رواية لهيب العشق الفصل العاشر 10 بقلم ورد
رواية لهيب العشق الجزء العاشر
رواية لهيب العشق البارت العاشر
رواية لهيب العشق الحلقة العاشرة
الساعه الخامسه عصرا ..
استيقظ ادهم ثم نظر الي ساعته وجدها الخامسه عصرا ثم قال : يااه انا نمت كل دا
نظر بجانبه فلم يجد ملاك ، ثم نظر في انحاء الغرفه فلم يجدها ، فذهب باتجاه الحمام فوجدها ثم قالت له : صباح الخير
رد ادهم : صباح النور
ملاك : احضرلك الفطار
ادهم : ياريت لاني جعان اوي
ابتسمت ملاك : ماشي خمس دقايق ويكون جاهز
غادرت ملاك الغرفه وهو دلف الي الحمام واخذ حمام بارد وارتدي ملابسه ثم توضئ وادي فريضته وعندما انتهي وجد ملاك تضع صينية الطعام علي الطاولة ..
اقترب ادهم من الطاولة وجلس علي الكرسي ثم قال ل ملاك : مش هتاكلي
ملاك : لا مش جعانه
ادهم : تعالي كلي معايا
ملاك : ماشي
اقتربت وجلست بجانبه وبدأ في تناول طعامهم ..
بعدما انتهوا من تناول الطعام اخذت ملاك الصينيه وخرجت من الغرفه ثم توجهت الي المطبخ ونظفت الاطباق وعادت الي الغرفه مره اخري ..
قالت لادهم : هو انت مش هتنزل النهارده
ادهم : لا
ملاك : طيب هو ممكن نخرج
ادهم : عايزه تروحي فين
ملاك : نتمشي شويه ع البحر وناكل دره من عند عم احمد
ادهم : مين عم احمد دا
ملاك : راجل طيب كنت بروح اتمشي علي البحر واكل دره من عنده وانا مروحه من الكليه
تعجب ادهم من بساطتها ثم اجابها : ماشي قومي البسي وهننزل
ملاك بفرحه : بجد
ادهم : ايوا يلا والا هغير رايي
ملاك : لا لا ثانيه واحده وهكون جاهزه ثانيه اي اقل من الثانيه هتلاقيني قدامك
جرت ووقفت امام الخزانه ثم قالت : يا تري البس اي
اجابها ادهم : البسي ابسط حاجه عندك وهتكوني جميله
التفتت له ثم ابتسمت ، ثم نظرت الي الملابس واخرجت
فستان باللون الاسود وكان به خطوط صفراء وارتدت حجاب باللون الاصفر الهادئ ..
وارتدي ادهم بنطال اسود وتيشيرت اصفر ..
انتهوا من تجهيز انفسهم ثم خرجوا من غرفتهم ومن ثم الي خارج الڤيلا وركبوا السياره وانطلق ادهم ..
وصلوا الي شاطئ البحر ، اغمضت ملاك عينيها واستنشقت الهواء الرطب ثم فتحت عينيها وابتسمت براحه ، واخذت تتمشي هيا وادهم …
قابلت ملاك رجل في سن الاربعين ثم جرت ووقفت امامه وقالت له بابتسامه : ازيك يا راجل طيب
نظر لها الرجل وبادلها الابتسامه : ازيك يا ملاك يا بنتي عامله ايه
ملاك : انا بخير يا عم احمد
عم احمد : اي يا بنتي مبقتيش تيجي تاكلي دره من عندي ليه
ملاك : انا جايه النهارده مخصوص عشان اكل من عندك دره
ابتسم لها احمد ثم نظر لادهم وقال : الشاب دا جاي معاكي يا ملاك
نظرت ملاك لادهم ثم نظرت لاحمد : دا ادهم جوزي يا عم احمد
احمد : مبروك يا بنتي ربنا يسعدك ويرزقك
ملاك : تسلملي يا راجل طيب ، هاتلي بقا احلي اتنين دره من ايدك الحلوين
جلب لها احمد الذره ثم قال لها : النهارده الدنيا نورت لما جيتي ، كل مره بتيحي تاخدي من عندي دره بيكون يوم رزقي وربنا بيفتحها في وشي
ملاك : دا نورك يا راجل يا طيب
اقترب ادهم واعطي لاحمد المال ثم نظر احمد للمال وقال : اي دول يا بني
ادهم : دول حاجه بسيطه يا راجل طيب
ابتسم احمد وقال : خد بالك منها يا بني دي بنت ناس وطيبه
اجابه ادهم : حاضر يا عم احمد هاخد بالي منها ، نستاذن احنا سلام عليكم
تحدثت ملاك : مع السلامه يا عم احمد هبقي اجيلك تاني يا راجل يا طيب
احمد : مع السلامه يا ملاك
رحلت ملاك هيا وادهم واخذوا يتحدثون وكانت تقول له عن المواقف التي حدثت معها في هذا المكان …
كان هناك احد يراقبهما ولكن لم يلاحظه احد … قال ادهم ل ملاك بان تنتظره عند السياره حتي يعود ..
اتي ادهم وكان في يده العصير المفضل لها وهنا رات ملاك رجل يقف وراء ادهم ويصوب المسدس ناحيته ثم صرخت وقالت : ادهم ابعد
لم يفهما ادهم ثم نظر وراءه وفي هذه اللحظه انطلقت رصاصه من عمسدس ذلك الرجل ناحية ادهم واتت اسفل قلبه مباشرة ..
جرت ملاك ناحية ادهم ووقع بين يديها ثم قالت بصراخ : لا ادهم متسبنيش ادهم خليك معايا
ثم نظرت حولها وقالت وهيا تبكي وتصرخ : حد يساعدني ونبي حد يساعدني
ثم اخرجت هاتفها من حقيبتها واتصلت بالاسعاف وفي اقل من نصف ساعه اتت سيارة الاسعاف واخذت ادهم وتوجهوا الي المستشفي باقصي سرعه .. غ
وصلت سياره الاسعاف الي المستشفي واخذوا ادهم الي غرفة العمليات …
بعد ساعتين ونصف خرج الطبيب ، جرت عليه ملاك وسألته : دكتور طمني ادهم كويس
الطبيب : انا عملت الي عليا والباقي علي ربنا
ملاك : يعني اي
الطبيب : الرصايه جات قريبه من قلبه بس الي اقدر اقولهولك ادعيله
تركها الطبيب ورحل وهيا كانت في حاله صدمه ، ايمكن ان تفقده هو الاخر مثلما فقدت والدها من سنوات …
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)