.
سماء بكسره : انت واحد كداب وخاين ..
ايهم فضل يسمعها وهوا ساكت دموعو بتنزل …
ادهم كان هيتكلم بس اسد منعوا وان ميدخلش..
سماء: يعني كل حاجه خلصت خلاص ؟
ايهم بوجع : اه خلصت..
سماء بعياط: ندمانه على كل لحظة عرفتك فيها سلام …
قالت سلام ومش راضيه تقفل ولا هوا راضي يقفل مستني منها ايه كلمه وهيا مستنيه تسمع انو مقلب وبعد مده قفل ايهم علشان تنهار سماء بعياط….كداب اه اه ليه ليه عمل فيا كده ..
هناء : اهدي مينفعش كده قولتلك من الاول العلاقات الي كده مش بتكمل اهدي بس علشان خاطر..
سماء بعياط شديد : أهدى ايه حرام عليكي اسكتي انا مش قادره اسمع حاجه .
هناء بنفعال : مش هسكت ولازم تهدي ايه مش راضيه تقفلي مستنيه يقولك ايه انت بحبك والله ده مقلب ؟
سماء بانهيار: اه استنيتوا يقولها استنيتوا يقولها ياريتوا قالها ده انا كنت بقول اي حاجه في ايه حاجه علشان بقصد الكلام بيطول علت صوتها ببكاء …قولت يمكن هيقول حاجه هسمعها اصفالوا!!
اخدتها هناء في حضنها وهيا بتعيط بنهيار..
✨معقول حبيبي مشيت ؟!معقول فاكرني نسيت ؟!لو قلبي قال حاجه من جرحوا قالهالك!!
✨ده انت لما كنت بقول بقصد كلامي يطول !!
يمكن تقول حاجه !!
اسمعها اصفالك ؟!✨
عند ايهم دموعوا نزلت قرب ادهم منو : انت ايه الي عملتوا ده .
ايهم بهدوء: مش احسن ما اعلقها بيها و اموت و اسيبها..
اسد بصراخ: انت بتقول ايه بطل هبل ..
ايهم بوجع : كل حاجه من ورا قلبي ياريت تعرف…
ادهم : مكنش ينفع كده طب كنت فهمها طيب .
ايهم : انا عاوز انام مش قادر..
اسد قرب منو : نام ارتاح متفكرش في ايه حاجه …
غمض ايهم عيونوا بوجع ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سماء الأيهم)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى