روايات

رواية لم يعد لك مكانا في قلبي الفصل السادس 6 بقلم منة أيمن

رواية لم يعد لك مكانا في قلبي الفصل السادس 6 بقلم منة أيمن

رواية لم يعد لك مكانا في قلبي الجزء السادس

رواية لم يعد لك مكانا في قلبي البارت السادس

رواية لم يعد لك مكانا في قلبي
رواية لم يعد لك مكانا في قلبي

رواية لم يعد لك مكانا في قلبي الحلقة السادسة

اتحركت في نومها دليل علي صحاينها وفي نفس ذات اللحظه اتلاقت عيونها بنظراته الثاقبه الي بعد مده وطي راسه لتحت وبدأ يحرك في تليفونه اتجاهلته وقامت تدخل الحمام و لسه هي هتقفل الباب إذا ب صقر بيردد بهدوء :-
طال الفراق والقلب هوي
ضاعت اللحظات والعمر انتهي
جفت الدموع والجرح اكتفي
قلبي اشتاق لغمرت صفاتك
متي متي عودت عباراتك
ألا الكره نمي
ألا اشتياقك انتهي
عد فلقد انكسرت بك
وحياتي انتهت بهجرك
فصدري مشتاقا لأحضانك
وعيوني تاهت في احوالك
مازلت المطالبه بحنانك

 

 

عد لي فلقد طال هجرانك .
.. بقلم :- menna Ayman
صقر :- من ميتي وانت بتكتبي شعر يا زهره
زهره بعصبية وبدأت تقرب منه :- ملكش صالح بيا يا واد عمي وبعدين انت ازاي تجرؤ تدخل جوطتي
صقر ببرود :- انا حر
زهره :- ماشي علي راحتك لكن انا مهاسكتش علي عملتك ديه
.. مشيت وسابته واول ما طلعت من الحمام كانت عايزه تطلع
زهره بعصبية :- انا مش هفضل محبو*سه أكده
صقر :- ” ألا اشتياقك انتهي ” .. عمره ما انتهي يا زهره انت عشجك في قلبي بيزيد كل يوم بل كل دقيقه .. ” ألا الكره نمي ” بالعكس لهفتي واشتياقي لزهرتي زاد اكتر من اي وقت عدي .. ”
.. قربت منه وخلاص فاض بيها بدأت تضر*به علي صدره وتصر*خ :- كدااااااب بطل بطل بجي .. يا شيخ الله يلعن اليوم الي شوفتك وحبيتك فيه .. منك لله منك لله يا صقر
.. قام وحضنها وبدأت قواها في الانهيار وفي لحظه كانت ماسكه فيه ومتشبته في حضنه وعماله تعيط كأنها في حلم في خلال ثواني هينتهي بعد فتره فاقت وراحت قايمه بسرعه و بعداه عنها
زهره ببرود وكلام خالي من الحياه :- بكفايك كدب وخداع لحد أكده انا مبجيتش زهره الي انت كنت تعرفها
.. قامت بضعف وجابت طرحتها بسرعه استعداداً منها أنها تخرج للبلكونه لانه مش راضي يخرجها قام من الأرض والدموع مغرقه عنيه ونطق اسمها بضعف
صقر :- زهره
.. قفلت عمرها بألم وكملت في طريقها
صقر قرب منها وش*دها من دراعها ودورها بحيث يكون وشه في وشها :- انت ليه مش فاهمه انا بعشجك بجولك اعمل ايه عشان تصدجيني

 

 

.. مسكت ايده وحطيتها علي قلبها وقالت والدموع بتنزل علي وشها :- لما تعرف تصلحه .. لما تعرف تمحي ذكرياتي معاك عشان اعرف اعيش تاني من غير حواجز .. لما تعرف تصلح فكرت أهل الكفر كلاتها عني .. ابجي ساعتها تعال يا واد عمي وهتلاجيني زهره أم ضفرتين فاكرها
صقر :- هرجعك اقسملك بالله لرجعك من تاني
زهره ببرود :- جولتلك الأوان فات .. ابعد عني وابدئ مع واحده لسه صفح كتابها بيضه وماسكه نفسها مش دايبه مستنيه قدرها الي واثقه أنوا هيخلصها من وجعها
.. طلعت قعدت في البلكونه وهو لسه جوه راح قعد علي السرير وفرد ضهره وبدأ يبص للسقف في نفس اللحظه الي كانت ماده زهره نظرها علي الزرع بنفس وهن وتوهان صقر
زهره في نفسها :- ” ما زلت المطالبه بحنانك ” اتوحشتك اتوحشتك جوي يا صقر .. يارب أنت عالم يسرلي كل عقبه تقف من تاني جدامي يارب
.. عند صقر بدأ يفتكر لما دخل اوضة زهره وهي نايمه في اوضتها لأن الاوضه ديه ليها معزه في قلبه فالاوضه ديه مكانتش بتاعت زهره لا ديه كانت اوضه فاضيه كل اطفال البيت بيجوه يلعبوه فيها افتكر لما قالها انوا عايز الاوضه ديه نبقي بتاعتهم
فلاش باك :-
صقر بحب :- سرحانه في ايه
زهره بتوتر :- خايفه يا صقر .. جلبي مش مرتاح .. ونفس الكابوس الي بحلم بيه عمال يتكرر
صقر :- بردك معوزاش تحكيهولي
زهره :- لا اخاف يُحصل
صقر :- خلاص ولا يهمك .. المهم دلوجت انا كنت عايزه اقترح عليكي حاجه
زهره باستغراب :- ايه
صقر :- ايه رأيك نخلي الاوضه الي تحت جمب السلم اوضه نومنا لأن الاوضه ديه انا بحبها جوي
زهره بضحك :- اممم .. بس دي كلاتها كراكيب والحيطان مليانه كلام
صقر بهزار :- فاكره لما مسكت الوان الفلومستر وعملت جلب كبير وكتبت اسمي واسمك وانت كنتي واجفه علي الباب تراجبي لو اي حد جاي

 

 

زهره بضحك :- وجريت وسيبتك اول ما جدي اجه .. انت كنت ممحون جوي
صقر :- ممحون جومي يا زهره الله يرضي عنك متخلنيش اوريكي المحن الي بجد وبعدين طول عمرك واطيه يا بت عمي
زهره بهزار :- تسلم يا ود عمي
صقر بعصبيه طفيفه :- اسمي صقر يا زهره
زهره :- انا بهزر معاك .. هنسميك صقر القموصه
صقر بعصبيه :- زهره
زهره بضحك :- خلاص خلاص
باك
.. بدأ يبتسم و الدموع نازله علي عنيه وجعا علي الي حصل
.. عند زهره بدأت تفتكر يوم ما كتبت القصيده ديه و ***

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية لم يعد لك مكانا في قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى