روايات

رواية عرين الأسود الفصل الرابع 4 بقلم يمنى محمد

رواية عرين الأسود الفصل الرابع 4 بقلم يمنى محمد

رواية عرين الأسود الجزء الرابع

رواية عرين الأسود البارت الرابع

رواية عرين الأسود الحلقة الرابعة

دعاء اتفاجات من إلا حصل وبقت مصدومه
وتجري في المزرعه تحاول تستنجد بأحد
لكن مفيش حد هنا دي صحراء وبتص”رخ بصوت عالي مفيش فايده
&&&&&&&&&&&
طلعت/ اجبها يا حسن بيه
حسن/ لا سيبها الموضوع كله دقايق وهتودع
وبعدين هتروح فين المزرعة كله مقفله
الكلام ده الساعه ٢ ظهرا
يدخل حسن يرتاح لثواني
لكن غرور حسن المره دي خانه ونسي ياخد التليفون من دعاء
او سابه بمزاجه علشان عارف انه فصل منها في العربيه

 

 

لكن لحسن حظ دعاء بتحاول تفتح التليفون فتح بس لااسف ٣٪لكن محاوله اخيره رنت على اخوها
مشغول رنت على أحمد ما بيردش ايه الحظ ده اعمل ايه دلوقتي
بعتت لأحمد رساله صوتيه بصوتها
(الحقني يا احمد حسن صاحب المستشفى خطفني عايز يموتني في المزرعه )
لكن التليفون فصل احد افرد العصابه سمع دعاء
جري على حسن يبلغه نط حسن من مكانه جري على دعاء اول ما دعاء شافته فضلت تص*رخ وتجري في مكان الخيل وحسن يجري
وراها لما مسكها من دراعها مسكه جامده وفضل متاكي عليها وهي خافت من الشر
الا في عينه
قالتله سبني سبني ابعد عني لكن حسن
ولا يأثر معاه الدموع دي ولا فارقه معاه شد التليفون منها لقاه فصل شاحن نهائي ادها لطلعت اشحن التليفون ده وافتحه على طول دلوقتي
حسن/ كنت بتكلمي مين بنظره كلها غضب وغل ونرفزه
دعاء/ ترد مصتنعه القوه انت مالك سبني كل ده وهو ماسكها من درعها بقوه
وشد دها جامد لنحايته دماغ دعاء عند…. رقبته ودرعها لازق في حسن سبني انت حي*وان انا ازي معرفتش العيون دي هي إلا اما شفتها في المستشفى. انت الشخص المتلتم
حسن يسيب درعها ويش دها من شعرها بقولك كنتي
بتكلمي مين انطقي. متزعلنيش منك
دعاء / تزعل ولا تغ” ور في داهيه
حسن مفيش كلام في رد اسرع ض*رب دعاء قلم بس جامد لدرجه انها فقدت الوعي من القلم
ومن التعب الاشافته
طلعت يقول لحسن التليفون فتح هي باعتت رساله لشخص اسمه احمد
والمشكله انها رساله صوتيه بصوتها وكمان الشخص ده استلامها ايه العمل
حسن مفيش كلام رده هو صمته شال دعاء دخلها بيت المزرعه حطها على سرير وبصلها كده بصه **كلها رغ*به
#بمني محمد
حسن فضل يبص لدعاء بصه غريبه كلها رغب*ه مش مفهومه مش بيفكر في الا حصل
لا دا سرحان وبيقول لنفسه

 

 

والله خساره في احمد انتي بط*ل ده أحمد هيت” عب معاكي
تفكيره غريب جدا فاق من شروده
على صوت تليفونه
نهى بترن على حسن
حسن /قولي عايزه ايه
نهي /لازم امشي يا حسن فيه مشاكل في الشغل
حسن/ سيبك من الشغل ركزي في كلامي تنزلي دلوقتي
تروحي على المستشفى فيه دكتور هناك اسمه احمد هبعتلك صورته دلوقتي عايزك تروحي تشوفي احواله ماشيه ازي ولو مش هتلاقيه موجود في المستشفي تبلغيني
نهى/ بس ليه
حسن ماستناش رد نهى قفل السكه في وشها على طول
٠طلعت بينادي على حسن
(طلعت دي صديق حسن ودراعه اليمين في الشغل ومعاه أسرار حسن )
فوزي بيه (خالي حسن) تحت عايزك
حسن/ نزل وراك بس عايز حقنه مخدر
طلعت/ امرك
……….
في المستشفى
دعاء بعتت رساله ووصلت واحمد استلامها بس مسمعهاش وقته علشان
كان بيحضر نفسه لاوضه العمليات عنده عمليه
خرج احمد من اوضه العمليات غير لبسه وقال لما اشوف دودو كانت باعته ايه في المسج
فتح احمد الرساله وسمع استغاثه دعاء وكلامها
نط من مكانه ورن عليها تليفونها
. بيرن ومبتردش احمد اتجنن اكتر وفضل يرن ومفيش فايده وبعدين التليفون بقا مقفول
…………..

 

 

قام جري على خرج من المكتب علشان يتصرف
ويرن على سامح اخوي دعاء بلغه بالموضوع
سامح……. انت بتقول ايه ايه الجنان ياأحمد.
ده قابلني بسرعه
في خروج احمد من المستشفى خبطت نهى فيه بقصد طبعا ماهي شافت صورته وعرفته
يتنفذ كلام حسن
نهى/ مش تفتح هو انت مش بتشوف
احمد/ من غير ما يبصلها آسف آسف وجرى
يروح لسامح علشان يتصرفوا
نهى رنت على حسن
نهى/ بقولك احمد ده مش طبيعي خرج من المستشفى بيجري معرفش فيه ايه
حسن/ تمام
نهى/ في ايه يا حبيبي فهمني
حسن/ تروحي الشركه متتحركيش من هناك لو فيه جديد
كلمني غير كده لا بعصبيه ققفل السكه
نهى واقفه محتاره من إلا بيحصل ومش فاهمه حاجه بس لازم تنفذ الا حسن بيقوله
في المزرعه
حسن قاعد مع خاله. وطلعت
خاله/ مش قولتلك بأحسن تخلصني من الدكتوره وانت مسمعتش الكلام سد بقااا على المشاكل
(خاله كان قعد اتكلم هو وحسن عن دعاء وخاله قاله اقت”له
حسن من غير خوف متقلقش اعتبر الموضوع خلص
خاله انت بتقول ايه البت دي لو قت* لته دلوقتي هيبقى بتجبلني مشاكل مع الحكومه جامد وانا داخل على انتخابات
حسن ساكت ومبيردش على خاله بيخبط بايده على الطربيزه بس مش خايف من حاجه
خاله… انا قولتلك من الاول البت دي اخوها ضابط خلصني منها من غير ماتعرفك ولا تشوفك انت بوظت الدنيا
حسن بصوت عالي انا قولت خلاص الموضوع هيتحل
حسن بينادي على طلعت
حسن.. فين الم*خدر يا طلعت

 

 

طلعت اتفضل اهوه مفعوله بسيط جدا زي ما طلبت مابينيمش بيخلي الشخص مش عارف يتصرف ولا يتحكم في اعصابه يبقى الشخص صاحي ومش صاحي
حسن تمام كده
خاله ياريت متغلطش المره دي ياحسن
طلع حسن علي الاوضه الاقيها دعاء لقاها لسه مغمي عليها حقنها بالمخ*در وقفل باب الاوضه جامد بالمفتاح
وصل احمد عند سامح اخوي دعاء وطلعوا على بيت حسن ملقهوش اتصل سامح باماني صحبت دعاء
سامح. دعاء فين يا اماني
اماني مش عارفه تقوله ايه وسكته
سامح حكالها موضوع المسج والحكايه
ردت اماني قالتله
على موضوع الغرفه والشخص الملتم الا في المستشفى وكانت رايحه دعاء وحسن يعملوا محضر عندك في الاسم دي اخر حاجه اعرفها ومن وقتها مشفتش دعاء ولا كلمتها الساعه دلوقتي ١١باليل
سامح خلاص هنشوف الموضوع ده ولو فيه اخبار جديده هنطمنك سلام
اماني مش مصدقه الا بيحصل هو فيه ايه

 

 

سامح طلع هو وأحمد على شركه حسن ملقهوش برده ومحدش عايز يقول هو فين
سامح اتعصب وطلع المسدس بتاعه وقال هموت”كم لو مقلتش هو فين
نهى في ايه يا استاذ احنا منعرفش حسن

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عرين الأسود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى