رواية اسير براءتها الفصل الثالث 3 بقلم ندى الشرقاوي
رواية اسير براءتها الجزء الثالث
رواية اسير براءتها البارت الثالث
رواية اسير براءتها الحلقة الثالثة
معتز بغضب…. مين اللي عمل كده
نواره بتبكي
معتز بغضب اكبر…… انطقي ميييين اللي استجرا وعمل كده
نواره….. محدش
معتز مسك معصمها بقوه….. انطقي
نواره بوجع …… انت كده بتوجعني
(حسيت ان البطل سنه كبير فا معتز 28 سنه مش 31)
معتز….. مين اللي عمل فيكي كده انطقي بدل ما اعمل حاجه تندمي
نواره ببكاء…. انت زيه بالظبط ايدك سابقه لسانك
معتز بعصبيه….. مين اتجرا وضربك علي جسمك بالطريقه المقرفه دي دا لو حيوان مش هينضرب كده انطقي
نواره…. انا حره مش قايله
معتز….. انتي هتستهبلي يابت ولا هتسوقي فيها ان شاء الله
نواره ببرود….. هيا جت عليك اعمل ما بدالك
معتز….. طب ماشي انا غيرهم قوليلي مين عمل كده وانا هاخد حقك
نواره….. مش عاوزه حقي
معتز بعصبيه….. طب قوميييب غوووري من هنا اتخمدي علي الارض
نواره ببرود….. هيا اول مره يعني ودخلت المرحاض لبست بجامه وطلعت فكت التوكه ونامت علي الارض قام معتز بعصبيه من معاملتها الجافه اخد علبه اللفائف (السجاير) ولبس بنطلون قطني رمادي وعاري الصدر وطلع البلكونه
معتز بتفكير….. اي يامعتز هتقسي عليها انت كمان بدل ما تكون الملجئ ليها والحنيه ليها مش دا وعدك بينك وبين نفسك ولا اي
دخل بعد عشر دقايق كانت نواره غارقه في نومها من كثره التعب
نزل لمستواها وازال خصلات شعرها من علي خديها…. طب اعمل فيكي اي انا اسف ياعيون معتز واتشالها وسطحها علي الفراش بجانبه واحكم عليها غطاء الفراش
وتسطح بجانها وعانقها بشده تاوت نواره من حضنه
معتز…. اسف ياعمري
وعدا اليوم بسلام
في صباح يوم جديد استيقظت نواره وكان معتز لم يستيقظ
بدلت ملابسها لبنطلون جينز وكنزه بيضاء باكمام ورفعت شعرها لاعلي
نواره….. صباح الخير ياعمو
والد معتز (كارم)… صباح الخير يابتي اي اللي نزلك من جنب جوزك
نواره ببراءه…. عادي ياعمو هو نايم قولت انزل شويه
كارم…… ربنا يستر اني رايح اشوف شغل الارض
والدته (شهيره)….. انتي يابت
نواره…. نعم
شهيره…. قدامي علي المطبخ
نواره….. نعم
شهيره….. اي ياختي مبتفهميش عربي انتي جايه هنا خدامه لابني وعياله يالا واسمعي الكلام بدل ما تمشي من هنا وانا عارفه ان ابني شاريكي بالفلوس
نواره بعصبيه….. انتي بتقولي اي
شهيره بحده….. دا اللي عندي ياعين امك يالا علي المطبخ يابت علشان منه هانم مرات ابني هتصحي تعوز تفطر
دخلت نواره المطبخ وهيا مش عارفه اي اللي بيحصل
شهيره…… يالا ياختي هاتي البيض والجبنه واوعي تحرقي العيش واعملي البتاع دي للعيال معرفش اسمه اي
نواره…. مش عاوزه اعملك رجلك بالمره
شهيره رفعت اديها وضربتها بالالم….. انتي ناقصك ربايه
نواره بالم….. اااه
شهيره….. اتعدلي ياخاي ولا هتعملي عليا هانم
نواره بالم…. سيبي شعري حرام عليكي
شهيره….. سبته غوري
بدات نواره تحضر الفطار والدموع تسيل من عيونها وان الهم والذل وراها وراها وان دي هتكون نهايتها
لينا….. طنط انتي بتعيطي ليه
نواره مسحت دموعها….. مفيش حاجه دخلت في عيني انتي مين
لينا…. انا لينا معتز الالفي
نواره…. انتي بنت معتز
لينا….. اه يالا عن اذنك بقا هروح اصحي بابي
وطلعت تجري كملت نواره عمل الفطار
احد الخادمات…. عنك ياهانم انا هكمل
نواره…. لا عادي انا هعمل
في جناح معتز صحي علي خبط الباب اتفزع ان يكون حلم ونواره مش معاه قام فتح الباب
لينا….. الله الله ياسي بابي علشان اتجوثت هتثبني ولا اي
معتز بضحك…. لا والله مش ناسي حبيبه قلبي بس قوليلي مشوفتيش العروسه
لينا بتفكير…. العروثه العروثه اه شوفتها في المطبخ بس كانت بتعيط كتير يابابي بس ثكلها جميل اوي
معتز بحده…. بتقولي اي في المطبخ وكمان بتعيط
لينا ببراءه…. اه
معتز… اخد التيشرت بتاعه ولبسه علي الدرج
ونزل معتز بعصبيه…. ياما ياما ياما
شهيره بخوف وارتباك….. نعم يابني مبروك ياعريس
معتز….. فين نواره
شهيره….. في المطبخ
معتز بعصبيه…… كيف يعنيييي في عروسه ليله الصبخيه تنزل للمطبخ
شهيره….. قعدت اتحايل عليها چولتلها بلاش بلاش لكن هيا اللي حكمت بقا وبعدين شكلها واخده علي أكده
معتز بحده….. ماشي يا
لم يمكل كلام وقاطعه صراخ نواره
معتز…… نوااااره
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسير براءتها)