رواية جحيم العشاق الفصل الرابع 4 بقلم شروق مصطفى
رواية جحيم العشاق الجزء الرابع
رواية جحيم العشاق البارت الرابع
رواية جحيم العشاق الحلقة الرابعة
ملك :ايه ده ياجاسر انت بتهزر
جاسر:كلمه جاسر منك من غير بيه ليها طعم تاني
ملك:لو سمحت يا بي….. ايه ده نزلني يا مجنون يخربيتك
جاسر:لو سمحت انا عايز اكتب عليها دلوقتي
المأذون:طب البطاقات والشهود
جاسر: اهم الشهود في الطريق
ملك :انا مش هتجوزك واعلي مافي خيلك اركبه وبعد مرور ساعه ونص ويقول المأذون جملته الشهيره بارك الله لكما وبارك عليكما وچمع بينكم في خير
جاسر : انتي دلوقتي بقيتي مراتي ايه ده معلش استني وفكها
جاسر:انتي الي عنديه اعملك ايه ربطك في الكرسي وحطتلك لزقه علي ام بقك ده
ملك :طلقني ياض لشرحك
جاسر: إخيه بتتخلي عن عاداتك الصعيديه وكلامك الصعيدي
ملك : وحيات تنط طب انا اصلا من القاهره مش من الصعيد بعرف اتكلم الاتنين
جاسر:عارف
ملك قامت وحست نفسها دايخه
جاسر:حوار اني اشيلك كل عشر دقايق ده مش عايز اقولك جميل ازاي
ملك:لاء مهو انت كده كده هتطلقني ومش هتشوف وشي تاني
جاسر :معلش وشلها وركبها العربيه ونامت من مفعول الدواء الي اخدته ووصل البيت وياريته موصل
عيد:مش تعزمنا علي كتب الكتاب حتي
سليمان:ولا كأنك ابوه عايش
طه :ممكن افهم الي حصل ده
إياد: مالكم يا جماعه فيه ايه كلمكم عليه كده ليه مبروك يا خوي
جاسر:الله.يابارك فيك
سلسبيل: ولا كأن امك عايشه
عائشه :والمحروصه حرصي النبي حارصها ملهاش رجلين ومالها نايمه زاي نومه اهل الكهف كده ليه
جاسر:مرات عمي خلي بالك وانتي بتحددي معايا وخصوصاً لو علي ملك ملك نايمه من مفعول الدواء ملك معاها مرض خبيث في المخ وفي اوخره
الكل اتصدم
رغد:يا وكستيتك يا رغد في ابنك رايح يتجوز. واحده كده كده ميته
جاسر :أمي لو سمحتي ملكيش صالح بيها محدش يتحدد معاها في البيت ده واصل الي عايز يتحدد معاها ب أسلوب حلو وهيجول كلام حلو اهلا وسهلا بيه لكن هتسمعوها كلام زاي السم انا وكتاب الله قسما عظما هاخدها وهروح ومهعود تاني ولا هتعرفولي طريقه جره حتي انا طالع الاوضه ومش عايز حد يزعجنا تعالي يا امي سلسبيله قلبي غيرلها هدومها سلام عليكوم وطلع هو وسلسبيل وفعلا دخل هو يغير هدومه وخرج وانصدم لما شافها كانت وشها شاحب اوي واصفر هو ازاي ملحظتش كده وشعرها بقي قليل اوي معقول ديه ملك البنت القمر الي شعرها بني فاتح طويل زعل جدا علشانها
سلسبيل: يعيني يا بنتي كنا مشيلنها حمل البيت كله ومكنتش بتفتح بقها بكلمه حتي لما عيت محكتش حاچه لحد جاسر انا هفضل معاك ايوه مش امك الي خلفتك لكن امك.الي ربتك وانت زايك زاي إياد عندي
جاسر:عارف يا أمي عارف
سليبيل.:طيب انا هخرج بقي انا
جاسر : طيب ماشي واخد ملك في حضنه وهي استجابت ليه ونام وتاني يوم الصبح صحيت أسيل
واتصلت علي إياد
إياد بنوم مين
أسيل :انا يسطا اسيل
إياد:ياساتر يارب خير يا بومه بتتصلي ليه علي الصبح
أسيل:مش من حلاوة صوتك فين البت ملك بتصل بيها من إمبارح كلبه البحر ديه مش بترد
أياد :حيلك ميلك فيه ايه البت وحكلها الي حصل
أسيل :طب اقفل انا جايه جايه سلام
وصحت زين وهي عماله تعيط
زين صحي مخضوض
زين: مالك يا نصيبه اصدي يا كارثه قصدي يا أسيل
أسيل :ملك ملك وحكتله كل الي حصل
وقالت انا عايزه اروح عند ملك
زين :يااااصبر يا بنتي يا حببتي زمنها نايمه في حضن جوزها الساعه لسه سته الصبح نامي يا أسيل نامي الله يهديكي
أسيل: طب انا كمان عايزه انام في حضن جوزي اشمعنا هي
زين :طب تعالي وحضنها ونامت
زين :والنعمه هبله ونام علي الساعه ٣العصر سليم صحي ولقي صدفه نايمه في حضنه وماسكه إيديه وعدت المخدات الي حطنها هو حس بشعور غريب اوي وفرح لكن في نفس الوقت بيقول لنفسه انها صعيديه ومش نفس لهجته ولت شكله كلها سبع شهور وهيطلقها وحاول يبعد إيديها مت غير ميصحيها لكنها صحيت
صدفه:يوه بقي عليك يا سليم
سليم :يا حجه انتي عديتي الخط المُمري الي عملته امبارح
صدفه:ايه ده اوعا كده وقامت جريت علي الحمام
سليم: لاء كده خم انهارده دوري انا الاول
صدفه:عارف لما الحياه تزعلك تعمل ايه
سليم:اه عوم واتمخطر عوم واتمخطر مخطر مخطر عوم عوم عوم صح
صدفه:عرفتها لوحدك بقي
سليم:لاء اسيل قرفاني بيها
صدفه:انا بحب الكرتون ده اوي وفضلت تتكلم ومعاه وهو انسجم جدا في الكلام معاها
صدفه:هاتلي طيب الفوطه
سليم وهو بيدلها الفوطه:وبس هو ده كل الي حصل
صدفه:بس انت غلطان مكنش ينفع تخسر صحابك علشان هو ندل
سليم فاق بعد الجمله ديه اه با بنت ال### لاء انتي خمامه وضحكتي عليه
صدفه:اعيش واضحك عليك ااااع
سليم اتخض فتح باب الحمام لقاها وقعه علي رجلعا المكسورة
سليم : النعمه حلوفه رجليكي مكسوره وماشيه تجري
صدفه بألم :بتوجعني اوي وعيطت
سليم:طب اهدي بس اهدي
صدفه:مش قادره والله بتوجع
سليم:طب استني وشالها وقعدها علي السرسر وحط تحت رجليها مخده نعمه وفضل يعملها مسياج
صدفه:علي فكره مينفعش الراجل يدلك لمراته رجلها ديه عندنا هنا في الصعيد كارثه
سليم:ايه العيب في كده انتي يعتبر حته من ضلعي خلاص.ومش عيب لما الراجل يخفف عن ألم زوجته م احنا كمان بنبقي راجعين من الشغل تعبانين وانتوا بتستلمونا تدليك علشان نحس بالراحه
صدفه: بس انت راجل انا ست
سليم:مفيش فرق بين الرجل والست ايه يعني لما نشيلكم مره في الوقت الي انتوا بتشلونا فيه الف مره
صدفه:بس هي ديه التقاليد
سليم:انا مليش دعوه بتقلدكوم ديه زاي م انتي بتقدميلي الاحترام انا كمان هقدمهلوك وايه يعني وقعت مره وانا شيلتك فيها انا جوزك صح
صدفه:صح ❤️
عند ملك وجاسر
ملك بتفتح عينيها لقيت نفسيها في حضن جاسر
ملك : يانهار ملحوس اي الي جبني هنا اوعا كده ياعم كابس علي نفسي اوف
جاسر صحي من النوم وهو بيقول
ياساتر يا رب بومه
ملك :اتجوزتني يا ابن عائشه اتجوزتني غصب
جاسر:لحظي انك بتغلطي في حماتك وانا جوزك
ملك : لاء انتوا البرود وراثه في عيلتكم طلقني
جاسر:اممم
ملك : هو الي مممم ده انت متجوز واحده كلها شهرين تلاته بالكتير وتموت
جاسر بغضب :ملكككك مسمعش سيره الموت ديه تاني كاشي وحضنها
ملك :ايه محن الكلاب ده وسع
جاسر:لاء مش محن ده حب
ملك :جبك مبقاش يلزمني ياجاسر من ساعه مكسرت ثقتي فيك صعب ارجع اثق فيك تاني فاهمني
جاسر:اديني فرصه تانيه الي بيحب بيسامح
ملك :حط نفسك مكاني لو أنا كنت شفتني مع واحد تاني
جاسر بغضب :اوعاكي تچيبي سيرك راچل غريب علي لسانك فاهمه
ملك :خلاص قلبت صعيدي طب كنت هتعمل ايه
جاسر :كنت هجتلك هجتلك
ملك :وانا دلوقتي المفروض اقتلك وبصتله وكملت ها مقولتش اقتلك كنت هتسامحني كنت هتديني فرصه تانيه جاوب
جاسر :انا راچل ميعبنيش حاچه انتي ست يعيبك
ملك بغضب :لاء الراجل يعيبوا زايوا زاي الست لما تقف تتحاسب قصاد ربنا هتقوله ايه انا راجل وهي الست طب م ده ذنب وده ذنب
جاسر بصلها ومعرفش يتكلم
انا خارج خدي الدوا
ملك:مش هاخد زفت
جاسر:ماعنديش عاد معايا
ملك :امم طيب شوف انت رايح فين
جاسر خرج ورزع باب الاوضه جامد وملك اتخضت وبعدين شربت واخدت الدوا وصلت شويه وابتدت تقرأ قرأن
في البيت عند أسيل مامت زين رحمه
رحمه:يا عروسه يا صينه عرض وشرف چوزك فينك يا شريفه يا عفيفه
أسيل : زين زين
زين:ايه
أسيل:قوم امك عماله تنعر قصدي تجعر قصدي تصرخ تحت وانا رجلي مكسوره مش عارفه اقوم
زين بقلق : امي وقام نزل تحت
رحمه :شرفت
زين :فيه ايه يا أمي
حسين:مالك يا رحمه فيه ايه
سليم :فيه ايه يا مرات عمي
صدفه وهي بتتسند علي السلم :فيه ايه يا أمي
رحمه :الست الشريفه العفيفة بتخون جوزها
سليم بغضب :قصدك ايه
رحمه:ايه الصور ديه يا سليم ل اختك
سليم :ب أستغرب صور صور ايه وريني كده ومسك الصور وضحك وقال ديه أسيل وهي عندها اربع سنين مالها الصور
زين :وريني شافها وضحك علي هبل أسيل وحركتها الهبله
رحمه :بس بس كيف
سليم بصلها بخبث وافتكر فلاش باك كان اول يوم ليه في القصر ومكنش فيه ازايز مايه في التلاجه الي في الاوضه وصدفه كانت نايمه فراح علشان يجيب مايه وعدي من جنب اوضه رحمه وسمعها بتقول أسيل وسمعها بتقول انها عايزه تعمل صور فتوشوب ليها امم مش كويسه وعايزاها تاني يوم وفعلا جت واستنت تكون تلات يوم جواز ليها علشان تقهرها لكن سليم مسمحش بكده اخدت الصور وخلها معاه وبدل الظرف بتاع الصور قبلها بخمس دقايق باك
سليم :انا مش شايف اي صور عيب
رحمه:كيف انا قولت للغبي ده يجيب صورها فتوشوب مش وهي صغيره
زين :ايه فتوشوب
رحمه :لاء لاء ياولدي فتو فتو شوب ايه ده
سليم :ده وشغل المسجل ووالكل الي كان واقف سمع رحمه وطلع الظرف وقل ده
زين :انتي يا أمي
حسين:رحمه وضربها بالاقلم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العشاق)