روايات

رواية تزوجت من اغتصبني الفصل السادس عشر 16 بقلم جنة الورد

رواية تزوجت من اغتصبني الفصل السادس عشر 16 بقلم جنة الورد

رواية تزوجت من اغتصبني الجزء السادس عشر

رواية تزوجت من اغتصبني البارت السادس عشر

رواية تزوجت من اغتصبني
رواية تزوجت من اغتصبني

رواية تزوجت من اغتصبني الحلقة السادسة عشر

أسد : انا… انا عارف… انا اذيتك… بس… انا مكنش اقصد… أسيل… انا. ب….
ثم دخلت كوثر الغرفة فجأة
مسح أسد دموعه
كوثر : هو انت هتفضل قاعد كده… و انت وراك شغل قد كده بكرا
أسد : انا مش هتنقل غير لما أسيل تفوق و تشد حلها
كوثر : أسد… اسمع اقسم بالله لو اللى فى بالى طلع صح… ما هخليك… تعرف للبت دى طريق
أسد بصياح : و انتى…. لو مستى شعرة من أسيل مش هيفرق معايا انتى مين… و لا تكونى ليا ايه…
كوثر :بقى كده يا اسد…
أسد :و ابو كده….اسيل خط أحمر… و الصراحة.. هى مش كدابة لما قالت عليكى انتى اللى حطتى البرشام فى الدولاب…انا كنت غبى اوى… لما كدبتها
ثم سمع صوت اسيل و هى تسعل
أسرع أسد إلى أسيل
نظرت كوثر إلى أسد نظرة حقد و غضب…. ثم خرجت من الغرفة
…….

 

 

كان هناك من يتصنت على كلام أسد و كوثر و هى هالة و سما
سما : مش قولتلك
هالة : سبحان مغير الاحوال
سما :أسد…. اخيرا حب
هالة : الحمدلله
كوثر :واقفين كده ليه
سما :كن..كن..كنا
هالة :بتنا… زى ما هو بيتك.. نقف فى المكان اللى عايزينه
كوثر : ماشى…. يا هالة
هالة :تصبحى… على خير يا كوكى
ثم ابتسمت ابتسامة سخرية
وضعت سما يدها على فمها للتكتم ضحكتها
……….
مر ذلك اليوم
………..
كان أسد يجلس بجانب أسيل… فا هو لم ينام… ظل جالس بجوار أسيل
فتحت أسيل عينها بتثاقل و نظرت حولها فا وجدت أسد فا نتفضت
أسيل : انا… انا اسفة… هروح اجهزه
أسد : أهدى أهدى…. هتجهزى ايه
أسيل :الحمام
أسد : لا… انا خدته من زمان
أسيل :طب هتعمل ايه
أسد :اعمل ايه… فى ايه
أسيل :يعنى…. هتعقبنى
أسد :لا
أسيل :بجد
أبتسم أسد
أسد : اه بجد
اسيل : هو انا ممكن اسئل سؤال
أسد : اه
أسيل : هو ايه اللى حصل امبارح
أسد : اغمى عليكى.. و الدكتور جه… و قال انك لازم ما تتعبيش نفسك و لا تقومى من مكانك
أسيل :بس انت…
أسد :يا ستى ملكيش دعوة بيا… و بعدين خدى

 

 

أسيل :اخاد… ايه
أعطى أسد أسيل هاتفه المحمول
أسيل : اعمل بيه ايه
أسد : اتصلى على اختك
نظرة أسيل له نظرة اندهاش
اسيل :نعم
اسد : زى ما سمعتى… انا سجلت الرقم اللى انتى اتصلتى بيه اول امبارح عليها
شعرت أسيل بالصدمة
أسيل : و الله… و الله… انا… انا… انا بس كنت عايزة اطمن على ماما
أسد : طيب مصدقك…. اتصلى.. زمان مامتك خرجت من العملية اتصلى بقى على تقى
شعرت أسيل بالفرحة
و أمسكت الهاتف و اتصلت على تقى
………
فى المستشفى
تقى :الو…. مين
أسيل :انا… انا اسيل
تقى : أسيل حبيبتى… عاملة ايه
أسيل :كويسة… ماما عاملة ايه
تقى : الحمدلله.. خرجت من العمليات و دخلت العناية المركزة… بس بيقولو ها تتحسن
أسيل :الحمدلله.. لما تطلع قوليلها أسيل بتسلم عليكى.. و انا هصلى و ادعلها
تقى :ماشى
أسيل : سلام
تقى :سلام
……..

 

 

قصر المغربى
غرفة أسد و أسيل
أعطت أسيل الهاتف لأسد
أسيل :شكرا
طرق الباب
ذهب أسد لكى يفتح
فتحية : الفطار
أعطت فتحية الفطار لأسد
فأخذ الصينية منها و ذهب إلى أسيل
أسد : كلى علشان…. تاخدى الدوا
كانت كل نظرات أسيل لأسد تعجب فا هى لما تعتاد على ذلك
أسيل : هو انت كويس
أسد : اه… ليه بتسألى
أسيل :لا… ابدا…. بس انت مش سخن
أسد : يا بنتى لأ
أسيل : يعنى…
أسد : بطلى رغى و كلى
أسيل :حاضر
……….
محمد : الخطة بتاعتنا… ماشية صح… احنا كل اللى عايزينه أن احنا ننفذ… آخر نقطة
نجيب : و كده هو يدور فى ناحية.. و احنا بنعمل حاجة تانية خالص
هاشم : بس… أسد مش سهل.. و ليه معارف.. و لو اتقفشنا هايورينا اللى عمرنا ما شفناه
نجيب : بطل انت فقر… و خليك ساكت
محمد : ايوة بالظبط اسكت انت
………..
مكتب اللواء عزت البغدادى
عزت : اسمع…. أسد المغربى لو بقى عضو فى المجلس هيجبلنا مشاكل..
العميد جمال : بس.. أسد ناس كتير من الكفر اللى عايش فيه عايزينه
عزت : علشان خايفين منه
العميد جمال : بس الأغلبية
عزت : سمعت انا قولت ايه…. محمد أبو الدهب هو اللى يكسب
العميد جمال : حاضر
………

 

 

فى المستشفى
بعد مرور ساعات…. سمح الدكتور بأن تدخل تقى إلى ثريا
استعادت ثريا وعيها
ثريا بصوت منخفض : أسيل
تقى : ما تخفيش.. أسيل كلمتنى.. و هى كويسة
ثريا :بجد
تقى :اه و المصحف
أخذت ثريا نفس عميق و شعرت بأن قلبها اطمئن قليلا
…………
كانت أسيل تصلى و تقرأ قرأن و تدعى بأن يشفى لها ثريا
اما أسد كان يجلس على السرير و يضع الالب توب على قدمه و كان يلاحظ أن أسيل متوترة
أسد : أهدى… و بطلى توتر
أسيل :….
أسد : المستشفى اتصلت عليا و قالت إن هى بتتحسن
أسيل :…….
أسد : تحبى.. تروحى تتطمنى
نظرت أسيل له بدهشة
أسيل : قول و المصحف… انت بتتكلم جد
أسد : اه بتكلم جد البسى اللبس الجديد و انا مستنكى تحت
اخذت أسيل ملابسها و دلفت إلى المرحاض و قامت بتغير ملابسها
…………
غرفة سما
دلفت كوثر إلى غرفة سما
كانت سما تجلس و تذاكر
كوثر : يا بنتى… التعليم مش بينفع فى الزمن ده
سما : اشمعنا أسد اتعلم و معاه كلية الهندسة و انا لا
كوثر : علشان هو راجل

 

 

سما : يا ما… معدش فى فرق بين الراجل و الست كلهم زى بعضهم
كوثر : سيبك من الكلام ده… و اجهزى.. علشان بكرا خالتك جاية هى و صلاح…
سما : ليه
كوثر : علشان نتفق على الفرح
سما : و انا مش موافقة
كوثر : اضربى دماغك فى اتخن حيطة
سما : يا ما انا مش بحبها
كوثر : انشالله ما عنك حبيته من امتى و احنا عندنا واحدة تحب
سما : بس……
كوثر : ده اخر كلام.. انا مش باخد رأيك… انا بعرفك بس
ثم ذهبت
احتضنت سما وسادتها و سالت دموعها
………….
هبطت أسيل إلى الطابق الأول
و أسرعت بتجاه باب القصر ليمنعها صوت كوثر
كوثر : على فين يا عروسة
أسيل : خارجة
كوثر : لوحدك من غير….
ثم يقاطعها صوت أسد
أسد : معايا
كوثر : هو مين اللى لم الشامى… على المغربى.. و لا الشمس من امتى بتشرق من الغرب
أسد : من دلوقتى
ثم امسك يد أسيل و خرج خارج القصر
و ركبا السيارة… و ذهبو
………….
فى المستشفى
كان صالح و تقى يجلسان بالخارج
أسيل : ماما فين
نظرا كلا منهما للآخر
تقى و صالح : اسيل؟؟؟؟؟
أسيل : ايه موحشتكوش
احتضنت تقى أسيل هى و صالح
تقى : وحشتيني
صالح : حمدلله على السلامة
أسيل : فين ماما بقى
صالح : فى الاوضة.. لسه نازلة حالا
أسيل : طب انا دخللها

 

 

دلفت أسيل الى الغرفة
جلست أسيل على الكرسى الذى بجوار الفراش النائمة عليه ثريا
أسيل : ماما… ماما…. انا جيت.. مش هتصحى بقى
فتحت ثريا عينها للتأكد انها ما سمعته صحيح
ثريا : أااااا… أسيل
أسيل : ايوة
قبلت أسيل يدها
أسيل : الف سلامة عليكى يا ست الكل
……..
بعد مرور ساعتين
………
ذهبت أسيل من المستشفى بعض أن اطمئنت على ثريا
……..
فى سيارة أسد
أسد : انبسطى
أسيل : اه.. شكرا… بس انا عندى سؤال
أسد : انت اتغيرت فجأة ليه
أوقف أسد السيارة فجأة
اسد : عايزة تعرفي
………
اكيد كلنا عايزين نعرف 😉

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت من اغتصبني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى