روايات

رواية الثلاثي المرح الفصل الأول 1 بقلم مريم وحيد

رواية الثلاثي المرح الفصل الأول 1 بقلم مريم وحيد

رواية الثلاثي المرح الجزء الأول

رواية الثلاثي المرح البارت الأول

رواية الثلاثي المرح
رواية الثلاثي المرح

رواية الثلاثي المرح الحلقة الأولى

:أخيرًا السنه خلصت

– دي كانت سنه مايعلم بيها الا ربنا

=معاكي حق

:طب هناكل ايه

– هو في غير الكريب يلمنا

=لا عايزين نغير

:ناكل شورما

– لا قصدي نعمل حاجه قبل م ناكل

=إيدي علي كتفك ياختي

– بصو ايه رايكو نأجر عجل

:واحده منكو بتعرف تسوق عجل اساسًا

الاثنين: لا

:طب علي بركة الله، يلا بينا

”طب عقبال م يجيبو العجل نتعرف عليهم”

”ليال” و ”خديجه” و ”حبيبه” تلاته صحاب في كليه فنون جميله

”ليال” 20سنه محجبه بشرتها قمحي وعنيها سود وشعرها اسود

”خديجه”20سنه محجبه بردو بشرتها خمري (اغمق من القمحي بشويه)عنيها عسلي شعرها بني

”حبيبه”20سنه محجبه بردو بشرتها بيضاء عينيها ملونه شعرها اسود

التلاته صحاب من زمان وجيران سكنين في نفس الشارع

”نرجع نشوف عملو ايه”

حبيبه: الله يخربيت أفكارك يا ديجا

خديجة: الاه وانا مالي يالمبي

حبيبه: فكرتك ولا فكرة امي عاااااا

خديجه:😂😂

حبيبه:قاعده بتضحكي بدل م تقوميني

خديجه:طب اتي إيدك عااااا (حبيبه شدت خديجه وقعتها جمبها)

ليال:😂😂 عايزين تتصورو

الاثنين: طب تعالي بقا (وشدوها وقعت جمبهم)

ليال:الله يخربتكم ضهري

خديجه:في ايه يا ليلو م انا وقعه زي زيك

ليال: طب قومي ياختي عشان الوقت فاضل في نص ساعه

حبيبه:طب يلا

”قامو وكملو لف بلعجل ورجعو”

حبيبه:ليلو ديجا

ليال و خديجه:اي

حبيبه: ماما بعتت لي أن هي وبابا هيسافرو بكره اسكندريه اسبوع والبيت هيبقي فاضي تيجو تباتو معايا

الاثنين في نفس الوقت: طبعا

حبيبه:اشطا

”وكل وحده روحت ونامت”

”الساعه 12بليل”

”ليال فتحت الجروب الي بيتكلمو في لقت خديجه وحبيبه بيتخانقو مين الي هيعمل الاكل ومين الي هيروق لما يباتو مع بعض”

ليال:اخرجو نقف نتكلم في البلكونة عشان نبقي شايفين بعض بس ونبي بلاش خناقة المشابك

حبيبه:اشطا

خديجة:خلصانه

”خرجو وقعدو في البلكونة اصل خديجه ساكنه في الشقه الي جمب ليال ف البلكونه جمب البلكونه وحبيبه في العماره الي قدامهم”

ليال:ايه ده هو الشقه الي جمبك يابيبو سكنت امتي

حبيبه:انهارده الصبح

خديجة:ومين الي سكن

حبيبه:ده إلياس جارنا القديم الي كنا بنلعب معاه زمان رجع من إيطاليا واتنين صحابه كانو مسافرين معاه ورجعو النهارده وامي قالتلي ان من الصبح ام عبير وأم رشا وأم اماني عاملين يبعتو أطباق اكل ليهم

خديجه: عشان بناتهم اكيد

ليال:هي محتاجه تفكير بس انتي عرفتي كل ده ازاي يابيبو وانتي جيتي نمتي

حبيبه:امي ساعت الغدا فضلت تحكيلي وكلت دماغي

خديجة: طنط دي فظيعه بتعرف تجيب المعلومه من تحت الارض

ليال:معاكي حق

حبيبه: طب سلام يابنات انا هروح انام عشان بكره ابقي فايقه تصبحو علي خير

خديجه و ليال: تصبحي علي خير

(قفلو الوتس ونامو)

(الصبح ليال وخديجه قالو ل أهلهم انهم هيباتو عند حبيبه و وافقو وراحو عند حبيبه)

ليال:بيبو ديجا يلا ننزل نجيب الاكل

خديجه وحبيبه:يلا

(قامو وجهزوا ونزلو وجابو الحاجه واول م طلعو لقو عبير بتخبط علي باب شقة الشباب)

”وفي شاب فتح ”

الشاب:في ايه

عبير بسهوكه:ماما كانت عايزه الأطباق

الشاب: تمام

”ودخل جاب الأطباق”

عبير بنفس السهوكه: شكرًا

ليال:هرجع يخربيت التلزيق

عبير سمعتها: وانتي مالك بقي يا شبه انثي

ليال: علي الاقل احسن منك يا انثي القرد

عبير : يرضيك يا استاذ تهزقني كده

الشاب:انا مليش دعوه اتفضلي الأطباق

”وقفل الباب ودخل”

ليال:تصدق الواد جدع

”عبير بصت لها بغيظ وطلعت”

خديجة:مينفعش تلمي لسانك ده شويه

حبيبه:😂😂تموت لو سكتت

ليال:اتنيلو ادخلو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية الثلاثي المرح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى