روايات

رواية جنة العاصي الفصل الرابع 4 بقلم إسراء محمد

رواية جنة العاصي الفصل الرابع 4 بقلم إسراء محمد

رواية جنة العاصي الجزء الرابع

رواية جنة العاصي البارت الرابع

رواية جنة العاصي
رواية جنة العاصي

رواية جنة العاصي الحلقة الرابعة

جه حد من وراه قال أنا هفهمك وبص لقاه عمران صاحبه
اتصدم وقال عمران وانت عرفت منين أنا مش فاهم حاجه
عمران قاله تعالي ي صاحبي وانا افهمك انت مش ادتني اسم جنه اسمها بالكامل لما عرفته من شهاده الميلاد اللي لقتها ف هدومها !!
عاصي قاله اه
عمران قاله طيب وانت قولتلي اعرفلي مين أهلها وانا عرفت
عاصي قاله عرفت ازاي ده كان صعب تعرف عنها حاجه
عمران واديني عرفت ي سيدي جنه عندها اخت تؤام اللي هي فالصوره دي واهلها عايشين
عاصي قال اي بس ازاي هي قالت إن مامتها ميته وحزينه جدا عليها
عمران قاله لا ي عاصي جنه امها عايشه حتي ابوها عايش واختها عايشه هحكيلك اللي فالصوره ابن عم جنه جنه فقيره

 

 

جدا ابن عمها ده غني جنه بتحبه من وهما صغيرين جنه اتخطبتله فتره ع رغم أنها كانت قاصر بس ابوها كان عايز يكسب من وراها ابن عمها ده غني بعد فتره جنه اكتشفت أن عمران ع علا”قه باختها تؤامها اللي هي بردو قاصر واي علاقه دي حم”لت منه جنه انصدمت صدمتها اكتر ف مامتها اللي عشان تؤام جنه وهي اسمها جنات عشان جنات تؤام جنه متتفضحش جوزتها لابن عمها وشجعت جنات ووقفت معاها جنه جتلها حاله صدمه ورجعت لطفولتها من تاني عقلها مش مستوعب اللي حصل ومش فاكره اي حاجه من طفولتها اللي كانت عايشاها معاهم مش فاكره اي حاجه تخصهم كلهم خانوها حتي مامتها
عاصي كمل الكلام وقال عشان صدمتها ف مامتها وحزنها عقلها رفض ده بردو وزي ما رفض كل اللي حصل ومش فاكره اي حاجه متعلقه بيهم صدمتها ورفضها خلاها ترجع لطفولتها طفله بريئه ماعشتش حاجه من ده وزعلها من مامتها ورفضها للي عملته عقلها صورلها أنها ميته زي ما صورلها أنها ملهاش أهل ومولوده كده
عمران قاله بالظبط والأكبر بقي أن ابن عمها دلوقتي متجوز جنات اختها طبعا اللي حصلها ده من حوالي شهرين يعني مبقلهاش كتير وهي لما انصدمت وهربت وحصلها ده كله هما بيدوروا عليها ابن عمها وامها ابن عمها بيحبها هي ابن عمها مبيحبش جنات بيحب جنه وخانها مع جنات عشان جنات كانت ع طول بتغ”ري ووقعته وحصل اللي حصل هي دلوقتي حامل ف تلت شهور اختها ابن عمها حزين ع جنه وعمال يدور عليها مش لاقيها ع رغم أنه غني ويقدر يلاقيها بس الحظ مساعدوش جنات بقي كانت بتعمل كده وعارفه أن جنه بتحبه جنات بتكره جنه وبتغير منها عشان مامتها كانت بتحبها اكتر بتحب جنه اكتر وابن عمها بيموت ف جنه ف ازاي بقي جنه احسن منها ف كل حاجه والاهم من ده كله أن جنات بتعشق ابن عمها وغيرتها وكرها لأختها والاهم من ده كله حبها لابن عمها عشقها ليه خلاها عايزه تجرحها وتكسرها ده كله بشهاده جيرانهم ف منطقتهم الشعبيه وانا نبهت ع حد من الجيران ميقولش أن حد جه وسأل عن حاجه وعملت اني بسال عادي
عاصي قال ياه ي حبيبتي دي شافت كتير اوووي
عمران فعلا ربنا معاها بجد هتعمل اي
عاصي قال مش عارف انا كده كده اتجوزت ها عرفي اضمن لحد ما تتم السن القانوني عشان محدش يقولي عندك بتعمل اي ومين دي وهي لما قولتلها امضي مضت ومتعرفش هي مضت ع اي
عمران قاله اللي انت عملته ده صح

 

 

جنه جت عليهم وجريت علي عاصي حضنته وقالت انت سبتني ده كله واتأخلت لي
عاصي قالها بحنو معلش كنت قاعد مع صاحبي
جنه بصت ع عمران وقالت ازيك ي عمو
عمران قال بحزن عليها كويس ي حبيبه عمو
جنه قالت لعاصي أنا عايزه سوكلاته
عاصي قالها بحنو حاضر عمران ابتسم بحزن وخدها ف حضنه عمران هو كمان بنته متوفيه بس مراته عايشه عاصي وعمران تقريبا قصتهم واحده هنعرفها بعدين
ف مكان اول مره نروحه
جنات قاعده حاطه أيدها ع بطنها بتعب دخل ابن عمها اسمه امير
امير قالها مالك
جنات قالت بتعب مش مش عارفه
امير بقلق هو اه مش طايقها ومبيحبهاش بس هو عارف أنه هو غلط قبل ما تكون هي غلط وفالأول وفالاخر هي حامل ف ابنه وهتكون ام ابنه ف غصب عنه مينفعش يلومها أو يحط السبب عليها هي بس لانه غلط زيها ومينفعش يظلم ابنه قال لجنات طيب اهدي خدتي الدوا
جنات قالت أنا مش قادره ي امير تعبانه اووي وخدت الدوا أه من شويه
امير قال لها طب تعالي وسندها وراحوا السرير ونيمها
جنات قالت امير متسبنيش والنبي
امير قال بهدوء مش هسيبك واللي حصل حصل وغصب عني وعنك وعن اي حد انتي هتبقي ام ابني يعني خلاص اللي حصل حصل ونركز فالوقت الحالي وابننا
جنات حضنته وقالت عايزه انام
امير قالها بهدوء نامي وغمض عينه ونام وقال ف سره ي تري انتي فين ي جنه بعد مرور نص ساعه
عند عاصي عمران كان مشي وجنه قاعده بتلعب باللعب عاصي قال جنتي
جنه قالت اممم
عاصي قال يلا عشان ننام وعشان تغيري
جنه قالت حاضل

 

 

وقامت عشان تغير وتنام
عند جنات وامير
كانت جنات نامت من تعب الحمل وامير لسه صاحي بيفكر ف جنه مش بيعرف ينام جاله تليفون من رجالته وقال لقيتوها لقيته جنه معقول

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية جنة العاصي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!