روايات

رواية قدري ومكتوب الفصل الأول 1 بقلم مروة غالي

رواية قدري ومكتوب الفصل الأول 1 بقلم مروة غالي

رواية قدري ومكتوب الجزء الأول

رواية قدري ومكتوب البارت الأول

رواية قدري ومكتوب
رواية قدري ومكتوب

رواية قدري ومكتوب الحلقة الأولى

المأذون: إن أبغض الحلال عند الله الطلاق

سيف: خلاص ياعمي الشيخ انا مستعجل وعندي شغل أنا موافق على الطلاق وهي موافقة مش كدا يا قدر

قدر: ……..

فلاااااش باااك

سيف: يووه دي بقيت عيشة تطهق انا خلاص مابقتش طايقك ي قدر

قدر: ليه يا سيف انا عملت اي لكل دا وأنت الي بتقولي كدا فين حبنا

سيف: يوه كل ما تتكلمي تقولي حبنا انا زهقت عايشين في ملل الأيام شكل بعضها ومافيش حاجه بينا مميزة حتى كمان مابتخلفيش أفضل معاكِ ليه أنا

قدر: أنت بتعايرني ي سيف عشان مابخلفش عشان حاجه بتاعة ربنا وفين وعودك ليا انك هاتفضل جمبي كل دا راح

سيف: كفايه كلام بقا انا خلاص هاطلقك واتجوز بنت مديري مش زيك نكديه كدا انا خارج أرجع الاقيكي مش هنا

بااااااااااك

المأذون: يابنتي أنتِ مابترديش ليه

قدر: ها أنا موجوده اهو ماشي انا موافقة على الطلاق

سيف: حلو يلا ياشيخنا

وخلص المأذون وسيف رمى اليمين على قدر

سيف: أنتِ طالق طالق طالق يا قدر

غمضت قدر عيونها وبتعيط مش مصدقه ان اكتر شخص حبيته ووقفت في وش أهلها عشانه يعمل معاها كدا

عبد الرحمن الاسيوطي: تعالي يا قدر تعالي يا حبيبتي ادخلي اوضتك وارتاحي

قدر بدموع وشهقات شديدة

قدر: حياتي ادمرت يا بابا انا عايزة اموت

عبد الرحمن الاسيوطي: اهدي يا قلب بابا انا هاخدلك حقك من الك* لب دا

دخلت قدر تبكي في اوضتها لحد ما نامت

في أمريكا

ادم: الو يا عمي عامل اي

عبد الرحمن الاسيوطي: ازيك ي ادم واحشني اوي هاترجع امتى يا ادم انا محتاجك معايا هنا في شغل

ادم: مانا كنت بتصل بيك عشان كدا انا راجع بكرة ياعمي

عبد الرحمن الاسيوطي: فرحت اوي ي ادم هاجي بكره ان شاء الله أنا وقدر نستقبلك

ادم: قدر اي يا عمي هي قدر فكراني دي متجوزه دلوقتي

عبد الرحمن الاسيوطي: لاء ي ادم قدر اطلقت النهارده

ادم: اي ازاي يا عمي دي هي وسيف بيحبوا بعض في اي

عبد الرحمن الاسيوطي: دا موضوع بقا ي ادم ان شاء الله لما تيجي بكره هاحكيلك

ادم: ماشي يا عمي مع السلامه

عبد الرحمن الاسيوطي: الله يسلمك يا حبيبي

ادم: ياااه قدر اطلقت حب عمري الي عشت بحلم بيها ويوم م اتخطبت سافرت يا تارا عاملة اي يا قدر دلوقتي وحشتيني اوي يا قدري

كيارا: قدر مين ي ادم بيه

ادم: أنتِ ازاي تدخلي عليا المكتب من غير ما تخبطي

كيارا: انا خبطت بس حضرتك ما خدتش بالك واضح

ادم: طيب عايزة اي دلوقتي

كيارا: في فون جالك من واحد بس ماقلش اسمه وقال ابلغ حضرتك

ادم: وريني كدا

طب اخرجي أنتِ واجهزي عشان هنسافر بكرا مصر

كيارا: تمام

ادم: الو مين معايا

مجهول: أهلا ب ادم بيه عرفت إنك نازل بكره مصر هاتنور

ادم: انت مين وعرفت منين

مجهول: انا إلي هادمرلك حياتك انت وعمك وعيلتك كلها ي ابن الاسيوطي

ادم: انت…. الو الو

استووووووووب نعرفكم بقا بالشخصيات

قدر: عندها 26سنه خريجة إعلام اتجوزت سيف وهي عندها ٢٤ سنه كان في بينهم قصة حب لكن زي م انتو شفتوا كدا

سيف: جوز قدر سابقًا يعني بعد ما طلقها عنده 28 سنه رجل أعمال

عبد الرحمن الاسيوطي: والد قدر رجل اعمال كبير اوي بس عنده عدوات كتير ما عندوش غير بنته قدر بس وبيحبها اكتر من اي حاجه

ادم: ابن عم قدر كان بيحبها اوي ولما قدر اتخطبت لسيف سافر على امريكا ادم عنده 28 سنه أكبر رجل أعمال في امريكا

كيارا: سكرتيرة ادم وبتحبه بس هو مش بيحبها

باااااقي الشخصيات هانتعرف عليهم فيما بعد في الاجزاء القادمه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

الرواية كاملة اضغط على : (رواية قدري ومكتوب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى