رواية جحيم العشاق الفصل العاشر 10 بقلم شروق مصطفى
رواية جحيم العشاق الجزء العاشر
رواية جحيم العشاق البارت العاشر
رواية جحيم العشاق الحلقة العاشرة
سيليا :جواز مين وبتاع مين
إياد :عمي سليمان مكلمكيش واخد الاذن منك
سيليا :عمك سليمان؟
إياد :ايوه هو قال ل بابا انك موافقه وكمان شهرين هتيجي علي البلد
سيليا:إياد اقفل دلوقتي
وجهزت شنطه السفر ول تأخذ او طائره علي سوهاج
عند أسيل
أسيل :يعني هتلفي شعرك الي بيبرق حوالين إيدي وهتخف
إلين: ايوه بس اوعديني انك متخفش مني
ياااااورده المعي خلي الاقوه تبان خفف الجروح رجع الي كان رجع الي ضاع ضاع من زماااااااان
أسيل :هااااق
إلين :ارجوك اوعا تتخض
قاسم :متخلفين
أسيل :البت في المستشفي وخارجه من عمليه يا إلي مش عندك دم
قاسم :بت يا أسيل عايزك في كلمه كده
أسيل : وأت
قاسم :انا عايز اقولك علي حاجه بس اوعديني متفيش في وشي
أسييل :قول
قاسم :انا كنت بحب صدفه وخطفتها وجوزك لحد دلوقتي مش طايقني لكن قدري ونصيبي اني بردوا احب من عيله الجبلوي وحبيت إلين اول مره لما شوفتها بتعيط يوم فرحكوم وهي مستخبيه تاني مره لما شوفتها في الارض وهي بتهزر تالت مره لما شوفتها بتنضف الجامع وخرجت ضيفتني ببلح وخلتني اخش أصلي و رابع مره لما كنت عازمها علي عيد ميلادي وجبتلي هديه دبدوب كده علي شكل بطل من الكرتون وقالتلي خلي بالك من يوچين
أسيل :اه ده في كرتون روبانزل
قاسم :ولما شوفتها انهارده واتخنقنا ووقعت علي الارض وحصلها كده كنت حاسس اني كأني طفل وتايه من ماممته
أسيل :يااااااه يا فواز يا خوياااا ياااه شامم ريحه الفسيخ
قاسم : ياشيخة غوري بقي
أسيل :ثواني بس بهزر انا حامل فتوحم
قاسم :حااملل؟
أسيل : اه والله بس عمك عيد وابوك سليمان ميعرفوش
قاسم :ليه
أسيل :مش عارفه زين هو الي قالي كده وجدي حسين
قاسم :حاضر اعترف بحبي ازاي ل إلين واخليها تحبني
أسيل :هظبطهالك وهشوفها لو بتبحك
قاسم :ربنا يخليكي ليا يا اجمل اخت في الكون
زين :عااااللل اوي اوي وكان غيران
أسيل :ياختي علي كتكوتي الي بيغير
قاسم :طب وفيها ايه يعني
زين قرب منه وقال بصوت فحيح الافعي :مراتي محدش يكلمها حتي لو ابوها طول م انا غايب بغير عليها …..
أسيل :طب مهو انت ابويا متغير عليا منك
زين بصلها واتدايق انها قطعت عليه احظت الغضب
أسيل :عيب عليك معلمه تسبيل يا بابا ياقلبي. ❤️✌🏻
زين قرب منها وباسها بوسه خفيفه احم احم وقال ياقلب البابا
قاسم بكسوف :طيب همشي انا ومشي وودانه محمره ووشه قلب احمر
أسيل :يخربيتك مش قصاده اني بتكسف
زين : أحسن ده عقابك وكل م دايقيني كل مخهيكون ده عقابك
أسيل: بحب قليل الادب انت مش محترم ودخلت جوه وهي بتضحك
زين :ياااااااااه علي الحب يااااااه ودخل
إلين :قاسم انت ودانك محمره ليه ووشك احمر
زين حط إيديه علي راس قاسم اقاه سخن
قاسم : اوعا
زين واسيل انفجروا من الضحك
قاسم :عليا الطلاق انت مش محترم
أسيل :ده انا يامراتوا معملتش كده
قاسم :قولتي مراته انا ذنب امي ايه
إلين:هو ايه الي حصل
زين:مفيش بوست اسيل بوسه صغيره من بق…….
لقي اسيل وقفت علي الكرسي وحطت إيدها علي بوقه
إلين :قاسم الي في دماغي
قاسم :ايوه علشان عيل حلوف
زين :متنساش اننا لسه متخاصمين ممكن اجي اعلقك دلوقتي
قاسم :وريني
إلين:وترضي تعلق روحي
قاسم بصلها : عليا الطلاق انتوا كلكم عالم مش محترمه
الكل ضحك عليه ودانه احمرت اكتر
إلين: بهزر تعالا
قاسم : ياجماعه انا بتكسف محدش بهزر كده
إلين :ياتي بطه ياتي بطه
قاسم:بحبك
أسيل :ياحيوان
إلين بصدمه :ايهه؟🥺❤️
قاسم :بحبكككككككككك
إلين :قلبي ياجماعه ياختييي وأغمي عليها
بعد مرور اربع تلات سعات بتنزل سيليا الصعيد بعد مرور اتنين وعشرين من ساعه موت جوزها ليث فيه
راحت المقابر الاول زارت ليث وبعدين علي قصر الجبلوي
حسين :سيليا
سيليا بدموع :ابويا وجريت عليه حضنته
حسين :كيفك يا بت
سيليا :انا بخير ابوي فين أسيل وانتوا ازاي تجوزوها
حسين:كل حاجه دارت بموافقتك وطه وسليمان وعيد شاهدين
سيليا :محدش كلمني اوي حتي اداني خبر
رحمه بكره : مرحب يا سيليا بردوا مش كده
سيليا بقرف :مرحب بابا ممكن نقعد نتكلم شويه في المكتب معلش يا بابا ممكن تخلي رحمه تطلعلي الشنطه فوق وبصتلها
حسين :رحمه چهزي أوضته سيليا وطلعلها الشنطه فوق
رحمه:انت تؤمر يا حچ
وبصت ل سيليا بخبث
مريم :اعععععععااا انتوا مين اهه وحد.خبطها علي راسها بالطوبه وفقدت الوعي وحطها في العربيه
بعد مرور نصف ساعه تفتح مريم عنيها وتلقي نفسها في ڤلاااا كبيره ومأذون ورجل في سن الستين وشخص كل لبسه اسود في اسود وابوها موجود ومربوط
مريم :بابا انتوا مين
علي :احنا الي ابوكي قتل ابوه وبص للمجهول وليخلع القناع الاسود وتظهر ملامحه الرجوليه واسمه رعد وبيقوله جحيم
جحيم :چدي علي جاهز چاهر يا فريد
فريد ده ابو مريم
فريد بدموع علي بنته هز رأسه بالنفي
مريم :انتوا مين وجاهزين ل ايه
جحيم:ادخل يا شيخنا
المأذون:فين العروسه
مريم بعياط :عروسه عروسه مينن
جحيم مسك وشها بكره وهو بيبص ل عيونها العسلي
الفاتحه وشعرها الاسود :انتي يا يا مزه اكتب ياشيخنا الكتاب
مريم:سبني لاء مش عايزه اتجوز يابابا بابا انا مخطوبه انا خطوبتي يوم الخميس الجاي علي حبيبي إياد لاء ونبي
جحيم مهتمش لكل ده وبعد مرور ساعه ونص بعد تجهيز مريم و إجبارها هي وفريد علي الموافقه قال المأذون بارك الله لكما وبارك عليكما وچمع بينكما في خير
جحيم مسك مريم وشالها وطلعوا الاوضه
مريم : نزلني نزلني بص بقي انا عمري مهعتبرك جوزي ولا في يوم ممكن احبك انت فاهم انا بحب إياد وهفضل احبه لاخر يوم في عمري
جحيم ضربها بالقلم وقعت علي الارض نزفت من بقها
جحيم بصوت فحيح افعي :وانا هبصلك ليه بتاع انتي ايه انتي زايك زاي الخدم هنا بتمسحي وبتكنسي وبس وابوكي السبب في موت ابويا وجوازنا من بعض بس علشان نفضي التار ونحرق قلب ابوكي عليكي وانتقم منك
مريم : ضربته بالقلم وقالت اخرصصص انا ابويا مش قاتل يا حقير
جحيم عيونه احمرت وبقي زاي المجنون وبيكسر اي حاجه قدامه ومكسر المرايه وفضل يمسك ازازها ويكحته ب إيديه لحد م اديه جابت دم
مريم بخوف وعياط وجسمها بيترعش من الخوف :ا اااا انت انت إيديك اععااااا شعري سيب شعري
جحيم. بقي انتي بتضربني انا بالقلم ورحمه ابويا لدفعك تمنه غالي ونزلها قبو وقفل عليها
مريم :لاء باالله عليك طلعني وربنا بخاف من الضلمه
يا جحيم ونبي أنا اسفه والله اسفه
فريد :إياااااد إيااااااد
إياد :فيه ايه يا عمي خير
فريد مسك إيديه وقال :الحق مريم وحكا له كل حاجه حصلت
إيا
بغضب جحيمي وعشق :فين البيت
فريد:عنوان **** ونبي انقظ بنتي ديه بنتي الوحيده
إياد راح عند القصر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العشاق)