رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثاني عشر 12 بقلم نوسة حمادة
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني عشر
رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الثاني عشر
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الثانية عشر
محمد :في اي يالارا اي الصوت دا
لارا بغضب:الاستاذ دا بيكلمي بطريقه زباله زيه
محمد :سيف متيجي يا ابني انتي واقف كدا ليه
لارا ببرود:اي دا يا محمد بقوللك شتمني ونت بتقوله تعالي
سيف باستغراب:انا ….انا شتمتك محصل بقا
محمد بخبث: لارا حبيبتي اتطلعي اوضتك انت دلوقتي
لارا:لاء مش هطلع
محمد بغضب:لارااااا اطلعي علي اوضتك
دلفت لارا الي غرفتها لتتابع بغضب:اطلعي اوضتك يوووه
محمد:انت عملت اي يا بني
سيف:معملتش حاجه انا بقولها محمد فين …….
محمد بمقاطعه:جبت الملف
سيف بايماء:اه اتفضل
نظر إلي بعض الصور ليتابع:حلو الشغل دا
سيف بعدم فهم: نور قالي أن اجبللك الملف دا انا مش فاهم بقا لي
محمد :دا عشان المجموعه الجديده
………………….
كانت تجلس في مكتبها
بسمله :انا معتش عرفه حاجه خالص خالص شويه يقول إن انا حبيبتو وشويه يقول خطيبتو وشويه كمان هيقول أن أن مراته بقاا طب انا مالي بس انا
ندي:بسمله انتي مش هتروحي ولا يابنتي شكللك تعبانه جامد
بسمله بشهقه:انا فعلا مش قادره
ندي:خلاص يلا نروح مع بعض
بسمله:هتروحي إزاي ومديرك لسه هنا
ندي بمرح:محمد باشا مش هنا
بسمله بفضول:ممكن تفهميني حاجه
ندي:اتفضلي
بسمله :هيا مين اسيل دي
ندي:كانت هم حبيبه محمد باشا وهو سبها انا بسمع يعني أنها كذبت علي بصي يا بسمله محمد باشا لو انت وانا أو غيرنا كذب عليه انسي أنه يكلمك لانه شخص مبيحبش كدا
بسمله :اهاا يعني هيا كانت حبيبته
ندي:اه
بسمله بمرح:كانت
ندي:ايوه يابنتي طب هنروح
بسمله:اه يلا لاني مش قادره
……………
سيف بمرح:بقوللك اي يا محمد دي الي كنت بتتكلم معاها من شويه
محمد : بقوللك اي ركز كدا معايا علشان الشغل دا مفيش فيه هزار
سيف بجديه:تمام
محمد ببرود:بقوللك اي متروح انت لينا تفهمها الشغل وكدا بصراحه مش عايزه اروح
سيف:لا ياعم هيا اصلا مبتسمعش لحد فينا لازم انت مش عارف لي وبعدين نور رحلها قبل كدا ونت عارف
سيف:انا لازم امشي سلام الملف عندك اهو
لارا بصدمه مما رأته:محمممممممد
محمد دلف الي غرفتها :اي يا بنتي في اي
لارا باستغراب:انت خطبت
محمد باستغراب هو الآخر:خطبت
لارا:ايوه اتفضل شوف بنفسك جريده******* كتبت كدا رجل الأعمال محمد ….بقوللك اي انا مهمنيش الكلام دا هو ده فعلا صح
محمد بغضب:يا بنتي خطبت ازاي يعني من امتي اصلا الجريده دي كتبت كدا
لارا:انا معرفش…….. انت مقلتليش الكلام دا بجد
محمد :لاء
لارا:امال هما كتبوا لي كدا المشكله ان الجريده مشاهدتها كتير جدا ………………انت رايح فين يا محمد
دلف محمد خارج البيت اتجه الي سيارته ثواني انطلق بها أقصي سرعه
علي الناحيه الأخري في بيت بسمله
بسمله بصدمه:يعني اي يا جدتي قالها كده
الجده:انا معرفش يا بنتي اي الي حصله
ساره :ادهم اخوكي دا غبي اووي
بسمله:هو فين دلوقتي
الجده:في الشغل لسه مجاش
ساره:بسمله تلفونك بيرن فوق
دلفت بسمله الي غرفتها لتجيب بمرح:ايوه يا ميار
ميار بهمس:انتي لوحدك
بسمله:اه في اي
ميار:انتي فتحتي النت النهارده
بسمله:لاء بعدين انا لسه جايه من الشغل اهو
ميار:…………..
بسمله بتوتر:ميار هو في حاجه انتي مخبيه اي اسمعي انا عرفاكي كويس انتي قولي في اي متوترنيش اخلصي
ميار:في جريده كتبت انك رجل الأعمال محمد ابليكجي خطب
بسمله بصدمه:اوعي تقولييي انا ……..
اقتحم البيت ببرود:هيااا فين هيا فين
الجده:انت اي الي جابك هنا لو سمحت ابعد عننا حرام عليك سبنا في حلنا بقااا
ماجد:هو مش بقوللك هياااا فين بعدين الهانم اشتغلت في شركه غير شركتنا وقولت ماشي اسيبها برحتها إنما تتخطب لواحد غير ابني
الجده بصدمه:اتخطبت
ماجد بغضب:هيااااا فين
بسمله ببكاء وهمس:ميااااار
ميار بهمس:بسمله اهربي بسرعه بسرعه
الجده:استني هنا انت رايح فين بقوللك سبها في حالها
اقتحم الغرفه لكن لم يجدها ذهب جميع الغرف التي كانت في البيت لم يجدها
دلف الي غرفتها لكن لم يجدها ثم لاحظ أن نافذه الزجاج مفتوحه:اكيد هربت ماشي يا بسمله انا هوريكي
مياار بتوتر:بسمله بسمله متعيطيش خليكي معايا اسمعني
بسمله :انا…. انا اروح فين دلوقتي
ميار ببكاء:مينفعش تجي البيت عندي لأن انا اول واحده هيجي البيت هيسال عليكي بصي الجنينه الي ورا دي خليكي هناك متتحركيش بسرعه
ماجد:انتوا لسه هنا يا اغبيه شوفها راحت فين
اتجه بسمله الي الجنينه التي قالت لها ميار ثم استدارت نحو الأشجار
اتجه الحراس في كل مكان
اتجه حارس ناحيه هذه الجنينه
الحارس:انت هتدور هناك ونا هدور هنا بسرعه
بسمله :يلهوووي اعمل اي الوقتي ثواني واتجهت ناحيه الباب الخلفي لهذه الجنيه دلفت باقصي سرعه
خرج من السياره ثم اتجه الي مكان هذه الجريده التي نشرت هذا عنه
دخل بهيئته المعتاد محمد : انتي ياااا
التفت السكرتيره اليه:…………
محمد بغضب: انتي مسعمتيش ولا اي
السكرتيره:احم اي …
محمد بمقاطعة ادخلي للمدير وقوليله أن انا عايزه
دلفت السكرتيره الي المكتب:حضرتك محمد باشا عايزك بره
المدير:اكيد جاي عشان الي نشروه النهارده ونا قلتلهم بلاش كده مفيش سماع للكلام خليه يدخل
السكرتيره وهي تخرج:اتفضل يا فندم هو مستنيك جوه
اتجه الي مكتبه بغضب
السكرتيره:يخريبك انت قمر كدا ليه
المدير:اهلا اهلا محمد باشا
محمد بغضب ثم امسكه من ياقه قميصه ليتابع ببرود:بقوللك اي يا زفت انت انت اي الي عملته دا انت عارف ان انا ممكن اعمل اي
المدير بتوتر:عارف يا محمد باشا عارف لكن….
محمد :مين الي كتب الجريده دي ……
المدير بتوتر:لينا المنشاوي
محمد بصدمه:اييي
المدير:هيا كتبت كدا بس انا قلتلها بلاش
محمد بغضب:حذرها لو هيا عملت تاني هيا حره الي اكتب في الجريده يتمسح انت فاهم
المدير:ح……..حاضر يا محمد باشا
خرج محمد من المكتب
المدير وأمسك بهاتفه:بسرعه خلي لينا تكلمني بسرعه
……
جلست أمام البحر تبكي بشده
بسمله :اعمل اي انا بس دلوقتي
رزان هانم حضرتك رايحه فين دلوقتي
رزان:استني هنا
دلفت رزان من السياره
اتجهت الي بسمله
انتي كويسه
التفت بسمله إليها وعيونها مليئه بالبكاء:حضرتك مين
رزان بحب:انتي بتعملي اي ياحبيبتي وقاعده لوحدك لي في الوقت دا
بسمله :حضرتك مين اصلا
رزان بحب:انا اسمي رزان قوليلي بقا يا حببتي زعلانه لي وقاعده كدا ليه
بسمله :مش عارفه اقوللك اي
رزان:طب بيتك فين
بسمله وبكاء:انا مينفعش اروح بيتي
رزان بحب:طب متجي انتي معايااا البيت لتنظر لها بحب فكري كدا هتقعدي كدا تعالي معايا البيت وابقي شوفي هتعملي اي يلا يا حببتي
فكرت بسمله بما قلتله لتتابع :تمام
اتجهت بسمله معها الي السياره
بعد قليل
اتجهت السياره ناحيه قصر فخم للغايه
رزان بحب:اتفضلي بقوللك اي اسمك اي
بسمله :بسمله
رزان:اتفضلي يا بسمله معايا علي اوضتك وهبعتلك ملابس عشان تغيري تمام يا حببتي
بسمله:شكرا
رزان:اتفضلي يا حببتي و…..
ماما انتي جيتي
رزان بحب:ايوه يا حبيبي
فارس :اهلا
فارس بهمس:مين دي
رزان بحب: اتفضلي انت يا بسمله علي اوضتك
فارس:ماما مين دي
رزان بهمس:هقولك بعدين
اتجهت رزان ناحيه الغرفه لتتابع :تحبي يا حببتي احضرللك الاكل
بسمله:لاء انا اصلا مش جعانه
رزان:طب يا بسمله انا هسيبك ترتاحي
…………………..
اتجهت ميار مسرعه الي الجنينه لتتابع بهمس:بسمله بسمله انتي فين ثم اتجهت في كل ناحيه ولكن لم تجدها
ميار:بسمله ………….انتي روحتي فين بس
…………………..
نرمين بصدمه:ايبييي
احمد:هتفضلي ماسكه التلفون كدا في اي
نرمين: لا لا مفيش
وفي صباح يوم جديد
فتحت تلك الجميله عيونها الخضراء دلفت الي الأسفل من القصر
رزان بحب:مش هتفطري معايا ولا اي يا جميل
التفت بسمله :اي …..
رزان:ممكن بقا افهم انتي اي الي حصلللك عشان اقدر اساعدك احكيلي
…………………………..
ميار ميااااار
ميار:نعم يا ماما
الام:انتي مش هتروحي الشغل ولا اي
ميار:لاء مش راحه
الام:لي
ميار:كدا يا ماما مش هروح لتتابع ببكاء ماما انا مش لقيه بسمله من امبارح
الام:ميمكن يا حببتي راحت للورا
ميار:لا لا انا عيزه اعرف بس هيا راحت فين
جدتها زعلانه اوووووي اعمل اي بس
ثم حكت لها بسمله بما حدث لهااا
رزان بهمس:معقول محمد عمل كدا
بسمله:حضرتك بتقولي حاجه
رزان:لاء يا حببتي كملي يا حببتي
…………………..
علي الناحيه الأخري في شركه امير
مهاا تعالي بسرعه
دلفت مها الي المكتب:نعم يا أمير باشا
امير:ميار فين
مها:لسه يا فندم
امير:بقوللك اي قوليلها متجيش الشغل تاني لأن دي مش طريقه شغل
مها:يعني اي يا فندم
امير ببرود:يعني هيا مطروده من دلوقتي قالها كدا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)