رواية أحببتها في مهمتي البارت التاسع 9 بقلم أسماء محمد
رواية أحببتها في مهمتي البارت التاسع 9 بقلم أسماء محمد |
رواية أحببتها في مهمتي البارت التاسع 9 بقلم أسماء محمد
ريماس بصدمه مسكت الصوره :: ماما ولارا ازاي ازي وبهستريا والصوره دي بتعمل اي هنا معقول معقول تكون لارا اختي لالالا حتي لو اختي الصوره دي بتعمل اي مع فارس اكيد اونكل حمزه تحت لازم انزل أسأله لا هيقول اي الي نزلك خلاص لقيت الحل انا هنزل لو لقيته هبقي ادور علي اي حجه وهساله وفعلا نزلت تشوفه
حمزه ونادر :: هههههههههههه
حمزه :: هههههههههههه لا واي لما انا شوفتها وجيت قلت ليك عليها وانت شوفت اختها وجيت تقول وقررنا نتقابل طلعوا تؤام هههههههههههه
نادر :: هههههههههههه ولا شكلك وانت لما عرفت انهم تؤام مابقتش عارف مين رنا ومين ايه هههههههههههه
حمزه بيمسح عيونه من دموع الضحك :: هههههههههههه ياه ايام نفسي اخد لارا في حضني واقول ليها أن انا ابوها وفارس اخوها مش الكلب حامد نفسي اوي
نادر :: أن شاء الله هتعرف اكيد في وقت هتعرف بس الاول نخلص من الي بنعمله علشان انا واثق لو ريماس عرفت أن فارس ولارا يبقوا ولاد خالتها ممكن تنهار لا واي انهم تؤام
حمزه :: انا صعبان عليا العيال اوي وخايف من حامد لارا قاعده معاه لوحدها في البيت وهو مش ابوها خايف يعمل حاجه
نادر بيحاول يطمنه :: لو عايز يعمل معاها حاجه كان عمل من بدري متقلقش
ريماس واقفه علي السلم ومصدومه من الي بتسمعه وطلعت فوق في الاوضه
نادر :: انا همشي بقا
حمزه :: خليك هنا
نادر:: ولما يصحوا ويلقوني هنا
حمزه :: عادي انت جيت بدري وقعدنا مع بعض
نادر :: ازاي يا ذكي وانت مش طايقني
حمزه :: ياعم اخلص والله وحشتنا كل حاجه من زمان اوي
نادر ::يلا هتفرق يعني
حمزه ونادر قاعدين بيضحكوا وسايبين البت الغلبانه فوق تعيط
عند ريماس
ريماس قاعده علي الأرض وحطه ايديها علي بوقها وبتعيط
ريماس :: عااااااااااااااا ليه كدا ليه وبتعيط يعني لارا بنت خالتي وفارس كمان كدا كتير وامي وخالتي تؤام ريماس قامت من علي الأرض وراحت ناحيه السرير جمب فارس
ريماس بعياط :: انت بقا فارس الي كان بيجيلي في الحلم وبتضحك هههههههههههه دا انا من كتر ما بحلم بيك حبيتك بس تعرف عمري ما كنت أتخيل انك تكون قمر كده وبتضحك وبعدين باسته من خده
ريماس :: هتفرح اوي بكره انت ولارا لما تعرفوا الصله الي بينا هيييه ونامت هبله مش كده ????
في صباح يوم جديد
فارس قام من النوم ودماغه تقيله وبعدين بص الاكل ولقها زي ما هو
فارس البت دي ما كلتش ولا اي
بيصحيها
فارس :: انتي يا اسمك اي انتي ريماس
وراح يهز فيها لقاها حاطه صوره في حضنها
فارس باستغراب :: الصوره دي بتعمل اي معاها
فارس بغضب:: انتي يا هانم
ريماس قامت بخوف :: في اي يا لارا اي الي حصل وبعدين حطت ايديها علي وشها لما شافت فارس
فارس بغضب:: الصوره دي بتعمل اي معاكي
ريماس :: عادي اي المشكله حبيت اعرف مين دول
فارس:: وعرفتي
ريماس بفرحه :: اه وبتتعدل وانت كمان هتفرح اوي لما تعرف
فارس :: هعرف اي
ريماس :: تعرف أن الباب خبط فارس :: مين
حمزه :: انا يا ابني نادر تحب يلا انزلوا
فارس :: حاضر يا بابا
فارس سابه ودخل الحمام
ريماس بتذمر:: مالوا ده
في فيلا حامد
لارا نايمه علي السرير وحامد دخل اوضه لارا وهو بيتسحب وبيبص علي يارا من فوق لتحت
حامد في نفسه :: اخيرا وبيضحك بشر ما هو مش معقول اربي وحد يجي ياخدك علي الجاهز كده لازم ادوق بردو وبيضحك بشر هههههههههههه
في بيت سلمي
مروان :: سلمي سلمي
سلمي :: نعم يا مارو
مروان بغيظ :: ما بلاش مارو دي بقا
سلمي :: هههههههههههه ماشي يا بيضه
مروان براحتك :: في عريس متقدم ليكي
سلمي بصدمه :: نععععععععم عريس مين ده
مروان بغيظ:: واحد رخم كده طول الليل مش شال عينه من عليكي انا لولا فرحه ريماس كنت قتلته
سلمي :: مين ده
مروان :: اسمه احمد
سلمي بصدمه لتاني مره :: احمد صاحب فارس
مروان :: ايوه هو
سلمي اغمي عليها هههههههههههه
يتبع..
لقراءة البارت العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايات عروسة للكاتبة آية موسى