روايات

رواية لهيب العشق الفصل الثالث 3 بقلم ورد

رواية لهيب العشق الفصل الثالث 3 بقلم ورد

رواية لهيب العشق الجزء الثالث

رواية لهيب العشق البارت الثالث

رواية لهيب العشق
رواية لهيب العشق

رواية لهيب العشق الحلقة الثالثة

دخلت ملاك مكتبها وجدت انور جالس علي مكتبها ويبتسم بخبث . انصدمت وخافت كثيرا ولكنها لم تظهر خوفها اقتربت منه ثم قالت بصوت عالِ : جاي ليه يا انور

انور : بقيتي بتعرفي تتكلمي بصوت عالي يا بنت امك

ملاك : بقولك جاي ليه

انور : عشان ترجعي معايا

ملاك : انت بتحلم

انور : هما خمس دقايق لو مجتيش معايا هعملك قضيحه

ملاك : الي انت عايزه اعمله مبقتش اخاف منك يا انور

انور : تمام

خرج انور من مكتب ملاك ثم صرخ وقال : ادهم باشا يا ادهم باشا

خرج ادهم علي صوت انور وسأل ملاك : اي الدوشه دي ومين الراجل دا

لم تجيبه ملاك فقط كانت واقفه ساكنه لا تتحرك ..

تجمع الموظفين حول انور وكانوا يتهماسون ويتسالون عن هذا الرجل .. هنا تحدث انور بصوت عالِ : مش خايف علي سمعه شركتك يا ادهم باشا ولا اي

لم يفهم ادهم شئ وساله : قصدك اي

انور : قصدي اني سكرتيرتك المحترمه ملاك بتشتغل في الكباريهات انت المفروض تخاف علي سمعتك يا باشا

تغيرت اعين ادهم للون الاحمر ونظر ل ملاك بغضب واقترب من انور وامسكه من ياقة قميصه وصرخ في وجهه : انت ازاي تتجرا وتتكلم عن مدام ملاك ادهم العمري

انصدمت ملاك وكذلك الموظفين ونظرت لادهم ولم تنطق ..

قال انور : ازاي مراتك انا مش موافق علي الجوازه دي

ادهم : توافق متوافقش دي حاجه متخصكش

انور : تخصني يا باشا دي تبقي بنت اخويا وانا في مقام ابوها

نظر له ادهم بحقاره : عمها ازاي وبتقول عنها الكلام دا ، انا بقا هوريك ازاي تتجرا وتتكلم علي مراتي بالطريقه دي

تركه ادهم ونادي للحراس حتي يخرجوه من الشركه ..

صرخ ادهم في الموظفين حتي يعود كلا منهم الي عمله ، ثم اقترب من ملاك وامسكها من يدها وخرج من الشركه وهيا كانت تبكي وتقول : ادهم سيبني وانا هفهمك

لم يستمع لها وتوجه ناحيه سيارته ، فتح لها باب السيارة وهيا جلست بصمت حتي تتجنب غضبه ، ركب هو الاخر وانطلق بسيارته ..

كانت ملاك تبكي بصمت ولم تتحدث هنا وجه ادهم نظر لها وقال : كلمي والدتك وقوليلها ان في عريس جاي يطلب ايدك

اجابته ملاك : عريس مين انا مش موافقه

ادهم زفر بضيق وقال : ملاك اقسم بالله لو معملتي الي قولت عليه رد فعلي مش هيعجبك

ملاك : وانت مين عشان تقولي اعمل اي ومعملش اي

ادهم : زوجك المستقبلي يا مدام ادهم العمري

انصدمت ملاك : انت ازاي تقول اني مراتك اصلا

ادهم : امال عايزاني اسيبه يقول عليكي جايه من الكباريهات يا محترمه

ملاك : وانت مالك اصلا بتتدخل ليه

ادهم بغضب : ملاك اسكتي مش عايزه اسمع ولا كلمه

صمتت ولم تجيبه ، وفعلت كما قال لها وتحدثت مع والدتها ..

كان كلاهما صامتا قطعت ملاك هذا الصمت وقالت : دا عنوان روان صاحبتي انا قاعده عندها *******

ادهم : تمام

بعد نصف ساعه وصل ادهم امام منزل روان ، نزل من سيارته وكذلك هيا وتوجهه الي المنزل ..

دقت ملاك الباب ، فتحت لها هناء وسمحت لهم بالدخول ، استقبلت مياده ادهم واشارت له علي الصالون ..

جلس ادهم في الصالون وكانت معه هناء ومياده وكذلك ملاك ، نادت هناء علي روان حتي تجلب لادهم شئ ليشربه ..

تحدث ادهم بجديه : مبدئيا حابب اعرف مين والدة ملاك

تحدثت مياده : انا ابقي والدتها ، ممكن تفهمني في ايه وانت مين

ادهم : هقول لحضرتك انا ادهم العمري عندي 27 سنه عايش مع والدتي معنديش اخوات والدي متوفي من اربع سنين انا خريج كليه ازياء عندي شركه ازياء انا الي عملتها بمجهودي الشخصي من غير مساعده والدي الله يرحمه ، مش طالب منك حاجه انا عايز بنتك من غير اي حاجه والباقي عليا انا ، انا عارف ان حضرتك مريضه كانسر في الدم وعلاجك هيتم في احسن مستشفي ها قولتي اي

انصدمت ملاك وهناك سؤال واحد يدور في راسها : لماذا يفعل ادهم كل هذا معها

تحدثت مياده : والله يا بني مش عارفه اقولك ايه

ادهم : انا عارف انك ام وعايز تفرحي ببنتك زي ما امي عايزه تفرح بيا بالضبط ، النهارده الساعه 8 هجيب والدتي ونيجي عشان نطلب ايد ملاك رسمي ولو حضرتك وافقتي يبقي كتب الكتاب بكرا عشان بصراحه انا مستعجل علي الجوازه دي

مياده : بس مش شايف ان كل دا بسرعه

ادهم : مش بسرعه ولا حاجه

مياده : طب اخد راي ملاك

ادهم : متقلقيش هيا موافقه

نظرت ملاك ل مياده فوجدت السعاده في اعين والدتها لذلك قالت : انا موافقه يا ماما

فرحت مياده وقالت لادهم : علي خيره الله

ادهم : تمام استاذن انا سلام عليكم

غادر ادهم واحتضنت مياده ملاك وكذلك هناء وروان ، دخلت ملاك غرفتها وبكت كثيرا حتي غلبها النوم ..

بعدما غادر ادهم ، ذهب الي منزله حتي يخبره والدته بما حدث معه ..

وصل ادهم الي منزله ودخل وجد والدته جالسه في حديقة المنزل ، ذهب وجلس بجانبها وقال لها : عندي خبر هيفرحك

نادين : اي هو يا تري

ادهم : مش انتي كل يوم تقوليلي عايزه افرح بيك يا ادهم نفسي اشوف عيالك يا ادهم

نادين : ايوا متفهمني يابني في اي

ادهم : جهزي نفسك النهارده الساعه 8 عشان رايح اخطب

نادين بفرحه : بجد يا ادهم

ادهم بابتسامه : ايوا يا امي

نادين : طب اسمها اي وساكنه فين ومن عيله مين

ادهم : اي كل دا هقولك يا ستي بس براحه

نادين : طيب قول

ادهم : اسمها ملاك من عيله بسيطه بس بنت ناس ومحترمه ها يا ستي

نادين : انا فرحانه اوي يا ادهم

قبل والدته وقال لها : الساعه 8 تكوني جاهزه يا ست الكل

غادر ادهم وذهب الي غرفته بدل ملابسه وجلس علي سريره يفكر في ملاك وما قصتها ..

اتي الليل سريعا ..

جهز ادهم نفسه وارتدي بذله سوداء ووضع ارقي انواع العطور وارتدي ساعه من اغلي الماركات ، خرج من غرفته ووجد نادين تنتظره ..

غادر ادهم ونادين الڤيلا وركبا السيارة وانطلق ادهم الي منزل ملاك ..

عند ملاك “

جهزت نفسها وارتدت فستان باللون الموڤ الفاتح وحجاب بنفس اللون ولم تضع اي مساحيق تجميل

وخرجت وجدت والدتها تنتظرها هيا وهناء وروان ..

وصل ادهم الي منزل روان ، دق الباب وفتحت له مياده استقبلتهم وجلست معهم في صالون المنزل ، اعطت هناء العصير ل ملاك ودخلت معها الي الصالون .. وضعت ملاك العصير علي الطاوله ورحبت بوالدة ادهم .

نظرت لها نادين وقالت : تعالي اقعدي جمبي يا حبيبتي

اقتربت منها ملاك وجلست بجوارها ، قالت لها نادين : تبارك الله ملاك وانتي ملاك فعلا يا حبيبتي

انا طول عمري نفسي اخلف بنت بس ربنا مرزقنيش غير بادهم من النهارده هتبقي زي بنتي

اجابتها ملاك : وانا يشرفني ان حضرتك تعتبريني زي بنتك

نادين : انا فرحانه انك هتكوني مرات ابني

ابتسمت ملاك ولم تنطق ..

تحدث ادهم : ها يا جماعه قولتوا اي بكرا كتب الكتاب والفرح

مياده : علي خيره الله

جلسوا جميعا يتحدثون ولكن ملاك وادهم كلاهما في مكان اخر ..

بعد ساعه استاذن ادهم ووالدته وغادروا ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية لهيب العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى