روايات

رواية صغيرتي البريئة الفصل الثلاثون 30 بقلم دعاء أحمد

رواية صغيرتي البريئة الفصل الثلاثون 30 بقلم دعاء أحمد

رواية صغيرتي البريئة الجزء الثلاثون

رواية صغيرتي البريئة البارت الثلاثون

رواية صغيرتي البريئة
رواية صغيرتي البريئة

رواية صغيرتي البريئة الحلقة الثلاثون

مروان شاف الستا”ت خارجين من النيابه :وراهم….
العربيه بقيت تتحرك و في عربيه تانيه تبع نواره والمجهول
بعد مده كلهم بعدوا عن النيابه
مروان :اقطع طريقهم
لسه العربيه بتاع مروان هتقطع عربيه الاجره اللي ستات ركبينها
جيت عربيه المجهول ووقفتهم
سيده:في اي يا باشا
الجارد: هنوديكم مكان بعيد متخافوش
مروان لنفسه:لو اخدوهم دلوقتي مش هنقدر نوصل لأى دليل على براءه قمر…. وكمان لو اخدنهم منهم دلوقتي.. القا”تل الحقيقي هياخد حذره و هيخفي اي دليل علي جر”يمته
……..
مروان بجديه: خليك وراء العربيه دي

 

 

فضلوا يراقبوا عربيه المجهول من بعيد
لحد ما وصلوا لمنطقه شعبيه بعيده جدا
مروان بحذر:وقف هنا متدخلش
الجارد:بس هما لسه مكملين
مروان: لو دخلنا بالعربيه المنطقه دي هنتكشف وقف وأخرج خالص…
الجارد:وحضرتك؟؟
مروان اتنهد وهو بياخد سلا”حه المرخص و بيفتح باب العربيه وبينزل
…………….
عند باسل
د”فن نيره و جهز كل حاجه للعزاء و هو باله مشغول
فتح موبيله وكلم ساره
باسل :ازايك يا ساره
ساره :الحمد لله البقيه في حياتك و ان شاء الله فتره و هتعدي وقمر هتخرج منها
باسل :ان شاء الله… ساره عايز منك خدمه
ساره :اتفضل طبعا
باسل : قمر في المستشفى لوحدها ممكن تروحي ليها وتفضلي معها لحد بس ما خلص العزاء وانا هاخد لك اذن دخول ليها
ساره :طبعا يا باسل احنا اخوات وانا اصلا كنت مخططه ازورها النهارده بس موضوع التصريح دا…. كنت مكلمه مروان فيه لكنه مشغول
باسل :متقلقيش عليه انا مكلفه بحاجه كدا يارب تظبط
ساره :ان شاء الله هتظبط وقمر هتخرج منها… انا هغير و اروحلها
باسل : وخليكي وراها لحد ما تاكل وتاخد دوائها قمر بتنسي الحاجات دي
ساره بابتسامه :شكلك بتحبها اوي؟ع العموم انا هروحلها متقلقش…..
باسل قفل معها و رجع الصوان
………

 

 

بعد مده
مروان كلم باسل
باسل بسرعه :وصلت لحاجه
مروان:ايوه بس….. وحكاله اللي حصل
باسل :يعني هما فين دلوقتي
مروان: في…..
باسل :خالص انا جايلك اوعي تدخل الا لما الجارد يخرجوا ويسبوهم والا هنتكشف
مروان :اوكي مستنيك
بعد ساعه تقريبا
بينزل باسل من عربيته و بيبص للمكان حواليه بحذر…..دخل المنطقة و وصل للوكيشن اللي مروان بعتهوله
مروان:كويس انك متاخرتش
باسل :هما فين؟
مروان :في البيت اللي هناك دا… و الجارد لسه خارجين. ناوي على ايه؟
باسل : ناوي اثبت براءه قمر ولو تمنها حياتي…. ورايا
مشي في المنطقه وسط نظرات الناس اللي مستغربه شكله وخصوصا لأنها منطقه عشوائيات جدا
وصل المدخل وطلع الدور الأول وخبط
سيده : مين؟
باسل وهو بيضغط ع ايديه:انا من الحرس اللي لسه كانوا عندك نسيت حاجه مهمه عايزه اقولهالك افتحي
سيده فتحت الباب باسل اول ما فتحت زقها وقعها على الأرض
ونزل لمستواها ومسكها من شعرها
باسل :عمري ما فكرت أمد أيدي على واحده بس لكن لما تقرب من حد يخصني قسما بالله هخليكي تتمنى المو”ت….
ضر”بها بالق”لم بقوه و هو بيلف شعرها على ايديه :انطقي مين اللي وراكي يا بت
سيده بخوف:انت مين يا باشا وتقصد اي؟
باسل بعصبيه وهو بيخن”قها :انا اللي انتي كنتي هتمو”تي مراته….. انا اللي بسببك ابني كان هيمو”ت و مراتي في المستشفي
انا باسل المنصوري اللي باشاراه منه الدنيا تتشال وتتحط….. تيجي واحده…. تقرب من مراتي انطقي بدل ما قسما عظما هخلص عليكي ومحدش هيعرف عنك حاجه
سيده بتحاول تزق ايديه لكنه مش قادره
مروان بعصبيه :باسل البت هتمو”تي في ايدك
باسل بزعيق :ما انطقي يا روح امك
سيده: هتكلم والله هتكلم…. اللي اتفقت معايا هي
فجأه باسل سابها و صوت ضر”ب نار وقع مكانه و بينز”ف
مروان بخضه:بااااااسل
باسل كان واخد رصا”صه في ضهره وبينز”ف
سيده استغلت دا وهربت
باسل :اللحقها
مروان :باسل قوم عشان قمر هي محتاجك
بقلم دعاء احمد
باسل بانفاس متقطعه : قمر لو جرالي لازم تثبت براءتها و ابني امانه يا مروان
مروان بدموع:باسل قوم انت بتقول ايه
باسل فقد الوعي وهو بيقول الشهاده

 

 

مروان طلع موبيله و كلم الإسعاف و كلم الجارد يلحقوا سيده
بعد مده
الإسعاف كانوا وصلوا و اخدوا باسل اللي نز”ف كتير
في المستشفي
عند قمر
قمر بقلق:هو باسل اتأخر ليه مش قولتي انه هيجي بعد العزا مش المفروض يجي بقي
ساره:حببتي متقلقيش هو كويس و زمانه ع وصول…. معليش ثواني موبيلي بيرن
ساره:الوا.. ايوه يا مروان انت فين
مروان:انا في المستشفى…. باسل انضر”ب بالنا”ر
ساره بخضه :ايه.
بصيت لقمر وخرجت من الاوضه
ساره:انت بتقول اي ازاي
مروان:مش عارفه بس حالته صعبه اوي و مش فاهم حاجه…. المهم قمر مش لازم تعرف حاجه يا ساره….
ساره بدموع:بس دي هتتجنن عليه من الصبح اقولها اي بس يارب يارب
مروان: قوليلها انه سافر في شغل ضروري اي حاجه المهم متعرفش حاجه وبعدين هي ممنوع من الخروج دي متهمه لسه في قضيه الق”تل…..

 

 

انا معايا دليل برائتها بس مش عارف اتصرف دلوقتي هطمن على باسل الأول وبعد كدا اكلمك
عند المجهول
الجارد:فعلا اللي حضرتك قالته حصل… وباسل كان بيرقبنا واحنا خرجين من القسم و لما وصل البيت اياه نفذنا و ضر”بته بالر”صاص و هو دلوقتي في المستشفي
المجهول:كدا قمر بقيت صيده سهله و بمجرد مو”ته هنقدر نلف حب”ل المش”نقه حوالين رقب”تها هههههههه اخيرا ياااهه
في المستشفي
الممرضه :الضغط واطي جدا…. محتاجين نقل د”م
الدكتور بصدمه:النبض…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية صغيرتي البريئة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى