رواية أحببت مجنونة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم آلاء
رواية أحببت مجنونة الجزء الرابع والعشرون
رواية أحببت مجنونة البارت الرابع والعشرون
رواية أحببت مجنونة الحلقة الرابعة والعشرون
نور ضحكت علي ضحكو.. علي فكره انت رخم بطل تضحك
سيف… تمام
نور… اناهروح طيب انام هتوديني
سيف.. نور خلاص مش بحب الزن روحي قولت اها
نور بغيظ… توديني بس وربنا اعرفك تكلمني عدل ازاي
سيف…روحي طيب
نور جي تطلع كان خيال سيف وراها رجعت بضهرها…سيف
سيف استغرب انها بترجع… ايه مالك وبيتحرك
نور….عفريت اهو اهو بيتحرك وفضلت تتطط
سيف بيبص… فين دا
نور بصريخ…. اهو اوهو خيالو اهو
سيف بص علي مكان بتشاور علي وضحك…قصدك دا وحرك ايدو
نور… يانهر اسود دا بيشاور
سيف…مايجيش معاكي اني انا ودا خيالي
نور بصتلهومسكت ايدو وبتحركها عشان تتاكد…اها دا انت
سيف ضحك…
نور اتنهدت… علي فكره مش حاجه تضحك بجد
سيف…اصل عفريه ايه بالله عليكي
نور…طب بلاش تستهون لان جرتنا زمان قاعدة تقوح كده وطلعو باليل وغرقو الشقه
سيف رفع حواجبه …ياشيخه وعملت ايه
نور ب ايديها الاتنين اكنها بتهوي وبطفوله … اسكت اسكت دي فضلت تصوت يعيني ومن ساعتها بطلت تجيب سيرتهم
سيف بيحاول ميضحكش علي اسلوبها… احم وانتي عملتي ايه
نور… ولا حاجه فضلت اصوت معاها وبابا حضني وفضل يقراء قران ويضحك معرفش كان بيضحك ليه
سيف بضحك.. حقو بصراحه
نور… مش فاهمه
سيف… روحي نامي
نور بخوف…طب تعال وديني
سيف.. نعم
نور…نعم الله عليك تعال وديني
سيف…اوديكي ايه دي اوضك بعدي ب اوضين
نور…هو انا بقولك عرفني طريق انا خايفه انجز بقا
سيف بضحك…ينهار اسود قدامي يلا
نور… لا انت اللي قدامي وانا وراك ولا اقولك استنا ومسكت في دراعو يلا
سيف…انتي بجد
نور…هو ايه اللي انتي بجد لا صوره
سيف…تعدمي لسانك.ياشيخه
نور… شكرا يلا
سيف بنفز صبر راح معاها عند اوضتها…سيبي دراعي خلاص
نور دخلت وسابت ايدو… ربنا ما يحوجني ليك تاني وقفلت الباب في وشه
سيف واقف مصدوم… يابنت المجنونة
ـــــــــــــ
سلمي… تمام هروح انام انا بقا
مازن… طيب ما لسه بدري خالينا قاعدين
سلمي…بدري ايه الساعه11
مازن…من اولها زهقتي مني
سلمي ضحكت… لا واللهي بس لفينا كتير بس عشان اقدار اصح بدري
مازن…اممم ماشي كنت جيب شكولاته ليكي ادهالك بكره بقا
سلمي…بيقولك الصحيان بدري لي سبع فوائد مش عايزهم
مازن ضحك….لا لا لزم عشان لفيتي كتير روحي
سلمي…. وربنا لا يمكن اسيبك لي واحدك
مازن بحب…بجد
سلمي…لا بقولك ايه متبصليش كده لان هتكسف وافضل اضحك شبه الهبله وشكلي بيبقا مسخر فا اتلم
مازن ضحك ومسك خدوده…. سمسمه بتتكسف ياناس
سلمي….ايدك تيقل علي فكره سيب
مازن… قوليها طيب
سلمي…اقول ايه
مازن…قوليها وبلاش عبدو الهبل يشتغل
سلمي ضحكت…لا
مازن…خلاص خليني مسكك كده
سلمي…يبني خدودي وجعتني
مازن نزل لي مستو طوله…طب ما انا قلبي وجعني برضو يرضيكي
سلمي ضحكت…طلعت محن يا ميزو
مازن… مش هزعل واتقمص والجو دا قوليها محن محن
سلمي ضحكت.. بس بقا بجد مش هعرف
مازن…لا هتعرفي انتي شاطره
سلمي…عشان خاطري
مازن…طب لو عشان خاطري انا
سلمي… طب بكره
مازن….طب دلوقتي وبكره برضو هبقا مبسوط جدا
سلمي بكسوف…طب سيب وهقولها وطلع
مازن…اممم وشكولاته
سلمي.. ايه الرخمه دي
مازن ضحك وساب خدودها… خلاص وطلع شكولاته اهي ياستي ومنين ما تحبي تقوليها قوليها اشطا
سلمي… اخدتها شكرا
مازن…علي ايه انتي عبيطه في حاجه نفسي اعرفها
سلمي بستغراب..ايه
مازن… انتي احساسك ايه لما قولت اني معجب ب ريم
سلمي…. ايه سوال دا
مازن…بجد قولي
سلمي… مش عارفه حسيت اني مضايقه ومش عايزه اسمع عنها حاجه او مش عايزك تشوفها ووجع في قلبي مكنتش فاهمه معنا
مازن… وفهمتي
سلمي.. اها وبطل بقا عشان بجد وشي سخن
مازن ضحك ولعب في شعرها…طيب يلا اطلعي نامي عشان بكره هتروحي معاهم
سلمي…لا هقاعد اذاكر
مازن… امم تحبي اذاكرلك المواد المشترك
سلمي… بجد
مازن…اها
سلمي… اشطا موافقه
مازن…اشطا تصبحي علي خير
سلمي بفرحه… وانت من اهلو
ــــــــــــــــــــــ
اميرة…هتفضل قلب وشك كده
ادم…ينفع تسيبيني عشان بتزعلي لما بتعصب عليكي
اميرة… يا ادم مش كده في ايه دا اخويا وربنا
ادم…كذه مره اقولك بلاش تدلعي علي حد وانتي عادي دا غير من شويه ياسين كنتي قاعده تضحكي معا
اميرة…دوله اخواتي
ادم… تمام
اميرة…يا سلام طب ما انت علطول القيك حضن نور وقاعدين تهزرو ونهارده اتعاركت مع سيف عشانها وسلمي الصبح قاعد انت وهي تجرو ورا بعض اغير منهم بقا
ادم… دوله اخواتي
اميرة…علي اساس سيف اخو الجيران
ادم… ماليش في
اميرة…لا بجد انت مش طبيعي
ادم…
اميرة.. خلاص بقا مش بحب طريقتك دي
ادم….
اميرة قربت منه..طيب لو بتحبني خلاص
ادم…
اميرة… بحبك طيب
ادم…شكرا
اميرةوعنيه دمعت …واللهي طيب تمام براحتك وانا مش عايزها الجوازه دي روح.شوفلك واحده تانية لو دي المعمل اللي هتبقا بنا وجي تمشي مسكها من قفاها
ادم… مش عايزه ايه يعنيه
اميرة…سيب هدومي لو سمحت اللي بنا انتها
ادم…. عند امك
اميرة…ايه دا انت قليل الاب
ادم… تؤتؤتؤ انتي لسه هتشوفي قلة الادب
اميرة بنبرة عياط… ابعد ايدك
ادم بضيق…يعني انتي مش بتدلعي عليا كده وتقومي تدلعي علي اخوكي
اميرة…
ادم…اميرة انا يومين وهبقا جوزك وانا اساس مش حابب الاسلوب دا ارجوكي متدلعيش علي حد غيري
اميرة بعصبيه…دلع ايه انا اتحيلت عليه انه ميضربهاش
ادم…. لا قربتي من ولعبتي في هدوم هل انتي في مره لعبتي في هدومي
اميرة ضحكت… انت بتتكلم جدا
ادم…اميرة ما بهزرش
اميرة… اصل انت بتتكلم في ايه دا اخويا وربنا
ادم…. ان شالله امك لا انا بس
اميرة.. حاضر
ادم باس راسها… متزعليش
اميرة ضحكت… حاضر
ادم… واقسم بالله العلي العظيم يا اميرة لو قولتي بعد.كده قسم ونصيب مش عايزه الجوازه دي هطين عشتك بحق حلو كده
اميرةضحكت… انت بجد عندك انفصام في شخصيه
ادم… معلش هبقا اخلي مازن يعلاجني
اميرة… لا انت علاجك معايا
ادم… بجد
اميرة… انكد عليك ليل نهار هتتعدل يمكن تطلقني قبل منتجواز
ادم ضحك…طب تصدقي رغم لما بقلبي عليا ببقا حبك اكتر وبخاف يعني مثلا دلوقتي لما جيتي قلبتي طربيزه يا سوسه مقدارتش
اميرة ضحكت.. ايه دا اخد بالك
ادم… ايه دا التليفزيون انتي عبيطه انا فاهمك اكتر من نفسك
اميرة… ربنا ميحرمنيش منك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عاصم….ياسين انت خلصت شغل اللي قولتلك عليه
ياسين… اها الحمد الله ونور خلصت كل شغلها
عاصم… ربنا يقويكم طيب سيف عمل التصميم
ياسين.. لا في حاجات لسه
محمود…وهو مستني ايه
ياسين…. ما شغلو مع شغل شركه دا مع دا معندهوش وقت
محمود… اها طيب انت خلصت اللي قولتلك عليه
ياسين…اها كده انا مخلص كل اللي عليا انا ونور
محمود… الحمد الله
عاصم… نور هتاخد اجازه بكره
ياسين.. اها وبعدو
محمود… مش سيف قال يوم
ياسين… لا قالتلو محتاجه يوم كمان وافق
عاصم… ربنا يهدي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث.
عده اليوم وكان كلهم فرحنين ونور نامت وصحيت الفجر صلت ولبست كانت الساعه 5
راحت تخبط علي سيف
سيف بيفتح بنوم…ايه
نور بصدمه… ايه دا انت لسه ملبستش
سيف بص في ساعه…الساعه 5 يانور لسه
نور… لسه ايه يلا انت وعدني
سيف…احنا اتفقنا الساعه 7 مجبتش سيرت 5
نور بطفوله….يلا بالله عليك عشان نلحق نقعد شويه هناك
سيف… حاضر لبس وراح نزل لقه قاعده عند الباب
سيف بستغراب…انتي قاعد كده ليه وايه الشنطه دي.
نور…دي فيا سندوتشات عشان متقولش لسه لما افطر يلا وشدتو
سيف ضحك وركبو العربيه
نور….. امسك كول هتعجبك احلي من للي كنت عملها
سيف… عملت ايه
نور…فاكر لما كنت تعبانه وانت عملت سندوتشات وحطيت الجبنه كلها علي بعضها انا عملت زايك وزود بتاع دا وتكلمت بقرف بس مكانتش تقصد كانت بتحاول تفتكر اسم ال حاجه اللي حطتها
نور.. اللي بيحطو معرفش اسمو بس هيعجبك
سيف… لا مش عايز
نور…ليه
سيف…تعبير وشك ميسمحش اني اكل اساس
نور…ايه
سيف…بصي في مرايه وهتفهمي
نوربصت.. ايه
سيف…ايه اللي ايه مش ملاحظه شكلك
نور.. عادي
سيف….ايه دا هو دا شكلك الطبيعي
نور…مالو
سيف…انتي طرقتك تقرف
نور…هنبداء بقا نقل من بعض
سيف..لا واللهي مش قصدي كده انتي اتكلمتي بطريقه تقرف كشري كده والوي بوظك وقولتيلي البتاع وهرشتي في شعرك كفيله اني ما اكولش اساس
نور ضحكت… يبني بفتكر
سيف… انتي عشان تفتكري قرفتيني خلاص
نور…واللهي متقرف
سيف.. صدقيني مش هقادر
نور بزعل طفولي…دا انا عملتهاوجبت عصير عشان ناكل
سيف بضيق.. هاتي
نور بفرح…اتفضل
سيف اخد وقرفان اكل حته ووشه احمر بسبب انه رفض بس عشان متزعلش نور لحظه
نور بضحك…لا خلاص سيب
سيف بصله…ايه
نور اخد منه سندوتش…هات واكلت شكلك قرفان ووشك احمر امسك العصير اهو دا مقفول اظن متقرفش
سيف ابتسم واخد العصير…
نور.. بالف هنا.فضل كتير
سيف..لا وصلنا بس عايز اوديكي مكان الصوره بالظبط
نور…تمام بعد وقت وصلو
نورنزلت وعماله تبص حواليها بفرحه وتنطط بطفوله.. الله جميل اوووي وبصت لي سيف وجريت عليه ونطط وحضنته شكرا بجد وباسته من خدو ربنا ميحرمنيش منك يارب
سيف كان متنح ومش مصدق وضمها لي حضنه… ولا منك يارب
نور بفرحه… ربنا يفرحك.زاي مفرحتني يارب وبتبعد عنه سيف كان مسكها فاق لما لقها بتبعد سبها
سيف..احم في مكان تاني حلو زاي كان قدام
نور بحماس… بجد فين
سيف…قدام
نور.. ينفع اشوفه
سيف…تمام بس دي تمشيها
نور… ماشي بس لو مجبنيش ترجعني هنا ماشي
سيف ابتسم…حاضر
سيف اخدها ووداها المكان كان فعلا يسحر جميل جدا وياخد القلب
نور.. اللهم بارك سبحان الله تحفه
سيف…عجابك
نور بنبهر.. تبارك الله فيما خلق جميل جدا سبحان الله كل دا من صنع الله عز وجل سبحان الله بجد
سيف بقا فرحان لي فرحتها… مبسوطه
نور… جدا وحسه بارتياح جدا بجد شكرا وبصتله عارف ناقص ايه
سيف… ايه
نور فكت شعرها وخلت الهوا يجيبه ويودي وفضلت تضحك…
سيف ضحك.. بتعملي ايه
نور… لو كان عندك شعر طويل كنت هتحس بالنتعاش دا
سيف ضحك وفضل بصص ليها وعلي شعرها اللي بيغيرها في لحظه من احلي لي احلي وركز في ملامحه البريئه وجمالها
سيف بسرحان… فعلا سبحان الله
نور كانت واقفه مغمض عنيها قصاد البحر وسيبه شعرها واخدت نفس طويل.. ريحه البحر جميله جدا
سيف….
نور.. تعرف ان كان نفسي اعمل كده من زمان اووي
سيف..
نور فتحت عنيهاوبصت عليه… ايه وشاورت قصاد عنيه كان بصصلها فينك
سيف فاق… ها
نور… ايه بكلمك فكرتك مشيت
سيف… لا هروح فين
نور…. بقولك ماتروح تجيب الاكل من العربيه
سيف… طب ما نجيب اكل من هنا في مطعم هنا
نور.. لا لا انا عايزه سندوتشات بتاعتي
سيف… حاضر
نور… تمام سيف اول ما مشي نور فضلت تتنطط ووتلعب بالمياه ب رجليها وتضحك اكنها. طفلها وتحط ايديها في الميه وتقلد. صوت ايديها وهي في المياه
سيف.جه لقه نور عماله تعمل صوت غريب…
نور… بق بق بق بلم بلم بلم بق بق بق بلم بلم
سيف…. ايه
نور بصت لقته وراها…. جيت
سيف… انتي كنتي بتقولي ايه
نور…. بق بق بلم بلم
سيف ضم حواجبه…يعني ايه
نور… صوت مياه بقلدو هات واخدت السندوتشات بقولك التوكه في جيب الجاكت لم شعري بيها عشان ايدي مسك بيهاا الاكل
سيف … انتي شويه شويه تقوليلي اكلني
نور…واللهي لو مش هيضايقك ياربت
سيف….يالهوي علي البرود
نور ضحكت…انجز بقا انا جعانه
سيف مسك شعرها قلبه فضل يدق ويحاول انه يلمو… كده حلو
نور…لا بس مش مشكله يلا ناكل
سيف ضحك… تمام
قاعدو ياكلو ويضحكو
نور… الساعه كام
سيف… 7 اللي مفروض كنا نبقا نزلين دلوقتي
نور… طب بذمتك مش الجو حلو
سيف…امم جدا
نور ضحكت… مش من قلبك بس اشطا ما تيجي نلعب
سيف…لا اله الا الله نلعب ايه بس هو احنا صغيرين
نور…. ولاه انت ام العضلات اللي نفخهم دوله عند عم احمد مش عليا يلا نلعب
سيف بصدمه …نفخم وعند عم احمد
نور… اها وانجز بقا
سيف… حسبي الله ونعم الواكيل
نور.. فيك وبصتله ورفعت حجبها وب صباع ايديها اكنها بتحذرو وبلاش ندعي علي بعض اخر مره وقعت
سيف ضحك علي طريقتها… وربنا ما طبعيه يلا
نور… سبتلك الطبيعه ب اشجارها يلا بقا عايزه العب
سيف…امري لله يلا نلعب بس هنلعب ايه
نور…. سبت حد
سيف بصدمه… سبت حد
نور… خلاص اتوبيس كومبليت
سيف ضحك… يلا بس ما فيش وراقه وقلم
نور… عادي مش هتفرق يلا حرف ال س وانا اللي هقول الاول
سيف… تمام
نور… سيف سلمي سوهاج سبانخ سك”ينه بس كده
سيف… انتي هتستهبلي سوهاج دي محافظه في بلد و الحيوان ايه معدش عليكي
نور… لا ما انت قاعد اهو
سيف… ههزقك
نور…. ما انت اللي بتداء الله عموما مخدش بالي سويسرا والحيوان سلحفه دورك
سيف..سمير سمر سوازيلنذ سلق سرير سلمندر
نور بصله ومتنح بالامبالاه…ايه
سيف ضحك علي شكلها…ايه
نور…انت فهم بعد سمر قولت ايه
سيف…سوازيلنذ وسلق
نور.. سوازيلنذ دي
سيف…بلد
نور…عمري ما سمعت عنها انت بتشتغلني
سيف… سوازيلنذ دي دوله في افريقيا الجنوبيه علي فكره
نور… وايه اللي سلمندر دي
سيف… حيوان. بصي هو بيطلق عليها بالسحالي
نور… احلف برحمه امك مش بتشتغلني
سيف ضحك…ورحمه امي ما بشتغلك
نور…تمام دورك
سيف… حرف الميم ابداءي
نور… مريم منير مغرب ملوخيه مكتب معزه
سيف.. مازن منار مصر مر مسند ميم
نور…لا انت كده بتشتغلني وضربه بالقفا
سيف بصلها بغضب….دا انتي للتك سوده
نور ضحكت ولقتو بيقوم….عااا وقامت تجري
نور بضحك….وربنا بهزر وفضلت تجري وهو وراها
سيف.. لا وربنا ابدا مش اول مره
نور.. وحيات امك
سيف…وحيات امي وامك ما هسيبك
نور… يخربيتك مش قادره بجد خلاص
سيف… اضربك واقولك بهزر
نور… بس بقا وواقفه من تعب
سيف مسكها من قفاها…
نور بتعب…بلاش الوش طيب عشان الفرح
سيف..دا انا مش هخلي في حتي سليمه
نور بتضحك بتعب… صلي علي النبي مش عيب رائد سيف الدين مكرم العوضي يمد ايدو علي بنت ترضاها بلاش عليا ترضاها علي اميرة بلاش اميرة ترضاها علي نفسك واسمك اللي انت نفخني بي يتهز
سيف…..اها يرضيني
نور ضحكت… اين النخوه انا لا ارها
سيف بصلها وعيونه بتضحك بس ماسك نفسه..
نور… طب وربنا عايز تضحك خلاص بقا
سيف سابها….بس وربنا لو قطعتو نور
نور…وعد مش همد ايدي تاني
سيف…. ايه كل كلمه وعد وعد وعد
نور…معرفش واللهي تعرف انا كنت مش برضا اتكلم مع حدبسبب الكلمه دي لان انا لما بوعد حد بنفذ اما هما لا كنت بحس اني مستحقش اتقدر
سيف… بس انا وعدك وجبتك
نور.. عشان كده فرحانه اول ما شوفتك نايمه خوفت تخلف
سيف.. انا قولت7
نور… مكنتش قدره استنا بصراحه عمال احلم اني روحتها اصحا القي حلم بس الحمد الله اتحقق واحسن ما كنت اتخيل كمان
سيف.. ينفع سوال
نور… اممم
سيف… لسه بتكرهيني
نور… احيه يابني دي كلمه وربنا قولتها وقت عصبيه منك لانك كنت متعمد تضايقني لكن انا مش بعرف اكره حد بصراحه
سيف… انتي كنتي بتضايقيني
نور… بالعكس انت وكنت متعمد تقول كلام يوجع ويحسسني اني ولا حاجه
سيف.. زاي ايه
نور.. مش فاكره
سيف… ولا مش عايزه تقوليلي
نور.. لا بجد انا بس فاكر انك قولت كلام ضايقني ايه هو الله اعلم وبعدين انت زاي ماليك حركات قذره ليك حركات جميله زاي دلوقتي جبتني هنا
سيف…المفروض ارد اقولك ايه بالسانك دا
نور…. تشكرني اني في حياتك بذمتك لو مكنتش موجوده مين كان هيهزقكك غير
سيف…اللهم طول ياروح
نور ضحكت…. لا بجد هتكلم جد مش هنكر كنت مش بطيقك بس لما حكتيلي انك مستغراب اسلوبهم معايا مع انك انت كنت صغير المفروض فعلا يستحملو حركاتك اما انا كبيره وبعمل مصايب كنت بصراحه بقول انك دماغك صغيره رغم نجاحك في كل شي ماشاء الله بس لما لقيت اهتمام امي كله بقا ليك حسيتها وفاهمةاننا مهما نكبر بنبقا محتاجين االاهتمام من شخص او ناس بنحبهم فا بقيت مش بزعل منك ولا من ماما
سيف… بس سوال بجد عايز اعرف
نور ضمت حواجبها…ايه
سيف… هو ليه كلامك بيبقا جميل والقي مره واحد رميتي كلمتين تلغي كل كلام الحلو
نور ضحكت… انت عارف دا السبب اني ماليش صحاب
سيف…وسليم
نور…. كنا
سيف… ايه
نور… كنا صحاب جدا اخر فترة دي متغير بشكل غريب
سيف… ياشيخه اومال امبارح كان بيرن علي مين
نور…. لو تفتكر قولتلو لو شوفتها رن بس
سيف… وهو متغير ازاي
نور… مش عارفه حسه بكده
سيف… والاحساس دا مضايقكك
نور…. لا لان لما سالتو انت زعلان مني قالي ابدا وتكلمنا بس فا هو اللي ممكن بيحاول يبعد بسبب لساني يمكن عادي متعوده
سيف بخبث… ممكن تكون في واحده في حياتو بيحبها
نور…. يمكن ويمكن لا الله اعلم بقا هي الساعه كام
سيف… بقت 9 الوقت جري كده ليه
نور.. بس كان جميل جدا شكرا
سيف.. العفو
نور.. يلا نروح عشان فرح لو جت وانا مش موجوده شكلي هيبقا وحش
سيف… فرح مين
نور…. خطيبت عبد الرحمن
سيف… امم تمام
تسريع الاحداث
سيف ونور راوحو وعبد الرحمن كلم سيف وقاله ان بيرن علي نور مش بترد نور اخدت الفون وكلمتو وقالت انها نسيت الفون في البيت وانها في طريق للبيت ووصلو كان عبد الرحمن وصل في نفس الوقت سلمو عليهم ونور اخدت فرح ودخلت وسابت سيف وعبد الرحمن مع بعض
نور… تعالي اتفضلي
فرح بحراج… السلام عليكم ورحمه الله وباركة
كلهم كانو قاعدين بيفطرو بصو علي صوت وردو السلام
نور… متدخلي يابنتي مالك
نورين واميرة وسلمي بصو لي بعض ومستغرابين مين دي
نور بصوت عالي… جدو.دي فرح خطيبت عبد الرحمن
عاصم بصدمه… انتي بنت فرج الله يرحمه
فرح.بكسوف… انت تعرف بابا
عاصم… دا كان ولد من اولدي وعزيز عليا جدا الله يرحمه
فرح ابتسمت… الله يرحمه
نور… طيب بما انكم قاعدين انا هاخدها نتجول في مطبخ ومسكت ايديها ودخلت المطبخ
نورين… شكله بسيط جدا
اميرة.. اها
ادم.. جدو هو مش ولد عبد الرحمن عندو شركه وحياتهم كويس
ياسين…اها فعلا احنا اساس نص شغلنا معاهم
سلمي… ممكن هي بتحب لبس دا
شمس… مش بلبس يابنات بالخلاق
ادم… مش قصدي يا تيتا احنا مستغربين
تهاني… طب ما انت ياادم كنا نفس المستوه ومكانش يحللك الا تيشرت الابيض المقطوع وتفضل رايح جي بيه في جنينه
اميرةضحكت…
ادم بص لي اميرة ورجع بس لي تهاني… شكرا ياتيتا علي الذكره الجميله دي
هبه… لا يا ماما دا مازن اللي كان بتيشرت الابيض اما ادم كان تيشرت السيمون والبنطلون الكحلي اللي كان مسك عليه وهو كان بسم الله ماشاء الله مليان
ادم…. شكرا يا امي مش عايزه اعرف لون التيشرت
مازن بص لي سلمي لقها بتضحك..ليه كده طيب انا فتحت بوقي
فريده… لا يابت مازن اللي كان سيمون وادم ابيض
تهاني… يابنات لا مازن سيمون وادم ابيض اما ياسين كان يلبس الهدوم العدل بس ميغسلش وشه
ياسين… لا انا عادي اتكلمو نورين كانت شعرها مكنوش ولا اجدعها شجره مسمره وهي صغيره
نورين ضحكت… حبيبي معفن تسلم
ياسين… لا بس ايه الحلو دي بقيتي تزقي الزرع
نورين… واللهي كل يوم بغسلو بي اسباريل
ياسين… ايه دا دا احنا اتمدنا
نورين…اومال تعرف بقا بقيت بحطلو بلسم
ياسين…. ايه الجمل دا لا عرفت اختار
في المطبخ.
نور… تحبي تكلي ايه
فرح ب احراج…. شكرا
نور… ايوه تاكلي ايه
فرح… مش جعانه الحمد الله
نور… لا بصي جو الهدوه دا مش بحبه فكي كده
فرح ابتسمت…
نور… اممم طيب تشربي عصير
فرح…. شكرا
نور… ورحمة ابويا هتشربي بقا
فرح بصدمه… انتي باباكي متوفي
نور… اها الله يرحمه ويرحمه باباكي يارب
فرح… يارب
نور… انتي مكسوفه كده ليه
فرح… لا عادي
نور… كنت كده اول ما جيت هنا
فرح.. انتي مكنتيش هنا
نور…. لا هحكيلك نور حكتلها عنها وبتحاول تفكها وتخليها تتكلم
نور… بس ياستي وانتي انا عبدالرحمن قالي حكايتك وفاهمة انكم مخطوبين غصب
فرح… الحمد الله
نور… بتقوليها بوجع ليه انتي كنتي بتحبي حد
فرح… لا
نور.. متخافيش احنا بنات احكي قولي متخافيش
فرح… ياريت كان في حب بس ببساطه بابا مات من هنا بقيت ملطشه
نور.. ياقلبي وراحت حضنتها حسه بيكي
فرح.. الحمد الله
نور طلعته من حضنه… انتي اهل عبد الرحمن بيعاملوكي وحش
فرح.. بالعكس عمي ومرات عمي بيحاولو يعوضو عدم وجود اهلي وبنات عمي طيبين جدا بعتبرهم اخواتي
نور… اومال
فرح… عمتي واهل مرات عمي مع ان مرات عمي بتعتبرني بنتها بس هما كرهين دا
نور… وعبد الرحمن
فرح… ماليش كلام معا
نور… ليه طيب
فرح.. هضحك علي نفسي يعني واحد. اخد واحده غصب وبعدين انا اقل منه بكتير
هيبصلي علي ايه
نور…. بتتكلمي جد
فرح… اها هكدب علي نفسي لا لبسي زايو ولا زاي اللي حواليا
نور… عمر ما كان الحب بشكل ولا بالمنظر بالعكس ومع ذلك انتي ملامح جميل جدا ولبسك هادي وبسيط
فرح… شكرا
نور… لا مش بجاملك دا بجد انتي جميله وهقولك حاجه ومتزعليش مني
فرح… اتفضلي
نور… انا قولت انه عدم حبكم لي بعض شكلك مش كويس من ناحيه الخلاق او في رجا”له بتحب الشكل فا انتي زاي القمر بصراحه واسلوبك هادي ورقيق جدا يعني بصراحه خسر في العره دا
فرح ضحكت…
نور.. اسفه يعني
فرح… لا ابدا وانتي بصراحه اللي جميله جدا مع اني وسكتت
نور…. قولي. فكرتيني مجنونه او هبله
فرح ضحكت… لا واللهي قولت اول ما هتشوفني هتتكبري عليا
نور… ليه عندي تالت ايادي وانتي ايدين بس نا”س دي المريض اللي تتكبر علي شخص ويشوف نفسه المهم بقا تشربي ايه
فرح… انتي مصممه
نور… بت شكلك هتتعبيني انا هعمل سندوتشات ونسكافيه ونطلع انا وانتي نخمس فيهم ونتعرف اكتر عن بعضشينا وغمزة ليها
ادم من ضهرهم…. واعمليلي انا كمان
نور… عملك اسود امشي عشان مش طيقك
ادم… كده قدام الاجانب
نور… لا دي فرح مننا وعلينا عادي
ادم.. اهلا يا فرح انا ادم اخو المخفيه دي
فرح ضحكت… اهلا
نور… شايفه الطويل دا ظابط كل يوم بيجلنا مضروب
فرح… بجد
ادم بص لي فرح… وربنا ابدا بتهزر
نور ضحكت.. اسالي خطبتو اميرة ما هي اللي كل يوم تنضف اجرح هو يضرب وهي تنضف
ادم…نور البنت صدقت بطلي وربنا ما بيحصل
ياسين… بت اعمليلي قهوة وبص لي فرح اهلا البيت نور بيكي انا ياسين
نور… دا بقا مالوش ايه لزم محسوب علينا في العيله
ياسين.. بنت عيب لما امشي
نور…. ايه دا انت لسه واقف اخس عليا طيب اطلع عشان اشتمك
ياسين.. لا خلاص اسمعها بودني احسن متوصلي
سلمي… السلام عليكووو وبصت لي فرح اهلا
نور.. دي بقا قناة الجزيرة اي خبر عايزه تعرفي هتعرفي منها
سلمي. اها صحيح بعد ما انتم دخلتو بشويه لقينا سيف داخل وجدو قالو يقول لي عبد الرحمن ان فرح تقعد معانا النهارده
نور…. شوفتي حصريا
فرح… لا بس مش هينفع اقاعد عبد الرحمن قالي علي العصر روحي
ادم… بت انتي كنتي فوق سمعتي ازاي
سلمي…. عادي
نور.. اسكتو بس وبصت لي فرح نعم هو انتي كنتي هتروحي لواحدك
فرح… اها
نور همس… يا ابن ال
نورين…السلام عليكوو اهلا انا نورين
فرح…اهلا
نور بغيظ…بت نورين هاتي اميرة وتعالو علي اوضي واخدت فرح تعالي
سلمي… طب وانا
نور… تعالي وطلعو واميرة طلعت معاهم
ادم… في ايه
ياسين… مش عارف
ـــــــــــــــــــــــــــ
عند نور
نور…سوال انتي طيق عبد الرحمن
فرح…ايه
اميرة ضحكت… قصدها في ما بنكم قبول
فرح…مش عارفه
نورين…ازاي
سلمي… بس يا فروحه انتي طيب من ناحيتك في مشاعر لي
فرح…ابن عمي
نور….يبنتي متتكسفيش
فرح… اصل ما فيش اي كلام هي المره الواحيده اللي كلمني عدل لما عمتي أهانتني وهو دفع عني وبصراحه كنت مش حبه بس احترامتو وقتها وفرحت
نور… من الاخر انتي كا عبد الرحمن كده ومتعرفهوش خالص ينفع
فرح…ايه
نورين… قصدها يتحب
نور… بالظبط
فرح… اي بنت تتمنا شاب محترم واهلو ناس طيبين انا اللي بوظت حياتو
نور… دا انتي اللي هتنوري حياته وهيعرف قيمتك وهيبقا خايفه عليكي من عيون ناس وتقولي نور قالت
فرح… متتعبوش نفسكم هو دايما يقولي انتي نقطه سوده اللي في حياتي
البنات بصو لي بعض
اميرة… ينفع اسالك سوال
فرح… اتفضلي
اميرة… انتي ليه مش مهتميه بنفسك
فرح… مش فارقه معايا شكلي علي فكره انافاهمه سوالك قصدك علي لبس الحمد الله انا طبعتي لبسي بحب كده هادي زياده عن لزم
كلهم بصو لي بعض وتكسفو
نور….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة)