روايات

رواية وقعت في غرامها الفصل التاسع 9 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الفصل التاسع 9 بقلم نونا

رواية وقعت في غرامها الجزء التاسع

رواية وقعت في غرامها البارت التاسع

رواية وقعت في غرامها الحلقة التاسعة

مساءا بعد المغرب
عند سما واياد ف المستشفى
في غرفه كريم
سما بغضب قفلت التسجيل ال سجلته
سما /متشكرين اوي ي كريم ع الاعتراف ال حلو دا..دلوقتي نبعته ل حمزه علشان علاقته ب آش تتصلح .
كريم بصدمه/اي
إياد/ان شاءالله ربنا يوقفلك ولاد الحلال زي ما صلحت علاقة اتنين متجوزين
كريم بغضب/يعني انتو كنتو بتنصبو عليا ..وحياه امي ل اوريكم
اياد/صباح الخير لسه فاكر ..يلا ي سما نمشي
سما/يلا بينا
وطلعو بره الاوضه والمستشفى
اياد/بس اي التمثيل الجامد دا يسطا دا انا صدقتك
سما /لا دا انا أعجبك اوي. ال يجي ع حبايبي اكله بسناني
إياد ابتسم/ماشي يعم الجامد
سما ابتسمت/شكرا بجد ي إياد علشان ساعدتني
اياد/يعني بذمتك كل ما تشوفي وشي تقولي لي.. احنا صحاب.. ومبسوطه اوي ان احنا صحاب..في شكرا ما بين الاصحاب؟
سما ابتسمت
علاقتها ب اياد بتتطور وبقو صحاب اوي وبيحكو لبعض كل حاجه وبيخرجو مع بعض ف اي مكان .وسما بقت مبترتحش ف الكلام ال معاه هو بس ..وبقي جزء من يومها
عند حمزه ف الفيلا
دخل اوضه عائشه يطمن عليها وكانت نايمه ع السرير بس صاحيه وسرحانه وباين عليها الزعل
حمزه مهنش عليها يشوفها زعلانه
حمزه قرب منها/احم ..جعانه اعملك اكل
عائشه /لاء شكرا مش جعانه
حمزه/مينفعش لازم تاكلي عاشان الادويه ال بتاخديها
عائشه/لاء متشغلش بالك بيا
حمزه/ا
وجاله ماسدج ع الواتس اب من سما
حمزه فتح الماسدج وكانت فويس نوت
حمزه شغله ب استغراب
كريم/طلبت منها تيجي مطعم نتكلم ع اساس اخر مره هتشوف وشي ..وهسيبها ف حالها ..هي مكنتش موافقه ف الأول بس اقنعتها…….
وكمل الريكورد للآخر
حمزه بغضب/ي كريم ي ابن ال *** ورحمة امي ل اوريك
عائشه قعدت ع السرير/واخيرا عرفت الحقيقه يعني
حمزه/انتي لي مقلتليش من الاول
عائشه بعصبيه/ع اساس ادتني فرصه يعني ..اول ما كريم بعتلك الصور قعدت تبخ ف وشي كلام بيجرح وخدت بعضك ومشيت وسبتني لوحدي.وبتقولي اجهزي هنتطلق .بدل ما تسمعني وتصدقني مش تصدق مجرد صوره ..المفروض كنت تثق فيا انا
حمزه بعصبيه/بس انتي برضو غلطتي لما ادتيله فرصه اصلا يمسك ايدك .غلطتي لما كذبتي عليا وقلتي خارجه مع صحابي ..غلطتي لما رجعت من بره كملتي كدب بدل ما تحكيلي الحقيقه..كان لازم اتجنن لما شفت الصوره و الحيوان دا ماسك ايدك..علشان انا بحبك وبموت من الغيره عليكي من اقل حاجه. مبالك لما الاقي الزفت خطيبك القديم مقابلك ف مطعم وماسك ايدك
عائشه فرحت لما اعترف لها بحبه ..وفرحت كمان انه عرف الحقيقه ..هي اصلا مكنتش هتقدر تعيش من غيره ولا تبعد عنه
بس قررت تندمه ع ال عمله وتعذبه شويه عاشان ميفكرش يبعد عنها تاني
حمزه قرب من عائشه وقعد جنبها ومسك ايدها/انا اسف حقك عليا..انا عارف اني غلطت واتسرعت وكان لازم اسمعك ..بس انا من غضبي مشفتش قدامي. انا بعشقك ي عائشه والله العظيم..سامحيني
عائشه سحبت ايدها من ايده/لاء ي حمزه مش هسامحك..واحنا لسه عند اتفاقنا هنتطلق.
حمزه/مفيش الكلام دا
عائشه بغضب/لاء فيه .مش انت كنت عايز كدا؟
حمزه /لاء مكنتش عايز كدا ..انا من البدايه عارف اني مش هقدر ابعد عنك..ومفيش طلاق هيحصل ..انسي
عائشه /لاء في طلاق هيحصل ..ونا من رأيي اقوم ألم هدومي وارجع اعيش مع بابي ومامي.. وخد معاد من المأذون ف اقرب وقت
وكانت هتقوم
حمزه مسك دراعها وقربها منه
حمزه/مش هتتحركي من هنا ..ومفيش مأذون ومفيش طلاق ومش هتبعدي عني ودا اخر كلام عندي .متفتحيش الموضوع دة تاني نهائي
عائشه /مش بمزاجك ع فكره
حمزه/لاء بمزاجي .. ويلا علشان نرن ع بباكي ومامتك نفرحهم ونقول لهم ان جوازنا هيكمل ومفيش طلاق
ورن علي المعلم سالم
عائشه /ا
سالم/السلام عليكم
حمزه/ وعليكم السلام ي معلم سالم ..حضرتك ف البيت
سالم/اه ي ابني ..خير في حاجه
حمزه/لا ابدا حبيت اقولك بس ان انا بحب عائشه مش هطلقها وهي كمان بتحبني وهنكمل مع بعض بإذن الله..وان شاء الله قريب يبقي عندكم أحفاد صغيره حلوه كدا
وابتسم وبص ل عائشه وعائشه ابتسمت
هدي سمعته وقالت بفرحه/بتتكلم جد ي حمزه ..يعني انتو مش هتسيبو بعض
سالم بفرحه/مش مصدق نفسي والله فرحتني ي حمزه ربنا يسعدكم يارب
حمزه ابتسم/ يارب ي معلم
هدي/لا معلم اي بقي
انت تقولي ي ماما وتقول ل سالم ي بابا .انت زي ابننا بالضبط..بعد كدا انت مش وحيد انت ف ضهرك عيله
حمزه/ربنا يخليكم ليا
سالم/مع السلامه ي حبيبي
ابقي سلملنا ع عائشه
وقفلو
عائشه ابتسمت بس بينت غير كدا
عائشه/ممكن افهم اي ال عملته دا..هو انت مبتسمعش ؟ قلت لك مش عايزه اكمل معاك وهنتطلق
حمزه قرب منها/هخليكي تسامحيني
عائشه بتوتر من قربه/احم ..معتقدش هتقدر تخليني اسامحك
حمزه قرب اكتر/لا هقدر..بس انتي اديني فرصه
وباسها من شفايفها وعائشه غمضت عينها وسرحت معاه
حمزه بعد عنها وعائشه ابتسمت بخجل
عائشه بخجل/اي ال انت عملته دا
حمزه مسك ايدها/انا بحبك اوي والله العظيم
عائشه مسكت مخده وضربته/حمزه اطلع بره .مشفش وشك هنا تاني الا ومعاك المأذون
حمزه/مفيش مأذون..مفيش طلاق ..مش هتبعدي عني ..ودا اخر كلام ومترغيش كتير ف الموضوع دا..خلصانه؟ بتكلم معاكي براحه اهو عاشان انتي لسه تعبانه
عائشه/ايوا يعني انت عايز تفهمني انك بتتكلم معايا بهدوء علشان انا تعبانه ولو انا مش تعبانه و بخير هتتكلم معايا بأسلوب وحش صح؟
حمزه/لا يابا مقدرش..متهونيش عليا
عائشه ابتسمت
وقالت ف سرها/يلهوي ع كلامه وحنيته ونظرته ..انا مش عارفه هندمه ازاي دا
حمزه/جعتي؟
عائشه /اه بس مش عايزه منك حاجه ..انا هنام
ونامت ع السرير
حمزه/لا مفيش نوم الا لما تاكلي وتاخدي العلاج..هروح اعملك حاجه تاكليها
عائشه/انا زهقت من القعده ف الاوضه دي وال بص ف السقف
حمزه/خلاص تعالي ننزل تحت
عائشه قامت من ع السرير وحمزه ساعدها
حمزه/بالراحة…حاسه انك دايخه؟
عائشه مسكت دماغها/شويه
حمزه /طب خلاص خليكي هنا ارتاحي ونامي احسن
عائشه قعدت ع السرير تاني
حمزه بص ف الادويه/هو الدوا مبيجبش نتيجه ولا اي..ازاي لسه بتدوخي
عائشه/لالا بيجيب نتيجه عادي..انا البرد بتاعي بيجي ب دوخه بسيطه ومبقدرش أقف ع رجلي ..متعوده ع كدا
حمزه رن ع صيدلي صاحبه يستفسر منه ع نوع الادويه
وعائشه بصاله بابتسامه وهو بيتكلم ف الموبايل ومبسوطه باهتمامه بيها و ب براحتها و ب علاجها ..قد اي هي محظوظه بيه وربنا عوضها ب حمزه
حمزه خلص كلام ف الموبايل
حمزه/الادويه تمام ..ان شاءالله ف اقل من اسبوع تبقي زي الفل..وبكره نعمل اعاده كشف عند الدكتوره
عائشه/ان شاءالله
حمزه/هروح اعملك اكل واجيلك ع طول
وراح المضبخ وعائشه ابتسمت
سما و ديچا رنو مكالمه جماعيه
عائشه ردت
سما/الف سلامه عليكي ي روح قلبي..اسفه والله معرفتش اجيلك
عائشه/ولا يهمك ي حبيبتي..انتي كنتي فين
ديچا/الهانم ال صغيره دي ال خلت كريم يعترف بكل حاجه وبعتت الفويس نوت ل حمزه
سما/ها قوليلي؟ اتصالحتو
عائشه ابتسمت/حمزه لما سمع الفويس نوت اعتزرلي واعترفلي انه بيحبني …واتصل ب ماما وبابا وقال لهم ان جوازنا بقي حقيقي وأننا مش هنتطلق
سما بفرحه/بجد
ديچا ابتسمت/الحمد لله.. وانتي اعترفتي ولا لسه
عائشه ابتسمت/لسه لما اربيه شويه الاول علشان فكر يبعد عني ..بعد كدا هعفو عنه
ديچا ابتسمت/ماشي ..اهم حاجه ان انتو مع بعض..والفضل يرجع ل سما طبعا
عائشه/مش عارفه اقولك اي ي سما بجد..لولاكي كان فعلا انا و حمزه هنتطلق..وساعتها انا مش عارفه كان هيحصلي اي
سما ابتسمت/احنا اخوات واعمل اي حاجه علشانكم .اهم حاجه تبقو مبسوطين
حمزه دخل الاوضه بصينيه الاكل
و عائشه خلصت كلام ف الموبايل
حمزه/عملت لك شويه اكل إنما اي..كنت مجهزه وسخنته ع طول
عائشه/ان شاءالله متكنش شربه خضار
حمزه ضحك/لا متخافيش
وقعد جنبها
وبدأ يأكلها
حمزه وهو بيأكلها/لسه زعلانه مني؟
عائشه هزت راسها ب اه
حمزه/ونا ميهنش عليا زعلك..مش هسيبك الا لما اصالحك
وباس خدها
عائشه بتحذير/حمزه
حمزه/نعم
عائشه/انت شكلك بتنسي اننا هنتطلق..لا متنساش ي حبيبي .
حمزه/لا حول ولا قوه الا بالله
عائشه/اي ؟شيفاك زهقت وتعبت
حمزه باس ايدها/مقدرش ازهق منك
عائشه/خلاص انا شبعت وعايزه انام
حمزه/استني خدي الدوا
حمزه حط الاكل ع الطربيزه
وجاب الدوا واداهولها وعائشه شربته ونامت
وغطاها كويس وكان هينام جنبها
عائشه/ممكن اعرف انت بتعمل اي؟
حمزه/اي هنام؟
عائشه/لا روح نام ف اوضتك ..هو انا مش لسه بقول من شويه اننا هننفصل ؟
حمزه نام ف حضنها/انا هنام هنا مش عايز كلام كتير
عائشه /حمزه
حمزه/انا واحد يتيم ومليش حد غيرك اشفقي عليا وسبيني انام بقي
عائشه ابتسمت وخدته ف حضنها ونامو
ف اليوم التاني عند ديچا و جاسر
هما الاتنين فتحوا باب الشقه
وجاسر نزل من فوق وابتسم
جاسر/عامله اي
ديچا ابتسمت/الحمد لله .وانت
جاسر/انا بخير الحمد لله ..ما تيجي اوصلك البنك
ديچا/لاء متتعبش نفسك مازن هيجي يوصلني
جاسر /مازن مين لامؤاخذه
ديچا/واحد زميلي ف الشغل، في حاجه؟
جاسر/احم ..لا ابدا مفيش حاجه
ديچا ابتسمت/تمام عن اذنك
ومشيت
جاسر /اي العبط دة..مين زميلها ال هيوصلها دة ان شاءالله
و في واحد جه ونزل من عربيته و خد ديچا وركبو عربيته ومشيو
جاسر بغيظ رن ع سما
سما ردت/الو
جاسر/مين الأهبل دة ال ديچا رفضت اوصلها وهو ال وصلها ..مين ها ؟
سما/اي حيلك حيلك اهدي. انت بتتكلم عن مين
جاسر/واحد جه ياخد ديچا من البيت بعربيته ومشيو..والله هاين عليا اكسر عضمه
سما ابتسمت/ياااه انت غيرت عليها للدرجه دي عاشان بس واحد وصلها ..انت طلعت بتحبها بجد
جاسر/سما انا مبهزرش .تعرفي مين الشاب دا ولا لا
سما/لا والله معرفش ..بس صدقني هتلاقيه واحد عادي بالنسبه لها لو معجبه بجد هتيجي تحكيلي انا و آش ع طول..ثق ف كلامي
جاسر/ماشي ي سما ..ما نشوف اخرتها مع صحبتك ال مش شيفاني دي
سما/لا بقولك اي اوعي تستسلم بسرعه صحبتي تستاهل تتعب علشانها وتخليها تحبك..تستاهل ولا لا
جاسر ابتسم/تستاهل
سما/ايوا كدا
جاسر/ماشي ي سما ..سلام
سما/مع السلامه
وقفلو
في فيلا حمزه ف الغرفه
عائشه نايمه وحمزه نايم ف حضنها
الموبايل رن وحمزه نايم
ورن تاني و حمزه فصل المكالمه بانزعاج
وبص ع عائشه ال نايمه جنبه وابتسم وباس راسها وبعدين باس خدها
عائشه بدأت تصحي
حمزه /صباح الفل
عائشه ابتسمت /صباح الخير
حمزه/لحظه واحده هجبلك ادويتك
وبصت ع حمزه وهو بيجيب لها الدوا وقالت ف سرها/شكله حلو اوي حتي وهو لسه صاحي ..احم عائشه احنا قلنا اي .هنندمه الاول
حمزه جاب لها الدوا وكوبايه مايه
حمزه/الدوا اهو
عائشه / انا تعبت من الادويه دي
حمزه /خلاص هانت الادويه قربت تخلص دا غير انك اتحسنتي الحمد لله. هنروح بس للدكتوره النهارده نعمل اعاده كشف
عائشه خدت الدوا
عائشه/مفيش داعي .انا بقيت كويسه دا غير أني هروح بيت بابي و اقول لهم ع موضوع الطلاق
حمزه/هو انا مش قلت متفتحيش موضوع الطلاق دة تاني ..مش هطلقك ي عائشه انسيي .مش هعيد كلامي تاني
عائشه بعصبيه/انا بنفذ رغبتك ع فكره ..مش انت من يومين كنت بتقول كنت متجوزك رد جميل و هشوف مأذون ونتطلق .ونا بقولك دلوقتي انا موافقه .يلا نتطلق
حمزه مسك ايدها/انا اعتزرت لك اكتر من ١٠٠ مره .وانتي مش عايزه تسامحيني
عائشه /مش كفايه. اعتزارك مش كفايه
حمزه/طب قومي البسي هنروح للدكتوره وبعدين عاملك مفاجأه بليل
عائشه سحبت ايدها من ايده/مش عايزه منك حاجه
حمزه مسك ايدها تاني وقرب منها/هتعجبك والله .اسمعي الكلام
عائشه بخجل قامت بسرعه/طيب هخش الحمام وبعدين هقوم اغير هدومي
حمزه/طب ما اجي اساعدك تغيري هدومك
عائشه ضربته ب المخده
ودخلت الحمام
وحمزه ضحك
حمزه /ماشي اتهربي براحتك..هنشوف هتقدر تهربي مني لحد امتي
والموبايل رن تاني
حمزه/عايز اي ي رزل
جاسر/اي يابا نموسيتك كحلي .بقالك كام يوم مبتجيش الشركه وسايبها فوق دماغي
حمزه/لا مش هعرف اجي النهارده هنروح انا وعائشه للدكتور نكشف عليها..وبعدين هصالحها بس ياريت اقدر لان العند بتاعها هيجنن امي
جاسر/ربنا معاك بقي شكل مشوارك طويل .هعتبر اجازتك شهر عسل وهشيل ال شركه لوحدي حاضر
حمزه/ايوا كدا خليك جدع مع اخوك
جاسر ابتسم/ماشي ي عم ..سلام
وقفلو
في منتصف اليوم
في كافيه عند سما و إياد
قاعدين بيشربو حاجه ويتكلمو
سما/وبعدين لما نزلت صورتي بالفستان البيج ع الانستجرام دخلت كتبت لي( انتي بتقلديني ونا لبست الفستان دا قبلك ع فكره)انا هقلد واحده متخلفه زي دي؟دي كانت عقربه الشله ايام الجامعه
اياد كان ساند ضهره ومربع ايده وبيبص لها ومبتسم وبيسمع هي بتقول اي ك العاده حتي لو بتقول اي كلام ..بس كان مبسوط وهو بيسمعها
سما/إياد انت مش مركز انا بقول اي؟ للدرجه دي كلامي سخيف
اياد /لا والله العظيم مركز.. هو انا اقدر اعمل غير كدا
سما ابتسمت/انا بجد مبسوطه اني لقيت بيست فريند زيك بيسمعني حتي ونا بقول اي كلام ومهتم ب اي حاجه بقولها
إياد ابتسم
وتليفونها رن
سما /oh my God كان معايا معاد مع احمد ونسيته
اياد/احمد مين
سما/صاحبي
اياد بغضب/صحبك ! هو انتي بجد شايفه انه عادي يكون عندك صحاب ولاد
سما/اه عادي اي المشكله .ما انت ٢٤ ساعه ف شغلك بتتعامل مع بنات .
إياد/اديكي قلتي ..شغل
سما/مش فاهمه برضو اي مشكلتك م انت عرفتني ونا شخصيتي كدا ..بصاحب ولاد وبلبس وبخرج وبعمل ال انا عيزاه
اياد/ماشي بس انا مش قادر اتقبل الوضع دا
سما/ومتتقبلوش لي مش فاهمه. مش احنا صحاب والمفروض تتقبلني زي ما انا .وبعدين اصلا لي حاجه زي دي ممكن تضايقك .طب منا مصحباك اهو..يبقي هما كمان المفروض يدايقو .
إياد اتنهد/لاء مهو المصيبه بالنسبه لي انك بتقارنيني بيهم ..سما انسي كل ال انا قلته..انا همشي .واهو ب المره تلحقي معادك مع احمد ..ل اكون معطلك ولا حاجه..عن اذنك
سما/إياد ا
إياد حط فلوس ع الطربيزه وخد مفاتيحه و موبايله ومشي
عند عائشه وحمزه وصلو المستشفى وحمزه سأل ع الدكتوره هبه وقالو له ف الدور الخامس
طلعو بالاسانسير ووصلو جنب غرفه الدكتوره
حمزه ل ممرضه/لو سمحتي
الممرضه ابتسمت ب إعجاب ل حمزه /افندم
حمزه/غرفه دكتوره هبه فين
الممرضه بابتسامه/ف الاوضه دي بس عندها مرضي جوه ..ممكن تنظروها هنا لحد ما تخلص
عائشه بغيظ وغييره من نظارتها البجحه ل حمزه
عائشه/في اي ي ما تنظبطي ل احسن اظبط …انا مش ماليه عينك ولا اي
الممرضه /في اي حضرتك
عائشه بغضب /شوف البجحه
حمزه يحاول تهدئه عائشه وفرحان من غيرتها
حمزه/خلاص ي عائشه اهدي (وقال للممرضه)اتفضلي انتي
الممرضه بابتسامه/حاضر
ومشيت
عائشه /بجحه
حمزه ابتسم/اهدي وتعالي نقعد
عائشه /مبتسم ع اي ان شاءالله. شكلها عجبتك
حمزه ابتسم/اه عجبتني اوي اوي
عائشه بصدمه/ هي اي دي ال عجبتك ان شاءالله
حمزه قرب منها/غيرتك عليا .عجبتني اوي .بتبين قد اي انك بتحبيني
عائشه بخجل بعدت عنه/احترم نفسك احنا ف نص المستشفى حد يشوفنا..وبعدين انا مبغرش ولا حاجه
حمزه/اه واضح من غير ما تقولي
وقعدو جنب اوضه الدكتوره منتظرين دورهم
وبعد شويه جه قعد قصادهم زوج وزوجته وحامل ف أواخر حملها
الزوج /اقعدي هنا ي حبيبتي ارتاحي
الزوجه قعدت بتعب بمساعدة زوجها/حاضر ي حبيبي
و الزوج قعد جنبها ومسك ايدها
/تحبي اجبلك حاجه تشربيها لحد دا دكتوره مي تخلص؟
الزوجه/لالا ي حبيبي شكرا مش عايزه
عائشه كانت بتبص لهم بابتسامه
حمزه همس لها/عقبالك كدا ان شاءالله وتجبيلنا بنوته شبهك زي القمر
عائشه ابتسمت بعدين تراجعت وافتكرت خطتها ب انها عايزه تأدبه الاول بعدين تسامحه
عائشه بنفس همسه/هو انا مقلتلكش
حمزه/لا مقلتليش
عائشه/احنا هنتطلق .ف مش هينفع للأسف اجبلك البنت ال نفسك فيها
حمزه لف ايده حول وسطها وقربها منه وبقت لازقه فيه
حمزه/تؤ مش هتبعدي عني
عائشه بخجل ضربته/ حمزه الله يفضحك سبني حد يشوفنا
حمزه/ميهمنيش حد الا انتي ..ولو فتحتي موضوع الطلاق تاني مش هتتوقعي هعمل فيكي اي
عائشه /طيب خلاص سبني
حمزه سابها
وعائشه ابتسمت
والمرضي خرجو من غرفه الدكتوره
الممرضه /حضراتكم تقدرو تدخلو
عائشه وحمزه دخلو للدكتوره
جاسر ف الشغل
طول اليوم مش قادر يطلع ديچا من دماغه وبيفكر ف الشخص ال وصلها بعربيته ويتري فيه حاجه بينهم ولا لا وهيتجنن .
جاسر /لالا مفيش حاجه بينهم اكيد هي رافضه الارتباط اصلا ..وبعدين اكيد دا مجرد زميل ليها بيوصلها
قرر جاسر يروح لها شغلها ويتأكد ان مفيش حاجه بينهم وبالمره يوصلها ويروحو البيت سوا
عند البنك ف غرفه ديچا
جاسر خبط ودخل لقي ديچا قاعده مع نفس زميلها ال وصلها الصبح وبيضحكو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وقعت في غرامها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!