روايات

رواية معذبي الفصل السادس عشر 16 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي الفصل السادس عشر 16 بقلم رانيا عصمت

رواية معذبي البارت السادس عشر

رواية معذبي الجزء السادس عشر

رواية معذبي
رواية معذبي

رواية معذبي الحلقة السادسة عشر

مالك فتح الباب ومروة اتخضت ورجعت لورا بسرعه هيثم اتعدل وبص لمالك ببرود وكأن مفيش حاجه
مالك بحده….اي اللي بيحصل هنا وانت مين ومين اللي سمحلك تدخل
هيثم…لا انا من ناحيه مين اللي سمحلي ادخل فانا ادخل المكان اللي يعجبني مش هاخد اذنك احب اعرفك بنفسي انا المقدم هيثم وقريبا هكون زوج اختك
مروة فتحت بوقها بصدمه من بجاحته ومالك بص ليه بعصبيه
مالك….ومين قالك اني موافق اصلا
هيثم قرب منه وعدل ليه لياقه قميصه…واي اللي يخليك ترفض
مالك…اسباب كتير ولو سمحت ممكن تخرج
مالك لف لمروة اللي الدموع كانت في عينيها وقرب منها بلهفه وشوق
مروة اول ما قرب منها اترمت في حضنه
مروة بدموع….هونت عليك كل السنين دي

 

 

مالك بيمسح علي شعرها بحنان…هشش بس اهدي انا جنبك
هيثم كان واقف ونفسه يمسك مالك يرزعه قلم من غيرته عليها
هيثم بغيره وعصبيه….خلاص يا اخ انت استحليتها ولا اي
مالك بطرف عينيه….اختي وبعدين انت لسه واقف ليه
هيثم…..طيب ابعد عنها الاول
مالك….حاجه متخصكش اخ واخته انت اي اللي حشرك
هيثم طلع السلا”ح من وراء ضهره وبص لمالك وهو بيمثل انه بينضف السلا”ح…..انت عارف احنا بنعمل اي بن”قتل اللي بيزعجنا بدون ادني تفكير تحب تجرب
مروة بخضه ورقه…..هيثم
هيثم بحب….اي يا قلب هيثم ارتاحي انتي ياقلبي
مروة اتكسفت وخدودها بقيت حمرا من الخجل
مالك بحده….بقولك اي يا جدع انت دي اختي يعني انا االلي اقول اي اللي ينفع ليها واي اللي مينفعش
مالك لف لمروة….وبعدين انا جاي اخدها عشان اعوضها عن السنين اللي بعدت عنها فيها
هيثم….تاخدها فين لمؤاخذه….
مالك….هاخدها معايا فرنسا….مروة بصت ليه بصدمه
هيثم اتكلم ببرود….ومين قلك انها هتسافر معاك
مالك بص لمروة….اكيد هتسافر معايا
هيثم لف ليها ومنتظر ردها
_____♡_____

 

 

عند سلوي بعد ما اطمنت علي مروة من ياسين وقلبها ارتاح جتلها دعوه علي حفله واحده صحبتها بمناسبه عيد ميلادها
سلوي واقفه قدامه المرايا بتظبط شعرها اللي لمته علي شكل كعكه وكانت لابسه فستان احمر لحد الركبه وعاري الاكتاف وفي فتحه من الضهر كبيره…..
خدت تلفونها وشنطتها ونزلت ملقيتش حد فخرجت وركبت مع السواق
سلوي وصلت الحفله ودخلت وقدمت الهديه لصحبتها اللي سألتها عن مروة…سلوي اعتذرت بالنيابه عن مروة وانها مش هتقدر تحضر
سلوي وقفت لوحدها لحد ما جاء معتز وده الشاب اللي ضربه عمر وبص ليها باعجاب….
معتز….زي القمر يا سلوي
سلوي بعمليه….شكرا ده من ذؤقك
معتز واقف معاها وبيحاول يفتح مواضيع
معتز…..اي رايك نرقص
سلوي كانت هتعترض لانها فعلا مش طايقه معتز
بس اتحرجت لما لقيت البنات صحابهم سمعوا كلامه وهو بيقولها ترقص معاه وباصين منتظرين رد فعلها
سلوي لسه هتمد ايدها…. لقيت حد معدي جمبها وبيشدها وراه
عمر سحبها عليه جامد واتكلم….انتي بتعملي ايه هنا واي اللبس ده
سلوي مردتش عليه ولسه هتمشي عمر سحبها ليه ولف ايديه حوالين خصرها والموسيقي اشتغلت وبدء يرقص معاها وهو من جواه نار
_____♡_____

 

 

عند شمس قاعده بتفكر في كلام شهاب وكلام عمر
فلاش باك
شهاب….عمر عمره ما حبك ولا هيحبك عمر واخدك لعبه يحركها زي ما هو عايز
اوعي تفكري انه طلب ايدك من حبه فيكي لا عمر بيعاند نفسه بس انا وانتي وكلنا عارفين ان عمر بيعشق مش بيحب انا قولتلك اني بحبك ومستحيل اسيبك لحد غيري ولو علي موتي فاهمه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية معذبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى