رواية الحب الحقيقي الفصل الثاني 2 بقلم الياسمين عبده
رواية الحب الحقيقي الجزء الثاني
رواية الحب الحقيقي البارت الثاني
رواية الحب الحقيقي الحلقة الثانية
وقفنا لما ياسمين أغمى عليها ومامتها
جري احمد على ياسمين ووالده على والدته ودخولهم الاوضة وبعدها احمد مشي مع البوليس بس كان يوسف حاسس بنغزة في قلبه لما ياسمين وقعت
احمد:بابا خلي بالك من ماما وياسمين
والد احمد :متقلقيش يابني روح انت وانا هطمن عليهم واجيب المحامي وهاجي
احمد بأيماء :تمام ومشي احمد مع البوليس ٠
الرئد يوسف :اتفضل يا استاذ احمد وباذن الله أن طلع مليش
لحضرتك ذنب اقسم بالله لعلم اسلام ده الادب من اول وجديد فااتفضل حضرتك معانا دلوقتي
احمد:اتفضل يافندم وانا هفهم حضرتك الموضوع
وذهب احمد والبوليس
……….
استيقظت ياسمين ومامتها كانت منهارة من العياط على احمد ومراتو تعبت اكتر
ياسمين ببكاء :ماما بابا احمد فين هو بجد البوليس قبض عليه
والد ياسمين:متقلقيش يابنتي هيخرج بأذن الله
ياسمين :يارب يابابا
والد ياسمين :انا هروح اشوف ابن عمتك المحامي علشان يهتم بقضية اخوكي
ياسمين ببكاء :انا هاجي معاك يابابا
والد ياسمين :لا خليكي هنا
ياسمين ببكاء وترجي :بابا علشان خاطري سبني اروح معاك كل الي حصل الاحمد ده بسببي علشان خاطري يابابا وافق
والدها بتنهد :خلاص ماشي يلا
وذهبوا هما الاثنين الى القسم وكلموا على المحامي وجه على القسم وراهم
…………………
استغفر الله العظيم و اتوب اليه 🧡🔥
في القسم …….
يوسف :اتفضل بقا احكيلي ياستاذ احمد ايه الي حصل بظبط
احمد :حضرتك انا اختي اول ماجت عندنا أغمى عليها ولما جبنالها الدكتور قال انو عندها انهيار عصبي ولما فاقت وسألتها على الحصل قالت وقال أحمد كل الي ذكرته أخته ياسمين
يوسف :طيب انت ليه مرفعتش عليه دعوة قضا ئية
احمد :ومين هيصدق
يوسف :تمام فقمت انت رحتله وضربته وعورته واشهرت عليه سلاح وهددته بل قتل إن مدفعش مهر اختك بالكامل صح
احمد بصدمه :حضرتك ده محصلش وكل ده كذب انا منكرش اني روحت عند اسلام وضربتوا بس علشان الي عمله في اختي لكن مهددتوش للقتل ولا حاجه ولا علشان مهر. ولا اي كلام من الي قالو ده
يوسف بجديه :حضرتك معاك إثبات بده
احمد :لا بس حضرتك هو بردوا معهوش إثبات بكده
يوسف :تمام يااستاذ احمد هتفضل معانا انهارده لحد ما يثبت برائتك
احمد بجدية :الي تشوفه يافندم
وصل ابو احمد وياسمين والمحامي
ودخلوا عند يوسف واحمد
والد احمد :احمد حبيبي انت كويس
احمد:متقلقيش يابابا انا بخير
ياسمين ببكاء:انا اسفه انا السبب في الي حصلك ده واكيد الحقير ده قال حجات محصلتش
يوسف منزلش عينة من على ياسمين بس بعديها أدرك نفسه
يوسف بجدية:اسلام اتهم احمد بتعرض ليه وهدده بل قتل
ياسمين بصدمه :حضرتك بتقول ايه
الي سمعتيه ده
كان ده صوت اسلام
اسلام بتمثيل وخبث :ايه مصدومه ليه هو مش انتي يعني اخوكي علشان يهددني بل قتل علشان تاخدي فلوسي علشان طلقتك لما عرفت انك خائنة ومدورها وانتي مراتي صح
صدمه احتلت الجميع
احمد بغضب وأمسك اسلامنا قميصه :اخرص ياوطي انا اختي اشرف من الشرف يابن ……. سامع ولا لا وكان لسه هيضربه بس يوسف بعد احمد عنه
اسلام بخبث :شوفت حضرتك عمل ايه ومخافش من حضرتك ياباشا وبيتهجم عليا وانا في القسم هنا
ياسمين كانت في حالة صدمة ومش مصدقة الي بتسمعه
يوسف بغضب وجديه :انت تسكت خالص ومتكلمش سامع ولا لا
سكت اسلام
ياسمين بصدمة ودموع :ايه الي انت بتقوله ده انا اشرف منك ومن كل الي زيك انت الي خسيس وخائن وطلقتني علشان رهان بينك وبين اصحابك
اسلام بإنكار :محصلش ياباشا انا جيت من الشغل لقائها بتتكلم في التليفون وبتقول لواحد ماشي ياحبيبي ولما سالتها بتكلمي مين كده قالتلي بتوتر اخويا فأنا علشان بحبها صدقتها بس بعدين اكتشفت انو مش اخوها وانها بتكلم عشيقها وكانت مختطة انها تاخد فلوسي وتهرب هيا وعشقيها فأنا كارجل حضرتك مقدرتش استحمل ده فاوجهتها واعترفت
كل ده وياسمين واحمد ووالدها تحت صدمة
احمد بغضب :اخرس يا …… انت كداب وأقسم بالله ماهسيبك
ياسمين من الصدمة لم تتحمل وقعت على الارض جري يوسف عليها بلهفه وخوف لم يكن يدرك مصدره ولكن تدارك نفسه .
فماذا سيحدث .
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب الحقيقي)