رواية جميله والصعيدي الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورهان
رواية جميله والصعيدي الجزء الحادي عشر
رواية جميله والصعيدي البارت الحادي عشر
رواية جميله والصعيدي الحلقة الحادية عشر
احمد شاف المسدج
احمد بيبص بدهشه وبيقرء بعيونه أنا في الصعيد و المفاجاه بقي هاجي اعيش في القصر عندك
جميله:في اي
احمد:لا لا مفيش أنا نازل الشركه سلام
جميله:سلام
احمد ماسك الفون بيرن
احمد:الو
ساره:كنت متاكده انك هترن ي بيبي
احمد:انتي عايزه مني اي
ساره :هعوز منك اي يعني دا انت مسكت الشركه يوم ولعت فيها
احمد: عرفتي ازاي
ساره بخبث:ههه دا انا بقولك نص ساعه واكون في القصر وهعيش في كمان
احمد:دا اللي هو ازاي مش فاهم
ساره:لما ترجع من الشركه هتفهم كل حاجه باي باي
وقفلت وأحمد بيفكر يعمل اي و جميله لو عرفت هتبعد فكر ياخد جميله برا القصر
احمد:الو ي جميلتي
جميله بدهشه :الو
احمد:أنا تحت
جميله:نسيت حاجه ولا اي
احمد:تؤ تؤ هاخدك معايا الشركه انهارده
جميله:ليه
احمد:علشان تكوني قريبه مني وكمان علشان تساعديني شويه
جميله:تمام هلبس وانزل
عند زين
أنا لازم اقول لجميله كل حاجه يمكن تطلع بنت حلال وتجبلي حقي
مجهول:عندك حق دي اتبهدلت من يوم ما جات هنا كفايه عليها كدا
زين:طيب لازم نفكر نقولها ازاي علشان مينفعش في الموبايل كدا ممكن متصدقش
في القصر
نزلت جميله وأحمد واقف بيبص عليها و حاطط ايده في جيبه و عينه ع جميله و بينظر بحب
جميله بكسوف :احم احم أنا جاهزه
احمد:ملكه انتي ملكه
جميله بكسوف وابتسامه:شكرا
في الشركه
جميله أعدت مع احمد و دخلت السكرتيره
السكرتيره :اهلا بحضرتك ي فندم
جميله:ميرسي
السكرتيره :الورق دا محتاج انك تبص عليه ي فندم
احمد :طيب سيبي الورق وهبقي اشوفه
السكرتيره حابه تغيط جميله
السكرتيره بتقرب من احمد:تؤ تؤ كدا الشغل هيطعطل
جميله بغيره :شدت منها الورق
جميله: اتفضلي وبتشاور ع الباب ولما الورق يخلص ابقي تعالي خدي
السكرتيره: تمام
احمد بضحك :بتغيري
جميله بتفكروهي مش فاهمه هي عملت كدا ليه وحبت احمد امتا
جميله :ها لا خالص
احمد:باين في عيونك ع فكره
جميله بتحاول تتجاهل كلام احمد وبتبص في الورق
جميله :انت فاهم بقي في شغل الشركه وكدا
احمد:اه زي ما فهمت عيونك كدا
جميله :خلاص بقي
احمد:بموت في كسوفك
جميله :انا عايزه اعرف الاسرار اللي انت مخبيها عني ي احمد
احمد قلق إن جميله بعد ما تعرف تبعد بس لازم يقولها كفايه كدا
احمد قام من ع الكرسي و اعد ع الكرسي اللي قصد جميله وبص في عيونها بخوف
احمد:اوعدني مهما حصل متبعديش عني
جميله:حاضر بس احكيلي
احمد:بابكي كان متجوز بس اتجوز واحده كانت شغاله في القصر ولما جدك عرف خرب الدنيا وقال ل ابوكي لازم يطلقها هو اتجوزها عرفي وابوكي كان لازم ينفذ كلام جدى وطلقها وبعد ما طلقها عرفنا أنها حامل جدك رفض يكتب الواد ب اسم عيله الهلالي و رملها فلوس تجيب مكان تعيش في وتصرف ع الواد
بعد سبع سنين الام توفت و الواد محدش عارف عنو حاجه وكان ابوكي متجوز مامتك وفي القاهره و مبيزلش الصعيد كتير بعد فتره ظاهر زين و طلب حقه و جدك رفض و لما انتي جيتي الصعيد وهو عرف حاول يأذيكي
جميله بتسمع بدهشه
جميله لنفسها لا مستحيل بابا يعمل كدا لا
جميله اغم عليها
احمد شالها و راحت لدكتور الدكتور :دا سبب شويه زعل بس وهتبقي كويسه
احمد اخدها و راحت القصر
الجد:في اي ي جميله باين عليكي تعبانه
جميله:لا أنا كويسه
الجد:فرحك انتي وأحمد بعد بكرا
جميله:تمام هطلع ارتاح شويه
الجد :طيب سلمي ع الضيفه الاول
بتنزل ساره بكل غرور وبتسلم ع جميله وأحمد
الجد:دي صديقة عبود وهتقعد هنا كام يوم و تحضر الفرح
جميله: اهلا بيكي وطلعت غرفتها
عبود :مش قولتلك قريباً سوف اجيب زوجتي المستقبليه هنا
احمد:بغيط لما نشوف زوجتك دي صديقتك زي ما جدك قال
عبود:عديها بقي
بعد مرور يومين ع ابطالنا
جميله قرارت تسيب جزء من فلوسها لزين و عزمت زين ع الفرح
جميله:صافي ي لبن
زين:حليب ي قشطه
وساره:حبت جميله جدا و قالت لنفسها مش هأذي قلب طيب زيها لأن جميله كانت بتعاملها بحب وحنيه و كفايه اللي هي شافته
يوم الفرح 💃💃💃
الكل مبسوط وبيرقص وأحمد كل شويه ياخد جميله في حضنه في وسط الرقصه
جميله:بحبك
احمد:وانا بحبك اوووي اوووي
الخلاصه الدنيا مش مستاهله انك تعمل غلط او تزعل حد منك ولو عملت غلط صلحه قبل ما تروح عند ربنا كل الناس بتغلط احنا مش ملايكه بس ياريت كلنا نسامح زى جميله و يكون قلبنا صافي و تكون النهايه سعيده دايما
بحبكم ويارب الروايه تكون عجبتكم
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنتي حقي)