روايات

رواية فريدة وسليم الفصل الخامس 5 بقلم رنا ابراهيم

رواية فريدة وسليم الفصل الخامس 5 بقلم رنا ابراهيم

رواية فريدة وسليم الجزء الخامس

رواية فريدة وسليم البارت الخامس

رواية فريدة وسليم
رواية فريدة وسليم

رواية فريدة وسليم الحلقة الخامسة

سليم: هو باباكي كان بيضربك وانتى ف بيتو
فريدة بدموع: اه
سليم : لى.؟
فريدة بعيط وبشقهه: من غير سبب ولما بيشرب كان بيجي يفضل يضرب عليا ومعور جسمي بالسكينة وبالعصاية
سليم بغضب: هجيبلك حقك وحضن وشها ب ايدو وإطمئنان وحنية وبابتسامة خفيفة: طول مانتى معايا محدش هيعرف يلمس شعرة منك متقلقيش انا معاكي
فريدة بدموع: يعني مش هتخلى بابا يضربني تاني ونت مش هتضربني
سليم حضن فريدة وبيملس ع شعرها: انا عمرى ما همد ايدى عليكي او اخلى حد يلمسك طول مانتى معايا متخفيش
فريدة حضنتو اكتر وهديت من العياط وبكسوف: انا بحبك
سليم باسها من خدودها:ونا كمان يقلب سليم من جوا
فريدة قامت وشدت ايد سليم يلا بق عشان نفطر
سليم: يلا يروحي
نزلو لقو الفطار جاهز قعدو فطرو

 

 

سليم: انا هقوم بق اروح الشركة
فريدة: ممكن تاخدني معاك الشركة ببق قاعدة لوحدي وم بعمل حاجة
سليم بإبتسامة: حاضر من عيوني
فريدة بفرحة: هطلع البس بسرعة وانزل
سليم ضحك على فرحتها وعلى طفولتها: طب بسرعة يلا عشان مسبكيش وامشي
فريدة: حاضر حاضر بسرعة وطلعت تجري على الاوضة
سليم ف نفسو لو تعرفي يا فريدة انا حبيتك قد اي ونفسي تكوني جمبي وف حضني علطول واخبيكي من عيون الناس وانت يا وليد الكلب هوريك تمد ايدك على مراتي ازاي
فريدة نزلت وكانت لابسة الفستان اللى سليم كان جيبهولها وكانت لابسة هيلز ابيض والسلسلة وكانت مسيبة شعرها
سليم بضحكة رجولية: اي القمر دا
فريدة بكسوف: شكرا
سليم: دا انا كد اخليكي هنا عشان متتعكسيش مني او تتحسدي
فريدة بضحك وكسوف: يلا يا سليم
سليم بغمزة: يلا
ركبو العربية وفريدة قعدت جمب سليم ووصلو الشركة
سليم وفريدة نزلو وسليم مسك ايد فريدة ودخلو الشركة والعيون كلها على فريدة وسليم وبيتسالو هيا مين اللى مع سليم دي متكونش اللى اتجوزها بس هيا شكلها صغير اوي
فريدة كانت متوترة من نظرات العيون ليها وكانت بتترعش بس سليم بصلها وطمنها
فريدة وسليم دخلو المكتب
فريدة بإعجاب: هو المكتب دا كلو بتاعك
سليم: اه بتاعي يا ستي
فريدة: هما لي كلهم برا كانو بيبصولى كد
سليم بغمزة: عشان انت قمر يا قمر

 

 

فريدة بكسوف: بس بق يا سليم
سليم بضحك: حاضر يقلب سليم
يوسف خبط على الباب ودخل
يوسف: اذيك يا جوو
سليم: الحمدلله يصحبي
يوسف بهمس ف ودن سليم: مين المزة دي يا يواد يا سليم
سليم بغضب وبغيرة وضربو ع كتفو : دي مراتي يا يوسف ولم نفسك لهضربك
يوسف بضحك: انا هخرج يعم لتضربني وخرج
فريدة قعدت تضحك على شكلهم: انت لى ضربتو
سليم: مش قولتلك هتتعكسي
فريدة بضحك: مين دا
سليم: دا يا ستي صحبي بقالو 8 سنين وكان معايا ف الكلية وشريكي ف الشركة واكتر من اخ كمان
فريدة: ربنا يخليكو لبعض
سليم: ويخليكي ليا يا بنوتي
فريدة: يلا روح اشتغل وانا هقعد هنا اتفرج عليك
سليم بضحكة خفيفة: حاضر
فريدة وسليم خلصو ومشيو من الشركة
سليم: اي رايك نروح ناكل ف مطعم
فريدة بابتسامة: ماشي

 

 

راحو مطعم كبير على البحر وحلوو
سليم: تطلبي اي يا موزتي
فريدة: اي حاجة
سليم: انتي بتحبي اي
فريدة : كريب🌚
سليم: حاضر وندهه على الجرسون وطلب الاكل
فريدة وهما بياكلو: هو انا ممكن اطلب طلب
سليم: اتفضلي يا روحى
فريدة:…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية فريدة وسليم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى