روايات

رواية لهيب العشق الفصل السادس 6 بقلم ورد

رواية لهيب العشق الفصل السادس 6 بقلم ورد

رواية لهيب العشق الجزء السادس

رواية لهيب العشق البارت السادس

رواية لهيب العشق
رواية لهيب العشق

رواية لهيب العشق الحلقة السادسة

بعدما علم أدهم ان سليم هو من دبر له الحادث ، لم يفعل له شئ وتوعد له بان يحاسبه ولكن بعدما ينتهي من الصفقه الكبيره التي سوف يوقعها مع اكبر مصممي الازياء في العالم باكمله ..

اشرقت الشمس في غرفه تلك الملاك البرئ ، استيقظت وعندما نظرت بجانبها وجدت ادهم وكان يمسك يدها كالطفل الصغير .. نظرت له مطولا ثم قالت بحزن : انا مش عايزه احبك يا ادهم ، شهر واحد وهطلقني وساعتها انا مش هقدر وقلبي هيتكسر بحاول اقفل قلبي من نحيتك مع ان هو خلاص قلبي حبك بس بردو هفضل احاول اطلع حبك من قلبي هما صحيح اسبوعين الي قضيتهم معاك بس كانهم شهور صدقني انا حبيتك من قلبي وياريت متكسرش قلبي يا ادهم ومسمحاك علي اي حاجه وعملتها ..

كان ادهم مستيقظاً ولكن كان يمثل النوم حتي يسمع كلماتها ..

حررت يدها من بين يده ثم ذهبت الي الحمام توضئت وادت فريضتها ثم جلست وامسكت مصحفها واخذت تقرا كان ادهم يستمع لها وعندما انتهت نظرت له وجدته ينظر لها ويبتسم ابتسمت له ومن ثم غادرت الغرفه ..

بعدما غادرت ملاك الغرفه ، ذهب ادهم الي الحمام وارتدي بذلته وصلي فريضته ثم خرج من الغرفه ومن ثم الي خارج القصر ، ركب سيارته وانطلق الي الشركه ..

وصل ادهم الي الشركه اعطي المفاتيح للحرس حتي يركن السياره ومن ثم ذهب الي المكتب وطلب فنجان قهوة ساده وبدأ في العمل ..

بعد لحظات دق احد الباب ودخلت فتاه طويله ترتدي بنطال ازرق ضيق وقميص ضيق يصل الي قمر البنطال

وكانت تضع مساحيق تجميل كثيره ، اقتربت من مكتب ادهم وكانت تبتسم بخبت فهذه الفتاه تدعي مايا وتريد ان يحبها ادهم حتي يتزوجها حتي بعدما علمت انه تزوج ، هيا ايضا تعمل جاسوسه لصالح سليم الانصاري حتي تنقل كل اخبار الشركه له وادهم يعلم كل هذا ولكن لا يبين لها انه علم حقيقتها …

قالت له بدلع : مستر ادهم الورق دا محتاج امضتك

 اشار لها ادهم بان تضع الملف امامه ، وضعت الملف ثم قالت : معاد الصفقه الجديده امتا

نظر لها ادهم وقال : كمان يومين

مايا بفرحه لم تبينها ولكن لاحظ ادهم ذلك : يوم 27

لم يرد ادهم عليها ، رحلت مايا واتي اسر ..

قال لادهم بغضب : ادهم انت قولتلها معاد الصفقه

ادهم : اكيد لا

اسر : امال اي الي انا سمعته دا

ادهم : معاد مزيف ، اكيد مش هروح اقولها معاد الصفقه وهيا شغاله عند سليم

اسر : طيب المعاد امتا

ادهم : يوم 30

اسر : تمام هجهز الورق

ادهم : تمام الورق دا ميفضلش في الشركة ، الي هيفضل هنا ورق مشابه ليه وهيفضل علي المكتب واكيد هيا هتحاول تاخده وبكدا اكون عرفت هيا عايزه اي بالضبط

اسر : تمام يا بوب هقوم انا اخلص شغلي وبعدين نروح سوا

ادهم : تمام

اسر : بقولك عايزك في موضوع

ادهم : ارغي

اسر : انا قررت اتلم واتجوز

ضحك ادهم وقال : ومن تعيسه الحظ

اسر : روان

ادهم : صاحبة ملاك

اسر : هو في غيرها

ادهم : شكلت وقعت

اسر : مش اوي

ادهم : مش اوي اي يا عم دا انت هتموت وتكلمها كلمتين

اسر : وهيا الصراحة مش طايقه امي اصلا بس مش مشكله بكرا تحبني زي ما بحبها

ادهم : ربنا يوفقك يا اسر خلاص بكرا ناخد معاد ونروح نخطبها

فرح اسر كثيرا وقال لادهم : والله عايز ابوسك بس كدا الناس تفهمنا غلط يا دومي

نظر له ادهم بغضب : امشي يا اسر من قدامي

اسر : مالك يا دومي

ادهم : انت عارف اني مش بحب الدلع دا وقوم غور شوف شغلك

اسر : بقيت عصبي اوي يا دومي

ادهم : طيب ابقي شوف مين هيروح يخطبلك

اسر : وعلى اي انا الم نفسي احسن وامشي من سكات

ادهم : برا يا اسر

خرج اسر من مكتب ادهم ثم ذهب الي مكتبه حتي ينهي عمله ..

بعد ساعه في مكتب ادهم ..

دق هاتفه وجد المتصل ملاك ..

اجابها ثم قال : الو

اجابته ملاك ثم قالت : سلام عليكم

ادهم : وعليكم السلام

ملاك : كنت عايزه استاذنك ممكن اروح لماما اشوفها

ادهم : اه ممكن قولي لاي حد من الحرس يوصلك

ملاك : متشكرا خالص

ادهم : العفو لو عوزتي حاجه كلميني

ملاك : ماشي سلام عليكم

ادهم : وعليكم السلام

اغلق ادهم الاتصال مع ملاك ثم ابتسم واكمل عمله ..

عند ملاك ، بعدما قالت لادهم انها سوف تذهب الي والدتها ، بدلت ملابسها وارتدت فستان ابيض وبه ورد اسود وحجاب ابيض ثم غادرت الغرفه ثم ذهبت ل نادين وقالت لها : طنط انا رايحه عند ماما قولت لادهم اني خارجه مش عايزه حاجه

نادين : لا يا حبيتي خدي بالك من نفسك

ملاك : حاضر يا طنط

نادين : قولي يا ماما يا ملاك

ملاك : حاضر يا ماما

نادين : يلا يا روحي عشان متتاخريش

غادرت ملاك القصر واخذت احد من الحرس حتي يوصلها كما قال لها ادهم ..

 وصلت ملاك الي بيت روان ، دقت الباب وفتحت لها روان ثم احتضنتها بشوق ومحبه ، ثم نادت علي والدتها هناء واتت مياده هيا الاخري واحتضنتها ثم دخلت وجلسوا معا ..

قال لها مياده : مبسوطه يا ملاك

ملاك : ايوا يا ماما

مياده : وادهم بيعاملك كويس

ملاك : ايوا يا ماما وحنين معايا اوي حتي ماما نادين بردو كويسه معايا وبتعاملني زي بنتها

مياده : طمنتي قلبي

ملاك : وانتي يا طنط هناء عامله ايه

هناء : بخير يا حبيبتي الحمد لله

تحدثت روان : كنت لسا بقول لماما عايزه اروح اشوف ملاك

نظرت لها ملاك وغمزت لها : تشوفيني بردو ولا

روان بتوتر : ولا اي

ملاك بضحك : مالك اتوترتي لي

روان : ولا اتوترت ولا حاجه وبعدين انتي رخمه اوي

ملاك : انا الي رخمه

روان : امال انا

ملاك : لا طبعا

روان : اه بحسب

ملاك : لا متحسبيش

هناء : قضي اليوم معانا يا ملاك

ملاك : مش هينفع يا طنط لاني مقولتش لادهم

هناء : وفيها اي كلميه وقوليله

ملاك : حاضر

اتصلت ملاك ب ادهم ولكن كان هاتفه خارج نطاق التغطيه .. ثم اتصلت علي نادين ..

ردت عليها نادين ثم قالت : سلام عليكم

ملاك : وعليكم السلام

نادين : اي يا ملاك يا حبيبتي انتي كويسه

ملاك : ايوا يا ماما انا كويسه بس انا رنيت علي حضرتك عشان اقولك ان ماما عايزاني اتغدي معاها النهارده ورنيت كتير علي ادهم بس موبايله مقفول

نادين : ماشي يا حبيبتي لما يجي هقوله

ملاك : تسلميلي يا ماما

نادين : ماشي يا روحي عايزه حاجه

ملاك : عايزاكي طيبه وبخير سلام عليكم

نادين : وعليكم السلام

اغلقت مع نادين ثم ذهبت وجلست معهم ، كانو يتحدثون ويضحكون ، كانت روان تذكر ملاك بايام الدراسه في المرحله الثانويه ..

جهزت هناء الغداء وذهبوا حتي يتناولوا الطعام معا ، انتهت ملاك من طعامها وجلست معهم ثم بعد نصف ساعه استاذنت وذهبت الي الڤيلا ..

وصلت ملاك الي المنزل ثم دخلت والقت التحيه علي نادين ومن ثم ذهبت الي غرفتها ..

وجدت ادهم ينتظرها ثم قال لها : كنتي فين يا هانم

ملاك : كنت عند ماما مش انا قولتلك

ادهم : الكلام دا من الساعه 3 دلوقتي الساعه 7 انتي مش متجوزه سوسن

ملاك : انا رنيت عليك كتير عشان اقولك اني هتغدي مع ماما بس موبايلك كان مقفول ورنيت علي ماما نادين وقولتلها عشان لما انت تيجي تبقي تقولك

ادهم : ولما انتي قولتي لامي الكلام دا انا لما جيت مقالتليش اي حاجه

ملاك : يمكن نست

ادهم : ويمكن انتي بتكدبي

ملاك ببكاء : انا مش بكدب حرام عليك بقا انت هتفضل تشك فيا كدا لحد امتا

تجاهل ادهم كلماتها ونادي لوالدته ثم اتت نادين بسرعه وقالت : في اي يا ادهم ونظرت ل ملاك وجدتها تبكي ، اخذتها في احضانها وتحدثت مره اخري : اي يا ادهم ساكت لي

ادهم : ماما هيا ملاك كلمتك وقالتلك انها هتتغذي مع والدتها

نادين : ياربي هيا قالتلي وانا نسيت اقولك معلش يا حبيبي

تنهد ادهم بضيق ثم قال : ولا يهمك يا امي

نظرت نادين ل ملاك ثم قالت : مالك يا حبيبتي هو ادهم قالك حاجه

ملاك بكذب : لا يا ماما انا بس افتكرت بابا الله يرحمه

نادين بحزن : ربنا يرحمه يا روحي

ملاك : يارب

نادين : طيب يا حبايبي انا هروح انام عايزين حاجه

ملاك وادهم : سلامتك

غادرت نادين واغلق ادهم الباب عندما غادرت كان سوف يقترب من ملاك ولكنها اوقفته وقالت له : مفيش داعي تقول حاجه

ادهم : ملاك انا اسف

ملاك بزعيق : كل مره بتقول اسف يا ادهم وكل مره بتقول كلام يوجع قلبي وبردو بتقول اسف ثم اشارت الي قلبها وبكت اي مش كفايا بقا لحد هنا وياريت تبطل سوء الظن الي عندك دا

شعر ادهم بالم في قلبه ولا يعلم مصدره ثم قال لها : طيب انتي مقولتيش لامي اني زعقتلك

ملاك : عشان دي اسرار بيني وبينك ومحدش ينفع يعرفها

ادهم : عايزه تفهميني انك مقولتيش لوالدتك اني كنت بعاملك وحش

ملاك : لا

ادهم : لي

ملاك : عشان غلط ومينفعش لان دي اسرارنا مينفعش تطلع لحد

لم تنتظر اجابته وذهبت الي الحمام بدلت ملابسها ثم ذهبت الي سريرها ونامت ..

تعجب ادهم في امر تلك الفتاه كيف تكون مسامحه لهذه الدرجه .. اقترب من السرير ونام هو الاخر ثم اقترب منها ووضع يده فوق خصرها وقربها منه كانت سوف تتحدث ولكنه منعها ثم قال لها بصوت متعب : هشش نامي بهدوء مش هعمل حاجه غضب عنك

استسلمت له ثم نامت بهدوء كما قال لها …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى