روايات

رواية تزوجت تلميذتي الفصل العاشر 10 بقلم علياء سليمان

رواية تزوجت تلميذتي الفصل العاشر 10 بقلم علياء سليمان

رواية تزوجت تلميذتي الجزء العاشر

رواية تزوجت تلميذتي البارت العاشر

رواية تزوجت تلميذتي
رواية تزوجت تلميذتي

رواية تزوجت تلميذتي الحلقة العاشرة

مين حب مين
ومين ضحى بحياته سنين
وشفت احنا وصلنا ل فين بسبك يا اللى قلبك مات 💔
ذهب بها مسرعاً إلى المستشفى
مروان: خير يا دكتور طمنى مالها
الدكتور:مش تقلق ي استاذ هى عندها هبوط حاد لأن واضح أنها مش تغذت كويس الفترة إلى فاتت واحنا ركبنا لها كليكوز وهى شويه وهى تكون كويسه
مروان: تمام يا دكتور
بعد مرور 3 ساعات
مروان: ادخلى
همس: أبعد عنى
مروان: حاضر ها بعد
زمان غلطت لأنى حكمت عليكى من غير ما اسمعك
وأنتى راجعتى قرارتى الغلط دة تانى
همس:غلط أى يا استاذ مروان هى مش خطيبتك

 

 

مروان: أولا مش من حقك تعقبينى على ماضي أنتى مش كانتى معايا فيه
همس:لى هى مش لسه خطيبك لحد دلوقتي
مروان بغضب: لا مش خطيبتى افهمى بقى
همس: اممم سبتها عشان تنفذ وصيت جدك مش صح
مروان:تعرفى أنا ها حكى لك بس عشان اعرفك أنك غلللللط
… أخذ نفس عميق ثم قال
كان عمرى ثمن سنين طفل صغير محتاج ل حد يرعى ويحتوي لكن أنا مش لقيت ده مش لقيت غير أيد أمى بتسحبنى ل بيت أهله وبقيت أنا الضيف اتقيل عليهم صح هما مش قاله ده لكن كانت بشوف ده في أفعالهم انجبرت أكون شئ بيحرك انجبرت أنى أنفذ لهم رغبتهم مقابل أنى أعيش جورى دى بنت خالى البنت الوحيده المدلل إلى كل طلبتها أوامر جورى قالت أنا بحب مروان إذن مروان أصبح ملك جورى ونخطبت لها رغم عنى من تاني يوم الخطوبه فضلت الح على أمى ليل ونهار في كل ثانية عشان توافق أرجع مصر
وخير وافقت وأخيرا رجعت بالبلدى وراجعت ليا روحى من جديد أول ما جدى قال انجوزك مش تردد لحظه وفقت وبدأت اتمسك بى أى حاجة تخلينى ابقى في البلاد دى ..ويوم ما راحت دبى رواحت عشان أنهى كل حاجه وقتها خالى قالى
يا مراتك يا أمك لو اخترت أمك تبقى تفضل هنا وتجوز جورى لو أخترت مراتك يبقى طلع من هنا وتنسى أن لك أم
يومها ردت قولت أنا ها ختار مراتى وامى ها عرف ارجعها أذى
تعرفى وقتها اخترتك لى مش عشان أنتى وسيله تخلينى افضل هنا ولا عشان وصيت جدو . لأ … عشان …حبيتك …حبيتك يا همس…
بقلم Aliaa Elhalafawy
كانت همس تسمع الكلام بذهول معقول مر بكل ده معقول أنا ظلمته
همس: مروان….. أنا …. أنا ..مش عارفه والله
مروان:يوم ما جدو مات قولت لك عمرى ما ها بعد عنك إلا لما أنتى تقولى أبعد
وانتى قولتى ده وأنا لسه عند كلامى
همس ببكاء: مروان .. لأ لأ . أنا مش كان قصدى كده أنا كانت فاهمه كل حاجه غلط وبعدين.. لأ مش معقول ها تبعد بعد كل ده

 

 

مروان: همس لو سمحتى كل واحد مننا محتاج شويه وقت مع نفسه .. أنا ها نام فى الاوضه إلى تحت ل فتره كده
قال كلامه ونسحب تركهى تبكى
_
‏يؤسفني هذا البُعد، تؤسفني كل المسافات التي حالت بين قلبك وقلبي.💔
بعد مرور أكثر من 10 أيام
مروان لا يتحدث مع همس إلا في نطاق الطلب فقط
وهذا جعل همس حزينه جدا
في صباح يوم جديد 🌅
على الفطر
همس: مروان
مروان ببرود: نعم
همس:مش تعرف حاجه عن نتجتى
مروان: أحتمل بكره تظهر
همس:طيب …. أنت رايح المدرسة انهارده
مروان:اه
همس:ها تأخر
مروان:مش عارف لسه ها عدى على الشركه
همس:طيب حاول ترجع بدرى
مروان: أن شاء الله
وسبها وقام ماشى
همس وهى تتحدث مع ميرنا
همس:يا ميرنا ده بقى واحد تانى خلاص ولا بيتكلم إلا على قد اسوال
وبعيددد أوى عنى رغم أنه قريب وده مموتنى
ميرنا : أهدى يا حبيبتي مروان بيحبك وكيد شويه وقت وها يرجع زى الاول واحسن
همس: يارب يارب يارب يا ميرنا
في المساء كان مروان جلس فى عرفته ونظر إلى الهاتف
همس: ممكن ادخل
مروان ببرد: في. حاجه

 

 

جت وجلست جنبه على السرير وسحبت التليفون من أيده
مروان:هاتى التليفون لو سمحتى
همس بعيون حزينه: مروان بص اضربنى اقتلنى أعمل فيه أى حاجة بس ما تعملنيش كده الله يخليك أنا تعبت مش عاد فيا حيل أبدا كل ده لأنى غلطت ومش سمعتك أنا كانت في موقف لا يحسد عليه واحدة جايه تقولى جوزك خطيبي المفروض أعمل أى مروان
مروان: كانتى فكرتى في ده قبل ما طلبى الطلاق وتمشى
همس بانهيار بعد ما فاض بيها الأمر
همس:ماشى يا مروااااااان أعمل إلى يريحك
قامت مسرعاً ولكن أوقفه يد مروان وسحبه إلى أحضانه في حضن حزين جدا
مروان: أنا مقدرش أبعد عنك أنتى روحي ♥️
بقلم Aliaa Elhalafawy ✍️
” كل لحظة حزن خلفها لحظات من الفرح و المسرة ، إياك أن تحزن ما دام الله هو المدبر لـ حياتك.”♥.
بدأت حياتهما في استقرار
وحب من قبل الطرفين
كانت الساعة 10 صباحا
مروان: همس ي همس همسسسس
همس بنوم: امممم
مروان: قومى يا حبيبتي نجنتك ظهرت
همس بخوف شديد: أى يلهوى ي رب خدنى ي رب
مروان: ههههههههههه يخربت ام جننك أهدى بس أنا شاء الله خير
همس:يا رب يا رب يا رب
مروان: دقيقه ها دخل رقم جلوس
مروان بقلق هو الآخر: أستر يا رب
همس: يا رب خير ي رب 🙏
( اصعب لحظه في حياة أى حد بكل معنى الكلمة)
مروان: أيوه
همس:أى🥺
مروان: همس ال***** (الإسم ولقب)
مروان:96% اللللللللله
همس ببكاء: اااااااه الحمدلله ألف حمد وشكر لك يا الله
مروان وهو يحتضن: ألف مليون مبروك يا روحي
همس: الله يبارك فيك يا حبيبي اااه أنا مش مصدقه وقسم بالله أنا ها داخل هندسه
مروان: أحلى مهندسه دى ولا ايه 😉♥️😂
همس وهى تجرى: ميرنا ميرنا

 

 

ألو أيوه طمنيني
ميرنا: طمنيني أنتى
همس: أنا الحمدلله 96% وأنتى
ميرنا: وأنا 93% اووووو مبروك علينا
همس:اللللللللله خالص حلمنا بقى حقيقة
ميرنا: قلبي ها يقف من الفرحه والله
وحيات قلبي وافراحه ما لقيت فرحان في الدنيا قد إلى فرحان بنجاحه
(اللهم ما هذا الفرحه لكل من يتمناها 🙏🥺♥️)
بقلم Aliaa Elhalafawy ✍️♥️
‏إنـيّ احُبـك حُبـًا تجاوز حـبهم ، احببـتك بروحيّ وَ قلـبيّ ثم اڪتفيت بك ♥️
تمر الايام وشهور♥️
مروان:, همس قومى خلينا نروح ل دكتور
همس: في اى يا حبيبي دول شويه برد مش مستهل
مروان: شويه برد أى أنتى من امبارح وأنتى مش كويسه
همس: أنا دلوقتي ها شرب ينسبون وها كون تمام
مروان:قومى بقى يلا إحنا مش ها نخسر حاجه يلا بقى
عند دكتور
دكتور:اطمن ي استاذ المدام تمام
مروان:,, أذى يا دكتور دى من امبارح و هى ترجع ومش قادرة تكل أى حاجة
دكتور:ده طبيعي
المادم حامل
مروان بزهول،: أى … أنت يعني أنا… أنا ها كون آب
همس: وأنا ها كون أم 🥺
مروان بفرحه شديد: مبارك علينا ي روح قلببببببى
بعد مرور 9 اشهر

 

 

في حديقة المنزل
كانت همس أصبحت بلوووون
همس وهى تضع يدها على بطنها: حبايب قلبي من يومين بس عرفت أنى حامل في توام فرحتى بيكم بى الدنيا انتوا ها تجو تنوره حياتي انتوا عوض الله الجميل مش عارفه ها كون معاكم في حياتكم كتير ولا لأ بس أنا مطمنه لأن عندكم أب مثل الملاك وكمان ها زرع جوكم الحب إلى ها يخليكم تتجوزه أى شىء أن شاء الله تكون حياتم أحلى من حياتى بكتر
مروان: طبعا لأن أنتى أمهم
همس: أى ده أنت هنا من أمته
مروان:من بدرى خدى اشربى العصير
همس:اااه تسلم
مروان: أن شاء الله يجوا على الدنيا بخير وسلام
همس: أن شاء الله يا حبيبي
أبقى دائما على أمل أن الله سوف يعوضك عن كل شيء ♥️♥️
وصلنا ل نهاية مشوارنا معنا
اتمنا أن تكون نالت اعجابكم

تمت..

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت تلميذتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى