رواية أنت لي الفصل الثاني 2 بقلم منار همام
رواية أنت لي الجزء الثاني
رواية أنت لي البارت الثاني
رواية أنت لي الحلقة الثانية
بقا كل دا يطلع منك يا ست دا انا بنتك ولله حتا تمام
المتخلف دا مواقف عادي بس مفكرني هقعد اعيط وتفرج عليك وانت بضيع مني دا عندها.
طلعت
: اي دا يا جماعه مين هيتجوز
ادهم: لا مش جواز مرا وحده انا هروح وقعد معاها في نصيب يبقا خير وبركه مفيش خالص
رضوي: اه وماله. يلا علشان الفجر بيأذن.
قمنا نصلي وانا بدعي ربنا انه يكون من نصيبي. دي دعوه 18سنه اكيد ربنا هيستجاب
تاني يوم
رضوي: ماااااما انا عايز اجيب لبس العيد
: انا ما عنديش بروكب امشي وراكي في المحلات خدي ادهم بعد الفطار روح هات اللي انت عايزاه
رضوي: اخس عليا يا ست الكل الف سلامه لا اخد ادهم اكيد
فتحلي الباب وهو باصص في الفون ودخل.
: ماما بتقولك تعاله معاي نجيب لبس العيد علشان هي تعبانه.
ادهم: لازم يعني لبس عيد.
رضوي: اه لازم
ادهم: ماشي يا ستي خمس، دقايق البس بس انا مش عارف هخلص منك امتا
. علي قلبك يسطا العمر كله.
ماشيين في الشارع وهو ماسك ايدي وباصص في التليفون. الظهر كدا خايف عليه اتوه 🧎🏻♀️
رضوي: حلو دا
رفع عيونه من التلفون القاك نظره سريعه
: لا ضيق… ورجع بص في الفون تاني
رضوي: يوووها لا حلو وعجبني.
قفل التلفون وشاله في جيبه وبصلي بتحدى
: لا ضيق يا رضوى لو جبتيه شوفي مين هخراجك يوم العيد..
رضوي: يووووها انت بتستغل عشان ماما مش بترضه تخليني اخرج يوم العيد غير معك.
ادهم: اه ويلا اتمسي.
ادناء جيبلي كسوت العيد ادناء ايوه انا كان نفسي في ادناء بس مش كسوه العيد.
ادهم: مالك
رضوي: مفيش.
لقيته ابتسم ومسك ايدي علشان نعدي الشارع.
ادهم: تعالي تعالي بس
هو عارف يصلحني ازي
رضوي: عارف يا ادهم احلى حاجه في ايس كريم المانجا ما فيهوش بذر
بصلي بقرف ورجع بص قدمه.
ياااها ولله الجو جمل انت ولي بتحبه مشين في الشارع بعد الفطار وايس كريم وماسك ايدي..
مسكت الايد لانه اتعود من وحنا صغيرين كل ما كانت ماما تبعتنا نجيب طلب من تحت يمسك ايدي
خلاص بقت عاده عنده انا عارفه دلوقتي انه ماسك ايدي ويمكن مش وخد باله….
رضوي: هو انت عايز تتجوز بجد
ادهم: عادي
رضوي: اي هو الي عادي
ادهم: مش فارقه اوي معاي الموضوع دا يعني ان بس فكرت في كلام خالتي لاني فعلاً محتاج وحدها بدل ما انا متقل عليكم وعلطول شيلين همي
متخلف. قلتها في سري وسكت…..
وقفت فجاء قدم الجامع الي جنب البيت
لقيته بصلي
: وقفتي ليه.
رضوي: بقولك اي بما ان العشاء فاتنا ادخل صلي هنا وانا هاروح اصلي في البيت
ادهم: اصليه بكره انا تعبان دلوقتي.
رضوي: هم خمس دقايق ما تبقاش كسلي يا ادهم ويا عم مش ضروري تصلي التراويح صلي العشاء بس
ادهم:اوووف خلاص يا رضوي روحي انتي.
………
رضوي: اي رايك يا ماما حلو
: زي القمر يا حبيبتي.
رضوي: علي فكره يا ماما ادهم الي دفع تمنه ومرضيش يخد مني فلوس
: خلاص مش مشكله هتشوفه انا
قالتهالي وهي عماله تلف في الشقه بتدور على حاجه
رضوي: بدوري علي اي يا ماما
: الجزمه بتاعتي ما شفتهاش
فضلت الف قدم المرايه وشووف لادناء
: كانت تحت السرير بس رايحه فين.
: رحين نشوف بنت عمك فتحي لاادهم. اه صحيح اطلعي قليله امي خلصت.
رضوي: نعم!!!!
: اي هو الي نعم بقولك اطلعي ناديه
رضوي: تمام
قلعت أدناء ولبست الشبشب و طلعت خبطت على الشقه بتاعته. ودخلت
كان لابس بدله زي الي في الصوره وقف بيصفر يضبط شرعه قدم المرايه.
ادهم: خالتي خلصت
مسمعش مني اي رد
بس فجاه بص ليا لما لقينى قفلت الشقه بالمفتاح ورميت المفتاح من تحت الباب
ادهم: اي الي عملتيه دا….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنت لي)