رواية حب وانتقام صقر الفصل الثاني 2 بقلم إسراء أبو شنب
رواية حب وانتقام صقر الجزء الثاني
رواية حب وانتقام صقر البارت الثاني
رواية حب وانتقام صقر الحلقة الثانية
صقر وصل إلي المستشفي فاقل من 10دقائق
صقر بصوت غاضب ويوجه حديثة للممرضه
صقر.في حاله من ساعه وصلت هنا اسمه زياد مصطفى رقم غرفته كام بسررررعه
الممرضه بخوف منها الغرفه رقم ####يا فندم
ركض صقر باقصي سرعه ودلف الي الغرفه ونظر لصديقه نظره حزينه علي ما أصاب وبدأ يتحدث صقر وزياد فعالم تاني
صقر.اي صاحبي هو أنت كمان ناوى تسبني زى ما كل الناس سبتني واتخلت عني مفيش غيرك انت الا فضلي في الدنيا ده ثم ارداف بغضب شديد بس اعرف مين ده ال وراء حادثتك لامحيه من علي وش الارض ثم
قام وتركه وتوجه إلى الدكتور المتابع لحاله زياد
صقر.هو زياد حالته اي يا دكتور
الدكتور.هو حاليا في غيبوبة ورجله ودراعه اليمين مكسورين وفي خدوش كتير فجسمه وغير دماغه تاذت كتير
صقر بقلق . طيب هو ممكن يفوق أمتي
الدكتور.الغيبوبه ملهاش مده معينه يفوق فيها ممكن اسبوع شهر سنه كله قضاء الله فمش معانا شئ غير الدعاء لها انه خلال 24ساعه يفوق والا حالته بعض كده هتبقااا خطره جدا
تحدث صقر بصارمه طيب تسمع ردى علي كلامك يا دكتور يا محترم صاحبي لو حصل له حاجه صدقني لاهدم عليكم المستشفى بالا فيها فتتصرف ومتقولش ازاى
الدكتور بتوتر من غضب صقر.
حاضر يا صقر باشا احنا هنعمل اللي علينا وبزيادة
خرج صقر الي الخارج وهو يفكر هل يمكن تكون الحادثة قضاء الله وقدره ولا شخص بفعل فاعل مخطط للحادثه ده كله اذا حتما كل شيء سيظهر اجلا ام عاجلا ليرتجل سيارته متجه إلى الشركه
*******************
مع صباح يوم جديد تشرق الشمس علي عيونها الخضراتان وبشرتها البيضاء تستقيظ علي رنه هاتفها المزعج
اسيا بنعس.امممممم ايوا مين
امل بمرح.انفخ بلالين
اسيا بتركيز.نعم
امل.العب بلايه
اسيا بغضب.اييييييي
امل بضحكه مستفزه.وقفي اي تاكسي وقولي هييييييييه امل تتحدث بجديه مصطنعه هكون مين يعني غير عملك الأسود (ههههههاااااااا)مع العلم ده ضحكه شريره
اسيا بضحكه علي صديقتها وبمثابة شقيقتها
اسيا. الله يخربيتك يا امل في حد يصبح علي حد كده في الصبح الناس تقول صباح الخير وانتي تقولي بلالين وتاكسي والله حرااام عليكي
امل بمرح.اني كائن فرفوش لا اتعيش مع هذه الكائنات من كوكب نينجا
اسيا بنعس.عاوزه اي يا عملي الاسود
امل.هعاوز منك اي يختي الله الغني عنك
اسيا. ببعض من الغضب
تصدقي انا غلطانه أن عبرتك اصلا كانت سبتك شويه علي الفون لحد ما طقيتي يا حيوانه
امل بثقه.مش ههون عليكي ياسو عسل انتي ياام عيون خضره
اسيا بمرح.ايوا يختي كلي بعقلي مصاصه
أمل باستغراب.مصاااااصه مش هي كانت حلاوه برضه ابنت انتي
اسيا بضحكه رنانه في الفون.لا ده حلاوه في قاموسكم انتوا أما أنا مصاصه يا عسلايت
امل بغيظ.روحي يا اسيا كملي نوم وارحمي اهلي معاكي الله يسهلك ويسهلنا
اسيا بدهشه.الله يسهلك ويسهلنا هو انا جايه اشحت منك
امل بجديه.لا بجد عاوزه اقولك حاجه النهارده معاد مقابلتنا في الحضانه ال هنشتغل فيها حبيت افكرك علشان متنسيش
اسيا بنسيان.تصدقي انا نسيت خالص هي الحضانه اسمها اي
امل.اسمها…… وهنروح الساعه 12
اسيا بفرحه.ايه ده ديه نفس حضانه ايمي
امل. طيب كويس هتوفر عليكي مسافه هتاخدها وتجي معاكي علشان تبطلي القلق عليها شويه وترحمينا منك
اسيا.بضكك
معلش يا صغننه غصبا عني ثم اردافت بحزن. من ساعه ما ماما توفت وانا شايله مسؤوله روما وايمي وبخاف عليهم من اقل حاجه فعلشان كده دايما خايفه وقلقانه عليهم
امل.ببعض من المرح لتخفيف من حاله رفيقتها
Don’t worryلا تقلقي يا عزيزتي طول ما انا جمبك تنسي اي حاجه تقلقي
اسيا.ربنا يباركلي فيكي ياحب ثم اردافت باستعجال انا هقوم البس والبس ايمي ونجي علي طول اه صح انتي كلمتي امنيه
امل.اوك بس مش تتاخرى اه كلمتها ونزلت علي شغلها يلاsee you
اسيا. سلام بعض ما قفلت من امل سمعت صوت بكاء بصوت صغير في الخارج هرولت سريعا الي الخارج
اسيا.بخضه مالك يا ايمي مين زعلك
ايمي بدموع.ميده ضيبتني وسدتني من شعلي الترجمه زى كل مره (مياده ضربتني وشدتني من شعرى)
انا. اللهي تنشكي في يدك يا بعيده
اسيا اخذتها في أحضانها لتهدئيتها قاسمه بداخلها لم تصمت هذه المرة من أفعال هذه المراهقة ميادة.. غفت ايمي بين الدراسي وحملتها وولجت لداخل غرفتهن مدثراها بغطاء علي الفراش متجهه الي عرفة هذه البغضية
&&&&&&&&&
اسيا بهدوء.اي ال عملتيه لايمي ده.. مش هتبقي انت وامك علينا
مياده بتكبر واستفزاز.
وهي اي ال دخلها اوضتي وتلعب في حاجتي ضربتها وادتها ال في نصيبه علشان ما تعملش كده تاني
اسيا بكل غضب ذهبت اليها مسكتها من شعرها بكل قوه
اسيا.بقولك اي انتي تحترمي نفسك مش كفايه قاعده عندنا ومش متكلمين انتي زى الضيفه هنا فمتعشيش دور انه البيت بيت ابوكي واقولك حاجه وقسما بالله ما تديقي ايمي ولا روما تاني هتشوفي وش مش هيعجبك خالص ده انا يمكن دلوقتي هادئه خالص معاكي المره الجايه بقااااا متعرفيش انا ممكن اعمل اي فاهمه ولا مش فاهمه
مياده بصوت كله الألم وخوف
.فاهمه اوعي بقااا كده سيبني انتي بتوجعني
تركتها اسيا وخرجت الي الخارج وهي تلعنها في سرها علي هذه اللعنه التي صابتهم
مياده تكلمت بغضب وغيظ يكاد يحرقها
مياده. والله لو ما خليتكم خرجتوا من البيت ده بفضيحه ما ابقي بنت عطيات واستنوا عليا التقيل ورأى وخصوصاً انتي يا اسيا حسابك تقل اوووى معايا
**#**************¢
في شركه صقر الحديدى
اتصل بمرام وتحدث بلهجة جديه
صقر.هاتيلي الملف بتاع الصفقه بسرعه وقفل منها
دخلت مرام. المكتب اهو يا صقر باشا بس ده الاستاذ زياد كان ماسك الصفقه ده
صقر باللامبالاة .دلوقتي زياد في المستشفى مش موجود يعني تروح علينا الصفقه علشان زياد مش موجود انا هدرسها كويس وهشوف اي المطلوب
وانت ممكن تتفضلي علي شغلك مش عاوز كلام كتير
مرام.اوك
وخرجت الي الخارج بصمت
صقر يتحدث في الهاتف بحده
صقر. اي عرفت حادثه زياد ده كانت بفعل فاعل ولا قضاء الله
الشخص.لا يا صقر بيه ده بفعل فاعل واحنا عارفنا كمان مين ال وراءها
صقر بتفكير.بس يارب مش يكون ال فبالي علشان ممكن أنهي اسمهما في السوق خالص
الشخص. هو حمزه الاسيوطي ال لق و. ….. وقطعه صقر . ال لقبه الحوت ما انا عارفه كويس تمام انت كده خلصت شغلك معايا هبعتلك الشيك
الشخص بفرح. ماشي يا صقر بيه وانا في اي وقت تحت خدمتك بس انت اشر اشير وهتلاقيني تحت رجليك
أغلق الهاتف صقر وظل يفكر كيف يتعامل مع هذا المدعو (حمزه الاسيوطي)
&&&&&&&&&&&&&&&&&
اسيا.ايمي يا ايمي يلا قومي يا قلبي علشان نروح الحضانه يلا بقااا وبطلي كسل بقااا وفضلت تزغزك فيها لما استيقظت
يلا علشان اشطفك واعملك شعرك تسريحه حلوه زيك كده يا قمرى انتي
ايمي بفرحه.بزد انت هتاملي تسليحه ليه
الترجمه هههههههههههه معلش انا عارفه انو محدش فاهمه الكلام علشان كده بترجمه (بجد انت هتعملي تسريحه ليه) ثم اردافت بحزن مصطنع .بس انا بتني وزعاني زدا ومس اقدل الوح (بس انا بطني وجعني جدا ومش اقدر اروح)
اسيا بمكر
.اممممممم يعني انتي بطنك وجعاكي ومش هتجي معايا الحضانه بتاعتك ده انا حتي هشتغل فيها علشانك انت وابقي قريبه منك يا خلبوصه
ايمي بسعاده.
انتي هتزى معايا الهضانه بتاتي وتستغلي هناك
(انتي هتجى معايا الحضانه وهتشتغلي هناك)
اسيا بفرحه انها استطعت تقنع بنتها الصغننه انها تروح الحضانه بتاعتها
اسيا. اايوا يا ايمي هروح معاكي ويلا بقااااا علشان مش نتاخر من اول يوم ليه كده يلا بسرعه
فجاه قفزت ايمي من علي السرير وفضلت تغني وترقص هي دالفه الحمام قائلة
أنا بحب اسيا اكتل وحده في التون كله (انا بحب اسيا اكتر وحده في الكون كله)
فضلت اسيا تتضحك وبشده علي براءه هذا الملايك الجميل
فجاه سمعت ضجه من الخارج لتسمتع الي صوت أبيها وهو ينادى عليها باسمها بطريقة ليست لياقة
يا اسيااااااا انت يا زفته اسياااا
خرجت الي الخارج بسرعه كبيره
آسيا باحترام.نعم يا بابا في اي
الاب بغضب.اي ال عملته في ……ده
اسيا .نظرت ال ما ابيها يتكلم وهنا اتسعت أعينها من الصدمه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب وانتقام صقر)