رواية احببت شبح الفصل الثامن 8 بقلم ملك نزيه
رواية احببت شبح الجزء الثامن
رواية احببت شبح البارت الثامن
رواية احببت شبح الحلقة الثامنة
ملك : ادخل طب .
يوسف دخل بس شاف جزمه راجل عند الجزامه .
يوسف بزعيق : جزمه مين دي .
ملك بصت علي الجزمه و افتكرت .
فلاش باك :
ملك : اطلع بره يلا .
احمد : استني بس هقولك حاجه .
ملك بنرفزه : بقولك ايه اطلع بره بسرعه .
احمد : حاضر حاضر .
ملك : انت بتعمل ايه يلا اطلع .
احمد خرج من الباب و ساب الجزمه .
اند فلاش باك .
عند احمد :
احمد : oh my god نسيت الجزمه عند ملك ( بيتكلم انجليزي علشان يبان قد ايه هو روش 😂😂 ) انا هروح اجبها ( ونبي ما تروح و نبي ما تروح )
عند ملك :
يوسف بنرفزه : اتكلمي بتاعت مين دي .
ملك : ا…أن….انا هقولك اهو .
اللي قاطعهم صوت التخبيط .
يوسف بهمس : افتحي وانا هقف ورا الباب .
ملك : بس .
يوسف بص لملك بصه مخيفه .
ملك : حاضر حاضر .
ملك بصوت عالي : مين .
احمد : انا الدكتور أحمد .
ملك : في حاجه يا دكتور .
احمد لسه هيتكلم ملك فتحت الباب : اتفضل اتفضل .
احمد : انا نسيت الجزمه بتاعتي عندك الصبح ؛ في ايه انتي بتبصي كده ليه .
يوسف خرج من ورا الباب : الله الله الله انت ايه اللي خلي جزمتك تيجي هنا انت كنت هنا الصبح .
احمد بتردد : لاء ..
يوسف بزعيق : يعني هي الجزمه مشيت و جت هنا لوحدها .
احمد : لاء انا احكيلك .
ملك : انا بصراحه مش قدره اخبي اكتر من كده .
يوسف : احكي يا حبيبتي .
احمد أتدخل في نص الكلام : انا بحب ملك و حاولت مليون مره اني اكلمها و هي ترفض فأنت الصبح خبط فهيا فتحت و انا حاولت ادخل اتكلم معاها بس هي صدتني فانا خرجت و نسيت الجزمه .
يوسف : الكلام ده صح يا ملك .
ملك : اه صح .
يوسف : لو طلعتوا بتكدبوا متعرفوش ممكن اعمل ايه .
اللي قاطع كلامهم جت ليوسف مكالمه .
ملك : انت كذبت ليه .
احمد : هحكيلك بعدين .
ملك : انا عمري ما خبت اي حاجه عن يوسف و بسببك كذبت .
احمد : انا اسف بس انا عايز اقولك حاجه اول اما الناس اللي جابين دول يمشوا .
ملك : هستناك .
في مكالمه يوسف :
يوسف : الو يبني .
تيدي : الو .
يوسف : انت فين .
تيدي : انا قربت عليكوا اهو .
يوسف : طب يلا بسرعه احنا مستنينك بفارغ الصبر .
تيدي : قول لطنط مامت ملك اني معايا ثلاثه بنات .
يوسف: ايه ده انت عايز ملك تستضيف اربعه بنات ( بضحك ) 😂😂
تيدي بضحك : لاء هيبقوا خمسه ما انت كمان موجود 😂 .
يوسف : علي فكره ولا طنط ولا عمو موجودين .
تيدي : اومال هما فين .
يوسف : مسافرين .
تيدي : كان نفسي اسلم عليهم .
يوسف : لما تيجي نبقي نتكلم .
تيدي : انا خلاص تحت البيت و طالع .
يوسف : تمام يلا سلام .
يوسف بصوت عالي : تيدي طالع .
احمد : امشي انا طب .
يوسف : لاء والله خليك اتغدي معانا .
احمد : شكرا بس .
يوسف قاطع احمد : مفيش بس لازم تقعد .
احمد : طيب شكرا جدا .
الباب خبط :
ملك : يس يييييس يس يييييس مين .
تيدي : انا .
ملك فتحت الباب بفرح رهيب جدا و حضنت تيدي .
تيدي : عيب يا ملك انتي كبرتي .
ملك : والا عيب ولا حاجه انت وحشني جدا جدا .
تيدي : خلاص ابعدي علشان اسلم علي يوسف .
ملك بعدت سنه صغيره و فضلت متعلقه في ايد تيدي .
تيدي : ايه يلا يا يوسف انت كبرت كده ازاي .
يوسف : يسطا هو انت اللي صغرت مانت كمان كبرت اوي اهو .
تيدي : ملك ممكن تبعدي شويه .
ملك زي الاطفال : no nope none .
تيدي : انا معايا ناس .
ملك بصت بطرف عينها زي الاطفال : ايه ده جاسيكا .
جاسيكا : ازيك يا جميله .
ملك بوزت بوقها ببراءه : كده متسأليش عليا الفطره دي كلها ده حتي تيدي كان بيبعتلي علي النت .
جاسيكا : انا اسفه .
تيدي : انا معايا حد تاني .
دخلت جوني و هي شايله كل الشنط .
ملك بقرف : ايو مين جاب المقرفه دي هنا 🤢 .
جوني برخامه : والله ما كنت جايه لولا تيدي قعد يتحايل عليا .
تيدي : انتوا ليه دايما نائر و نقير كده .
يوسف حب يهدي الوضع : ازيك يا شبيه الولاد .
جوني بنرفزه : قلتلك مش بحب الاسم ده لو قلتوا تاني هقتلك .
يوسف : شبيه الولاد .🤪🤪
جوني رمت كل الشنط من أيدها و بدأت تجري ورا يوسف .
يوسف باختناق و هو بيجري : شب.يه…ال..و..لا…د .
جوني : لو جبتك هنفخك .
يوسف : شبيه الولاد 😛 .
فجاه سمعوا الباب بيخبط .
ملك : ادخل الباب مفتوح .
دخلت روز و هي عنيها في الارض و مكسوفه .
ملك : انتي مين .
تيدي : دي صحبتي الاخيره و دي مفاجاه ليكي خلتها تجي معايا لأنها نفسها تشوف مصر و كمان علشان تبقي صحبتي .
فجاه قاطعهم صوت .
احمد : احم احم انا هنا .
ملك : صحيح نسيت اعرفكوا ده احمد جاري و دكتوري في الجامعه .
تيدي : ازيك .
احمد : الحمدلله .
روز من اول اما شافت احمد و هي عينيها يكاد هتطلع قلوب.
ملك قطعت شرود روز .
ملك : ازيك .
روز : الحمدلله .
ملك بطفوليه : اوووف انتي ممله اوي اوي .
تدي : لاء لو خبطيها هتشتعل معاكي ( بتريقه ) .
روز سابتهم و قربت علي احمد و مدت ايديها : ازاي حضرتك .
احمد مد أيده : الحمدلله .
روز رفعت عينيها عليه و طلعت الموبيل و رجعت شعرها علي وره : ممكن رقمك .
ملك كانت هتموت و هي مش فاهمه ليه فقررت تعمل حاجه مجنونه دخلت وسط احمد و روز : لاء لاء الدكتور أحمد مش عندوا رقم .
احمد : بسس…
ملك قاطعت احمد و قالت : ايه يا ابني انت لسه رقمك بايظ هتديها رقم مين .
في اللحظات دي كانت جاسيكا قربت من تيدي .
جاسيكا بهمس : خلاص للاسف ضاعت منك .
تيدي بهمس : لاء لسه في فرصه .
تيدي بصوت عالي : ايه يا جماعه مش هتاكلونا .
ملك : اه صحيح يلا اقعدوا علي الطرابيزه و انا هجيب الاكل .
تيدي : لاء طبعا انا جاي اسعدك .
احمد : ودي تيجي خليك انت انت ضيف .
تيدي : ما انت ضيف زي زيك .
احمد : لاء .
تيدي : والله .
وبان أن تيدي و احمد هيمسكوا في بعض لحد اما يوسف أتدخل .
يوسف : انا اللي هساعد ملك اقعدوا انتوا الاتنين .
ملك خرجت بالكباب و الكفته و الطرب و الاستيك ؛ ملك راحت تقعد لقت احمد و تيدي قاموا في نفس الوقت و كل واحد قعد جنبها من ناحيه .
ملك : في ايه .
احمد و تيدي في نفس الوقت : انا بحب الكفته .
ملك : طب يلا بالهنا و الشفا .
تيدي مد أيده علي طبق الكفته و راح علي طبق ملك : اتفضلي انا عارف انك بتحبيها .
احمد اخد الكفتيايه : لاء للاسف ملك بطلت تحبها .
ملك : جماعه كفايه .
كل واحد بص في طبقوا و بدأوا بالاكل ؛ بعد الاكل .
ملك قعدت علي الكنبه و يوسف قعد جنبها و احمد و تيدي بدأوا يتسابقوا مين هيقعد جنب ملك الاول ( عارف كده لما تمد في الشارع بطريقه البطريق هما كانوا كده 😂😂 ) تأليف ملك نزيه .
بس تيدي قعد جنب ملك الاول .
احمد قرب عليهم و بص لملك : ممكن تتخري شويه عايز اقعد .
ملك : هو لازم هنا .
احمد : اه لازم .
ملك : انا قاعده جنب تيدي ؛ قولي بقي يا تيدي أنت عامل ايه .
احمد بص لملك : طب انا ماشي .
ملك : اتفضل .
احمد : ايه مش هتوصليني .
ملك قامت : اتفض…
ملحقتش تكمل كلمتها لأنها لقت احمد قعد مكانها.
ملك : ايه حركات الاطفال دي .
احمد : move your feet lose your set .( قوم تخصر مكانك ” الترجمه ” ) و نهي كلامه بانوا طلع لسانوا 🤪🤪 .
ملك : لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم .
كلهم قعدوا ساعات لحد اما الساعه جت ١٢ بليل .
ملك : ايه مش هتناموا .
تيدي : والله هموت وانام .
ملك : انت هتنام هنا في الاوضه دي و البنات هيناموا معايا ؛ و خد معاك يوسف .
احمد : وانا .
ملك : متطلع شقتك .
احمد : خلاص ماشي .
ملك خرجت تخرج احمد .
احمد : ملك انا عايز اقولك علي سر .
ملك : ايه .
احمد : تعرفي ليه انا كنت باجي عندك الاوضه و احيانا بنسي .
ملك : ليه .
احمد : …………………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت شبح)