رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الحادي عشر 11 بقلم نوسة حمادة
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الحادي عشر
رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الحادي عشر
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الحادية عشر
مها بمرح:بقوللك اي يا ميار شايفه يا حببتي الورق دا كله امير باشا قالي انك هتروحي شركه……. عشان المدير يوقع علي دول
ميار: اشمعنا انا بقي
مها:معرفش روحي اسئلي امير باشا
ميار ببرود:خلاص ياختي لازم نروح هنعمل اي يعني هاتي الورق دا
مها:اتفضلي
بعد قليل اتجهت ميار الي الشركه
اتجهت للمصعد لتفتحه دلفت الي الشركه ثم اصطدمت بشخص ما يسير في طرقات الشركه
ميار بغضب:اي ياعم انت
نور ببرود:يا عم انت انتي احترمي نفسك وخلي طريقه كلامك محترمه بعدين انتي الي مشيه مش مركزه تعملي اي
دلفت ميار الي الشركه بغيظ
ميار:لو سمحتي مكتب مديره الأعمال اللوچستيه فين
ندي:اتفضلي يا فندم علي الناحيه دي
ميار:شكرا
دلفت الي المكتب لتجدها جالسه
ميار بمرح: اي التركيز دا يا سوسو
بسمله:ميار انت جيتي امتي وبتعملي اي
ميار بغيظ: امير باشا قال إن انا اخد الورق دا وخلي المدير يمضي عليه
بسمله:اه بقوللك اي امضي الورق الوقتي لأن كمان شويه يمكن يمكنش فاضي هو دلوقتي فاضي
ميار:هو فين مكتبه
بسمله:ونت دخله كدا علطول
ميار:ايوه
بسمله: السكرتيره قوليلها أن انا عايزه ادخل لمحمد باشا
ميار:طب منا ادخل يعني لازم اقولها
بسمله بشهقه:مينفعش لازم تقوله الاول
ميار بجديه:تمام
ميار:ممكن ادخل لمحمد باشا
ندي:اقوله مين حضرتك
ميار:ميار امير باشا بعتها قوليله كدا
دلفت ندي المكتب لتتابع:ممكن ادخل
محمد بجديه:اتفضلي
ندي:حضرتك امير باشا باعت ميار
محمد بتنهيده:خليها تدخل
نور:مقلتش يا محمد هنبدا امتي الموسم دا
محمد:مش عارف لما نشوف لينا الاول
ثواني ودق الباب
ميار بتوتر:امير باشا بعتني لحضرتك ممكن تمضي علي الورق دا…….
ميار بصدمه وهيا تنظر لهذا الشخص الذي يجلس علي الاريكه
ميار بهمس:يلهوي ليكون دا كمان المدير هنا
محمد بخبث:بتقولي حاجه
ميار بشهقه:ها…. لاء مبقلش حاجه
التفت نور الي هذا الصوت وكانه يعرفه جيدا
محمد: ندي شوفيلي بسمله بسرعه
بعد قليل
دلفت بسمله الي المكتب
بسمله:حضرتك طلبتني
محمد بجديه:رجعيلي علي الورق دا بسرعه ونت مكانك هنا
بينما كان نور منشغل بنظراته الي ميار
محمد بحبث:متقعدي يا بنتي هتفضلي واقفه وركزي كويس لو انا رجعت الورق دا ولو لقيت في غلطه انتي حره
بسمله بشهقه:حاضر
بينما كانت ميار متوتره وهيا تنظر لصديقتها
علي الناحيه الأخري في مكتب ياسمين
ندين نديييييين
ندين بشهقه:نعم يا ياسمين هانم
ياسمين بخبث:شايفه اكونت الفيس بوك دا انا عايزه رقم الاكونت دا بسرعه يلا امسكي
امسكت ندين بالهواتف بعد قليل اتفضلي حضرتك الرقم
ياسمين:اتفضلي انتي علي شغللك
فتحت الواتس اب الخاص بها ثم كتبت في الشات
اسيل انا عرفه أن محمد سابك من فتره لكن بسب بسمله مديره الأعمال اللوچستيه هيا الي خلت محمد يسيبك دلوقتي في الشركه محتاجين مساعده بخصوص الشغل
هتبقي مساعده محمد باشا دي طبعا اجمل فرصه ليكي انتك ترجعيه تاني ولا اي
ثم لتردف بضحكه خبيثه:هههههههه الدرس الاول ليكي يا بسمله عشان بعد كدا تحترميني
بسمله بهمس:ميار ميار
ميار بهمس:اي
بسمله:بصي كدا للكلمه دي اي دي انا مش فهماها
ميار:انا مش شايفه الورقه كويس
بسمله:طب بقوللك اي الكلمه دي لغتها اي طيب …..
بت يا ميار فهميني
ميار بهمس:مستم
بسمله بعدم فهم:يعني اي
ميار:مش عارفه
يعني المشروع بعدين مش عارفه حاجه اسالي فيها
لتردف بشهقه:تمام
محمد بجديه:خلصتي ولا لسه
بسمله:لسه
محمد بجديه:خلصي اما لو كان ورق كتير بقا
……………….
الام:يا اسيل تلفونك نازل رن ورسايل
اسيل بمرح:حاضر يا ماما
امسكت بهاتفها:رساله واتس مين الرقم ده
ثم فتحت الشات
اسيل بصدمه:ايييي محمد بيحبها معقول وهو سبني عشان دي ثم قراءت الرساله مره اخري
اتصلت بلارا لتجيب:لارا انت فين
لارا:انا ورنا في المكتبه
ثم أغلقت الهاتف دون أن تسمع ردها
لارا:البت دي مالها
رنا بخبث:في اي
لارا:مش عرفه
علي الناحيه الأخري في الشركه
نور:محمد انا شفت المجموعه بجد جميله اووي ونا هبعتلك الصور بس مش هعرف اجيللك
محمد بجديه:تمام مفيش مشكله ممكن تبعت سيف بس يجي البيت لان مش هكون في الشركه
نور:تمام
بسمله بشهقه:حضرتك انا خلصت
محمد:متاكده
بسمله بتوتر:ايوه
محمد:وريني كده
محمد:كويس ثم مضي علي الأوراق التي كانت أمامه
محمد:اتفضلي
ميار: تمام
دلفت ميار خارج المكتب هيا وصديقتها
محمد بخبث:هو انا قلتلك اخرجي
نظرت بسمله الي ميار
اتجهت بسمله الي المكتب مره اخري
بسمله:لاء مقلتش
دلفت اسيل الي الشركه بغيظ
دلفت الي المكتب
ندي:مينفعش كدا حضرتك
اقتحمت المكتب لتجدها تقف بجانبه أمام المكتب
اسيل بغضب:اه اسفه معلش نسيت اخبط الباب لتردف ببرود اه يا محمد باشا هيا دي بقا الي سبتني عشنها
محمد بغضب:اطلعي بررره بعدين ازاي تتكلمي كدا ليتابع بخبث عن حبيبتي انت سمعتني انا قلتلك اي بره
اسيل:يعني الكلام بجد هيا حبيبتك
محمد بخبث: خطيبتي
كانت تقف بصدمه لتتابع بهمس:حضرتك بتقول اي
نظر لها محمد بابتسامه وسيمه:معلش يا حبيبتي انا مش عرف الناس دي بتتدخل لي مبنا
دلفت اسيل خارج المكتب الدموع تنزل من عينها
محمد بغضب:نددددددي انتي كنتي فين وهيا دخلت كدا
ندي بتوتر:يا محمد باشا انا قلتلها مينفعش الي بتعمله ده هيا الي أدخلت
بعض الموظفين في الشركه بهمس:بجد دي خطيبه
بسمله:حضرتك قولت اي ازاي تقول كدا
محمد ببرود:اتفضلي علي شغللك
خالد:هو في اي محمد متعصب كدا ليه
ياسمين ببرود:خالد انت بجد عارف الموضوع دا
خالد بعدم فهم:موضوع اي يا سمين
ياسمين:فعلا بسمله دي خطيبت محمد هو بنفسه قال كدا
خالد بشهفه:ايي
ياسمين:ايوا انت كنت تعرف صح
خالد:لاء طبعا
خالد بمرح:بعدين حتي لو كانت خطيبته انتي مدايقه لي
ياسمين:بقوللك اي يا خالد ……………..
ندين:ياسمين هانم اتفضلي الملفات الي انتي طلبتيها
ياسمين:هاتي يا ندين
……………………..
علي الناحيه الأخري في بيت لورا
الام:لورا حببتي ميار عايزاكي تحت
دلفت لورا الي صديقتها
ميار بتوتر:بقوللك اي……
لورا بمقاطعه:ميار انا تعبانه ومش قادره اتكلم
ميار:اسمعيني بس
لورا:اي
ميار بشهقه: انت وادهم اتصلحتوا ولا بعدين يابنتي حتي لو متصلحتوش لازم تكلمي مينفعش كدا متعندوش انتوا التنين يا لورا
لورا بحزن:امم
ميار:اي الي امم
لورا:منتي مش معايا خالص لتتابع بخبث:انا وادهم سبنا بعض
ميار بصدمه:اي سبتوا بعض ازاي بقوللك اي يا لورا متهزريش انتي بتتكلمي بجد
لورا:انا ههزر يعني في حاجه زي دي
ميار:يعني اي
لورا بحزن:متكلمنيش في الموضوع دا تاني
ميار:يعني اي يختبييي بت انتي عرفه انتي بتقولي اي
………..
علي الناحيه الأخري في شركه نور العشري
ليرن هاتف ليجيب:اي نور في اي
نور:في ملف علي المكتب هتاخد الملف دا وتروح لمحمد
سيف:تمام
نور يجديه:بس مش في الشركه في البيت
سيف:اشمعنا
نور:لانه قال إنه مش هيبقى في الشركه
سيف:خلاص تمام
……….
ندي بجديه:حضرتك دي الملفات الي طلبتها من ياسمين هانم
محمد:تمام حطيها هنا
ندي:حضرتك انا اسفه علي الي حصل النهارده بس هيا….
محمد بمقاطعة:مفيش مشكله اتفضلي علي شغللك
ليجيب علي هاتفه:اي يا لارا
لارا بمرح:محمد انت قلتلي انك هتيجي من الشغل بدري ينفع كدا خليك راجل في كلامك
محمد بضحكه وسيمه:حاضر يا حببتي
لارا: حبيبتك اه حبيبتك لو حبيبتك كنت سمعت كلامه واحترامها
محمد:تمام يا لارا
لارا بضحك:تمام اي
محمد:اقفلي بقا عشان اخلص الشغل الي معايا دا
لارا بمرح:متتاخريش عليا ياض اقصد يا محمد ههههه
…………
بعدقليل اتجه الي بيته
لارا بمرح:اي يا حبيبي شكللك تعبان يا محمد باشا
محمد بخبث:اه لارا الشغل كان كتير النهارده
دلف الي غرفته ثم دلف الي المرخاص الخاص بغرفته ثم دلف الي غرفه الملابس ارتدي ملابسه دلف الي مكتبه
لارا:لاء يا محمد بقي مش كمان يابني الشغل هيبقا هنا في البيت
محمد:اعمل اي يعني بقوللك هاتيلي كدا الملف الي عند دا
لارا:اتفضل
جلست لارا بجانبه لتتابع بمرح: في اي شكللك متغير كدا
محمد بخبث:مفيش يا بنتي وسبيني بقا عشان اركز
لارا:طب فونك كدا
محمد:لي
لارا:زهقانه مش لقيه حاجه اعملها هات الفون بقا
لارا:الباسورد متغيرش صح
محمد:ايوه مغيرتهوش
لارا بضحكه وسيمه: في مسدج علي الماسنجر كتير انت مبتردش عليها
لارا بمرح:لينا المنشاوي محمد انت انت اي …اه انت مبتردش لي انت هتججنني يا بني
لارا بضحكه:محمد انت فعلا هتجننها ههههه
محمد:لارا سيبي التليفون واسكتي
لارا:اصلا تلفونك ممل زيك اتفضل
لارا:ايوه كدا يا بسمله كلميني بدل الملل دا
لارا بمرح: انا حبيتها جدا اوووي …..هههههههه محمد انت كتبت اي
محمد:ينفع دا هو انا مش قلتلك اسكتي
لارا بضحك:هههه انت انت كتبت انا حبيتها اوووي في الملف
محمد بخبث:ينفع كدا هتخليني اكتب الي كتبته تاني
لارا بمرح:معلش بعدين انت مش مركز اصلا
لارا:انا هروح المطبخ اشوف هاكل اي لاني جعانه ونت هتاكل معايا متقوليش انا مش جعان
دلفت الي المطبخ وهيا ترتدي طاقيه الشيف
دق باب البيت لتتابع:محمد افتح الباب
لارا ببرود:يا محمد بقااا
دلفت لارا الي المكتب لم تجده
لارا:راح فين دا
دق الباب مره اخري دلفت لتفتح الباب
لارا ببرود:اي ايي
سيف: لو سمحتني خلي محمد يكلمني يا
لارا:حضرتك مين
سيف ببرود:انت يا بت انتي انتي ميسمعنيش انا قلت اي
لارا بشهقه:بت من يلا انت انت اتجننت
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)