رواية حياه جديده إلى الجحيم الفصل الثاني 2 بقلم مريم منشاوي
رواية حياه جديده إلى الجحيم الجزء الثاني
رواية حياه جديده إلى الجحيم البارت الثاني
رواية حياه جديده إلى الجحيم الحلقة الثانية
الحياه مسرحيه سؤء اعجبتك او لم تعجبك ستدفع ثمن التذكره…♥1
في الصباح التالي توجهت نحو الاستديو التي سوف يقام به المقابله الشخصيه الخاصه بها التي حدثتها عنها صديقتها ايلين بالامس..!!
ايلين وميرا:..،اهدي… شهيق..زفير…!!!!
سيلينا بتأفف:-لا اعرف لماذا اشعر ببعض التوتر الان..!!
ميرال:-لايوجد شئ يستدعي التوتر هذا برنامج مثل كل البرامج التي احضرتيها من قبل… سيسألوكي… وستجاوبي فقك…!!
ايلين:-اهم شئ تحدثي جيداً واخرجي الفاظ مناسبه لأني اعرفك لسانك السليط هذا سيؤدي بنا الي القبر في يوماً ما….!!!!
سيلينا بزهق من حديث اصدقائها هذا التي لم يكتفوا منذ ان رأها الي الان عن نص عليها التعليمات… وماذا ستفعل وماذا ستقول وكيف ستحدث؟! القوا عليها كل هذا ولكن هذه الامبراطوره لا تنصت لأحد ياساده مايدور بعقله هو الصح وسينفذ…!!
_حسناً فتيات سأفعل مثل ماتقولون ولكن اعطوني اراكم بالفستان…. جيد ام ماذا..؟؟
_انه رائع حقاً…!!
dress 🖤
مدير التصوير:-جاهزه ياامبراطوره
مدير التصوير:-جاهزه ياامبراطوره..!!
سيلينا بثقه:-جاهزه..!
♬بدأ البث المباشر لمقابله ملكه جمال العالم حاليا♭♬
المذيعه برسميه:-اعذاءي المشاهدين النهارده
ضيفتي هي من اطلقوا عليها اجمل امراه من لم يراها احد اللي ووقع ف عشقها… الجميله الفاتنه صاحبه اجمل وجهه ف التاريخ جمال لم يشاهده االعالم من قبل دائما تخطف الانظار وتسلط الاضواء عليها من منا لم يجن بسبب جمالها ولم يفلت اي قلب من الوقوع ف عشقها هي التي عشقها اكبر الرجال سلطه ومكانه رغم عمرها الصغير جدا ولكن اثبتت عكس ذلك بفتنتها
معانا ملكه جمال انجلترا..وملكه جمال العالم حاليا…الامبراطوره سيلينا كيربودارج…خاطفه قلوب الملايين.الملقبه ب ملكه الاغراء في القرن 21.واخذت مكان مارلين مينمور..طبعا الكل عارف الامبراطوره. الفاتنه…ازيك ياامبراطورتنا
سيلينا بابتسامه …،انا بخير…وشكرا علي المقدمه..!
المضيفه ساره….،دي اقل حاجه ليكي ياامبراطوره انت تستاهلي اكتر من كده
سيلينا بغرور…،شكرا
ساره….،ازاي دلوقتي بتخططي لمستقبلك ياامبراطوره
سيلينا…،لسه فعلا مقررتش…انا اتخرج الاول من الجامعه..هندسه طيران..وبعدين اشوف مستقبلي
ساره…،طب..وانت مش ناويه..تكوني ممثله او عارضه ازياء مثلا
سيلينا..،لا…انا هبعد عن الجو ده والطريق ده
ساره….،بس اكيد المخرجين مش هيسبوكي…يعني عشان وشك.. بسم آلَلَهّ مشاء الله يعني
سيلينا…،وانا هرفض
ساره…،سيلينا كيربودارج دلوقتي علي علاقه بشخص
سيلينا..،لا خالص مفيش حد في حياتي
ساره…،طب ولا حبيتي هتروحي تقولي للسنيور فاروق انك بتحبي وعاوزه الشخص ده….ولا مشى هتساليه..ولا هتتجوزي اللي يخترهولك بابكي
سيلينا…،ولا اي حاجه من دي انا هحب وهتجوز وهروح اقوله اني اتجوزت ومش عاوزه رايك
ساره بضحك…،جريئه انت علي طول…بس ايه السبب انك متقولوش
سيلينا…،كنت هقوله اذا كان شخص يهمني او قريب مني
ساره…،يعني فاروق بيه مش قريب منك
سيلينا…،لاا
ساره…،طب اذا اتقدملك شخص ايه الحاجات اللي انت متوقعه ان السنيور فاروق يسالها
سيلينا بتفكير…،معاه فلوس قد كيف…وهو مشهور..ورجل اعمال ناجح..ويعني ممكن يكون رجل اعمال عالمي ولا لا
ساره…،يعني كل حاجه ماديه
سيلينا…،امممم
ساره….،مين برايك افضل رجل اعمال في العالم
سيلينا…،روبرت ادلوار
ساره رفعت حاجبها باستغراب…،ليه مخترتيش سياده الرئيس عن هو اكبر وافضل رجل اعمال في العالم من سبع سنين لدلوقتي
سيلينا….،لان سياده الرئيس..فاشل…ونسونجي…وزير نساء…وحقير…ووصل لمكانته دلوقتي اكيد بسب النفاق وصفقات مفبركه وغير شرعيه هو من اساسه مينفعش يكون رجل اعمال ده اخره night club يقعد فيه وحوليه كام عاهره
ساره….،طب ليه سياده الرئيس ياغيز كيربودارج هو رئيس الشركات والمصانع والخطوط الجويه في كل انحاء العالم ومش بابكي
سيلينا بغرور..،زي مابيقوله القوه دايما بتغلب السن
ساره…،بس انت عارفه ان سياده الرئيس استلم الرئاسة وهو عنده 14سنه…عارفه يعني ايه يستلم شئون شركات ضخمه وعالميه زي دي في العمر الصغير ده
سيلينا…،مكانش مسكها ودايرها كلها لوحده بالاخير كان لسه بيبي واكيد مش هيسيبوا مسؤلايات عملاقه ل طفل
اردفت اخر كلامتها باستهزاء
ساره..،انت شوفتيه قبل كده
سيلينا…،لا…مشفتوش ومتمناش اني اشوفه
ساره…،كنت متاكده لان اذا شوفتيه قبل كده مستحيل انك تكلمي عنه بالطريقه دي
سيلينا…،وايه يعني اللي هيتغير اول ماشوفه
ساره…،طب احنا عرضنالك صورته شوفيه وهتعرفي الجواب
لم تنصت لها ابداً ولم تقبل الالتفات بوجهها الي الجانب الاخري لرؤيه ذلك الاحمق المخنث من وجهت نظرها…!!
سيلينا…،لا…مش حابه اشوف وشه..!
ساره…،متاكده
ا
ؤمئت لها بالايجاب لتتابع المضيف حديثها..!
ساره…،طب كويس..لان علي الطبيعه هتشوفي مده التشابه الكبير بيناكم
سيلينا بغضب ..،انا مشبهش حد… انا مستحيل اكون شبه واحد زيه…!!
ساره..،ايه سر الكره الكبير ده تجاه الرئيس
سيلينا/انا نفسي اعرف هما الناس عمي ولا
بيتظاهروا بكده مابيشفهوش ف المجلات علي طول وكل مكان عن سهراته والبنات اللي مقضيها معاهم وحتي سمعت ان هو عنده اعمال غير شرعيه كتير
ساره/ ده انا اللي نفسي اعرف انتي اكتر واحده
عارف ياالمبرطوره ان الاشاعات اللي بتطلع علي المشاهير بتكون كلها كذب بهدف يكسبوا فلوس ويعملوا ضجه مش اكتر
سيلينا: واحد زيه تصدقي عليه كل حاجه..!!
(ليس الان عزيزي القارئ سنعرف سبب الكره الكبير ولكن مع مرور الاحداث)
ساره…،انت عارفه بتعملي ايه دلوقتي…انت بتفتحي علي نفسك دلوقتي ابواب
جهنم…بتلعبي في عداد عمرك….واكيد دلوقتي سياده الرئيس حطك فيBlack list(القائمه السوداء)
سيلينا بغرور…،ما يهمنيش..ولا..ياغيز كيربودارج ولا غيره
ساره…،انت الواضح انك متعرفيش الرئيس
ده اخطر شخص ممكن تشوفيه في الحياه…الشيطان يمشي ومالك عالم الطيران يقعد
سيلينا بتكبر…،ولا..يهمني…..محدش يقدر يقرب مني وياذيني…وهنشوف ياغيز كيربودارج يقدر يعمل ايه
ساره…،طب شرفتينا ونورتينا…وبنتمنا نشوفك تاني…وكمان بتمني موضوع الرئيس ..يعدي علي خير
سيلينا….،هيعدي متخفيش…!!!
انهت تلك المقابله السخيفه من وجهت نظرها لتتجه الي الاخري… فجاه شعرت بأحد يقبض علي زراعها ليجذبها نحوه….!!!
ميرا بعصبيه: ماهذه الحماقه التي فعلتيها منذ قليل ياامبراطوره…. اي شخص بوعيه ولديه عقل يفعل ويقول ماقولتيه…!!
سيلينا ببرود:-ماذا فعلت خاطئ…!!!
ايلين:-من الواضح انكِ اصابكِ الجنون… كيف تتحدثيني هكذا علي الرئيس….!!!
سيلينا:-انظروا لي يافتيات… انا حاليا لست جاهزه لأدخل بأي مناقشه…. متعبه…. الي اللقاء…!!!
تركتهم يشتعلون من الغضب منها ومن برودها وافعالها وطريقه كلامها الغير محتمله لتتوجه نحو سيارته لتستقلها عائده الي القصر…!!
فاروق بعصبيه….،امبراطوره
سيلينا ببرود….،افندم
فاروق بصوت عالي وعصبيه….،ماذا تطلقين علي
افعالك الان.. جنااان.. تهور… غبااااااااء…!!
سيلينا…،ليس اي شي من الذي اردفته الان؟…
فاروق…، نحن دائماً نتحمل قله ادبك ولكن لا تصل الي هذا الحد…. هل جننتي كيف تتحدثين هكذا علي الرئيس. انتي ليس لديكي اي علم عن اللذي يستطيع هذا البني ادم فعله
سيلينا ببرود: لا يهمني… اليس هذا ابن اخيك الذي تتفاخرون بهي دائما… اريني كيف ستتعاملونا معه
فاروق بعصبيه وصوت عالي:-هل انتي تفكرين الان انه طفل صغير نراضيه بكلمتان ونطبط عليه ويقول لم يحدث شي….. هذااا شيطاااان… ماذا شيطاان… لك الشيطان تلميذه
سيلينا بغرور…،لا يفرقوبالنسبه لي اذا كان
الشيطان ام تلميذه…. افهموا هذا انااا لا اخاااف من احد….!!!
وتركتهم يشتعلون من الغضب وصعدت الي غرفتها…!!
فاروق…،هذه المره ابنتك دمرت نفسها بايديها
لوران بخوف:-انا خاءفه كثيرا عليها يافاروق هذا المخلوق لا يرحم…!!
ايلين وميرا جاءوا…!!
ايلين….،هاي انكل.. هاي طنط..!
لوران….،مرحباا يافتيات…!
ميرا……،اين سيلينا…؟!!!
فاروق بتنهيد وهو يحاولا ان يسيطر علي اعصابه.. انها تمكث ف الاعلي اصعدوا اليها…!!
تركوهم ليصعدوا الي الاعلي متجهين الي غرفه صديقتهم العنيده…+!
————–★
في مصر
في قصر اقل ما يقال عنه انه في قمه الروعه والجمال قصر منعزل عن العالم.. قصر شبيه بقصور احدي ملوك الممالك القديمه… او قصر لأحدي السلاطين العثمانيه….!!!
royal palace 🖤
royal palace 🖤
ارتان ممسك بالهاتف ويحدث شخص ما:-ايوه زي ماقولتلك كده تنفذ
ارتان ممسك بالهاتف ويحدث شخص ما:-ايوه زي ماقولتلك كده تنفذ…!!
الشخص/اوامرك ياارتان باشا….!!!
ارتان/مش عاوز ولا غلطه مفهووووم مهقبلش ب اي انواع الغلط عاوز الخطه تتم علي اتم شكل
غير كده دي اوامر الزعيم الكبير واكيد انت عارف هو ممكن يعمل ايه……!!!
الشخص بخوف….،خلاص ياباشا اعتبر المهمه
تمت…اوامر سياده الرئيس فوق رقبتنا…!!
ارتان اغلق الهاتف واتنهد بتعب تطلع في هاتفه وصدم بشده وجحظت عينيه من الصدمه والاندهاش..!!
ارتان:-ياانهار اسوح دي مش مصيبه دي كارسه..!
اردف اخر كلامته وهو يركض بسرعه ناحيه الصالون…!!
ارتان بنهج:-ياBoss في مصيبه..!!
بيجاد رئيس الحرس اتي بسرعه…..!؟
بيجاد:-يا زعيم في مصيبه..؟؟
كان يقف بهيبته المعتاده ووسماته المعهوده وكبريائه المشهود و ينظر
الي الحائط الزجاجي بشرود وممسك بكاس من الويسكي ويرتشف منه ببطئ وفاكك ازرره قميصه الي النصف ليظهر الوشوم بوضوح بشكل مرعب..!!
ياغيز بصوت جهوري… شويه اغبيه مبتعرفوش تتصرفوا ها مبتعرفوش تعملوا حاجه صح في حياتكم.. اشتهي مره تعملوا حاجه صح من غير مااااادخل…؟؟
ارتان:-‘ بس يا Bossالموضوع المره دي مختلف الموضوع هو..!
ياغيز بمقاطعه وغضب……،قولتلكم مهما كان الموضوع حلوه بطريقتنا….هو انتوا مبتعرفوش تلاقوا حل وتتصرفوا من غير ماتزعجوني مبتعرفوش تتممه مهمه من غير اخطاء ولا ده حراام عليكم يعني
ارتان…..،طب خليني اكمل…اسمعني بس
ياغيز….،ما تكمل حد مسكك هو انا هشحت منكم الكلام… ماتنطق
ارتان:- الامبراطوره سيلينا….بنت فاروق كيربودارج.!!
ياغيز بعصبيه…،مالها..!!
ارتان بصوت عالي:-قالت قدام العالم كله انك نسونجي ومتنفعش تكون رجل اعمال من اساسه اخرك night club تقعد فيه وده اثر تاثير كبيرعلي سمعتنا واسهمنا ف البورصه نزلت خالص وبقت شركات التكنولجيا الامريكيه هي اللي سيطرت دلوقتي علي البورصه والمستثمرين اللي من جنوب افريقيا سحبوا عقودهم معانا بعد ماسمعوا كلمه اعمال غير شرعيه وكمان اا…..
تنهد ارتان بصوت عالي ومسموع:-ااااااف يخربيت برودك يااخي ماتقول حاجه احنا بدانا في الدمار … اللي وقعت علي دمغنا دي مش مصيبه دي ااام الكوارس وحضرتك وقافلي زي الصنم ولا حتي عطيت ردت فعلا علي المصيبه دي…؟؟!
ياغيز ببرود لم يتغير وهو يرتشف كاسه كله:-من ينتظر سقوطنا فعليه الانتظار للابد…. الخطه ايه اوضاعها…!!!
بيجاد:-الخطه هتم متخفش يا زعيم كلها كام ساعه وتسمع خبرهم….!!!
ياغيز…،كويس….اول مره تعملو حاجه صح من غير ما تغلطوا….!!
ارتان وهو يعدل ياقه قميصه:-ده احنا نعجبك يا Boss…!!
نظر بحده ثم صار من جانبه الي وجهته قبل ان يوقفه صوت ارتان..!
ارتان….،بس يا Bossمقولتش نعمل ايه مع بنتهم
ياغيز وعلي وجهه ابتسامه شر:-ابعتوها مع اهلها…احسن يوحشوها…!!
ارتان….،بس ياBossولا قتلناها هتكون العنين علينا حدثتين في نفس الوقت… مش طبيعيه..!!
ياغيز…،اعملوا فيها اللي انتوا عاوزينه المهم مسمعش باسم الحقيره دي تااانني…!
تركهم وصار وهو يخطط لشي سوف يقلب الموازين…!؟
توجه الي المجهول الي مكان مظلم بشده..عباره عن سجون…والكثير من الدماء التي تملي الاراضي والجدران…مكان اشبه بالجحيم….هبط من اعلي الدرج…واول ماهبط نط عليه شخصان اشخاص…اخذ يلعب بشعرهم..ثم..!!
اردف بحب:-كالي عامله ايه
النهاردة؟!….ليث…كلت كويس امبارح..قولي عجبك الوجبه بتاع امبارح…..!!
شرد لوقت ليس قصير وهو يتذكر اخر ضحياه ليله امس وماذا فعل معهم…!!
ارتان وهو يقطع شروده يا بوص..يابوص…يا
ب……..!!
ياغيز بصوت جهوري:-جرر ايه يازفت هو انا اصنجيت….وطي صووزتك…!؟
ارتان بخوف:-اسف يا بوص…بس..عمر بدران..!!
ياغيز:-ماله ده كمان…؟؟!
ارتان:-عاوز يشوفك قبل ما يموت…!!
ياغيز:-ليه؟؟
ارتان:-معرفش يا بوص هو اللي طلب…!!
ياغيز:-طيب….اما شوف اخرتها….بس الاول دخل….ليث واسطوره علي اوضتهم… ظد
ارتان بخوف:-يا بوص…انا..انا…قولتلك قبل كده
كتيررر….اني بخاف جداا منهم….:-
ياغيز…،تخاف من ايه ياض انت دول ليجرر مش حاجه…!!
ارتان….،لا والله بتكلمني زي ما يكون بتتكلم علي قطط…دول ليجرر..!
ياغيز بصوت عالي:-اشتهي مره تنفذوا الاوامر من اول مره…!
توجه الي احد السجون فتح له احدالحرس الباب وهو يخفض راسه الي الاسفل احتراماً له و خوف من الذي يستطيع فعله هذا الوحش الوسيم…دلف ياغيز الي دخل هذا السجن ليجد رجل في منتصف العمر…واضح عليه علامات التعذيب والضرب ملقي علي ارضيه السجن ك جثه شبه ميته لا يوجد اي منطقه ف جسده لم يبصم رجاله عليها واضافوا لمساتهم الخاصه…!!
عمر بدران بصوت ساخر. وضعيف من
الوجع…،ياغيز كيربودارج….يا اهلا وس سهلا…مكنتش اتوقع انك تلبيلي امنيتي و ت.. تاجي لعندي بجلاله قد. قدرك
ياغيز ببرود…،انا مش جاي اسمع كلامك التافهه ده……ومضيع وقتي…..بس انا عرفت انت عاوز ايه حابب تموت علي ايدي مش كده
اخرجه سلاحه ووضعه علي راسه….وعمر
اغمض عيونه بقوه..ثم اردف بانفاس لاهثه:-
.،هتندم يا ابن الكيربودارج…صدقني هتندم…زي ما خسرتلي ابني وقتلته…وقتلت ك.. كل عيلتي….بس لاني اك..اكتشفت اعمالك الغير شرعيه…قتلهم….ب بس هتندم.في يو.. يوم هتخسر شخص بتعتبره. روحك…..عشان اما تخسره هتتخاخد منك روحك…ويبقي ارواح مقابل رو. روح…..هتخسر اغلي ش. شخص ع. عندك في الحياه وهيموت قدام عنيك…بس انت اللاسف بالرغم من مكانتك وسلطتك واموالك وشهرتك….مهتقدرش تنقذه….وافتكر كلامي كويس يا يا يا سيادة الرئيس
ياغيز ضحك ضحكه شيطانيه…..،تؤ تؤ للاسف الشديد امنيتك مش هتتحقق عشان ياغيز كيربودارج معندوش غالي و معندوش نقطه ضعف كمان..!!!
تحولت ضحكته الشيطانيه الي غضب عارم ثم اخرج سلاحه من خصره واطلق احدي الطلقات لتخترق مقدمه راسه الي الخلف ليسقط كجثه هادمه بلا روح ولا حياه تحت اقدامه…!!
———————-★
في هيلكوبتر متوجها الي مصر
لوران….،انا خاءفه علي سيلينا كثيرااا
فاروق…،لا تخافي عزيزتي.. ابنتك تعتقد انها
زعيمه مافيا… ليس لديها شي سوء التعليم علي وجوه البني ادمين
لوران….،ماذا فعلت عندما اتي المحامي تيدور ليله امس
فاروق……، لقد كتبت وصيتي
لوران بصدمه…،وصيتك…… لماااذا
فاروق….،كان من الضروري ان اضمن مستقبل ابنتك.. هي متهوره ومجنونه ومافعلته كان الصحيح
لوران/اشرح لي اكثر من فضلك ماذا فعلت
فاروق /فعلت ماكان ينبغي ان يفعل.. انا..!!!
وفجاه عمي الصمت…..!!!
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حياه جديده إلى الجحيم)