روايات

رواية حوريتي العنيدة الفصل الثاني بقلم أمنية الحبشي

 رواية حوريتي العنيدة الفصل الثاني بقلم أمنية الحبشي

رواية حوريتي العنيدة الفصل الثاني بقلم أمنية الحبشي

رواية حوريتي العنيدة الفصل الثاني بقلم أمنية الحبشي

(لم يكن ختامها مسك????)
الباااارت الثاني????????
****************بقلمي *امنية الحبشي*
كاد سليم ان يتحدث بعضب لولا قاطعه صوت وهو يغني(مهرجان????)
عدي/مش هعزم بس غير اخواتي
وسرعان ما كانت حور تفاعلت معه فهي تعشق هذا النوع من الاغاني
حور وعدي/(صرخو في اخر كلمة وهي) اخواااااتي????????????????
عمار بصرامة/ايه ده عااد اي الكلام الماسخ الي عتجولوة ديه
حور/مهرجانات ياراجل ياعجوز
عدي/لا لا القمر دة حقيقي ولا بجد فوق ياواد يا عدي
حور/مين السكر دة
كادت روحية ان تتحدث لولا مقاطعتها من قبل هذا الغاضب وهو يقول
سليم/اخوكي تؤام ملاك
حور/خش في حضن اخوك يافواز
عدي/جاني جني قصير وجالي انا اخوووك يافواز????????????
سليم بغضب وغيرة وهو يراها تتعامل مع عدي بترحاب شديد /اي  هنهزر كنت فين ياستاذ لحد دلوقتي
عدي بخوف فهو يهابة بشددة/ككنت مع صحابي دانا خارج الظهر واللة
حور بضحك لعدي/شكلك مسيطر ????اسد يلا في ايه????
عدي/مش مستغني عن عمري….وبعدين اي دة ده قالو ان  انا اخوكي ازاااي القمر دة اختي
سليم بغيرة واضحة/اترزع يا عدي وخلي يومك يعدي علي خير
عدي/حاضر
حور لسليم/هو في اي يااستاذ سليم انا شيفاك نافش ريشك اووي علينا
سارة باشمئزاز/نافش ريشك وكمان بتغني الاغاني المقرفة دي امال لو مش جاية من فرنسا????
حور/امممم انا طابعي كدة بحب ابقااا مصرية في بلدي وعلي حسب كل بلد بقااا???????? انتي بتتكلمي مع حور الهواري
عمار/طب يلا خلصو الوكل وبطلو حديتكو الماسخ دة
انتهي الاكل وانتهي معة اليوم عندما ذهبت حور الي غرفتها ثم ذهبت الي ثبات عميييق
وسليم ذهب لغرفتة وقام برياضتة المفصلة وهي الملاكمة
سليم بدموع/لية بتعاملني كدة ليييه هي دي حووور الي كانت مش بتقولي غير يابابا وذهب الي خزانة غرفتة وجذب هذة السلسة الصغير المعلق بهاا اسم حور فهي اعطتة له قبل سفرها الي فرنسا جذبها الي احضانة بشدة فها هي اخر ذكرة من حوريتة  الصغيرة????????
اليوم التالي وهو يوم الجمعة
يوم يجلس فيه جميع افراد عائلة الهواري ويمنع الجد احد من الخروج
وكانو يجلسون في الحديقة تحت اصرار حور وكان الجميع يستغرب عندما وافق الجد فهو يرفض بشدة الجلوس في الحديقة
عدي/بس اي دة القمر انتي تقوليلة قوم وانا اقعد مكانك
حور بغرور/عارفة عارفة لا داعي للتصفيق دعونا نعمل في صمت
ثم قالت حور لملاك
حور/انتي حلوة اوي ياملاك بسم اللة ماشاء اللة ثم اكملت بغرور مصطنع/طالعة لاختك الكبيرة يابت
ضحكت حور وضحك جميع من يجلس علي هذة اللطيفة المتواضعة????????
فهد باحترام/كمال بية في واحدة برة بتقول انها  والدة الانسة حور
حور بعدم تصديق/مامي
كمال/دخلها يا فهد
دخلت كرستين بهذا الثوب الفاضح الذي لا يبين سنوات عمرها الخمسون ووخلفها رجل
حور/مام….وقبل ان تكمل كلامها وجدت من حطم حياتها
مروان/ازيك ياحور مش هتسلمي عليا
حور بشراسة استغرب لها الجميع/انتي اي الي جايبك هنا يامروان وصلت بيك البجاحة لكدة
مروان ببرود/تؤتؤتؤ مش كدة ياحوري ده انا حتي في مقام بابي دلوقت اصل انا اتجوزت كرستين
حور لامها باللغة الفرنسية/امي هل ما يقولة صحيح
كرستين ببرود/اجل انه زوجي
حور ببكاء/الم تجدي غيرة لتتزوجي به الم تجدي غيرة
كمال/مالك ياحور فيكي اي
سليم بغضب وغيرة/في اي وانت مين انت كمان
مروان/انا مروان الحديدي لو تسمع عني
بالطبع يسمع عنة فهو منافسة الاول ما هذا
حور ببكاء/لماذا جئت الي هنا انت وهي
مروان/جئت لاخد ابنت زوجتي انتي حور
حور بضحك/لقد اضحكتني يارجل انظر لي ااضع الببرونة في فمي او اني احبك… لا تنسي من اناا يامروان فانا حور الهواري
مروان بخبث/معرفش انساكي اصلا ياحور دا انتي هنا وهو يشير الي قلبة
وجد من قبض علي عنقة بغضب جم/انا ممكن اشيلة من مكانة خالص ياروح امك
كرستين/اتركة وشانة انك همجي اتركة
حور بتوسل/سليم باللة عليك سيبة ياسليم
جاء فهد مرة اخرة وهو يقول في شخص بيقول انه اسمة ريان عاوز الانسة حور
حور/انت واقف مش شايفة هيموتة خليه يسيبة
فهد /اسف ثم قال ادخلة ولا لا
حور بصراخ/دخلة بسرعة
دخل ريان وعلي وجهة ابتسامة ولكن اختفت عندما رأي دموع حور وهو يهم بالدخول
كمال/سيبة ياسليم هيموت ولكن سليم كانت الغيرة تنهش قلبة أهي تحبة من انتظرها لمدة20 عام تحب غيرة
حور ببكاء/الحقة ياريان بسرعة هيموتة
اسرع ريان بفك مروان من سليم
ريان/لك مروان شو جايبك لهون والك عين يا وأح (ال(ق) بتتنطق (أ) بالبناني)
مروان بانفاس مسلوبة/اوووووه ريان هنا طب اسمعني بقااااا……..
وجد ريان يد حور تنقبض علي يدة بشددة كبيرة
فقال ريان بسرعة
ريان/لا تحكي شى ما بدنا نسمع منك شى انقلع برة هالبيت مروان انقلع ثم قال لجيسيكا/مدام جيسيكا ماذا تفعلين هنا
حور بصرااخ وقهر/اتجوزها ياريااان امي مش لاقية غير مروان وتتجوزة شوفت انا تعبت
ريان بصراخ خوفا علي حالة حور/لك اطلعوووووو من هووووون
وجذب حور الي احضانة وهي تنتفض بشدة
ريان/لا ياحور متغمضيش باللة عليكي بلاش لا حووور ولكن فات الاوان واغمضت عينها واخذت تسترجع كل شئ فقالت وهي تنتفض
حور/رياان الحقني ريان انا بحبة اووي لية بيعمل كدة كذب كذب كلة بيكذب ريان اناااا رياان كذب عليا لية …..انا بحبة اوووي……..نفذتلة كل حاجة ……انا بكرهة اوي ثم ارتخ جسدها مغمي عليا تحت صدمة الجميع وقهر وحزن سليم
????????????????????????????????
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى