روايات

رواية أحببت معلمتي الفصل الخامس 5 بقلم نيجار محمد

رواية أحببت معلمتي الفصل الخامس 5 بقلم نيجار محمد

رواية أحببت معلمتي الجزء الخامس

رواية أحببت معلمتي البارت الخامس

رواية أحببت معلمتي
رواية أحببت معلمتي

رواية أحببت معلمتي الحلقة الخامسة

وتصنعت هذه الامراة البكاء ذهب اليها احد الاطفال قائلا : ماما ه هو انتي بتعيطي ليه
الامراة بدموع تماسيح : شوفت ياحبيب مامي الست دي بتزعقلي وخلتني اعيط
الولد بشر وقوة شخص يمتلك ١٨ سنة تحرك الى نادية وصفعها الم صدم من كان بالغرفة حينما رأى فارس هذا المنظر لم يتمالك دموعه وركض الى امه
فارس ببكاء : ماماااا انتي كويسة قومي
نادية بابتسامة : ا انا كويسة ياقلب ماما
فارس ببكاء اكبر : لا انتي بتضحكي عليا
نادية بنفس الابتسامة : لا عيب تقول لماما كده انا عمري قولتلك حاجة وطلعت غلط
فارس ببكاء : لا
نادية بابتسامة : خلاص متعيطش بقا

 

 

نادر وهو يقترب من الولد : ايه اللي انت عملته ده وليه
الولد بخوف : م مامي هي اللي علمتني اضرب يا بابا وقالتلي ان لما حد يزعل مامي اعمل كده
نادر بغضب : ايه اللي انتي بتعلميه للولد ده
الامراة بخبث : فيها ايه ياحبيبي بعلمه يبقا عنده شخصية وميسيش حقه
نادر بقليل من الغضب : ايوة بس مش كده
الامراة بدلع : خلاص متزعلش ياقلبي..ومرت سنة كاملة من عذاب هذه الامراة وزوجها الى نادية المسكينة ولاكن لم يتوقفوا الى هذا الحد بل علموا ابنهما وابنتهما ان يعاملاها باسوء معاملة فصار العذاب الاضعاف
بااااااااااااااك
فارس بدمعة : بس انا مش هيكفيني بس خوفهم من تهديداتي
اخو فارس بخبث : ومالو حقك العب على البت دي
فارس باستغراب : بت مين
اخو فارس بمكر : هايدي
فارس بعد فهم : ازاي بردوا مش فاهم
اخو فارس بخبث : يعني اعمل تمسلية وهدي اللعب معاهم يعني حاول تبطل استفزاز فيهم وعاملهم كويس وخلي هايدي تتعلق فيك وبعديها ارميها زي ما هي عملت مع امك
فارس ولمعت عينيه : فكرة بردوا
اخو فارس : وكمان تهددهم في نفس الوقت من رقم تاني عشان كده انت مش هتكون موضع شك بل بالعكس هتنمحي منه
فارس : اوك..وعدا اليوم واتى صباح يوم جديد وفارس ينوي على شيء وذهبوا للثانوية
خالد بضيق : هو انت ليه مروحتش معانا امبارح
محمد : ايوة يا فارس كنت فين
فارس : عادي كنت حابب اروح لوحدي

 

 

خالد : ..قاطعه احمد : خلاص سيبه براحته..اول حصة كانت حصة استاذة هايدي وانتهت الحصة وذهب لها فارس ومعه ظرف وقال : انا اسف يا مس هايدي واتمنى انك تقبلي اعتذاري
هايدي بابتسامة : عادي مفيش مشكلة المهم انك تكون اتعلمت من غلطك
فارس في نفسه : اتعلمت؟! انا فعلا اتعلمت كثير اوي من الموقف ده
فارس بابتسامة : طيب لو حضرتك قابلة اعتذاري اتفضلي الظرف ده
هايدي باستغراب : اوكي
فارس : وبمناسبة الاعتذار كنت حابب اعزم حضرتك برا في المكان اللي تحبيه
هايدي باستغراب اكبر : لا مفيش داعي لكل ده
فارس بخبث : لا ازاي لو حضرتك فعلا سامحتيني وموافقة تخرجي معايا رقمي مكتوب في الظرف سلام يا مس..وذهب فارس ليكمل يومه الدراسي
هايدي باستغراب في نفسها : مالوا ده..قاطعها صوت رسالة على هاتفها فتحت الموبايل لتجد رقم غريب يهددها ب صورتها مع عمر
هايدي في نفسها : ايه ده!!..قاطعها دخول عمر
عمر بتوتر : هايدي انا جاتلي رسالة بيهددني بصورة ليا وليكي لما كنتي هتقعي ومسكت
هايدي بصدمة : وانت كمان هنعمل ايه في المصيبة دي
عمر : احنا لازم نعرف الناس انك اختي في الرضاعة
هايدي بقوة : لا ياعمر محدش هيعرف واللي بيهددنا ده اخره تهديد وبس وعموما خلينا دلوقتي نفكر في حل..قاطعهم دخول ادهم عليهم
ادهم بلطم : مصيييييبة يااااااعم
عمر بخضة : فيه ايه الله يفضحك
ادهم بلطم : الحق شوووف فضحتك هتبقى بجلاجل
عمر بصدمة : انت مين بعتلك الصورة دي

 

 

ادهم : رقم غريب بعتهالي وبيقولي (قول لصحابك القمور لو مجابش ٢ مليون جنيه هتبقى فضحته على لسان كل كلب)
هايدي بلطم : هنعمل ايه في المصيبة دي منك لله ياادهم انت واخبارك
ادهم🤨 : الله وانا مالي يالمبي انا اصلا رايح ورايا حصة
عمر بتوتر : هاا هنعمل ايه في المصيبة دي زي ما قدر يوصلها ل ادهم اكيد هيوصلها لغيره
هايدي : بطل خوف ان شاء الله هتتحل وبعدين انا هروح دلوقتي سلام ياعمر
عمر : سلام ياختي..روحت هايدي البيت وفتحت الظرف وكان مكتوب فيه (انا اسف على اللي عملته مع حضرتك بس انا بجد ندمت ونفسي نبدا صفحة جديدة مع بعض ده رقمي ******** لو حبيبتي تكلميني انا موجود ولو قبلتي اسفي فعلا اقبلي تخرجي معايا بكرة..فارس الحديدي)
هايدي في نفسها : اممم خلينا اقبل اخرج معاه مش هخسر حاجة انا اصلا زهقت من قاعدة البيت..قاطعها رسالة من رقم غريب او بالاصح كان قريب ثم اصبح غريب مضمون الرسالة : …..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت معلمتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى