رواية ابنه عمي الفصل الخامس 5 بقلم ثراء فكري
رواية ابنه عمي الجزء الخامس
رواية ابنه عمي البارت الخامس
رواية ابنه عمي الحلقة الخامسة
بحبك تسمر بمكانه يالله ما هذا الموقف كان هذا المكتوب بداخل هذه البطاقه الذي صدم مراد حينما قرأه
غبيه انطقي لازم تقوليها الحب شجاعه لازم اتشجع واقولها كان هذا ما تفكر به ليلي
ليلي :انا بحبك
مراد :ونا كمان بس بحبك زي ما جاسر بيحبك زي اختي
وكانت صدمه ليلي هنا
ليلي بدموع :بس انا بحبك كحبيب مش كأخ
مرادبسخريه:وانتي تعرفي اي عن الحب انشاء الله
ليلي بلهفه وهي تمسح دموعها وبأمل جديد :اللي بيحب حد عايز يشوفه دايما وعايز يشوفو مبسوط
مراد :وانتي عايزاني مبسوط
ليلي:طبعا
مراد بجديه :يبقي تشيلي الموضوع ده من دماغك وتركزي في دراستك ده اللي يخليني مبسوط
ليله بدموع من جديد :بس انا بحبك اوووووي
مراد :حب اي بس انتي تنسي الموضوع دا خالص
ليلي ببكاء علي احلامها الورديه التي تحطمت امامها :لي بقي اديني سبب لرفضك
مراد بقسوه عليها:انت مش شايفه نفسك اوعي تفكري ان بفستانك ده هتكبري انتي لسا طفله مراهقه ده مش حب ده وهم وانا هعمل نفسي ما سمعتش حاجه
سابها ومشي وهي نهارت بالبكاء المفرط لقد تحطم قلبها لأشلاء جلست علي ركبتها ببطئ وهي تنظر الي أثره بوجع لايحتمل ودموعها لا تتوقف
*بااااااااك *
قال لنفسه كنتي عايزني اقولك اي واخوك صاحبي ما ينفعش اخون ثقته ماينفعش ادخل بيت صاحبي واحب اخته ما ينفعش اقرب منك وانت لسا في سن مراهقه بس خفت تكبري وتندمي
قال الاخيره بصوت خافت موجوع صمت لثواني ثم اكمل بحزم وهو ينظر الي تلك البكاقه التي بيده
بس خلاص كلها كام شهر وتبقي ليا وهنشوف قصه حبيبك دا الي مش دخلا دماغي
في مكان اخر
خرج من السياره وهو في قمه غضبه
جاسر: هتخشي جوا واياكي اشوفك الوقتي عشان لو شفتك مش هيحصل حاجه هتعجبك
ملكك بدموع :حاضر
ودخلت مسرعه الي غرفتها وهي منهاره
رأتها نوال وهي تجري الي غرفتها منهاره من البكاء
ذهبت اليها مسرعه ودخلت الي غرفتها
نوال:في اي يملك مالك
ملك ببكاء:مفيش
نوال :قوليلي يبنتي مالك متتعبيش قلبي معاكي
حكت ملك الي امها كل شئ حدث بينها وبين ذالك الحقير
نوال بحزن علي حالت بنتها
نوال :متزعليش يملك بس انت غلطتي لما وثقتي وكلمتي واحد من علي النت
ملك :ليه
نوال: النت دا عالم افتراضي يملك عمر اللي فيه مهيقول حقيقته عمره مهيظهر عيوبه للأسف بيقدر يتلون ويبين انو ملاك وهو في حقيقته شيطان
ملك :مكنتش اعرف
نوال بحكمه : انتي لسا صغيره بس صدقيني كل الموجود علي النت بيلف علي البنات لهدف واحد يدخل عليها بالحب والغرام وانها حبيبته وبعد كده يكون هدفه ان يوصل لعلاقه محرمه معاها سواء تيليفون وتتطور تبقي حقيقه بكذبه انها مراته وبيعتبرها مراته وهي زي الهبله تصدق انها مراته بمجرد انها قالتله زوجتك نفسي نسيت ان الزواج هدفه الاشهار ولازم يكونس لها ولي ولازم يكون في العلن ويشهد عليه الناس كل دا غلط يا ملك وعمر ما في حد هيحب او يأمن يتجوز واحده كلمها علي النت وعملت معاه كدا صدقيني بيكون بيضيع وقت فقط غير كدا هيا ولا حاجه بالنسبه ليه
بدليل بعد فتره بيكون زهق وعمل حظر او معاملته تتغير لانه شاف واحده احسن منها او يكون هيتجوز وكدا خلص معاها
ملك : معاكي حق يا مامي
نوال :خلاص قومي اغسلي وشك وحمدي ربنا انو جاسر انقذك في اخر لحظه ولما جاسر يجي تروحي وتعتذري منه
ملك :هو معتش هيرضي يكلمني يا مامي
نوال :مين قالك كدا
ملك بدموع :هوا الي قالي معتش عايز اشوفك
نوال :لاء هو متعصب بس من الي عملتي استني شويا يهدي وكلميه واعتذري منه
ملك :تمام
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابنه عمي)