رواية القاسي والمغرورة الفصل التاسع 9 بقلم هبة الله نصر
رواية القاسي والمغرورة الجزء التاسع
رواية القاسي والمغرورة البارت التاسع
رواية القاسي والمغرورة الحلقة التاسعة
يارا. السلام عليكم
الجميع . وعليكم السلام
محمد. يارا ايسل مش عاوزه تتكلم مع أي حد
يارا . ايسل قالتلي اجبلها الحاجات دي
محمد. ايه ده
يارا. دي مفاجاه
محمد. ماشي يا بنتي هي في غرفتها
يارا. تمام
عند ايسل
ايسل . ايه ده انا معنديش هدوم طويله ويارا اتاخرت
يارا . انا هنا
ايسل. واخيرا
يارا بحزن. ايسل سليم
ايسل . يارا مش عاوزه اتكلم عنه انا ضيعت وقت كبير فيه وانا بفكر ازاي انتقم منه واهملت كل حاجه في حياتي حتي عائلتي بس لازم تتغير وتنسي كل حاجه لو فكرت في الماضي مش هيتغير صح
يارا بابتسامه. اه
ايسل. يلا تعالي ساعدني علشان اغير غرفه الملابس
يارا. يلا
بعد حوالي ساعتين
ايسل بتعب. واخيرا
يارا . يلا سلام
ايسل . رايحه فين
يارا .هستناكي معاهم
ايسل . ماشي
بعد وقت
ايسل نزلت وكانت لابسه دريس اوف وايت وطرحه
وكانت قمر
محمد. بسم الله ما شاء الله وباس رأسها
مراد حضن أخته وباس رأسها. . بسم الله ما شاء الله قمر يا سيلي
ايسل حضنته . شكرا يا احلي مراد
يارا. يلا هنتاخر
مراد . هتروحي فين
ايسل . دار الايتام مرحتش من زمان
مراد. ماشي هوصلك
ايسل . تمام
عند سليم.
في التليفون
الشخص . هي خرجت دلوقتي مع اخوها
سليم. خليك مراقبها ومتسبهاش تانيه واحده فاهم
الشخص . تمام
سليم لنفسه . هخليكي تسامحني يا سيلي
ميرا. لسه بتفكر فيها
سليم. بغضب . ميرا اطلعيي بره
ميرا بزعيق . لو بتحبها اتجوزتني ليه من الاول ومثلت انك بتحبني لييه
سليم بغضب .
يارا بصدمه . ايه
عند ايسل
مراد. ايسل رني عليا اول أما اتخلصي تمام
ايسل بابتسامه .حاضر
ايسل . يارا يلا
يارا . ماشي
عند سليم.
ميرا بصدمه . ايه
سليم بغضب. اتصدمتي ليه انا كنت بقرب منك علشان اعرف مين اللي قتل جاسر
وانتي عارفه احنا اتجوزنا ازاي
ميرا بخوف. بس انا مش عارفه مين اللي قتله
سليم .
عند ايسل
ايسل ويارا قضو وقت كبير مع الاطفال وكانو بيلعبو معاهم ومبسوطين وبعد ساعات مراد وصل يارا لبيتها وهو وايسل وصلو للقصر
ايسل ومراد. السلام عليكم
الاب والام. وعليكم السلام
الام . ايسل يلا علشان الغداء
ايسل باست راس والدها ووالدتها . حاضر هصلي الاول
الام بابتسامه . ماشي يا حبيبتي
بعد وقت علي الغداء
ايسل . بابا انا هروح الجامعه بكره مرحتش من اول أما سليم جه وبعدين افتكرت اول أما شافت سليم وهي في الجامعه وازاي كان بيزعقلها وخدها للبيت غصب
مراد فهم انو هي بتفكر في سليم.لا يبنتي هتروحي فين هتسقطي السنه دي
ايسل . ليه بقي
مراد. الامتحانات قربت وانتي مفتحتيش كتاب(دي انا)😂
ايسل . وانت عرفت ازاي شوفتني وانا بذاكر لا مش عارفه ليه بتشوفوني في كل الأوقات ما عدا المذاكره (وانا والله بيشوفنيش غير وانا ماسكه التليفون)
محمد. خلاص انتو الاتنين ماشي يا ايسل السواق هيوصلك بكره
مراد. دي اخر سنه يا سيلي عاوزك تبقي احلي دكتوره في الدنيا
ايسل . إن شاء الله يلا تصبحوا على جنه
الجميع. وانتي من اهلها
في المساء
حوالي الساعه ١٢
فيه شخص كان ليحاول يدخل القصر من الباب الخلفي
وطلع علي غرفه ايسل
كانت ايسل نايمه
الشخص قعد جمب ايسل
سليم مسك ايديها. وحشتيني اوي يا سيلي اكيد لما تعرفي الحقيقه هتسامحيني وباس رأسها
ايسل صحيت وشافته وهو بيبوسها
ايسل وقته
ايسل بزعيق . انت بتعمل ايه ودخلت هنا ازاي اطلع بره
سليم. سيلي اسمعيني
ايسل . مش عاوزه اسمع اي حاجه واطلع بره مش عاوزه اشوفك تاني فاهم
سليم. هتسامحيني أما تعرفي الحقيقه سلام
ايسل . كذاب ومخادع الساعه ١٢هصلي قيام الليل
في التليفون
غسان . سليم احنا عرفنا مين اللي قتل جاسر
سليم. ايه انا جاي فورا سلام
التفاعل قليل اوي هيا الروايه مش عجباكم
تتوقعوا مين جاسر ومين اللي قتله وازاي ميرا وسليم اتجوزه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية القاسي والمغرورة)