رواية عشق المالك الفصل الثلاثون 30 بقلم مروة موسى
رواية عشق المالك الجزء الثلاثون
رواية عشق المالك البارت الثلاثون
رواية عشق المالك الحلقة الثلاثون
بعد انتهاء الحفل وكان الكل فرحان وخصوصا أبطالنا
كل واحد فيهم راح يرتاح مع زوجته
زين مع ورد في الغرفة
زين بخبث: أظن بقيتي ليا وبس
ورد بحدة : اسكت ي زين
زين : زين اي بس بقي دا انا صبرت ونولت
ورد : شوف الواد كأنه حارب عشاني
زين : طب تعالي احكيلك انا حاربت ازاي وذهبوا في عالم خاص بهم
مالك كان طالع مع عشق
محمد : رايح فين
مالك : طالع انام ي عمي
محمد : ومراتك دي
مالك ببرود : مالها
محمد : ليها حق عليك
مالك بجمود : وانا مستغني عنها وعن حقي وطلع وسحب ايد عشق وسط اللي واقفين
معتز : معلش ي بنتي بس لحد ما يتعود عليكي
نيرة بتمثيل: ماشي ي عمي
مالك فوق في غرفته مع عشق
عشق : ليه كدا ي مالك
مالك : ليه اي
عشق : نيرة بقت مراتك علي فكرة
مالك بخبث وبيقرب منها : يعني انتي موافقة اني ابات معاها
عشق : ايوا
مالك : مش هتزعلي لو حد شاركك فيا
عشق : لاء
مالك : متأكدة
عشق : ايوا
مالك : طيب وكان هيخرج بجد
عشق بسرعه : مالك
مالك : مش انتي بتقولي انها مراتي
عشق خبطته في كتفه وهو شدها لحضنه
مالك : كنتي قمر النهاردة
عشق بهمس: شكرا علي إنك وقفت معايا وخليتك تبقي ولي أمر اختي
مالك بحب : انا اعملك اي حاجة المهم تكوني مبسوطة
عشق بحب ايضا: الله يخليك
مالك : هو ممكن الحب اللي بعد خناق واللي بعد عداوه يبقي حب حقيقي
عشق : احسن حب الحب اللي بيجي بعد عداوة دا
مالك بخبث: يعني انتي ممكن تحبيني بعد العداوة اللي بقت بينا
عشق : لاء
مالك بضحك : أمال حضرتك في حضني ليه حالن
عشق كانت هتبعد ولكن مالك شدد علي حضنها
مالك : ممكن اقولك علي حاجة
عشق : لاء
مالك بضحك : ليه
عشق: كدا وابعد بقي عشان اتوترت
مالك : حد يبعد عن حضن حبيبه
عشق: حبيبه؟؟
مالك : ما انا قولت اقولك علي حاجة
وهمس في أذنها: بحبك ي عشق
وهنا بقي البطلة بتاعتنا اتنفست بصعوبة ودقات قلبها بقي عالي
مالك: اهدي ي عشق
عشق : حاسة أني مش عارفه اخد نفسي
مالك بهمس تاني: دا كله عشان قولتلك بحبك
عشق : ايوا
انت بجد واعي لكلامك دا
بقلم مروة موسي
مالك : ايوا وبقي صوته عالي وتقريبا لو كان حد معدي من قدام الاوضة كان سمعه وهو بيقول بحبك ي عشق
عشق : هس اسكت هتفضحنا
مالك : أنا فرحان اني لقيت حد يحبني واحبه
عشق: بس انا مش بحبك
مالك : عشق
عشق بضحك : بحبك ي مالك
مالك فرح جدا وشالها ولف بيها وكانوا اسعد اتنين في تلك اللحظة
مالك : مكنتش متخيل اني احبك
عشق: ممكن تعوضني عن اللي فات
مالك : أنا هكون عوضك
عشق بحزن : مالك انا
مالك قطع كلامها : عارف انك استحملتي كتير واتظلمتي كتير ومفيش زعل تاني ي عشق
عشق : هتثق فيا زي ما وثقت فيك
مالك : انتي كل ثقتي ي عشق
عشق جريت كأنها بتستخبي فيه ولقت امان في حياتها
( اهو الرواية بقت اكتر جمدان اهو الناس الرومانسية المسنجلين اخباركوا اي😂)
مالك : تحبي نخرج ؟
عشق : حالن ؟
مالك : دا احلي خروج حالن مع حد بتحبه
عشق بضحك : اممم مالك كدا مش مرتاحة ليك
مالك بضحك : والله ي بنتي مش قصدي حاجة حابب نفضل فرحانين مع بعض شوية
عشق : هو انا ممكن اقولك علي حاجة بس متضحكش عليا
مالك : اتفضلي سامعك
عشق بكسوف: عاوزة اروح الملاهي
مالك بضحك : بس الوقت متأخر يس والله لنروح يلا بينا
وفعلا كان حد صحبه مالك بعض منتزهات للاطفال منهم ملاهي كبيرة اتصل بيه يفتحها ليهم مخصوص
خرجوا ونيرة شافتهم وكانت واقفة تقريبا الدم بيغلي في عروقها
دخلت واتصلت علي شخص ما
نيرة في التليفون: عوزاك تقتلها فاهم
الشخص: لاء المرة اللي فاتت لما كانت رايحة الصيدلية طلعت ذكية وكنا هنروح فيها
نيرة : طيب انا هخطط تاني وانت تنفذ وقفلت من غير لما تنتظر الرد
مالك وعشق في الملاهي
عشق : تعالي نركب الدادة دودي
مالك: مين انا لاء دا مستحيل عمري ما اعمل كدا
بعد فترة
مالك : الله الله انا مبسوط بالبتاع دي
عشق : مكان من شوية مستحيل اعمل كدا
عرفت اني مسيطرة بقي
مالك بضحك : طب خالي بالك لدوخي وانا مش هقدر اشيلك
عشق : متقلقش مراتك متعودة علي كدا
وفضلوا تقريبا طول الليل في الملاهي من مرجيحة للتانيه لحد الفجر تقريبا
( الناس اللي بتحب الملاهي عقبالك كدا واكون معاكوا😂)
عشق : ينهر ابيض
مالك: أي اتاخرنا صح
عشق : لاء جعانه
مالك : يالهوووي انا هشق هدومي
عشق بضحك : طيب يلا نروح
وبالفعل روحوا الصبح ودخلوا فرحانين
عشق : ينهر كان يوم جامد اوي
مالك بتعب: انا تعبت .
عشق بضحك : طيب يلا ارتاح
بقلم مروة موسي
مالك : يلا ننام
عشق كانت بتنام علي الكنبه كالعادة
مالك : من النهاردة هتنامي جمبها وشدها لحضنه وكان اول مرة يعملها
عشق بتوتر : لاء انا عاوزة انام مكاني
مالك بنوم : هششش نامي
وبالفعل ناموا وهو حضنها وهي بعد فترة من نومها اتعودت علي الوضع وبقت في حضنه اكتر
الصبح قرب الضهر
زين صحي : وردتي
ورد بكسوف : صباح الخير
زين : صباحيه مباركه ي عروسه
ورد : الله يكرمك ي ابو الصحاب
زين : ينهر ابيض ابو الصحاب دا انا جوزك
ورد بتغطي وشها: منا عارفه
زين : اممم طيب وباسها وقام
وهي قامت بعده وبعد فترة نزلوا لقوا الكل متجمع والكل بارك ليهم
رشا باستغراب: فين مالك وعشق
معتز : هتلاقيهم نايمين
رشا: ايوا لدام منزلوش كدا يبقوا لسه نايمين
نيرة بغضب : لحد حالن ليه
رشا بخبث: واحد ومراته هما حرين
فجأة نيرة قامت بدون كلام وطلعت علي غرفة مالك وفتح الباب لقت مالك وعشق نايمين وهو حضنها
الكل طلع بسبب رد فعلها
نيرة : مااالك
مالك وعشق اتفزعوا
عشق : في اي
مالك: انتي إزاي تدخلي كدا
نيرة بحدة : دا بيتي زي ما هو بيتها
مالك قام ومسكها من ايديها وزقها برا وقالها المكان له احترام ودي مش وكاله وقفل الباب في وشها
.الكل كان واقف برا
نيرة بتمثيل شوف ي بابا مالك بيعمل اي
محمد فجأة ……..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق المالك)