روايات

رواية أختي من أهلكت رجولتي الفصل الثاني 2 بقلم إسراء هاشم

رواية أختي من أهلكت رجولتي الفصل الثاني 2 بقلم إسراء هاشم

رواية أختي من أهلكت رجولتي الجزء الثاني

رواية أختي من أهلكت رجولتي البارت الثاني

رواية أختي من أهلكت رجولتي
رواية أختي من أهلكت رجولتي

رواية أختي من أهلكت رجولتي الحلقة الثانية

ياسين بغضب مستحيل الجوازة دي تكمل الا علي جثتي

احمد ليتاكد من شكوكه وبيقول قصدك اي انت اتجننت يا ياسين ولا اي

ياسين بغضب وصوت قوي انا قولت اللي عندي وانت عارف قصدي كويس اوي يا بابا وبيخرج ياسين من الفيلا باكملها وهو يركب سيارته وبيبص علي جرح ايده التي ينز”ف ولكن لا يهتم به وبيسوق ياسين باقصي سرعه لدية وبيفضل سايق وهو لا يعرف اين وجهته والهواء يلفح وجهه ولكن لا يحس ببروده الهواء من كتر النير”ان التي تش”تعل داخل قلبه وبيوصل ياسين لمكان فاضي علي ضفه الجبل وبيوقف ياسين عربيته وبينزل منها وهو يقف علي ضفه الجبل وينظر لي اسفل وبيتردد فودانه كلمه حازم طلب ايد چلنار وبيقول ياسين بصراخ واعلي صوت لدية وهو كله الم ووجع بقلبه مستحيل مستحيل اقدر اشوفها مع حد غيري مش هقدر وبيصرخ ياسين بالم وهو بيقول يااااااااااااااااااااااااااااارب يا تخرجها من قلبي يا تخليني امو”ت يارب مبقتش قادر وبتنزل دموعه نعم ياسين الجارحي يبكي لاول مرة بحياته وبتنزل دموعه بغزارة وكلها الم وبيقع ياسين علي ركبه فالارض وهو بيبص لي السماء وبيقول لييييييه اشمعنا هيا اشمعنا هيا اللي خلتني احبها مش قادر اشوف ست غيرها ولا قادر ابعد عنها حبها لع”نه وصابتني مبقتش قادر ابعد ولا قادر اقرب بمو”ت مش هقدر اشوفها مع حد غيري او فح”ضن حد غيري لااااااا يااااااااااااااااااااااااااااارب الاختبار ده صعب عليا اوي انا هموت بجد لو هيا بقت لحد غيري وبيفضل ياسين قاعد علي الارض بيبكي زي الطفل الصغير الذي فقد امه ولا احد يعلم بو”حعه

داخل فيلا الجارحي بتنزل دموع فرح يحزن علي ابنها لا تعلم ما به وما الذي اصابة ولماذا قال هذا المفترض انو يفرح لان اخته سوف تتزوج ولكن رد فعله غريب

وچلنار حاسه بصدمه من رد فعل ياسين وحاسه انها في متاهه مش فهما اي حاجه وفدماغها تسائلات كتير وبتبص لي احمد اللي بيحاول يهرب من نظراتها لانو شايف اسئلة كتير هو مش هيقدر يجاوبها عليها وبيقوم احمد من مكانه بهدؤء وبيدخل مكتبة وبيجلس علي مكتبة بحزن وهو يدفن وجه بين كفية وهو يفكر فالمص”يبة التي تحل عليهم ولكن بيقطعه رنين هاتفة بيمسك احمد هاتفه وبيرد احمد بصوت كله حزن وبيقول ايوة يا رسلان

رسلان اده مال صوتك يا احمد في اي

احمد بحزن الظاهر اللي كنا خايفين منه حصل

رسلان بهدؤء وده اللي خلاني اتصل بيك ياسين عارف كل حاجه يا احمد السر اللي خبيناه من 19 سنه

احمد بحزن مش عارف اعمل اي فالمص”يبة دي السر ده مينفعش يتكشف يا رسلان والا عيلتي هتد”مر

رسلان بتنهيده اظاهر انك مش هتقدر تخبي اكتر يا احمد لان ياسين بيحب چلنار وده اللي عرفتو النهاردة ياسين صارحني

احمد عارف كنت بشوف ده فعيونه بس كنت بكدب نفسي لكن اتاكدت النهاردة اول ما عرف ان چلنار جيلها عريس

رسلان بصدمه چلنار جلها عريس وياسين عرف مستحيل ياسين يسكت ياسين بيعشقها يا احمد مش هيقدر يستحمل انها بتروح لي غيرو ويسكت

احمد بحزن وتعب اعمل اي يا رسلان فرح وچلنار مش هيستحملو الصدمه دي والعالم مش هيتقبل ده

رسلان قولتلك يا احمد من زمان بلاش وانت مسمعتش كلامي انا كنت عارف ان هيجي يوم زي ده

احمد بحزن والم كنت عاوزني اعمل اي وانا شايف مراتي بتمو”ت قدام عيني يا رسلان انت بنفسك شوفت كل حاجه

رسلان بياس عارف يا احمد بس لازم نتصرف

احمد بحزن اظاهر مفيش قدامي غير يعرفو الحقيقة بس بعد عيد ميلاد چلنار عشان مكسر”ش فرحتها

رسلان بهدؤء انا هكون يا احمد ان شاء الله خير

احمد بحزن يارب يعدي علي خير وبيقفل احمد مع رسلان

ياسين بيمر عليه تلات ساعات وهو يجلس مكانه ولا يحس بشي بيقوم ياسين من مكانه وهو عيونه حمراء مثل الد”م من البكاء وحاسس بحزن الدنيا كلة اتجمع بداخل قلبه بيركب ياسين سيارته وبعد شوية بيوصل ياسين امام برج فالزمالك بينزل ياسين من عربيته وبيدخل داخل البرج وبيركب الاسانسير وهو يضغط علي الدور العاشر وبيوصل ياسين امام شقه بيخرج مفاتيح من جيبه وبيفتح باب شقه وبيدخل لداخل وبتكون دي شقه ياسين وقت اما بيكون عاوز يبعد عن العالم بيروح الشقه دي بيدخل ياسين لداخل غرفه النوم وبياخد ملابس ليه وبيدخل ياخد شاور وبيخرج وهو يلف فو”طه حول خصرة وجسده من فوق عار”ي ولكن بيوقف ياسين مكانه بصدمه وهو بيقول اي اللي جابك هنا ودخلتي ازاي هنا؟

بتقرب عليه فتاه وهي تضع المكياج الصارخ وتلبس فستان يكشف اكثر ما يس”تر وبتقول بد”لع وحشتني اوي يا بيبي

ياسين بقر”ف منها وحده اي اللي جابك يا سوزي ودخلتي هنا ازاي قولتلك

سوزي وهي تقف امامه وبتقول في اي يا حبيبي حبيت اعملك مفاجاه وبعدين انت وحشتني هو انا موحشتكي

ياسين وهو يمسكها من ذراعها بقوة ويضغط عليه وبيقول بحده قولتلك اي اللي جابك هنا تاني هي كانت مرة وكانت غلطه ومش هتتكرر تاني واظن انا حظرتك متقربيش مني

سوزي بغي”ظ ليه يا ياسين انا بحبك وانت عارف ده كويس بس انت انت بتحب اختك صح يا ياسين لما كنت فحض”ني كنت مبتنطقش غير اسمها وبس فيها اي احلي مني ولكن لم تكمل سوزي كلامها بسبب صف”عه نزلت علي وجهه

وبيقول ياسين بغضب اخرسي اياكي تنطقي اسمها او تجيبي سيرتها ولاخر مرة بحظرك ابعدي عني يا سوزي اللي بينا شغل وبس وانسي اليوم اللي كنت معاكي فيه لانو غلطه وبس يا سوزي واخرجي برا مش عاوز اشوف وشك هنا تاني برررررررررررررررررررررررررررررررررا

سوزي وهو تحط ايدها علي وجهه مكان صف”عه ياسين وبتقول سوزي بغ”ل هتندم اوي يا ياسين وبتخرج سوزي بغضب وهي ترزع باب الشقه خلفها وبتركب الاسانسير وهي تتحدث مع نفسها وبتقول سوزي بكر”ة وغ”ل ان مخليتك تجيلي راكع تحت رجلي يا ياسين مبقاش انا سوزي ويا انا يا چلنار بتاعتك وبتبتسم سوزي بخبث وهي بتقول هنشوف راي الناس والست چلنار بتاعتك لما يعرفو انك بتحب اختك

ياسين بيفضل واقف مكانه وهو يتنفس بغضب وبياخد ملابسه وبيلبس ياسين بدلة سوداء وقميص اسود وبيرش عطرة المميز ويلبس ساعته وبيسرح شعرة وبيكون مظهرة يخطف الانفاس فهو ياسين الجارحي تظهر عليه الرجولة الطاغيه فهو وسيم جدا حد اللع”نه وبيخرج ياسين من شقته وبيخرج من البرج وهو ياخذ سيارته وفطريقه الي الشركه

چلنار بتكون قاعده فاوضتها بحزن وتفكر ليه ياسين اتغير كدا هو كان قريب منها جدا ويلبي كل طلباته وكانت بتنام فحض”نه ولكن من 3 سنين وكل شي تغير فياسين يبعد عنها كل البعد ولا يحاول الاقتراب منها ولا تعرف ما السبب وليه رد فعلو كان غريب واتعصب اول ما عرف ان جالها عريس ولكن بيقاطع تفكيرها صوت هاتفها الذي يعلن عن وصول رسائل بتمسك چلنار الهاتف وهي تفتحه ويتشوف چلنار محتوي الرسالة وهو تنظر للهاتف بصدمه ودموعها تنزل بصدمه وبتقول چلنار _______________

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

الرواية كاملة اضغط على : (رواية أختي من أهلكت رجولتي

‫3 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى