روايات

رواية ستظل ملكي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رضوي يحيى

رواية ستظل ملكي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم رضوي يحيى

رواية ستظل ملكي الجزء الرابع والعشرون

رواية ستظل ملكي البارت الرابع والعشرون

رواية ستظل ملكي
رواية ستظل ملكي

رواية ستظل ملكي الحلقة الرابعة والعشرون

رجع فهد الي سياراته فتح الباب من نحيتها وفك لها حزام الامان وبعد ذلك حملها و دلف بها الي المنزل وصعد الي غرفته وضعها علي الفراش و خلع لها جزمتها و دثرها جيداً !!!

بعد مرور 3 ساعات فتحت ماسة جفونها استغربت ماسة من الغرفة المتوجده بها نظرت حولها و شهقت بصدمه !!!

ماسة بصدمه : هار اسوح انا فين دي مش اوضتي ولا اوضه في شقتنه حتي هو حصل إيه !!

رفعت الغطاء من علي جسدها وجدت انها ترتدي ملابسها بالكامل و ليس بها اي شيء حمدت الله كثيراً ولكن مازال الخوف يتردد بداخلها !!

ارجعت خصلات شعرها الي الخلف بعد ذلك استنشقت رائحه تعرفها كثيراً نظرت الي الجهة الاخري وجدت صورة فهد و هو يرتدي سروال بالون الاسود و تيشرت بالون الاسود و ماسك في يده چاكت بالون الاسود ايضاً و يرتدي نظاراته الشمسيه !!!

ابتسمت ماسة و نظره الحب تلمع في عيناها استغربت كثيراً الي هذا الحد تحبه بل تعشقه نعم باتت تعشقه بالاخص عندما بدا يعاملها بلطف !!

فتح باب المرحاض و خرج منه فهد فتحت ماسة فمها علي وسعيه من هول الصدمه !!

ماسة بصويت : عاااا انتَ كُنت فين !!

فهد بفزع : إييه مالك

ماسة بصدمه : انت بتعمل إيه

فهد بآستغراب : نعم واحد طالع من الحمام هيكون بيعمل إيه يعني !!

ماسة بخجل : خلاص

ثم تابعت بتوجس : انا إيه الي جابني هنا انا اخر مره كنت في الشركه !!

فهد و هو يجلس علي الاريكه التي امامها : نمتي في العربيه و انا مروحك و مكنش ينفع اشيلك و اطلعلك فوق في جبتك هنا كملتي نوم و ماما كانت تحت لما طلعتك !!

ماسة بحنق : يا جدع كنت نيمني عند سيدرا !!

فهد بنفاذ صبر : يابنتي سيدرا كانت نايمه و انا مش بدخل علي اختي و هي نايمه ممكن تكون نايمه براحتها انا بقا مش بدخل و انتي كنتي نايمه هديكي لمين يدخلك !!!

ماسة بآسف : اسفة والله مكنتش اقصد !!

تم تابعت بمرح : جيت للحق اوضتك جميله اوي كدا و مريحه شرحه و برحه !!

فهد بضحك : شرحه و برحه ياستي اتفضليها !!

ماسة بضحك : يا شبح تسلم !!

وضع فهد يده علي وجهه من هذا الكلمة التي تهتف بها دائماً و كأنه يعامل واحد صاحبه !!

ماسة بتوجس : مالك يالا

فهد بغيظ : يالا ماهو دا الي ناقص في بنوته تقول يا شبح !!

ماسة بمرح : مش انا قولت

فهد بآيماء : اه

ماسة بلاهه : يبقا فيه

فهد و هو يأخذ نفسك عميق : مش هتكلم معاكي تاني علشان انا تعبت منك والله !!

ماسة بحزن مصطنع : اناااا دا انا ملاك !!

فهد بسخريه : اه بأمرة شبح صح

ماسة و هي تنظر اليه و الي ملابسه : فهد انت خارج ولا إيه

فهد بأيماء : اه خارج

ماسة بفضول : فين

فهد بآستغراب من فضولها : عشاء عمل علشان نمضي الورق الاساسي بتاع المتاقصه علشان خلاص هنمضي الاوراق تسليم اول شحنة حديد بعد خطوبة الشباب !!

ماسة بضيق : اممم مي Already هتبقي موجوده

فهد بضحك : اكيد دي ابوها لي اسهم !!

ماسة بغيره دفينه و صوت هامس : بنت المقشفه تلاقيها لابسه مش لابسه و هايصه بقا !!

فهد بعدم فهم : بتقولي إيه

ماسة برجاء : بليز ممكن تخدني معاك بليز و النبي علشان خطري بليييز !!

نظر اليها فهد بأستغراب من رجائها بأنها تأتي معه : خلاص ماشي المفروض ننزل دلوقتي !!

ماسة بحزن : هروح بنفس البس دا !!

فهد بتذكر : ااه طب و إيه المشكله !!

ماسة بغيظ : اه ما انت متشيك يا عم و ولعه معاك وانا اروح بنفس البس يعععع !!

فهد بزهق : اعمل إيه طيب !!

ماسة بدموع : متعملش يا فهد انا هنزل امشي !!

نهض فهد سريعاً من علي الاريكه حتي بات امامها مباشراً امسكها من ذراعها قبل ان تهبط من علي الفراش !!

فهد : مقصدش واللّٰه بس انا مش فاهم انتي عايزه إيه اقولك تعالي ننزل اي مول اشتري الي انتي عاوزه و البسي هناك و نخرج إيه رأيك !!

ماسة بحزن : عيب يا بابا لما ادخل بلبس و اخرج بلبس تاني !!

فهد بآقتراح : سيدرا البسي من عندها انتو الاتنين نفس المقاس تقريباً البسي من عندها محلوله !!

ماسة بسعاده : تصدق صح

ثم تابعت بضحك : و بعدين ما انا واخده منها طقم لما روحنا عند خديجه خطيبته جاسر !!

فهد بأبتسامه : اتحلت اهي !!

ماسة بتساؤل : البس فستان و لا كاچول !!

فهد : عايزه الصراحه

ماسة : اكيد

فهد بغزل : في الحالتين قمر

ماسة بحزن : انت قولتلي قبل كدا مي أحلي منك !!

فهد موضحاً : أبداً والله كنت بحب اغيظك معرفش ليه بس انتي اجمل منها والله هي كلها تركيب !!

كادت ماسة ان ترد و لاكن عطست فاجآه و كان فهد قريب منها اغمض عينه من هول الموقف !!

ماسة بخجل : اسفة والله مكنتش اقصد

فتح فهد جفونه مرة ثانيه و جدها تنظر اليه بخجل و خصلات شعرها هبطت علي وجهها عندما عطست مد يده و ازاح شعرها من علي وجهها ببطيء !!

فهد بخفوت : يرحمكم الله !!

فتح مراد باب غرفة فهد مره واحده دون ان يستأذن هو دائماً يفتح غرفة فهد دون استئذان لان يعلم لم يوجد معه احد في غرفته صدم مراد عندما شاهد فهد قريب من ماسة و يزيح خصلات شعرها من علي عيونها بعد فهد سريعاً عنها و خجلت ماسة !!!

مراد بأسف : اسف

فهد : لا تعالي

مراد و هو يخرج : وقت تاني

هبطت ماسة من علي الفراش : تعالي يا مراد انا خارجه !!

دلف مراد مري اخري و كانت ماسة تبحث عن حذائها و لم تجده !!

ماسة : فهد جزمتي فين

فهد : البسي الشبشب بتاعي يا ماسة ما انتي هتغيري !!

ماسة بآيماء : تمام

ارتدت ماسة شبشب فهد و كان كبير عليها ضحك مراد و فهد عليها و هي تنظر الي حجم الشبشب !!

مراد بضحك : انتي رجلك مش باينه منه !!

ماسة بصدمه : هو حجمه كبير ليه

فهد بضحك : لا وانتي الصادقه مش كبير ولا حاجه انتي رجلك مقاسها كام !!

ماسة بفخر : 35 و بلا فخر

سخسخ مراد ضاحكاً و كذلك فهد نظرت اليهم ماسة بحنق علي ضحكهم و غادرت الغرفه !!!

مراد بخبث : إيه يا وحش

جلس فهد ثم اردف : إيه

مراد بمكر : عيني عينك كدا

فهم فهد تلميحاته نظر اليه بغضب : عاوز إيه يالاا

مراد بضحك : يا قادر دا محدش فينا قدر يعملها

فهد بغضب : مراد لو قومت هدشملك

مراد بمرح : كخ يا حبيبي انا اخوك الكبير !!

فهد بسخريه : كنت عاوز إيه يا اخويا الكبير !!

تحدث مراد هذا المره بجديه : سعيد

فهد بتفكير : حلو اوي تعالي بقا اقولك احنا اتفقنا علي إيه علشان انت تعمل الزم

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

دلفت ماسة غرفة سيدرا بعد ان طرقت عليها و سمحت اليها بالدلوف و جدتها جالسه علي الفراش !

سيدرا : اهلاً بالواطيه

ماسة : نننننننننيييي

تعرقلت ماسة في السجاده و كادت ان تسقط علي الارض ضحكت سيدرا عليها !!

ماسة بحنق : بتضحكي علي إيه يا ام راس حمار

سيدرا بآنزعاج : راس حمار جايه ليه يا بت !!

ماسة بمرح : إهدي يا شبح جايه علشان البس من عندك !!

سيدرا : يلبسك ميت عفريت يعفرطوكي !!

ماسة و هي تفتح خزانة الملابس : عاوزه فستان يكون جامد زحليقه

نهضت سيدرا و اتجهت نحوها : رايحه فين

ماسة : فهد عنده عشاء عمل وانا رايحه معاه

سيدرا : امممم فهد

ماسة : اخلصي بقي فهد لابس من بدري !!

اخرجت لها سيدرا فستان جميل للغايه بالون الاسود المع اعطته لها اخذته ماسة و دلفت الي المرحاض ارتدته سريعاً و خرجت و كانت غايه في الروعه !!

سيدرا بأنبهار : إيه الجمدان دا روعههه !!

ماسة بضحك : بجد والله

سيدرا : جااامد

ماسة : تمام اوي علشان بنت المقشفه هتبقي هناك !

سيدرا : بنت المقشفه مين !!

ماسة بغيظ : مي انثي الكلب

سيدرا بضحك شديد : انثي الايه

ماسة بمرح : الكلب يسطا

سيدرا : اقعدي يا هبلة احطلك ميك اب !!

جلست ماسة امام التسريحه و بدات سيدرا ان تضع لها بعض مساحيق التجميل و كانت اشياء بسيطه للغايه و تسريحة شعرها بسيطه ايضاً و لكن جعلتها كتله في الجمال انتهت سيدرا من تحضيرها !!

سيدرا : إيه رأيك

ماسة : جمداان يسطا تسلمي !!

سيدرا : قمرررر

ماسة : حبيبااااااي

سيدرا : فهد هيعمل منك بانيه !!

ماسة : يالهوي يالهوي يالهوي

خرجت ماسة من الغرفة سريعاً و هي تاخد الحقيبه طرقت غرفة فهد بسرعه شديده فتح لها فهد !!

فهد : إيه في إيه

ماسة و هي تضع يداها موضع قلبها : الحمدلله افتكرك سوحتني و مشيت

فهد : سوحتك طب يلا خلصتي صح !!

ماسة بأيماء : من زمان يا مان !!

اغلق فهد باب غرفته و هبطه الدرج متوجهين الي عشاء العمل التي يقيم في افخم فندق بالقاهره !!

كانت فاطمه جالسه هي و زوجها و عندما رأت ماسة تهبط بجوار فهد و ترتدي فستان جميل و هو كذلك كان يرتدي حُليه بالون الاسود و كانو جُمال بحق !!

فهد : مساء الخير

رد التحيه كل من فاطمه و محمد : مساء النور !!

محمد بآستغراب : رايحين فين !!

فهد : رايحين عشاء عمل !!

محمد بآيماء : روح يا فهد و لما ترجع تعلالي علشان عاوزك !!

فهد : حاضر يا بابا عاوزين حاجه

ماسة : عاوزه حاجه يا ماما مع السلامه يا انكل !!

محمد : مع السلامه يا بنتي

فاطمه : عاوزه سلامتك يا حببتي !!

فماذا يحدث يا تري !!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ذهب كل من فهد و ماسة خارج المنزل وجد السيارات جاهزه و الحرس ايضاً ينتظره بالخارج !!

ماسة بخضه : إيه يا فهد

فهد بآستغراب : مالك

ماسة : إيه العربيات دي و ليه الحرس دا كله

فهد : احنا رايحين عشاء عمل يا ماسة و في رجال اعمال كتير هناك و انا ليا منافسين كتير اوي لولا انتي جايه معايه مكنتش هاخد العربيات و الحرس دا كله انا لو رايح لوحدي هي بعربيتي بس !!

ماسة بتساؤل : و ليه علشان انا رايحه معاك تاخد الحرس دا كله

فهد موضحاً : قولتلك ليا منافسين كتير اوي و دول موجدين علشان لو حصل حاجه يحموكي لاكن لو انا لوحدي اتعامل عادي جداً بس انا بخاف علي اي حد معايه مبحبش حد يتأذي بسببي !!!

ماسة بآبتسامه : اوكي !!

فهد و هو ينظر الي ساعة يده : يلا

اتجهه نحو السيارة الخاصه بهم كان يوجد فردين من الحرس فتح الاول منهم باب السياره من ناحية فهد و كذلك فعل الاخر مع ماسة !!

انطلقت السيارات حيث سياراتين بالامام و سيارة فهد الخاصة في النصف و اثنين من السيارات خلفه بعد مرور ساعة وصله الي الفندق المنشود هبط الحرس اولاً و فتح لهم السيارة هبط فهد و بعده ماسة امسك فهد يداها و دلفه الي الفندق و الحرس يسير بجوارهم و خلفهم و كان يوجد كثير من رجال الاعمال و بعض الصحافين بالبطع و كانو يلطقطه لهم العديد من الصور و صله الي الطاوله التي يتواجد عليها سعيد و مي و والدها بالبطع !!

صافح فهد الرجال و كانت ماسة ترسم علي وجهها ابتسامه خفيفه جداً گـ سلام بدلاً من الايد !!

سعيد : نورت الفندق كله يا فهد بيه

فهد : متشكر

مي برقه : طبعاً فهد بيه بيدخل اي مكان ينوره !!!

سعيد بأبتسامه : منوره يا مدام الرشيدي

نظرت اليه ماسة بصدمه شديده و تغاظت مي كثيراً من هذا القب التي نعت بيه سعيد ماسة للتو !!

ماسة بصدمه : إييه

فهد موضحاً : دي مش المدام دي ماسة السكرتريه

فهد بصدمه و اسف : اسف مخدتش بالي خالص اصل حضرتك اتغيرتي اوي !!

مي بسماجه : قصدك لما بتنضف

نظرت اليها ماسة بقرف شديد و لم ترد علي حديثها

سعيد : اقدملك عبد الرءوف والد مي و شريكي يا فهد بيه

فهد : اهلاً بيك

عبد الرءوف : اهلاً بحضرتك يا فهد بيه سمعت عنك كتير اوي و انك نمبر وان في السوق علشان كدا اتعاملنا معاك علشان سمعتك مسمعه في كل مكان و الكل بيخاف منك !!

فهد بغموض : مش عارف بيخافه علي إيه يمكن علشان اي حد بيجي علي سكتي بفرمه !!

بلع سعيد ما بحلقه بتوتر : إن شاء الله نتعامل مع بعض كتير الايام الجايه !!

مي : إن شاء الله

سعيد : انا كلمتك البشمهندس مراد و قالولي مشغول و تعبت عقبال ما وصلتله علي رقمه الشخصي بصراحه نفس التفكير و الدماغ اخوات بصحيح !!

مي بمياعه : هما كدا صاعبين المنال !!!

فهد مؤكداً : فعلاً عندك حق !!

مي : مستر شهاب هنا من بدري بس بيراجع الاوراق فوق !!

فهد : عارف

جاء شهاب و هو معه الاوراق التي يتم التوقيع عليها للتو بخصوص المناقصه و هذا الطرف الاول و سيكون الطرف الثاني في شركة فهد !!

شهاب بهمس : الاوراق يا فهد كله تمام زي ما اتفقنا !

فهد بأيماء : تمام يا شهاب !!

جلس شهاب بجوار ماسة من الجهة الاخري و كان ينظر الي مي بغضب شديد !!

ماسة بهمس : هتاكلها يالا

شهاب بضيق : نفسي اقوم اديها مين قلم علي وشها

ماسة بضحك : دي كيوت

شهاب بسخريه : ولا والله

ماسة بغل : من كتر حبي فيها نفسي اقوم امسح بشعرها بلاط الفندق كله !!

شهاب بضحك : لا كدا اثبتي انك بتحبيها

ماسة : اووومال

ظله يتناقشه كثيراً علي المناقصه و كانت ماسة لاتفهم شيء من حديثهم لكنها ملت من جلستها !!

اخرج شهاب الاوراق الخاصه بالمناقصه وزع الاوراق عليهم جميعاً و مضه علي الاوراق !!

صفق جميع الحاضرين بعدما تم توقيع الاوراق !!

مي بآبتسامه : مبارك لينا يا جماعه !!

سعيد : نتصور بقي مع بعض الصحافه مليا المكان

مي : نتصور منتصورش ليه !!

نهض الجميع و وقفه بجوار بعضهم وقف فهد و شهاب بجواره و كانت ماسة جالسه لقطت لهم الصحافه اول صورة لهم جميعاً بعدها فهد شد ماسة من يداها و اوقفها بجانبه حيث كانت مابينه و بين شهاب لقطه لهم صور و كانت هذا المره متوجده بها ماسة !!

انتهه من التصوير و كانت الصحافه تهتف بأسم فهد و كانه يريده التقاط له العديد من الصور وافق فهد تحت اصرارهم الشديد معه هو و ماسة ظله يصوره كثيراً و كانت تقف بجواره ماسة و كان بأمر من فهد

قوست مي فمها بغضب من ماسة و تنظر لها بكره شديد من واقفنها بجوار فهد هكذا !!

شكرت الصحافه فهد هز فهد رأسه بصمت و نظر في ساعة معصمه وجد الساعة 12 منتصف الليل !!

فهد لشهاب : انهي الاجتماع يا شهاب

اومأ له شهاب ثم اردف : طب يا جماعه فهد بيه هيستأذن علي يمشي مبروك لينا جميعاً و سهره سعيده !!!

نهض فهد هو و ماسة و معه شهاب ايضاً صافحه الجميع و ذهبه خارج الفندق هبطه الحرس من السيارات سريعاً و فتحه له سياراته الخاصه !!!

شهاب : عاوز حاجه يا فهد

فهد : تسلم يا شهاب استني خلي حرس يمشي معاك

شهاب : لا مش مستاهله معايه مسدسي في العربيه !

فهد : تمام

شهاب : سلام يا ماسة

ماسة : باي يا شهاب !!

ركب شهاب سياراته و ذهب و كذلك فعل فهد اعطاهم عنوان منزل ماسة لكي يوصلها !!

فتحت ماسة هاتفها وجدت اتصالات كثير من مازن و والداها عاودت الاتصال بـ مازن مري اخري !!

ماسة : الوو

مازن بغضب : انتي فين من الصبح و موبيلك مغلق ليه

ماسة بتوتر : نسيت انو مقفول والله و لسه فاتحه دلوقتي

مازن : لما تيجي بس انتي فين دلوقتي

ماسة : انا كنت مع فهد علشان عشاء العمل و جايه في الطريق اهو !!

مازن بتوجس : لوحدك

ماسة بنفي : لا فهد معايه

مازن : ماشي يا ماسة سلام

اغلقت ماسة الهاتف و هي تدعي ربنا ان يعدي هذا اليله علي سلام دون مشاكل !!

بعد مرور نصف ساعة وصله تحت المنزل هبطت ماسة و هبط معها فهد !!

ماسة : تصبح علي خير يا فهد

فهد : وانتي من اهله عاوزه حاجه

ماسة : لا شكراً باي

فهد : باي

دلفت ماسة الي العماره التي تسكن بها بينما استلقي فهد سياراته و ذهب متوجهه الي منزله !!

طرقت ماسة باب منزلها و فتح لها مازن و كان ينظر اليها بغضب شديد ضمته ماسة سريعاً !!

ماسة و هي تحضنه : ميزو وحشتني اوي

مازن و هو يحضنها ايضاً : ليكي معايه حساب بس لما افضالك !!!

ماسة بضحك : حبيبي

مازن : ادخلي ياختي

دلفت ماسة و كانت تتجه الي غرفة والداها و معها مازن متوجهه الي غرفة ايضاً كادت ماسة ان تطرق باب غرفة والداها و لكن تصمرت مكانها من التي سمعته و نظرت الي مازن بصدمه و كذلك نظر اليها مازن بصدمه !!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية ستظل ملكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى